Druhý seminář UGD: Design kalendářů
Druhý seminář Unie grafického designu se bude zabývat tvorbou firemních kalendářů, konkrétně dvěma zcela odlišnými grafickými postupy pro jednoho klienta – firmu Europapier. Seminář se koná ve čtvrtek 26. listopadu od 18 hodin v budově VOŠP (učebna 104).
Michal Gregorini ze studia Mowshe představí postupy při návrhu a tvorbě aktuálního fotokalendáře na rok 2010. Posluchači se seznámí s jednotlivými fázemi tvůrčího procesu, spolupráce s fotografem, organizace práce a asistence ve fotoatelieru. Součástí semináře bude i ohlédnutí za kalendáři z let 2000 a 2002 se zaměřením na vývoj v pracovních postupech během několika let pro stejného klienta.
Štěpán Holič ze studia Lemon design představí kalendář z roku 2006 založený čistě na vektorové grafice. Ukáže klíčové fáze celoroční práce – první ideové návrhy a jejich prezentaci klientovi, výběr tématu, hledání vhodných motivů a textací pro kalendář, ukázky geneze vlastní kresby, technická omezení daná jednotlivými druhy papírů a přípravu dat pro různé tiskové techniky. Jedním ze zajímavých témat pro následnou diskusi může být zkušenost s kombinací programů Corel (kresba) + Adobe InDesign (montáž, pre-press).
Seminář je určený jak grafickým designérům, tak vydavatelům či pracovníkům v marketingu a reklamě. Semináře jsou vedené formou srozumitelnou i posluchačům bez hlubších znalostí pre-pressu či tiskových technologií.
Cena semináře je 100 Kč na osobu. Semináře jsou zdarma pro členy Unie grafického designu a pro studenty VOŠP. Prosíme o potvrzení účasti na adrese info(at)typo.cz, kapacita je omezená.
VOŠP — Vyšší odborná škola publicistiky Opatovická 160/18, 110 00 Praha 1 — Nové Město
Vchod do školy naleznete v průchodu mezi ulicemi Spálená a Opatovická
Filip Blažek, www.uniegd.cz