Nejcennější světovou značkou je prý Google
Britská marketingová firma Millward Brown v těchto dnech v tisku prezentuje svůj žebříček 100 nejhodnotnějších značek světa. Poprvé tuto studii zpracovala v roce 2006 a vítězem se tehdy stala společnost Microsoft. A jak hodnotí světové značky starší žebříček Interbrand?
Letos v žebříčku Millward Brown vyhrála americká internetová společnost Google a obhájila tak své loňské vítězství. Hodnota její značky byla vyčíslena na 86,06 miliard dolarů.
Jak tedy vypadá letošní TOP TEN?
1. Google
2. GE (General Electric)
3. Microsoft
4. Coca-Cola
5. China Mobile
6. IBM
7. Apple
8. McDonald's
9. Nokia
10. Marlboro
Celý žebříček si můžete stáhnout zde.
Zajímavostí je, že letos se poprvé do první stovky probojovala i značka ze střední a východní Evropy – ruský mobilní operátor MTS. Dostal se na 89. místo, tedy tři příčky za švédskou značkou IKEA a dokonce před značku Volkswagen.
Jinak obecně stoupá počet firem vyvíjejících technologie (včetně mobilních operátorů), v první stovce zabraly hned 28 příček. Skokanem roku je americký mobilní operátor BlackBerry, který skočil v žebříčku o 102 míst na 52. pozici.
Hodnota značky se počítá z celkových tržeb společnosti, které značka patří. Složitě, pomocí různých koeficientů, se vypočítává podíl, jímž se na tržbách podílela samotná značka v jednotlivých zemích světa. Hodnota značky je dost o odhadech (potenciál do budoucna) a podle znalců to proto vždy „tak trochu plave na vodě“.
Ve Fontu jsme již psali o většině z těchto značek z grafického pohledu, například Coca-Cola (Font 77), IBM a Apple (Font 71). O vítězné značce Google jsme psali ve Fontu 79 – Corporate web portálů, ukázky různých podob loga Google naleznete zde.
Podobný žebříček ale sestavuje i společnost Interbrand a my z něj citovali například již v článku o Corporate leteckých společností v roce 1998. Podívejte se zde.
V tomto žebříčku je pro změnu na prvním místě Coca-Cola s hodnotou 65 mld. dolarů a Google není dokonce ani v první desítce!
Ono to s tou „hodnotou“ asi nebude tak jasné…