Font

ostatní

Výběr jazyka

cs / en

 

Nejcennější světovou značkou je prý Google

Britská marketingová firma Millward Brown v těchto dnech v tisku prezentuje svůj žebříček 100 nejhodnotnějších značek světa. Poprvé tuto studii zpracovala v roce 2006 a vítězem se tehdy stala společnost Microsoft. A jak hodnotí světové značky starší žebříček Interbrand?

Letos v žebříčku Millward Brown vyhrála americká internetová společnost Google a obhájila tak své loňské vítězství. Hodnota její značky byla vyčíslena na 86,06 miliard dolarů.

Jak tedy vypadá letošní TOP TEN?

1. Google

2. GE (General Electric)

3. Microsoft

4. Coca-Cola

5. China Mobile

6. IBM

7. Apple

8. McDonald's

9. Nokia

10. Marlboro

Celý žebříček si můžete stáhnout zde.

Zajímavostí je, že letos se poprvé do první stovky probojovala i značka ze střední a východní Evropy – ruský mobilní operátor MTS. Dostal se na 89. místo, tedy tři příčky za švédskou značkou IKEA a dokonce před značku Volkswagen.

Jinak obecně stoupá počet firem vyvíjejících technologie (včetně mobilních operátorů), v první stovce zabraly hned 28 příček. Skokanem roku je americký mobilní operátor BlackBerry, který skočil v žebříčku o 102 míst na 52. pozici.

Hodnota značky se počítá z celkových tržeb společnosti, které značka patří. Složitě, pomocí různých koeficientů, se vypočítává podíl, jímž se na tržbách podílela samotná značka v jednotlivých zemích světa. Hodnota značky je dost o odhadech (potenciál do budoucna) a podle znalců to proto vždy „tak trochu plave na vodě“.

Ve Fontu jsme již psali o většině z těchto značek z grafického pohledu, například Coca-Cola (Font 77), IBM a Apple (Font 71). O vítězné značce Google jsme psali ve Fontu 79 – Corporate web portálů, ukázky různých podob loga Google naleznete zde.

 

Podobný žebříček ale sestavuje i společnost Interbrand a my z něj citovali například již v článku o Corporate leteckých společností v roce 1998. Podívejte se zde.

V tomto žebříčku je pro změnu na prvním místě Coca-Cola s hodnotou 65 mld. dolarů a Google není dokonce ani v první desítce!

Ono to s tou „hodnotou“ asi nebude tak jasné…


Komentáře k článku

30. 3. 2009 18:37 Denča

Super presne tohle jsem hledala i ta fotka úžasný moc chválim




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.