Font

ostatní

Výběr jazyka

cs / en

 

Nový blog o grafickém designu

Freelance brand designer Michal Sobel nedávno spustil zcela nový web s blogem www.michalsobel.com. Stránky jsou zaměřeny na branding, způsoby myšlení a z toho vycházející úspěch.

Na hlavní stránce naleznete netradičně zpracovaný blog se zvýrazněným posledním článkem. Jednotlivým příspěvkům je vždy věnován jeden obdélník s názvem (po najetí kurzorem na název by ale, podle nás, měla být  zobrazena anotace), symbolem "like", několika dalšími symboly, jejichž význam neznáme a datum zveřejnění článku (číslo dne nemusí být větší než měsíce a roku).

Důležitý je však v tomto případě obsah. Již nyní nalezneme na webu řadu zajímavých článků užitečných hlavně pro (nejen) začínající freelancery. Např. seriál o tvorbě CID (od oslovení klientem, prezentace až po manuál atd.), tipů na knihy o zkušenostech úspěšných a slavných grafických designérů nebo různé zkušenosti a postupy autora stránek.

Od října by měl blog fungovat i v angličtině. Stránky kromě blogu obsahují také portfolio Michala Sobela.

Přejeme novému projektu hodně čtenářů, spoustu zajímavých témat a také mnoho energie a elánu do psaní!

Jak se Vám blog líbí?


Komentáře k článku

3. 9. 2011 02:42 m2s

Jak separovat výprodej od kreativity. S grafickým designem to moc společnýho nemá, to byl asi účel, ale je to návod jak prodat místo jednoho vysavače 4 s kartáčem z velbloudí srsti?

25. 8. 2011 14:27 ivodicka.cz

Moc dobré články, rád je pročítám.

Cítím v tom sice trochu moc nadhledu, ale pokud to funguje, pak jen dobře, líbí se mi hovorové pojetí. Nový pro mě byl zejména opačný postup - oslovit klienta, nikoli čekat na jeho oslovení, což určitě není pro každého, ale jak vidět, tak se snaha a koule vyplácí.

21. 8. 2011 11:11 Karel

Musím souhlasit s Vojtou Lungem, jeho smýšlení je téměř totožné s mým a co se týče prací, sám mám své zkušenosti s velkými klienty a musím souhlasit, že honoráře za tyto práce jsou velice zkreslené.

20. 8. 2011 23:44 RIchard Studenovský

Prima blog s novými pohledy na leccos! :-) Jen mám malou poznámku. Citáty by měly být v uvozovkách a s odkazem na zdroj, jinak to vypadá jako vlastní myšlenky a to není úplně košer ... :-) Jinak se mi to moc líbí.

20. 8. 2011 13:47 lh

Plne souhlasim s prvnimi 3 odstavci prvniho prispevku od Vojty Lunga, mam temer identicky pocit, akorat bych to nezvladnul takhle prevest do textu.

19. 8. 2011 16:51 Jirka

Ale no tak. Kde je v některých názorech nadhled? Jsme snad dospělí lidé, kdo chce, něco si na tom blogu najde nebo nenajde, nedělal bych z toho takovou vědu. Příručkou pro začínajícího freelancera bych to zrovna nenazval, spíš možná podnět k jinému pohledu. Pro někoho možná na hony vzdáleného, ale jestli to někomu pomůže tak proč ne.

19. 8. 2011 08:47 davidkotulan

pro rejpali na vizitky a práce 16h. No materiálů na potisk máte si 40, od gramáže papírů (280-400g), po strukturu papíru nebo barvu "nádech". Poté jsou plasty, dřevo, kov atp. Co se týče práce 16h, spíš to bylo myšleno promyšlením si všech aspektů (pro koho a komu, materiál, uspořádání ...) kromě samotného smatlošení v corelu nebo illu. U mě design vizitky trvá normálně minimálně dva dny, jinak standartně týden. Prostě mezitím dělám i něco jiného. Jinak na design vizitky je jednorázová cena. Odnaučte se přepočítávat na hodiny a perte to na jednorázovky podle klientů je to snažší...

