Telefónica O2 má unikátní interaktivní výroční zprávu
Společnost Telefónica O2 Czech Republic představila svoji první elektronickou výroční zprávu za rok 2009 zpracovanou formou interaktivního webu. Jde o přelomové řešení, které nastavuje budoucí trend pro formu výročních zpráv nejen v oblasti telekomunikací. Ve výběrovém řízení na dodavatele výroční zprávy zvítězilo studio Dynamo design, které pro společnost Telefónica O2 zpracovávalo i loňskou výroční a pololetní zprávu.
Protože dlouhodobou strategií společnosti Telefónica O2 je minimalizace jejího vlivu na životní prostředí, rozhodla se tento rok výroční zprávu netisknout, ale její obsah nabídnout všem pouze v interaktivní elektronické podobě webových stránek.
Nová výroční zpráva je zpracována jako průvodce po časové ose událostí, které společnost Telefónica O2 provázely. „Na výroční zprávě jsme pracovali přibližně půl roku – od výtvarného konceptu až po finální zpracování webu. Jsme rádi, že se Telefónica O2 rozhodla pro tento odvážný krok. Zmizela tak omezení daná tistěnou formou publikace, otevřely se nám možnosti zkoušení nových cest řešení – kreativních i technologických. Díky tomuto projektu jsme získali mnoho cenných zkušeností pro zpracování takto obsáhlé výroční zprávy do html podoby,” rekapituluje projekt Libor Jelínek, creative director Dynamo design. „Věřím, že je otázkou krátké doby, kdy se tímto směrem vydají i další společnosti, nejen z oblasti telekomunikací.“
Výroční zprávu Telefónica O2 Czech Republic si můžete prohlédnout zde.
Zdroj: TZ
Připadá vám toto řešení jako dobrý nápad? Myslíte si, že papírové výroční zprávy zaniknou?
Komentáře k článku
27. 8. 2010 17:55 plusminus
26. 8. 2010 17:16 honza_iks
26. 8. 2010 10:10 jan H
Jasně, všechny firmy můžou mít výročky jen v PDF, klidně. Nebo jen ve Wordu, což stejně mají. Ale nemáme být snad rádi, že máme další prostor pro naši práci??? Příště bys mohla říct, že firmy nepotřebujou loga, stačil by jen napsaný název. Třeba z Arialu. Supr.
A že není žádný rozdíl mezi html a pdf? Tak ty budeš fakt odbornice, co? :-))
26. 8. 2010 10:03 tonik
25. 8. 2010 13:52 Pepa
Moje představa interaktivní výroční zprávy je taková, že se tam dá manipulovat s tabulkama, setřídit si je podle vlastních kriterií, zobrazit a porovnat různý období dle výběru, atd. a k tomu všemu aby se v reálným čase zobrazovaly grafy. Prostě to, co s finanční částí výroční zprávy obvykle takovej analytik dělá. Samozřejmě to hned nemusí být taková flexibilita, aby to konkurovalo Excelu, ale aspoň takový ty základní operace by tam jít mohly.
Jinak když už jsme u těch výročních zpráv, tak legendou v jejich designu (i webdesignu) je určitě jedna z nejvýznamnějších společností světa Berkshire Hathaway, vedená jedním z nejbohatších lidí světa Warrenem Buffettem: http://www.berkshirehathaway.com/ ;-)
25. 8. 2010 12:57 holka modrooka
25. 8. 2010 10:06 tonik
na druhou stranu - hlavním omezujícím faktorem je obsah výročky jako takový. není to zábavné čtení. jsou to suché informace o firmě, penězích... žádný román. a ti, kteří s takovými údaji a informacemi opravdu potřebují pracovat (a designéři to opravdu nejsou) žádnou grafiku ani nepotřebují, naopak je pro ně spíš nežádoucí, protože je zdržuje, rozptyluje a někdy i mate. proto je důležité hledat ten správný kompromis (přestože v případě výročky má prostě obsah rozhodně větší přednost před formou).
k výročce O2: nějaké drobnosti by určitě šli řešit jinak, ale to vždycky u všeho. já oceňuji především formu html oproti 250 stranám papíru. a o to tady jde.
24. 8. 2010 23:09 HEHE
24. 8. 2010 21:55 Petr
Jenom k tomu co psal HEHE ohledne cervene barvy - ja mam tyhle kontrastni prvky rad. Udelat cisty design je z estetickeho hlediska jednoznacnym cilem. Nicmene, prilisna cistota nudi. A je jasne, ze ma obecne slabsi potencial upozornit na neobvykle veci. Staci si preject tu listu ( o ktere nikdo novy nevi, ze slouzi jako menu ). A tim, ze se vybarvi cervene a ne bile, jak by kazdy cekal, na sebe okamzite upouta pozornost.. a teprve v tento moment si mnoho lidi vsimne, ze lista slouzi jako navigace!
Pro me je celkove provedeni navigace jedinym plusem celeho projektu.
24. 8. 2010 15:30 HEHE
24. 8. 2010 00:34 David
Dodám jen, že jestli budou "interaktivní" elektronické výroční zprávy vypadat takhle, tak se tiskárny nemají čeho bát :-)
23. 8. 2010 16:12 holka modrooká
2. v čem je výhoda mít VZ ve flash, který, jak již řečeno níže, nepřidává jedinou užitečnou funkci, oproti downloadovatelnému PDF?
graficky je naplněn brand manuál, ale to není důvod k potlesku... prostě nic, co by naplňovalo přívlastek "neobvyklá" (pokud bych nedodala nepraktická)
23. 8. 2010 12:48 Čenda
23. 8. 2010 12:38 Čenda
23. 8. 2010 10:18 Misha
Další zásadou použitelnosti, v tomto případě spíš NEpoužitelnosti je navigace, která je navržena do jekési bezejmené lišty v horní části a teprve na hover se zobrazí položky.
No co dodat "Zvláštní počin"
23. 8. 2010 08:50 stope32.deviantart.cz
Ale to není nic neobvyklého - když takový vývoj řídí manažeři, obvykle si řeknou "Páni, a co kdyby tam ještě hrála nějaká debilní hudba? To bude pro ty frantíky úplně wow!" A nějaká uživatelská přívětivost jde rázem do kytek =(