Desátý seminář UGD: Michaela Thomas
Desátý seminář se uskuteční 1. listopadu 2010. Seminář povede Michaela Thomas z pražského studia Butterflies & Hurricanes. Studio se specializuje na design obalů a designovou strategii značek.
Michaela Thomas realizovala desítky obalů snad ze všech oblastí spotřebního zboží (FMSG – rychloobrátkové zboží), podílela se na zásadním redesignu Kofoly či designu etiket Staropramen a dalších pivních značek. Na semináři se s účastníky podělí o své několikaleté zkušenosti s tvorbou návrhů obalů včetně úskalí, která tato práce přináší z marketingového hlediska, z hlediska zadavatele i z pohledu koncového spotřebitele.
Místem konání semináře je smíchovský Hub Praha. Čeká vás atraktivní prostředí bývalé továrny, perfektní technické zázemí, dostatečný prostor i do půlnoci otevřený bar.
Hub Praha, Drtinova 10, 150 00 Praha 5. Vstupné je 200 Kč, studenti 100 Kč, členové UGD mají vstup zdarma. Prosíme, rezervujte si místo prostřednictvím formuláře, pomůžete nám zajistit dostatečný počet míst k sezení.
http://prague.the-hub.net/public/spaces.html
Komentáře k článku
21. 10. 2010 14:38 HEHE
21. 10. 2010 14:10 Jana
Jestli někdo chce vidět, proč to tak celé je, tak ať si zajde na nějaké testy nových designů. Největší komedie to je v menších městech. Klienti se pak bojí jít do něčeho odvážnějšího, co v testech bylo lidmi odmítnuto, protože je to něco jiného, neznámáho, divného.
21. 10. 2010 12:12 Filip Blažek
Každopádně ale naprosto souhlasím s vaší tezí, že běžný český obalový design je zoufalý. Jako porotce v soutěži European Design Awards mohu sledovat, jaké skvělé obaly po stránce funkčnosti i vzhledu v Evropě vznikají. Místo abych tiše záviděl, pozval jsem paní Thomas, aby nám o obalech něco řekla. Nejen o designu, ale i o tom, jak to u nás chodí, jací jsou klienti apod. Věřím, že podobný seminář může "nakopnout" některé účastníky k tomu, že se situaci pokusí změnit, že nesmíří s průměrnými obaly, které chrlí reklamky, ale že se pokusí se situaci změnit.
Píšete: "Jsou u nich většinou zdeformované fonty, hemží se to efekty a detaily, používají se na ně často nekvalitní písma, které jsou zdarma na internetu..." a já naprosto souhlasím. A blížící se seminář je přesně to místo, kde se mohu zeptat, proč to tak je a proč to není lepší.
Semináře nejsou primárně určené odborníkům, jejich smyslem je podělit se o zkušenosti s konkrétními zakázkami, technologiemi či problémy s českými grafickým designéry, studenty, operátory DTP, produkčními apod. Seminář o sítotisku tak byl zaměřen na lidi, kteří o sítotisku nevědí nic a chtějí vědět, co a jak lze potisknout, jaké jsou limity technologie apod. Seminář o autorském právu také nebyl pro právníky.
Pokud, Jano, dobře rozumíte nějaké oblasti grafického designu a chtěla byste vést jeden ze seminářů, rád poskytnu prostor i vám, ostatně vždycky jsem si říkal, že by bylo dobré se k některým tématům vracet a zvát lidí s odlišným pohledem na věc.
20. 10. 2010 21:36 Habakuk
Uvidíme, co paní Thomas ukáže, zda přinese něco nového, nebo si spíš postěžuje. Nejsem obalář, nicméně tristnost českých obalů vnímám intenzivně.
Bohužel v ČR chybí odvaha jít do něčeho jiného (a to jak ze strany zadavatelů, tak ze strany zákazníků) než je TATRANKA od Opavia. Jsem zvědavý, jak dlouho na trhu vydrží např. oplatka Knoppers (http://www.futanet.hu/hir/img_2007/knoppers.jpg). Skoro bych se vsadil, že za pár měsíců se protáhne na tvar tatranky, název se změní z Knoppers na OPLATKA - MLÉČNÁ-OŘÍŠKOVÁ (protože ten cizí název přece nikdo nepochopí), jenže mléko je tuze drahá surovina a tak se nahradí rostliným tukem, zbyde tedy jen OPLATKA OŘÍŠKOVÁ.
20. 10. 2010 20:45 Jana
Font – **
Tomáš Machek – *
Pavel Hrach – *
Roman Werner – *
Komentář k logu od R.W.: Vodu s takovým "logem" bych si nekoupil. Barevné přechody, vržené stíny a jako třešnička na dortu realistický motýl – hrůza!
Je to opravdu stará záležitost, ale přesně to vyjadřuje běžné komentáře grafiků neobalářů na produktové značky. Vím, ne všichni hodnotící jsou členy UGD.
Bohužel úroveň produktových značek je v Čechách stále podobná jako v době kontáře na Tomu Naturu. Jsou tu i taková, která jsou oproštěna od výše uvedených obalových nezbytností (z pohledu klienta), ale je jich zatím poskromnu. Bohužel Michaela Thomas není úplně průkopníkem tohoto čistého ne zažitě obalového stylu, který je vidět od nás na západ. Třeba zde jsou k vidění krásné kousky http://www.thedieline.com. Raději poznamenávám, že to není myšleno negativně priti MT, pro český trh dělá na vysoké úrovni přesně to, co si zasloužíme.
20. 10. 2010 18:18 Jana
20. 10. 2010 17:47 Jana
PS: můžete nám jen připomenou vaše hodnocení loga z Fontu 5/2006?
20. 10. 2010 17:28 font
Nemá to ale žádnou souvislost s vaším anonymním výpadem: "Mnohokrát byla tato designérka ostře kritizována za svoji práci právě zakládajicími členy UGD", který byste měla vysvětlit nebo raději nepsat... (to přece není nepohodlný příspěvek).
20. 10. 2010 17:09 jana
20. 10. 2010 16:44 jana
20. 10. 2010 16:43 Filip Blažek
20. 10. 2010 16:39 Jana
20. 10. 2010 16:26 Filip Blažek
20. 10. 2010 16:17 Jana
20. 10. 2010 15:12 Filip Blažek
20. 10. 2010 15:01 jana
Dostanu i nějaké vyjádření k mé poznámce ohledně přednášející?