18. 8. 2011 08:14 Petr Ondrusz

@Vojta Zcela chápu tvé legitimní argumenty a určitě bude s tebou více lidí souhlasit. Mě osobně ten blog nijak neodpuzuje, forma a jazyk, kterou Michal zvolil je jeho vlastní, třeba se bude časem vyvíjet do "vyspělejší" literární podoby. Je už na každém, zda si to přeloží do vlastního jazyka.

Spíše oceňuji to, že se někdo dnes odhodlá podělit otevřeně o své zkušenosti.

17. 8. 2011 23:59 Vojta Lunga

@Petr - Ahoj Petře, těší mě, že ses ozval. Pokusím se svá tvrzení trochu rozvést, aby to bylo srozumitelnější.

Předně bych chtěl zdůraznit, že jsem popisoval, jak na mě blog pana Sobela působí. Netvrdím, že to tak je, jen říkam, že takto jeho prezentaci jako čtenář interpretuji.

Ve svém prvním komentáři jsem uvedl jako dva hlavní důvody negativního hodnocení formu a důvěryhodnost. Takže nejprve k formě: Blog je psán docela agresivním stylem, jednak ty axiomy zdůrazněné formulacemi "Všechno ostatní jsou výmluvy. Tečka." Jednak obhroublý slovník "univerzální-kreténsko-dementní ceník", "alibistický kecy". Mě tento styl odpuzuje.

A teď ta důvěryhodnost. Co by bylo špatného na tom, kdyby autor napsal, že má např. 3 roky zkušeností s budováním značek. Tomu by se dalo normálně věřit. Takto mám pocit, že chce fabulovat. Nebo to složení zakázek - chtěl bych vidět tu zakázku nad 1 mil. Kč - v portfoliu prostě není. Ukázky prací jsou sice kvalitativně nadprůměrné, ale přece jen - platit 14 dní rešerší za takový výsledek bych jako klient nechtěl. Pokud se ovšem někdo takový najde, proč ne. Tímto přístupem však u mě ztrácí kredit.

Souhlasím s Tebou, že je tam shrnuto spoustu užitečných informací. Např. radu "pracujte buď za plnou cenu, nebo zadarmo" můžu také podepsat. Do toho jsou ovšem namíchány absurdity typu "vždy si první zvolte barvy". To jsou už ale úsměvné detaily, kvůli tomu jsem blog nekritizoval.

Web Jakuba Krčmáře jsem uvedl jen jako ilustrační příklad prezentace, kterou považuji za zdařilou. Nic dalšího za tím není.

Takže ještě jednou shrnutí na závěr: Mám problém se stylem, jakým je blog napsán a se sebeprezentací autora. Chápu, že mnohým čtenářům tento styl nevadí, a že oceňují užitečné informace, které na blogu najdou. Já si je ale raději najdu jinde.

17. 8. 2011 20:15 Petr Ondrusz

@Vojta Ahoj Vojto, dovolím si komentovat tvůj názor. Jako axiomy a kompilát bych blog Michala úplně neviděl. Spousta věcí, které popisuje jsou pravdivé a několikrát se mi potvrdily ve vlastní praxi. Netvrdím, že všechny – samozřejmě každý klient je jiný a nelze přesně podle striktních pouček, jednat černobíle. Nepovažoval bych všechno za dogma a zkušený čtenář si z toho vezme jen to podstatné.

Většina z nás určitě četla zmiňované publikace "jak snadno a rychle" a Michal Sobel jistě také. Rozdíl však vidím v tom, kdy si po přečtení člověk řekne "ano, takto bych to aplikoval v ideálním světě" a stejně bude pracovat v zaběhlých kolejích určité "jistoty". Já jsem na hodně věcí změnil názor poté, co jsem použil některá doporučení ve vlastní praxi na radu zkušenějších, nebo prostě vyplynula z absurdních situací, se kterými jsem se nemohl z osobního přesvědčení ztotožnit. Do té doby jsem si jen říkal, jak by to bylo skvělé "kdyby...".

