Font

ostatní

Výběr jazyka

cs / en

 

Kreativní soutěž Young Lions přináší na Slovensko isifa IS

Na Slovensku opět soutěžili mladí kreativní profesionálové v soutěži Young Lions Slovakia o postup do mezinárodního kola nejprestižnějšího reklamního festivalu Cannes Lions. A poprvé byl slovenskému studentovi udělen grant na týdenní exkluzivní studijní pobyt na Roger Hatchuel Academy, probíhající v rámci festivalu.

56. ročník festivalu v Cannes se koná 21. – 27. 6. 2009
Národní kolo Young Lions Slovakia 2009 vyhlásila multimediální agentura isifa Image Service, oficiální reprezentant festivalu Cannes Lions pro Slovensko se spoluorganizátorem odborným magazínem Strategie (SK) a pod záštitou asociací KRAS a ADC (Art Directors Club, Slovakia).

Cannes Lions
Je nejvýznamnějšího událostí v reklamní branži. Cena Lva za nejlepší reklamní kampaně jsou na úrovni filmového Oscara! Minulého ročníku se zúčastnilo přes 10 tisíc delegátů z 94 zemí světa a dalších 12 tisíc návštěvníků z reklamního a mediálního průmyslu. Festival je přehlídkou desítek tisíc reklam a spotů. Součástí jsou odborné semináře, workshopy a přednášky klíčových osobností z médií a reklamy. Osobnostmi tohoto ročníku jsou Kofi Annan, Bob Scarpelli – manager kampaně Baracka Obamy a mnoho dalších profesionálů z oboru.

Young Lions
V národním kole se tento rok soutěžilo ve dvou kategoriích – Cyber a Film. Počet přihlášených týmů: 18. Finální počet přihlášených prací: Film 15/Cyber 5
Cyber: copywriter a web designér, kteří měli 24 h na vytvoření cyber reklamy na téma - Chraň si svoje osobní údaje na internetu!
Film: dva kreativci měli 48 h na natočení 30s reklamy na téma - Představte bryndzu Evropské unii!
Podmínky soutěže: věk do 28 let, dobrá znalost angličtiny a praxe v oboru.
O výsledcích rozhodovala kmenová porota Zlatého klinca, předseda poroty: L. Sverdlin, členové poroty: P. Darovec, M. Hladký, R. Michalík, P. Ižo, J. Karásek, Y. Udičová, J.Langpaul, M. Minarovich, M. Mazag a G. Hodek. Odborná porota na shortlisty vybrala 3 práce z filmové kategorie a jen jednu práci z kategorie Cyber, která se tak stala automatickým vítězem.

Shortlist kategorie Film
1. It it plis – K. Ilkovičová a T. Makovický (agentura Respect APP)
2. Bryndza rocks – Z. Hašanová (freelancer) a L. Karásek (Mark BBDO)

3. The best things in life – K. Králiková a M. Motáček (Publicis.Knut)

Shortlist kategorie Cyber
1. Scary social banner – M. Pastier (Istropolitana Ogilvy) a R. Klčo (SME online)

Vítězná lvíčata v kategorii Film: Z. Hašanová (freelancer) a L. Karásek (Mark BBDO)
Vítězný spot je mix materiálu z agentury Getty Images a vlastní produkce – bača hrající na fujaru byl natočen na kopci na okraji Bratislavy! Velmi dobré zpracování dává pocit autentičnosti záběrů. Při hodnocení se přihlíželo hlavně na kreativitu, ale i exekuci a pochopení kreativního briefu.

Vítěz kategorie Cyber: M. Pastier (Istropolitana Ogilvy) a R. Klčo (SME online)
M. Pastier si svého soutěžního partnera našel přes blog na medialne.sk. „S Romanem jsme před tím nespolupracovali, ale naštěstí jsme si absolutně sedli a během jednoho večera se nám podařilo připravit vítěznou kreativitu“, říká M. Pastier.
Vítězové budou reprezentovat Slovensko na mezinárodní soutěži Young Lions 2009 v Cannes.

Cena Roger Hatchuel Academy
Kromě Young Lions soutěžili studenti o týdenní studijní pobyt v Cannes na Roger Hatchuel Academy, kde se potkají s nejlepšími pracemi v reklamě z celého světa a budou se inspirovat a učit od lídrů z reklamní branže.
Podmínky soutěže a účasti: Denní studium v oboru marketing, reklama či mediální komunikace s velmi dobrou angličtinou slovem i písmem, věk 18 – 23 let.
Soutěžní téma: What can my favorite brand do for me?
V 1. kole porota hodnotila esej v angličtině, v 2. prezentační dovednosti.
Vítěze: Martina Minorová s prací Kofola.
Předávání cen proběhlo v průběhu gala večera Zlatý klinec 2009 v Bratislavské Inchebě 24. 4. 2009.

Barbara Langsfeldová, project manager ISIFA: „Za ISIFU můžu říct, že jsme s úrovní prvního ročníku velmi spokojeni. Máme dobrý pocit z toho, že se nám díky odborné porotě Zlatého klince a profesionální pomoci týmu Stratégie a samozřejmě ADC a KRASU podařilo vybrat kreativní mladé lidi, kteří budou na 56. ročníku reklamního festivalu Cannes Lions v Cannes reprezentovat Slovensko na úrovni. Držíme jim všichni palce!“

Informace na závěr pro všechny, kteří mají chuť na další pokus: od 15. 5. běží na YouTube brief celosvětového výběrového kola v kategorii film, takže mají všichni ještě jednu šanci!


Komentáře k článku





Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.