Nový Font 196 se již tiskne!
Na co se můžete těšit v letošním letním číslu našeho časopisu? Kromě hlavního tématu, kterým je tentokrát CI pochutin, jsou to články a rozhovory ze světa grafického designu, fotografie, ilustrace či polygrafie a věnujeme se mimo jiné také fotobankám…
V úvodu vás čeká rozhovor s brněnským grafikem Ondřejem Kostihou, mj. autorem nedávno zveřejněného loga a CI pro Brněnskou diecézi, který pro tento Font připravil i tematickou obálku.
Následuje rozhovor s fotografickým duem SHOTBY.US – Lenka Glisníková a Karolína Matušková byly na letošních Cenách Czech Grand Design, stejně jako v roce 2020, ověnčeny titulem Fotograf roku.
Pozveme vás na právě probíhající výstavu Kniha je Art v Královském letohrádku, do kina na chystaný film o českém grafickém designu (Identita) a úryvkem z rozhovoru se Zdeňkem Zieglerem vás nalákáme k prostudování nové knihy Identita – příběh českého grafického designu.
Dále se zaměříme i na specifickou část umělecké trvorby, a to street art a murály. A představíme komiks Lví silou, vzletem sokolím z nakladatelství Argo, jež přibližuje historii organizace Sokol.
V několika následujících číslech se budeme věnovat i středním a vysokým výtvarným školám.
Hlavním tématem čísla je corporate sladkých a slaných pochutin, jmenovitě si ukážeme například identitu Bohemia Chips od agentury Sheerman Blunt, práci studia Kantors pro značku Opavia nebo vícero projektů ze sladkého mlsání od studia Yellow Shapes.
Tradičně se hodnotí také úroveň log (znaků) v tomto oboru.
V technicky zaměřené části se ptáme fotobank, jak se vyvíjí situace na trhu s fotografiemi. Richard Krejčí se ve svém příspěvku věnuje novinkám PDF řešení od společností Enfocus a Callas Software. A Michal Wein ve svém tradičním příspěvku rozebírá fenomén cukrové řepy a třtiny ve znacích, symbolech a logotypech.
Časopis uzavírá tradiční rubrika ve zkratce, kde naleznete přehledně mnohé aktuální zajímavosti z našeho oboru.