Mě se Michalův přístup libí, stejně jako jednoduchá forma a fakt, že obsah blogu je kompilát vlastního know-how a příruček, mě nevadí, pokud se opírá o reálnou zkušenost. Na české, těžkopádné prostředí možná nesedí, hodnotu informační určitě má.

Konkrétní finance a užitnou hodnotu prací Michala a Jakuba bych zde nehodnotil, článek je pouze o blogu.

17. 8. 2011 18:49 pažout

a ještě bych se chtěl zeptat proč je na webu tantra aja vodoznak istockphoto to nejde koupit fotku z fotobanky??

17. 8. 2011 18:36 Vojta Lunga

Volání "ukaž své práce a pak kritizuj", které se tady dosti rozmohlo, je irelevantní. Je to asi jako chtít po filmovém recenzentovi, aby napřed natočil pár svých filmů, než začne hodnotit práci jiných. Prezentuje-li se někdo jako kritik, nechť je hodnocena jeho kritika.

Osobně se mně blog pana Sobela nelíbí ze dvou hlavních důvodů. Jednak je psán formou axiomů, jako by měl autor patent na rozum. Jednak nevěřím lidem, kteří tvrdí, že mají "osm let zkušeností s budováním značek", přičemž valná část těchto let jsou léta učednická. Jako bych tvrdil, že se věnuji čtvrtstoletí tvůrčímu psaní, protože jsem se před pětadvaceti lety naučil psát první písmeno. Dále vidím velký rozpor mezi tvrzeními na blogu (způsob práce, naceňování zakázek) a reálnými výstupy (ukázky v portfoliu). Tento kontrast ve mně nevzbuzuje důvěru. Vypadá to, že autor má větší ego, než schopnosti. Blog nevnímám jako sdílení vlastního know-how a letitých zkušeností, ale spíše jako kompilát z příruček "jak snadno a rychle", sestavený pravděpodobně z důvodu SEO.

Mohu se mýlit. Na základě této prezentace bych si však u pana Sobela grafické práce neobjednal. Mám pocit, že za své peníze dostanu jinde hodnotu daleko vyšší.

Pro srovnání bych uvedl prezentaci pana Krčmáře (www.jakubkrcmar.cz). Nejedná se sice o blog, ale je to prezentace stejně starého designera, který také s designem začínal velmi brzy. Tato prezentace na mě působí sympaticky - texty jsou zdravě sebevědomé, podložené kvalitním portfoliem, autor působí důvěryhodně, nepíše mentorsky, ani arogantně, ale lehce a čtivě.

Ani jednoho z těchto pánů osobně neznám. Pokud bych se však měl rozhodovat jen na základě jejich webových prezentací, bude pan Krčmář jednoznačná volba.

