Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Značkový mišmaš :-)

Připadá vám na těchto logách na první pohled něco divného? Brazilský designér Mario Amaya se rozhodl si s notoricky známými značkami trochu pohrát.
Podívejte se i na další parodie…

Člověka to opravdu mate. Na první pohled vidíte přece jasně třeba logo Adobe. O tisícinu vteřiny později – po přečtení názvu – jste ale náhle rozhozeni, nejisti a musíte se na logo podívat znovu pořádně. Mozek vám přitom šrotuje, kde je vlastně ta „chyba“.
Teprve po chvíli vám dojde, o co jde a že je to jen nějaká legrace…

Více na: http://marioav.blogspot.com/2008/04/just-for-fun.html
Další podobné zde: http://www.collegehumor.com/article:1755107


Podobné parodie na známá loga se ale objevily již dříve (z našeho archivu)…

Někdy ke zmatení stačí jen logům změnit barvy – třeba když je logo IKEA najednou žluto-červené, Shell modrý atd. Je to podobné, jako když dávali nějakým lidem v rámci pokusu různá jídla, ale obarvená na nečekanou barvu (vajíčko třeba světle zelené, jahoda modrá atd.). I když byla chuť v pořádku, lidé byli zmatení a jídlo odmítali…

Tyto ukázky jsou ale spíše parodií na módní trend ozdobných efektů (stínování, odlesky atd.), tzv. "styl web 2.0".

 

My jsme zase zkoušeli kdysi do Fontu 71, který byl zaměřen na vizuální styl počítačových firem, navrhnout společné logo dvěma odvěkým rivalům – IBM a Apple. Málem ho od nás koupili, ale pak z fúze sešlo… :-)

-OK-


Komentáře k článku

21. 5. 2008 10:24 Jiří Tvrdek

Anonymům se zkrátka člověk nezavděčí.

20. 5. 2008 19:44 TV

No, termin "odvěcí rivalové" nebude asi to prave. Tedy pokud za "věk" povazujete obdobi od roku 1977 (Apple II), 1980 (vstup Apple na burzu) nebo 1984 (revolucni reklamni kampan) do roku 1991, kdy Apple, IBM a Motorola zakladaji spolecnou alianci AIM a tim startuji pozdejsi uspech PowerPC procesoru (pouzivaneho az do nastupu Intelu). Tedy maximalne 14 let. Think without cliche.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.