Font

ostatní

Výběr jazyka

cs / en

 

Nový Font 132 se již tiskne!

Na co se můžete těšit v posledním letošním čísle našeho časopisu? Kromě hlavního tématu, kterým je tentokrát CI drogerií, přineseme články a rozhovory ze světa grafického designu, fotografie nebo grafického software a věnujeme se tentokrát také fotografii…

Úvodem vám tentokrát nabídneme rozhovor s renomovaným grafickým designérem Robertem V. Novákem o jeho tvorbě i nedávné souborné výstavě v Plzni.

Dále představíme prémiovou kolekci Offset, kterou před časem spustila známá fotobanka Shutterstock. Seznámíme čtenáře se změnou pražských uličních tabulí s využitím originálního písma Smalt Filipa Krause, v dalším článku uvidíte práce výtvarnice Báry Klimešové, v nichž převažuje umně provedená ruční kaligrafie, což je v dnešní počítačové době příjemným osvěžením.

 

   

Práce VOŠ Hollarova

Věnujeme se též 10. výročí založení Vyšší odborné školy na Hollarově náměstí v Praze či systému výuky na soukromé umělecké škole Scholastika a představíme další z oceněných knih v soutěži NČKR – cenu Vojtěcha Preissiga získala bakalářská práce Daniely Renčové (dvojice knih haiku Kobajaši Issy „Oči vážky, Krůpěj rosy“).

 

   

Tématem tohoto čísla je corporate distributorů a výrobců drogistického zboží. V samostatném článku poukážeme např. na vizuální identitu srbské mýdlárny Sofi od studia Popular Bruketa & Žinić OM, z tuzemska na rebranding společnosti Teta drogerie od Dynamo design v realizaci MORIS design.

A tradičně budeme hodnotit úroveň log v tomto oboru.

V technicky zaměřené části Fontu poreferujeme o trendech ve fotografii, například o Olympusu OM-D E-M1 s vestavěným elektronickým hledáčkem, poradíme, jaké vybavení si vzít na fotografování botswanského safari, představíme fotografické monitory Eizo ColorEdge a mnoho dalšího.

 

Safari v Botswaně

 

V další části si můžete přečíst o novém systému MacOS X 10.9 Mavericks nebo o inovacích nástrojů pro multimediální produkci (např. Premiere Pro CC) v Adobe Creative Cloud.

V pravidelné rubrice představíme další publikace – Designing News a More Work. Michal Wein ve svém tradičním příspěvku tentokrát rozebírá fenomén jelena ve znacích a logotypech. V rubrice Krok za krokem výtvarnice Bára Klimešová ukazuje postup výroby kaligrafického loga pro botanickou kavárnu Taroucafé. Font uzavírá rubrika ve zkratce, kde naleznete přehledně mnohé aktuální zajímavosti z našeho oboru.

Těšíme se zde na vaše komentáře, až si nový Font pořádně prostudujete. :-)  Do schránek by vám měl dorazit asi za týden.


Komentáře k článku

10. 12. 2013 11:54 Font

matlafous: ale to logo je samo o sobě čistě typografické. Rozostření se používá jako doplňkový grafický prvek vizuálního stylu tam, kde jej lze použít a to není nic nového. Podle nás kvalitně zpracovaná, ale nijak originální práce.
Viz
http://brandingsource.blogspot.cz/2013/12/new-logo-mobile-by-sainsburys.html#more

10. 12. 2013 11:12 Matlafous

Fonte, nenahodíš prosím něco kratičkého o logu MOBILE by Sainsbury's? Zajímala by mě profesní debata nad možnostmi rozostření při tvorbě loga.

Díky!

6. 12. 2013 07:55 Rosta W.

To je šílěný, ani si nestačím přečíst předešlý font a už bude zase novej :D
Letos to nějak letí ...




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.