17. 8. 2011 18:35 pažout

to stope 32: stavím na názorech které jsem nasbíral v průběhu praxe také, takže vizitky konkrétně pro titax.com, které byly tištěny na plastu a jejich zajištění trvalo cca týden, pokud by jsme vlastnili technologii která to umí vizitky by byly hotové třeba za hodinu, jelikož žijeme v realitě a víme že vymyslet logo je proces třeba na dvě minuty a nebo na týden(záleží na každém), včetně zajištění potřebných materiálů, může to trvat klidně i pět dní. Když příjde nespokojený klient který i přes vaše rady bude tlačit svoje, tak budete váhat jestli vám za to stojí, nebo příjdete o kšeft a nebo budete předělávat vizitku třeba 5 hodin. Ze zkušenostmi i s těmato lidma vím že je možné, aby se doba klidně takhle prodloužila. Jeden z klientů konkrétně inua.cz měl dokonce vizitky i na kovové karty a tohle nejsou zakázky typu pošlu to do tiskárny a hodím do řezačky. Taky jsem dělal web který vypadá takhle www.karolinka.cz a je zhruba na stejné úrovni jak ten váš, asi podlehl požadavkům zákazníka?? ano i takové věci dělám, stačí si zadat do google web templates a vykouzlím web jaký si budete představovat, ale takhle to dělat asi nechceme... Sobel dělá něco co má svůj účel, neříkám že mu zobu z ruky, taky tam jsou věci se kterýma nesouhlasím, ale když máme informací více a jsme rozumní lidé tak si vyfiltrujeme to důležitější. Nicméně vašich pár referencí není pořád dostatečným počinem k tomu aby jste prosazoval svoje osekané zkušenosti. Dělat weby ala 1 a 1000 stejných umí každý, to že jsme v česku a každý chce všechno za korunu a hned ví taky každý, to že lidi dělají pro chleba prasárny ví taky každý, ale to že jsou tu lidi kteří radši na chleba nebudou mít, než aby pošpinili řemeslo, to už zas tolik lidí nevidí. Bohužel v této oblasti žijeme v zemi kde jsou buď DESIGN guru, rádoby designéři (kurvi*i cen), designéři co vystudovali a dementi co chodí na weby podobného charakteru a umí se jen smát a nebo se neumí ani normálně vyjadřovat

17. 8. 2011 17:25 Kaj Franc

Kiyosaki a Carnegie jsou velci odbornici na seversky design a symboliku barev ;-)

17. 8. 2011 16:12 banan

to 17. 8. 2011 15:47 stope32: Ano. Myslim ze je to vicemene jasne. Delejte dal sablony pro svou cilovou skupinu zakazniku, a nerozcilujte se nad vecmi ktere pise na svem blogu nekdo jiny. Blogy jsou krasne, nemusite je cist kdyz nechcete.

Z tech vasich referenci je vicemene jasne, co a jak tvorite a opravdu to co je prezentovany na tom blogu, nikdy nebude vas zpusob prace. To nemyslim negativne, je to proste neco jineho. Jen nechapu ze si myslite, ze jen ten vas zpusob je spravny. Pro vasi cilovku budiz, ale ta hlavni vec - dokaze se prodat? No zjevne asi ano. Tak nevim, jestli to vlastne nevypovida o jeho "neodbornosti" a posahanych kalkulacich :-)

17. 8. 2011 15:47 stope32

@ Kamarad - starší na http://stope32.deviantart.com/, novější nikde, nemám čas je publikovat. Zatím jsem koukám jediný, kdo se nebojí =) Proč mě to nepřekvapuje...

Mimochodem, pro všechny diskuzní trolly - nesnažím se do nikoho navážet, jen nevěřím určitým věcem, které Michal publikuje a (zatím marně) čekám na důkaz ze strany jeho vehementních obhájců.

17. 8. 2011 15:37 Karimartin

Nepřijde Vám to trošku trapné se navážet do práce někoho jiného - pokud to dokáže prodat (v což věřím, že ano) tak je pak jeho věc jak vystupuje, pokud se tím dokáže odlišit od ostatních.

Jen tak dále, určitě bych se co nejdříve pustil do EN verze aby se to dalo šířit dále za hranice tohoto knedlíkového a závistivého národa.

17. 8. 2011 15:34 Kamarad

Mohl by pan stope32 ukazat sve refence, at vidime zda je opravdu takovy odbornik?

17. 8. 2011 15:17 Hugo

Když už se to tak rozjelo, nedá mi to, abych nepostnul tematicky navazující video divadla Sklep s legendárním Macháčkovým výstupem. Doporučuju 1:13 – „mohutný daněk lopatáč“ http://youtu.be/TtIia9uC4N8

17. 8. 2011 15:16 klara

Cituji část komentáře k logu soba, tedy k jeho redesignu(to mluvi asi za vše :-) : ...osvěžit a odrazit nové zkušenosti. Jak to bývá v přírodě, paroží se rozrostlo a zmohutnělo.... :DDDDDDD

17. 8. 2011 14:46 stope32

...musím přestat číst weblogy, produktivita povážlivě klesá =)

@ Petr Ondrusz - "cynismus a arogance" nepopisovaly příspěvky Radky H., měly naznačit, že svou prosbu myslím vážně a ne jako další pochybnosti. Přílišná stručnost (opět) škodí...

