Font 201 se již tiskne!
Na co se můžete těšit v tomto třetím letošním číslu našeho časopisu? Kromě hlavního tématu, kterým je tentokrát CI výrobců kolejových vozidel, jsou to články a rozhovory ze světa grafického designu, fotografie, ilustrace či webdesignu a věnujeme se mimo jiné také grafickým papírům…
Úvodem vás čeká rozsáhlý rozhovor se Studiem Divize. Zakladatelé studia, Sára Bergmannová a Tomáš Brychta, poreferují nejen o svých začátcích a propojení s knihařskou dílnou Reformát, ale i o tom, jak vypadá dlouhodobá spolupráce s mezinárodním workshopem dok.incubator, Vršovickým divadlem Mana či nověji s advokátními kancelářemi PORTOS, endors aj.
Na dalších stránkách se můžete začíst do zajímavého povídání uznávaného grafického designéra a dlouholetého pedagoga Ondřeje Šmerdy a připomenout si jeho známé, často dosud fungující značky (Národní muzeum, Nemocnice Na Homolce, Czechia atd.) i prohlédnout si jeho novější práce.
Z oblasti street artu se grafická designérka Jana Matasová tentokrát zaměřila na graffiti a seznamuje čtenáře s vybranými uměleckými projekty a jejich autory ze světa i Česka.
Revize vizuální identity města Brna se zaměřila především na proměnu jeho základní komunikační struktury (logo zůstalo stejné). O této aktualizaci poreferovala její autorka (i autorka původní vizuální identity) grafická designérka Věra Marešová.
Hlavním tématem čísla je corporate výrobců kolejových vozidel, jmenovitě se věnujeme dříve legendárnímu ČKD nebo plzeňské Škoda Group, která v roce 2015 získala kvalitní vizuální identitu od studia Dynamo design.
Tradičně se hodnotí také úroveň log (znaků) v tomto oboru.
V technicky zaměřené části zpovídáme výrobce a dodavatele papírů, jaká je jejich letošní nabídka a o co je v současnosti největší zájem.
Poreferujeme o cenách za nejlepší český knižní design (výsledky Nejkrásnější knihy roku 2024) i cenách za obalový design na téma Sweets in the Box (výsledky Model Young Package 2024). Přineseme také reportáž z květnové typografické konference Brno Bold Typo 2.
Dále se věnujeme možnostem tvarového výseku tiskovin, jež nabízí Ottova tiskárna, a tisku náročných grafik a fotografií na profesionálních inkoustových tiskárnách Canon.
Richard Krejčí se ve svém příspěvku věnuje inovativním produktům pro vektorovou grafiku a animaci: Linearity Curve a Move. A Michal Wein ve svém tradičním příspěvku rozebírá fenomén nosorožce ve znacích, symbolech a logotypech.
Časopis uzavírá tradiční rubrika ve zkratce, kde naleznete přehledně mnohé aktuální zajímavosti z našeho oboru.