Font

ostatní

Výběr jazyka

cs / en

 

Vítězný návrh 35. LFŠ

Zdeněk Hejda nám zaslal ukázku práce, která zvítězila v soutěži o zpracování jednotného vizuálního stylu
35. Letní filmové školy Uherské Hradiště (LFŠ). Jak se vám líbí?

Autorem nového grafického vizuálu je Zdeněk Hejda ve spolupráci s textaři Vojtěchem Untermüllerem a Janou Kneschke z kreativního teamu agentury G2, která zvítězila v konkurenci více než 50 grafiků a grafických studií.

Krátce k vítěznému návrhu:
Při tvorbě nového vizuálního stylu jsme se snažili najít jednoduchý spojovací prvek, který na všech materiálech jednoznačně identifikuje 35. Letní filmovou školu. Našli jsme ho v jednom z témat LFŠ – komixu.
Inspirovali jsme se tiskovým rastrem, který používal Roy Lichtenstein při svých komixových adaptacích a aplikovali ho v makroskopickém měřítku na celou komunikaci LFŠ.
Barevné body tvoří ideální pozadí a zároveň jsou vizuálně dostatečně silné a kontrastní k okolí. Ve spojení s písmem Gotham, který je také adaptací jiné formy (reklamní grotesk amerických ulic), tvoří nepřehlédnutelný, ale velmi dobře čitelný vizuální styl.

Návrh nyní agentura rozpracuje na všechny materiály Letní filmové školy.
Ukázka variant hlavního plakátu (plakát bude mít pravděpodobně více mutací) a dalších materiálů.
Agentura G2 je pobočkou mezinárodní agenturní sítě G2, která patří do skupiny GREY GROUP.
Zdeněk Hejda
Creative Group Head
WMC|G2

Přidali jsme návrh Martina Peciny, který postoupil do druhého kola:

Základ mého návrhu je typografický. Komunikace s divákem/uživatelem/milovníkem filmu probíhá na dvou rovinách. Jednoduchá typografická hlavička je nositelem primárního textového sdělení,  římská číslovka XXXV je nositelem sdělení obrazového. Jednoznačný symbol umožňuje vkládat na plakát, katalog, vstupenku či web různé obsahy a významy: na plakát patří diváci, na katalog filmy. Barevnost zarytě letní a pozitivní, v pozadí odlesky světel, připomínající vizuální vjemy milovníka filmu po osmi a více zhlédnutých filmech (notně již posilněného lihovými nápoji).
Podívejte se na celou prezentaci zde (2.2 MB) a na náhled webu zde

Srdečně
Martin Pecina

 

Jak se vám návrhy líbí? Stane se vítězný projekt také tak silným vizuálním tahounem jako loňské zpracování od Věry Marešové o kterém jsme psali zde?


Komentáře k článku

30. 3. 2009 20:58 karel

velmi profesionální a velmi nudné...škoda, že není k vidění celá prezentace druhého kola....

29. 3. 2009 19:49 Pospo

Vitazom duelu je (minimalne) o triedu horsi navrh. Retro nuda. To lukas kolektiv, za tie stvoceky buduci rok este budeme radi.

27. 3. 2009 21:00 aznoh

plne souhlasim s panem minduserem...navrh mi prijde okoukany a trosku mi pripomina minuly rocnik. myslim si, ze by plakat mel mit smysl, nejaky pribeh, bohuzel, v tom navrhu ho nevidim. na druhou stranu, je potreba brat v potaz celkovy vizualni styl, od plakatu, tv upoutavky, bannery... proto se nedivim organizatorum, ze si radeji vyberou vetsi agenturu, ktera je schopna celkovy koncept dotahnout do konce, bezejmeny kreativec, ktery za sebou nema vetsi uspechy asi v teto soutezi nema nadeji na uspech...tot muj nazor

27. 3. 2009 16:19 minduser

Řemeslně v pořádku, font je ok a že na plakátech forma potlačila obsah (čitelnost) mi v této koncepci nijak nevadí.

Ovšem ona forma, a sice puntíkový rastr, je tak nehorázně neoriginální, že musí mít pan Hejda opravdu hodně veliké sebevědomí (nebo snad jakousi drzost) vylézt s nečím tak hrubě provařeným. A hleďme, ono mu to prošlo a ještě zvítězil! Vidím to jako křivdu na všech, kteří se vždy snaží přijít s něčím novým, originálním, neokoukaným...