@ pažout ma1k - rohodl jsem se stavět své názory na letech zkušeností z praxe. Vy zřejmě na tom, co si přečtete na internetovém blogu člověka, kterého jste nikdy ani nepotkal. Kdo z nás je větší hlupák?

@ Radka H. - věřím, že - pokud jsou mu poskytnuty správné důkazy - rozumný člověk musí ustoupit od svého názoru, který do té doby tvrdě bránil. Proto bych opravdu rád viděl vizitky, jejichž research trval 4 hodiny a návrh 16. Zatím tomu prostě odmítám věřit a nikdy bych klientovi nedal takový časový odhad =)

@ Lukás Veverka - xD nejlepší komentář u článku! Díky.

17. 8. 2011 14:31 Lukáš Veverka | www.parasite.cz

Je fajn že vznikají blogy a podobné projekty.
Je fajn že se chce podělit o zkušenosti.
Mě osobně tam příjde taky pár věcí úsměvných a původně jsem na to chtěl zde lehce kriticky zareagovat, nakonec jsem svou reakci Michalovi poslal přímo formou mailu.

_____
stope: Vizitky? To se vážně ještě dělá? Kdo to používá a hlavně k čemu? :)

17. 8. 2011 14:10 pažout

to stope32: a dřív než začneš tahat reference z ostatních ukaž první svoje, máš akorát povrchní kecy, a taky si ukázal jak si ceníš své práce... nesnáším dementy co chodí na font jen aby pohaňali cizí snahu, když už tak jde říct věc i slušně

17. 8. 2011 14:05 pažout

stope32 žije ve světě pouze svých nabytých zkušeností a na základě nich usuzuje o odsuzuje, to by se dalo nazvat ubohostí :)

17. 8. 2011 14:02 Petr Ondrusz

Výborný blog. Psát otevřeně o svém know-how, které je mimochodem velmi přínosné, pro ty kdo jej správně pochopí, není v českých vodách příliš obvyklé. Klasická kritika "odborníků" je spíše úsměvná, do jisté míry pochopitelná ze zaslepené představy, že již dosáhli obchodní a umělecké nirvány.

@stope32 Stando, až se začnete specializovat v oboru a přestanete dělat všechno najednou a pro všechny, pochopíte, že i návrh vizitky může zabrat mnoho hodin. Cynický a arogantní jste spíše vy sám, neplivejte po něčem čemu nerozumíte.

17. 8. 2011 13:37 stope32

@ janzabransky.cz - pouze žiju a pracuju v reálném světě a na základě zkušeností s klienty píšu reakce. Nic jiného v tom není.

@ Radka H. - prosím prosím o reference... Bez cynismu, arogance nebo snahy urazit =)

17. 8. 2011 13:22 Radka H.

to Stope 32:
:-) k tomu není co dodat. Snad jen to, že klienti jsou různí, orientujete se na jiné a zatím jste nemohl dělat pro to promile, kteří nechtějí mainstream.

Některé opravdu nezajímají ty všeobecně přijímané dobré rady a většinově platné poučky, že na zadní stranu vizitky se dá něco napsat nebo čmrkat obrázky (případně že z ní jde udělat filtr cigára).

V úvodu jsem reagovala na příspěvek, který se diví, že je možné strávit nad vizitkou i 16 hodin. Opět - ano dá (hodiny se sčítají kvůli různým typům činností). A někdo je to schopný klientovi prodat, jiný (v tom horším případě) těch 16 hodin prodat neumí a klientovi nějaký čas sem tam věnuje zadarmo.

Kdo umí ten umí ;-))

17. 8. 2011 13:07 janzabransky.cz

@ stope32 Trochu úcty! Vypadá to, že ty nerozlišuješ mezi kvalitou a kvanitou, to ale neznamená, že si Radka zaslouží osočování za to co napsala.

