Font

ostatní

Výběr jazyka

cs / en

 

Buzzword Buster od Canonu

Společnost Canon Europe oznámila uvedení nového webového překladače odborných polygrafických pojmů. Stránka má neodborníkům objasnit odborné tiskařské pojmy a tak sblížit řeč tiskařů a jejich zákazníků.

Stránka byla spuštěna jako součást celoevropského programu společnosti Canon pro nákupce tiskových služeb, sloužícího k odstranění závoje kolem tiskařského žargonu. Výzkum odhalil, že šokujících devět z deseti evropských manažerů (86 %) zodpovědných za nákup tisků, má problém porozumět tiskařskému žargonu svých dodavatelů.

Studie prokázala, že pochopení polygrafických pojmů významně ovlivňuje konečný výsledek tisku. Bez ohledu na osobní vztahy mezi dodavateli a odběrateli odpovědělo 43 % dotázaných respondentů, že problém s pochopením tiskařské hantýrky má přímý vliv na kvalitu úkolů pro tisk.

Výzkum uskutečněný agenturou ICM vyhodnocoval odpovědi 2000 zákazníků tiskáren. Téměř třetina nakupujících musí volat svému dodavateli, protože nerozumí žargonu. Ve Francii se toto číslo vyšplhalo až na alarmujících 53 %. Zarážející je, že až jedna pětina zákazníků se svých tiskařů se nezeptá na vysvětlení, když pojmům nerozumí.
Více než polovina dotázaných (58 %) považuje tiskařskou hantýrku za frustrující, zatímco pro 60 % odběratelů z krajin jako UK, Finsko a Norsko iritují technické pojmy, používané jejich dodavateli.

Ze všech evropských krajin, zapojených do výzkumu, dělá žargon nejmenší problém Italům, ale i v Itálii zcela rozumí tiskařské hantýrce pouze pětina účastníků výzkumu. Tři ze čtyř dotázaných se shodli na tom, že pochopení odborných pojmů by jim výrazně ulehčilo práci s tiskem. Kdyby zákazníci chápali technické názvosloví, cítili by se jistěji a méně frustrováni.


Komentáře k článku

2. 9. 2008 15:54 Baghira

Průzkum ukazuje, že "devět z deseti evropských manažerů (86 %) zodpovědných za nákup tisků" nerozumí tomu, co dělají.
A nejvíc je asi frustruje, že by se museli někoho zeptat a nechat si věc vysvětlit. Taková potupa!
Canon to vzal ze špatné strany. Raději měl pořádat víkendová teambuildingová soustředění a problematiku tam odprezentovat v PowerPointu.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.