Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Změna VÚB banky

Na podzim chystá jedna ze tří největších slovenských bank změnu firemní identity. Poslední rebranding se přitom uskutečnil na podzim roku 2003. Tentokrát se bude logo měnit opět, ale už do stylu celé skupiny (Group), protože VÚB banka patří pod skupinu INTESA SANPAOLO. U nás se takto převlékly do stylu svých „matek“ postupně všechny banky – KB převzala styl Societe Generale Group, Česká spořitelna má symbol od Erste, Živnostenská banka se změnila na UniCredit Group…
Podívejte se na náš komentář…

Nové logo VÚB banky vychází ze značky INTESA SANPAOLO. Zde je ale kompozice řešena trochu jinak (značka působí umístěním symbolu mezi slova kompaktněji) a i práce s písmem je zajímavější. V logu VÚB banka se zdá, že by poslední znak A klidně mohl být také více „zasunutý“ do znaku K – zmenšila by se optická mezera a navíc by A mohlo být kresebně upraveno po vzoru slitku SA ve slově INTESA.
U obou bank ale k sobě trošku nesedí geometrická jednoduchost symbolu a historizující patkové písmo.

Pro zajímavost – tisková zpráva ke změně loga v roce 2003
Vyjádřením změn v bance je též změna našeho loga. Nové logo není jen vizuální změnou – odráží především nové myšlení a filozofii lepšího přístupu ke klientům. Nové logo bylo představeno veřejnosti a zaměstnancům 14. května 2003. Dnem zavedení nového vizuálního stylu je 30. září 2003, kdy bude s novým logem 80 % všech prvků a materiálů banky. Do konce roku budou přeznačeny všechny prvky obsahující staré logo banky.

Naším posláním je být bankou pro lidi. Všichni naši klienti jsou ve středu naší pozornosti a ať se obrátí kterýmkoliv směrem, my jsme okolo nich. Elipsa sama o sobě je uzavřený útvar. Vložením naší jedinečnosti ve formě iniciálů naší společnosti se z ní stává symbol otevřenosti – písmena „v“ a „b“ přesahují do prostoru okolo elipsy a výsek na její horní části je čárkou nad písmenem „u“. Elipsa se tak stává symbolem naší péče o klienta. Skrývá v sobě komplexnost vnitřního systému a dynamiku vnějšího projevu. Jednoduchá kompozice jemného tvaru vyjadřuje kromě otevřenosti a dynamiky též inovaci. Příjemný pocit umocňuje výběr barvy – modrá, na celém světě akceptovaná barva vyváženosti, víry, čistoty, rozumu a lidskosti, vyjadřuje pocit jistoty a důvěry, o kterou u našich klientů usilujeme. Celou kompozici stabilizuje a podtrhuje slovo banka – definuje nejen naše poslání, ale symbolizuje nás jako stabilního a spolehlivého partnera.

V roce 2003 náklady na rebranding představovaly částku asi 300 mil. slovenských korun. Nyní to bude pravděpodobně mnohem více. Další informace k chystané změně zatím nemáme.

Námět nám poslal MarosH. Děkujeme.

-OK-

Jak se vám tato změna líbí? A jak se vám líbí „grafická globalizace“?


Komentáře k článku

4. 6. 2008 22:34 bs

To logo je absolutny grc...keby aspon to svetlo medzi znakmi trochu upravili...ale to je asi o inom...ked logotypy robia amateri.

15. 3. 2008 13:59 igra

Mali si radšej nechať to logo z 2003. Podľa mňa je to riadny paškvil. Inak tými oblúkmi a štvorcom mi to trošku pripomenulo logo spoločnosti millennium000.

8. 3. 2008 17:37 Marian

Nelíbí! Možná k nějaké zahrádkářské společnosti, nebo staviteli akvaduktů.
Kdybi si nechali stávající logo udělaji líp,je lépe zapamatovatelné a lépe vypadá.
Přikláním se k názoru Ondry .

1. 3. 2008 20:47 David

No nijak zvlášť povedené mi to nepřijde, hlavně tedy to původní SANPAOLO, připojuji se k názoru, že se to k finanční instituci moc nehodí, spíše mi to asociuje nějakou firma co dělá akvadukty...

27. 2. 2008 20:33 pipe

>mk: Urcite dynamiku ;o)

27. 2. 2008 17:01 mk

myslim ze grafici velmi na vyber nemali kedze bolo podla mna jasne zadane co ma logo obsahovat (farba, font, stvorec...) ale nechapem precu potom nepouzili rovnake prelinanie a naklonenie pismena A a rozdelenie dvoch slov na pravu a lavu stranu. vsak vlastne nebolo treba nic vymyslat len okopirovat logo intesa sanpaolo. ja by som do takeho kseftu rad isiel.)

27. 2. 2008 17:01 mk

vzdy ma pobavia drysty o odovodneni loga. ked treba logo obkecat a najst vyznamy a tvary ktore symbolizuju to a to. hned prva veta "Naším posláním je být bankou pro lidi." a pre koho by asi tak banka mala byt? pre hrochov?alebo macky?. dalej napr. "Všichni naši klienti jsou ve středu naší pozornosti a ať se obrátí kterýmkoliv směrem, my jsme okolo nich." -samozrejme... a toto je najlepsie: "Elipsa se tak stává symbolem naší péče o klienta." jezismaria to su kydy. Je to moj nazor, ale myslim si ze je uplne zbytocne, ked autor musi logo vysvetlovat a nachadzat v nom veci ktore tam vobec nie su a nemaju ziadnu logiku. Teda aspon ja ich tam vobec nevidim a necitim ich tak. Co potom symbolizuje pootocenie elipsy?? to by som rad vedel.

26. 2. 2008 23:17 martingross

Toto je pre mna zmena k horšiemu. Aktuálne logo sa mi páčilo, dalo sa snim velmi dobre pracovat. Takyto rebranding je z mojho pohladu zmena smerom k horšiemu. Hlavne symbol je z nepochopitelnych dovod (pre mna) v takejto forme aku mame moznost vidiet, graficky mimo... Sám som zvedavy na dalšie aplikácie logotypu do firemných materiálov.

25. 2. 2008 17:32 Ondra

Nelíbí. Hodně nelíbí. Podlě mě se to vůbec nehodí k bance. Na první dojem je to něco mezi vinařstvím, herbalife a olivovým hájem. Symbol ve čtverci pak vypadá jako logo charitativní organizace - pastelky a mosty, které spojují. Také barevná kombinace je dost nesourodá.
Tohle pocitově vůbec není posílení image a spojení se silným partnerem, ale spíše návrat o pěkných pár let zpět.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.



boxik2020