17. 8. 2011 12:59 stope32

"...strávíte několik hodin hledáním správného papíru..." Ale to už opravdu trochu přeháníte i ve srovnání se staršími příspěvky =D

Jen mě (opravdu) zajímá - kolik vizitek jste naživo viděla na fólii a kolik z nich Vám pak obchodníci dané firmy omlátili o hlavu, protože sice vypadají cool, ale nenapíšou na ně propiskou ani půl slova? A věřte mi, že jsem jednal se svým dílem obchodníků a manažerů a většina z nich tvrdě trvala na bílé zadní straně, na kterou by mohli psát. Nesmysly s tisícem typů a váh papíru, nebo dokonce plastu/gumy/fólie opravdu zajímají jen grafiky a jednoho klienta z milionu - a ten určitě není reprezentativní vzorek pro článek na blogu.

A ne, sice netisknu, ale většinu svých prací jsem držel v ruce =)

17. 8. 2011 12:36 Radka H.

P.S. to Stope 32:
Neděláte náhodou jen do webů a návrhy v PDF, které nevyžadují hmatatelný podklad? :-)

17. 8. 2011 12:33 Radka H.

to Stope 32:
Hledání materiálu je např. to, že strávíte několik hodin hledáním správného papíru (máte všechny vzorky papírů doma?, někdy musíte i vyjet z pracovny do světa, abyste našel to pravé. A cítíte ten rozdíl, když vezmete do ruky něco jiného než 300 g křídu mat?)...Dál zjistíte, že v tiskárnách papíry nemají nebo na ně neumějí tisknout, musíte nějaký atyp konzultovat s výrobcem... Dál si uvědomíte, že některý papír vyžaduje jiný přístup k návrhu, že vizitka na fólii jde k celkovému konceptu víc, dovoluje např. průhled, takže řešíte, jak tohoto efektu využít... A opět, máte vzorky všech fólií doma? Návrh se vyvíjí a každý má různý přístup. Navíc ta komunikace s výrobci taky zabere dost času...

Sem tam se najde dokonce klient, který nechce to, co mají všichni ostatní. Takže: Čas strávený nad vizitkou je relativní a někdo ho věnuje víc, jiný volí rychlejší i jistější cestu.

17. 8. 2011 12:07 stope32

@ Radka H. - nerad se účastním flame, ale taková snůška blábolů si prostě zaslouží reakci =)

U KAŽDÉHO designu vizitky se ladí každý detail, na setiny milimetru pozice jednotlivých kontaktních údajů, pozadí a papír. Ale co to sakra je to hledání správného materiálu? To se jako motáte po lese, loupete ze stromů kůru a pak ji tlačíte do tiskárny abyste zjistila, že na ni se vizitka opravdu tisknout nedá? xD

Samozřejmě, pokud jste neschopná a designérsky levá jak rukáv, může se docela lehce stát, že padesátá varianta vizitky po 16 hodinách mamlasení u počítače už vašeho klienta unaví natolik, že na ni kývne, ale na počáteční odhad 4+16 hodin vám nekývne nikdo a už vůbec NIKDO vám to nezaplatí.

Někteří klienti jsou tupí, ale tak tupí zase ne =)

17. 8. 2011 12:06 Hugo

Fonte, je diskuse pod takovym typem clanku vubec prinosna? Pokud jste uz vznesli (banalni) otazku „Jak se Vám blog líbí?“, smysluplnejsi se mi jevi spis anketa.

17. 8. 2011 11:19 Jaromír Kavan | www.toshtak.com

Perfektní práce a zkušenosti! Vážím si když někdo úspěšný publikuje a sdílí své myšlenky, názory a několik let zkušeností. Blog budu společně s referencemi pravidelně sledovat. Jen dotaz, bude nějaká možnost rekce na článek pomocí komentářů?

17. 8. 2011 09:03 Radka H.

