Nový Font 189 se již tiskne!
Na co se můžete těšit v letošním třetím čísle našeho časopisu? Kromě hlavního tématu, kterým je tentokrát CI starožitnictví a aukčních síní, jsou to články a rozhovory ze světa grafického designu, fotografie, ilustrace nebo grafického software a věnujeme se mimo jiné také papírenskému odvětví…
V úvodu najdete rozhovor s Barborou Balgovou, která se po dlouholeté práci v reklamních agenturách na pozici art directora rozhodla jít na volnu nohu a jako ilustrátorka se dnes živí komerční ilustrací. Pro Font připravila i obálku k tématu čísla.
Na dalších stranách jsme se ptali Anne Aagaard na velkolepý projekt zavedení jednotné identity pro norské Oslo, který měla coby grafický poradce radnice tehdy na starosti. Anne byla letos též hostem festivalu Zlin Design Week.
V krátkosti seznámíme čtenáře s hravou vizuální identitou právě proběhlého mezinárodního hudebního festivalu Pražské jaro, kterou vytvořili Markéta Hanzalová a Miroslav Roubíček ze studia Colmo.
Představíme obsáhlou publikaci Spotřební imaginace státního socialismu v grafické úpravě Matěje Hanauera (Studio DIP), která získala v letošním ročníku NČKR 3. místo v kategorii Odborná literatura. Tématu krásných knih se věnujeme i v rozhovoru s Robertem Helbichem, jehož tiskárna získala v soutěži hned 13 ocenění, a kompletní výsledky NKČR 2022 najdete ve Fontu také.
Hlavním tématem tohoto čísla je corporate společností zabývajících se prodejem historicky cenných předmětů, jmenovitě jsou zmíněny aukční síně SOGA, Sotheby’s či Christie’s atd.
Tradičně se hodnotí také úroveň log (znaků) v tomto oboru.
V technicky zaměřené části se dozvíte, jak vypadá aktuální situace na papírenském trhu. Představíme obsáhlou publikaci Dějiny Šternberka se zajímavým technologickým zpracováním, zmíníme výstavu vzácného souboru deníků Karla Teigeho v Muzeu literatury či novou adresu showroomu Le Papier společnosti Antalis.
Přinášíme reportáž z konference Mouvo 2023 a festivalu pro milovníky kaligrafie a papíru Dva písaři fest.
Ohlédneme se též za letošním veletrhem Reklama Polygraf Obaly a hlavně jejím doprovodným programem: diskusí o budoucnosti tiskových technologií.
Spolu s námi zavzpomínal i Aleš Najbrt na významného českého grafického designéra Zdeňka Zieglera.
Richard Krejčí se tentokrát zaměří na nyní tolik skloňovanou umělou inteliģenci v grafickém sektoru a Michal Wein ve svém tradičním příspěvku rozebírá fenomén sfingy ve znacích, symbolech a logotypech.
Časopis uzavírá tradiční rubrika ve zkratce, kde naleznete přehledně mnohé aktuální zajímavosti z našeho oboru.