Nový Font 131 se již tiskne!
Na co se můžete těšit v předposledním letošním čísle našeho časopisu? Kromě hlavního tématu, kterým je tentokrát CI energetických společností, přineseme články a rozhovory ze světa grafického designu, fotografie nebo grafického software a věnujeme se tentokrát také polygrafii…
Jan Jiskra
Úvodem vám tentokrát nabídneme dva rozhovory… Po 14 letech se na stránkách Fontu znovu objevují názory a tvorba renomovaného grafika Jana Jiskry. V dalším rozhovoru představí Vladimír Strejček, zakladatel kreativního ateliéru DRAWetc., změny a novinky v tomto ilustrátorském uskupení.
Dále představíme českého fotografa Vladimíra Bruntona, specializujícího se na ženské akty, který zaujal také signovanými portréty významných osobnosti na plátně a pracemi na japonský ruční papír Wash.
Následuje krátká reportáž z 57. typografické konference AtypI, která se tentokrát konala v Amsterdamu a článek o vizuálním stylu již tradiční podzimní akce Designblok atd.
Předvedeme další z oceněných knih v soutěži NČKR – Neobyčejnost přirozenosti / Dům – krajina – lidé – Sluňákov 1992–2012, jíž graficky upravilo studio Kultivar.
Tématem tohoto čísla je corporate dodavatelů a výrobců energie.
V samostatném článku poukážeme na vizuální identitu ČEZu od Studia Marvil a novou imageovou kampaň této společnosti z dílny Mark/BBDO.
A tradičně budeme hodnotit úroveň log v tomto oboru.
V technicky zaměřené části Fontu poreferujeme o trendech v polygrafii, o historii, současnosti a budoucnosti předtiskové přípravy, věnujeme se 20letému výročí společnosti Europapier, představíme šíři nabídky společností Konica Minolta či Fujifilm v oblasti digitální tiskové produkce… A dozvíte se, jakým způsobem vznikala obálka tohoto čísla od přípravy tiskových podkladů (Štěpán Holič, Lemon design), po výrobu v brněnské tiskárně Goldpress.
V další části si můžete přečíst o novém Mac booku Pro s Retina displejem, který zajišťuje komfort práce z domova či na cestách, nebo o sbližování tištěných publikací s digitálními médii prostřednictvím platformy Creative Cloud.
V pravidelné rubrice představíme další publikace – Introducing: Culture Identities a dále Proč design? a Neviditelná strana designu. Michal Wein ve svém tradičním příspěvku tentokrát rozebírá fenomén ohně ve znacích a logotypech. V rubrice Krok za krokem designér Tomáš Müller popisuje vznik vizuálu s lampičkami pro kampaň ČEZu. Font uzavírá rubrika ve zkratce, kde naleznete přehledně mnohé aktuální zajímavosti z našeho oboru.
Těšíme se zde na vaše komentáře, až si nový Font pořádně prostudujete. :-) Do schránek by vám měl dorazit asi za týden.