Vážení, pane Otazníku a spol. V portfoliu nejde o kvantitu ale o kvalitu. A že odkrývá i pozadí vzniku projektů nebo jeho samotný vývoj? Chválihodné. Z vašich plků jde odtušit jen jedno - ublížená ega a nudná portfola nacpaná až k prasknutí nudou (nebo se vytaste s pravdou a ukažte ta geniální díla, co tu ještě nikdy nebyla). A že se dělá vizitka 16 hodin? Jo a proč ne, nemáte o kvalitní práci, která není mechanickým boucháním jako v továrně, asi ani potuchy a zkušeností máte málo. I takové projekty totiž jsou, kdy ladíte každý detail, hledáte správný materiál a vytvoříte X variant, než si něco odsouhlasíte. Jo i u takové "blbosti" jako je vizitka.

A nezáviďte!

16. 8. 2011 12:53 §

Chlapec od 14 let "dělá do designu", přečetl 3 knihy, vystavil 4 práce a už rozdává rozumy, že fialová je barva kreativity. Kdo tyhle kinder pindy baští, musí mít hodně slabej základ.

16. 8. 2011 12:31 pažout

Příjde mi to každopádně zajímavé, poučné pro ty co nedosahují jeho znalostní úrovně a k zamyšlení pro ty vyšší. Opět se muselo ozvat pár debilů, kteří se stydí podepsat za své trapné kecy. Nechápu proč se pořád tady ti dementi objevují asi je to vyloženě baví, konkrétně pan ? a ! ukázal že je vypatlaný idiot a nedokázal ani opodstatnit svoje trapné a bezvýznamné kecy...

16. 8. 2011 09:15 stope32

Trochu mě zaráží časové zátěže a finanční obnosy, které Michal Sobel ve svých článcích uvádí. Měsíční náklady 40.000, cože? Tvorba vizitek 16 hodin - vážně? Skoro si myslím, že Michal ty články píše, aby zlikvidoval tu konkurenci, která se jeho radami bude naivně řídit...

@ ! - a můžeme vidět Vaše práce? Rád bych posoudil úroveň jejich vyspělosti.

16. 8. 2011 00:56 Michal Čabala

Se ukaž! Mlít hovadiny umí každej, horší je podepsat se pravým jménem a ukázat svojí práci.

15. 8. 2011 21:08 !

Kinder...presně to co vidíš na tom webu...

15. 8. 2011 11:21 Michal Čabala

Nevím co je na tom za "kinder" práci? Co, otazníku (ani se neumíte podepsat) ? Michale díky ještě jednou!

15. 8. 2011 10:51 janzabransky.cz

Blog se mi líbí moc, jak obsahem tak perfektní minimalistickou grafikou. Každý nový článek jsem si zatím s chutí přečetl a těším se na další. Výborná práce Michale.

15. 8. 2011 10:37 Pavel Pechman

Já se bavím, jak tady každej kolem sebe plive, proč? Že by závist?Je mladej, nadějnej a hlavně něco dělá místo keců, zkuste to taky a pak uvidíme... Mě to přijde fajn, jen tak dál Michale!

15. 8. 2011 10:15 Alebo

Ako sa hrat na biznismena...ach jaj...mladosť pochabosť

15. 8. 2011 00:11 ?

Co to je za kinder business? Směšné - práce i články.

14. 8. 2011 12:39 Milan

Doufám že BLOG vychází z kružnic...

13. 8. 2011 20:14 banan

davidkotulan: to asi nechapu.. On tam ma cesky reference, je cech a 8 let pracuje v cesku, pro cesky klienty… Je to napsany v cestine ale imho se to da pouzit kdekoli jinde.

13. 8. 2011 13:09 davidkotulan

zajímavé, dobrá idea, ale vhodné na náš trh? Jinak to funguje v anglii, jinak to funguje ve francii a jinak to funguje u nás. Proto se říká jiný stát, jiný mrav :-)
Ale možná se pletu...




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.