Font

reklama

Výběr jazyka

cs / en

 

Coca-Cola získala cenu na Cannes Lions 08

Nový systém vizuální identity, navržený studiem Turner Duckworth (Londýn a San Francisco), získal historicky první cenu Grand Prix v nově zavedené kategorii Design na prestižním a dosud pouze na reklamu zaměřeném festivalu Cannes Lions.

Oproti včera diskutovanému pokusu Coca-Coly na ME ve fotbale se zelenou barvou je na těchto návrzích opět dominující typická červená barevnost (dokonce tam ani jiná barva není) a logo naopak výrazně posiluje maximální velikostí a plným vykrytím plochy. Překvapivě tím ale na návrzích mizí i jakékoliv další doprovodné grafické prvky, jako je například mnoho let důsledně zaváděný motiv bílé stuhy. Prostě "zbyl" jen veliký logotyp a plná červená plocha.

Dosud jsme znali tyto hlavní elementy vizuálního stylu Coca-Coly (zcela vpravo zmíněná stuha – ribbon).


Zdroj:
http://creativebits.org/inspiration/cocacola_takes_home_first_cannes_lions_design_grand_prix_award

Oficiální stránky soutěže zde.

O logu a vizuálním stylu Coca-Coly a dalších limonád jsme psali ve Fontu 77.

Také v námi vydané publikaci Corporate Identity Set se o Coca-Cole psalo a měli jsme tam na ukázku i její předchozí grafický manuál (podle obálky tohoto manuálu je zřejmé, že stuha byla dosud velmi významným prvkem).


Kampaň pro Energizer od DDB Johannesburg.

Ostatní ceny v dalších kategoriích naleznete zde.


Komentáře k článku

12. 9. 2008 22:50 pidr

Zastavam si Coca Colu vole...
Taketo nieco si naozaj moze dovolit len znacka takehoto kalibru. Myslim, ze Coca Cola nepotrebuje menit CI kvoli zakaznikom. Je to vystava. Je to jednoducha bodka za uzasnou vetou. Minimalisticke (dokonca aj co sa tyka farebnosti), vtipne, napadite, lahko zapametatelne (toto si zapamätas asi navzdy bracho), prijemne.
Mam rad nove veci. Ake by to bolo pozerat sa cely zivot na jeden obraz? Alebo keby si pekna kolegyna obliekla kazdy den to iste? Mam rad ked si dievcata vedia obliekanim robit vystavu, nie vystavu svojho tela, vystavu svojho chrakteru, svojej duse.
Je to velmi pekne, vela napadov a v pripade Coca Coly sa da hovorit aj o urcovani trendu takze si myslim, ze takymto nejakym smerom sa ubera dnesny design.
Je to ta slecna, ktoru vsetci poznaju a vzdy ked si da nieco nove vsetci si o nej sepkaju...

8. 7. 2008 18:03 m2s

Ono se to asi hezky pracuje s nejdrazsi znackou sveta, kterou znaji lide po celem svete, z toho pohledu mi to take neprijde prilis originalni CI.
Zato Energizer je skvely, svezi a originalni (:

27. 6. 2008 23:52 Tom

take se mi tento novy vizualni styl Coca-Coly prilis nelibi .. znackovou colu jsem mel vzdy spojenou s elegantni lahvi, oldskulovym ale decentnim logem a hlavne karamelovou barvou napoje ..cervene je tam na me ted prilis a velke logo po obvodu lahve jakoby deformaci ztracelo svou kompaktnost .. ale treba to v realu bude hezke ..

27. 6. 2008 16:54 JAK

CI Coly nadále není jen o logu a barvě, ale zůstal především typický tvar lahve a také "red disc" (placka)...

Jinak ale na oceněném systému nevidím nic světoborného – použili na červenou lahev velké logo... no, to se v soutěži neobjevilo nic výraznějšího a nového?




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.





UGD logo na vysku-box