ZOO nové logo nevybrala
ZOO Praha ani tentokrát nezvolila vítěze soutěže na nové logo. Z pěti návrhů se řediteli Miroslavu Bobkovi ani jeden nezamlouval natolik, aby se jej rozhodl realizovat. Obdobně jako soutěž na nové logo MŠMT tak i ZOO dopadla dle očekávání – nevalně.
Vedení pražské zoo rozhodlo, že na základě doporučení poroty neobsadí první místa ve veřejné soutěži na nový logotyp Zoo Praha.
Ve středu 23. března v odpoledních hodinách se sešla porota soutěže, aby posoudila dopracované verze pěti návrhů, které postoupily do 2. kola.
„Rozhodli jsme se, že 1. ani 2. místo v soutěži neobsadíme. Zoo Praha nebude žádný z těchto logotypů používat,“ zněl závěr hodnocení poroty z úst ředitele zoo Miroslava Bobka. „Ani s jedním z návrhů bohužel nejsem spokojen a ztotožněn do té míry, abych jej Zoo Praha přisoudil na dalších deset nebo spíš dvacet let,“ podotkl.
Porota hodnotila všechny návrhy ve 2. kole na podobné úrovni a přiznala každému z pěti předkladatelů v souladu se soutěžními podmínkami odměnu 10.000 Kč. Vedení Zoo Praha pak doporučila přímé oslovení některého renomovaného možného zhotovitele nového logotypu.
Veřejnou soutěž vypsala Zoologická zahrada hl. m. Prahy v lednu 2011. Své práce přihlásilo 233 autorů, z nichž každý mohl předložit až 3 návrhy (1 s motivem koně Převalského). Všechny došlé práce jsou vystaveny na ochozu Pavilonu velkých savců v Zoo Praha.
Zdroj: www.zoopraha.cz
Komentáře k článku
7. 4. 2011 18:18 Andrea M.
5. 4. 2011 16:45 Čenda
5. 4. 2011 14:12 studentka
1. 4. 2011 14:48 Petr
Možná by stačilo, pane řediteli, si ještě jednou sednout nad došlými návrhy a zkonzultovat je s odborníky... Přeci se teď nemusí všechny vyhodit a pořádat novou soutěž.
A nebo se domluvte s panem Cihlářem. Kdyby se všechny vynaložené prostředky místo do soutěží dali panu Cihláři, mohlo se na jeho stylu pokračovat - to by bylo nejlepší řešení. Pokud by tedy byl zájem i ze strany pana Cihláře.
Každopádně věřím tomu, že by mohl zvítězit zdravý rozum a že dohoda by nebyla nereálná.
Možná vznikne nový zajímavý vizuální styl vytvořený přímo osloveným studiem (pokud do toho nějaké renomované studio vůbec bude chtít jít, protože Cihlářův styl bude opravdu těžké překonat).
Neměňte něco, co funguje. Prosím.
31. 3. 2011 22:05 miretc
31. 3. 2011 11:27 jelen moraviad1(zavinac)gmail.com
Proč to neudělá samotná Zoo Praha, když v podmínkách bylo dodání i elektronické podoby, mi není zcela jasné. Jen odhaduji - neschopnost zadavatele?
30. 3. 2011 17:09 jelen
29. 3. 2011 10:14 Čenda
28. 3. 2011 23:33 ivodicka.cz
28. 3. 2011 23:32 ivodicka.cz
A nechtěl bys nám ho ukázat?
28. 3. 2011 15:29 studentka
28. 3. 2011 00:53 Lukáš Bohata
27. 3. 2011 18:00 Bob
27. 3. 2011 10:24 veena
Není divu, že ze špatného zadání je špatná realizace.
Když klient neví, co chce, nebo to neumí říct, tak to musí realizátor z klienta dostat a případně ho poučiit. proč ne tak jak si to představuje klient. K tomu zřejmě ve veřejných soutěžích vůbec nedochází.
Za 50 000, které utratili, by už mohli dostat vizuální styl od někoho zkušenějšího, ne?
P.S. nejsem designér.
26. 3. 2011 19:44 ivodicka.cz
26. 3. 2011 01:00 Luděk
25. 3. 2011 15:21 Karel
Chtěl bych ostatně vidět designmanuál Cihlářova CID Zoo Praha. Barvy, písmo, atd. jak to požadoval F. Blažek ve svém rozboru.