Nový Font 198 se již tiskne!
Na co se můžete těšit v letošním závěrečném číslu našeho časopisu? Kromě hlavního tématu, kterým je tentokrát CI IT firem, jsou to články a rozhovory ze světa grafického designu, fotografie, ilustrace či webdesignu a věnujeme se mimo jiné také fototechnice…
Úvodem vás čeká zajímavý rozhovor s grafickými designéry a současně manželskou dvojicí Anežkou Minaříkovou a Markem Nedelkou, kteří žijí a pracují v americkém Brooklynu. Anežka a Marek stojí například za vizuální identitou pro Technickou univerzitu v Liberci, kulturním protorem Archa+, Muzeum paměti 20. století či za grafickým řešením výstavy Světy Jindřicha Chalupeckého v GHMP nebo fotografky Libuše Jarcovjákové ve Veletržním paláci. A pro Font připravili k tématu čísla také obálku.
Na dalších stránkách se můžete seznámit s tvorbou fotografa Honzy Sakaře, několikanásobného držitele ceny Czech Press Photo, který se specializuje zejména na portrétování 170 let starou technikou mokrého kolodiového procesu.
Pokračujeme také s anketou věnovanou středním a vysokým výtvarným školám – tentokrát je to SUŠ Ostrava a SUPŠ sv. Anežky v Českém Krumlově.
Lumír Kajnar popíše čtenářům Fontu svou dlouholetou zálibu v tvorbě vizuálních glos – grafických komentářů na aktuální téma.
Identita moravského venkova je přiblížena článkem Vojty Hasalíka (Panfolk) o vizuální identitě obce Hodslavice, rodišti Františka Palackého.
Představíme tvorbu Lukáše Eršila, který se specializuje na propojování vlastní kreativity a AI a účastní se mnoha soutěží tohoto typu – naposledy zvítězil v soutěži HONOR200 Wallpaper Contest − jeho návrh bude jako oficiální tapeta na nových telefonech HONOR200.
Následuje představení nově vydané knihy Filipa Blažka Typomřížky, o mřížkových systémech v grafickém designu.
Hlavním tématem čísla je corporate IT firem, jmenovitě si ukážeme například identitu společností Gordic, Atos nebo Software602.
Tradičně se hodnotí také úroveň log (znaků) v tomto oboru.
V technicky zaměřené části se ptáme výrobců fototechniky, jaké novinky letos představili a co chystají v nejbližší době.
Martin Bělík poreferuje o diskusi „jaká je budoucnost polygrafie“, která proběhla v rámci letošní akce Igepa CZ Select. Přineseme i reportáž z letošního ročníku Brno Bold, konference pro grafické designéry, která proběhla opět pod taktovkou Bloomfield Studia.
Představíme také nový vizuální styl Tiskárny Helbich, jehož autorem je studio Toman Design… A nové papíry Pulse ve dvou odstínech a třech texturách, vhodné pro nejrůznější kretivní projekty.
Richard Krejčí se ve svém příspěvku věnuje současné podobě vektorového editoru Sketch. A Michal Wein ve svém tradičním příspěvku rozebírá fenomén čísel ve znacích, symbolech a logotypech.
Časopis uzavírá tradiční rubrika ve zkratce, kde naleznete přehledně mnohé aktuální zajímavosti z našeho oboru.