Pokud mám tedy porovnat dva prezentované návrhy, jednoznačně bych volil koncept pana Peciny. Už jen když porovnáte autorské popisy děl, je zcela evidentní kdo měl vyhrát. Kdo se snažil podchytit atmosféru a kdo postupoval suše pragmaticky (co by tak šlo kde vykrást).

27. 3. 2009 13:07 Viktor Hnátek

Stále nerozumím co má společného tiskový rastr a filmový pás...

25. 3. 2009 18:57 Tomáš

vizuálni styl se mi zda celkem pekny, silny, rozpoznatelny .. bohuzel ne natolik, aby autor mohl poprit veskere zasady citelnosti .. dovedu si predstavit, ze prosty clovek jednou dvakrat spatri plakat a teprve pote se prekona a nazev akce si v levem dolnim prelouska ..

25. 3. 2009 07:46 Martin John

Jo a podle mne to je asi kryptobranding na SA MOT Á ŘE 2... :-D

25. 3. 2009 07:43 Martin John

Ehm, no to je radost... :-O Jo, kdyby se do teho pustily lidi z mimikri.net, to bylo jiný kafe, tohle je takové hraní si na MFF Karlovy Vary.

25. 3. 2009 07:25 P€ETR

čitelnost opravdu u některých barevných provedeních je dosti mizerné. Jestli se spoléhá na tak silný viziální styl, že potřeba čitelnosti neni taková nevím no. že to neni moderní. to je těžký. co je moderní? podle mýho je moderní to co zrovna neni moderní. jinak líbí mohlo to být něco mnohem horšího :)

25. 3. 2009 01:15 m2s

tapety do retro pokojicku? tj nuda_hezke barvy

24. 3. 2009 22:57 áj

no jo no rastry.. těma se nikdy nic nezkazí, takže nic nového pod sluncem
a to logo mi navíc tak trochu připomíná kolínské TPCA

24. 3. 2009 22:34 Kachle

Nová kolekce šátků? Tiskový rastr je pro komix charakteristický asi tak stejně jako jako je žárovka v promítačce charakteristická pro film. Jak už někdo napsal: taková středoškolská práce. Ale na druhou stranu, je to práce pro velmi dočasné užití a působí vcelku sympaticky, i když ne originálně.

24. 3. 2009 19:26 Pajosak

Za mou osobu ani dobré, ani zlé. Mám problém s čitelností. Nečitelný plagát? Var.1 a 2. možná..... Jsem zvědav na rozpracování....

PS: Roy Lichtenstein tam měl bubliny...........WHAAM!! :)

24. 3. 2009 18:42 Jabkozrout

No proč ne, mně osobně to zastaralé teda nepříjde, ale kdo jsem aby na mojem názoru záleželo že :P Jinak jedna věc, text by dle měl být na jednolité barevné ploše, nebo v takové barvě aby se neztratil, některé barevné varianty jsou naprosto nečitelné (modrá zejména). Taky zajímavý postřeh, že všechny varianty jsou kombinace tmavá a světla té samé barvy krom oranžové, tam jsou v kombinaci barvy opoziční. Zajímavé

24. 3. 2009 17:06 lukas

...slovy jednoho znameho: ukecana, stredoskolska, nuda! koncept s rastry komixu mi neprijde nijak vyrazny a vizualne to spada do poloviny 90. let...mozna jsem ja pozadu a devadesatky jsou ted vykradany retro, ale letos tomu "porota" nasadila korunu..filmovka je takovy specificky fenomen ceskych vyberovek, prihlasi se obvykle kvantitativne i kvalitativne hodne silna skupina a vyhraje prumerny 08, a podprumery 09 navrh..tesim se pristi rok na ctverecky!

24. 3. 2009 15:19 Kuba

dobré, výrazné, jednoduche, nové moc dobré, palec určitě nahoru:)

24. 3. 2009 15:12 Jirka

Líbí se mi to moc - jak nápad, tak zpracování. Já jsem termín bohužel nestilhl - tak příště.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.