Změna VÚB banky
Na podzim chystá jedna ze tří největších slovenských bank změnu firemní identity. Poslední rebranding se přitom uskutečnil na podzim roku 2003. Tentokrát se bude logo měnit opět, ale už do stylu celé skupiny (Group), protože VÚB banka patří pod skupinu INTESA SANPAOLO. U nás se takto převlékly do stylu svých „matek“ postupně všechny banky – KB převzala styl Societe Generale Group, Česká spořitelna má symbol od Erste, Živnostenská banka se změnila na UniCredit Group…
Podívejte se na náš komentář…
Nové logo VÚB banky vychází ze značky INTESA SANPAOLO. Zde je ale kompozice řešena trochu jinak (značka působí umístěním symbolu mezi slova kompaktněji) a i práce s písmem je zajímavější. V logu VÚB banka se zdá, že by poslední znak A klidně mohl být také více „zasunutý“ do znaku K – zmenšila by se optická mezera a navíc by A mohlo být kresebně upraveno po vzoru slitku SA ve slově INTESA.
U obou bank ale k sobě trošku nesedí geometrická jednoduchost symbolu a historizující patkové písmo.
Pro zajímavost – tisková zpráva ke změně loga v roce 2003
Vyjádřením změn v bance je též změna našeho loga. Nové logo není jen vizuální změnou – odráží především nové myšlení a filozofii lepšího přístupu ke klientům. Nové logo bylo představeno veřejnosti a zaměstnancům 14. května 2003. Dnem zavedení nového vizuálního stylu je 30. září 2003, kdy bude s novým logem 80 % všech prvků a materiálů banky. Do konce roku budou přeznačeny všechny prvky obsahující staré logo banky.
Naším posláním je být bankou pro lidi. Všichni naši klienti jsou ve středu naší pozornosti a ať se obrátí kterýmkoliv směrem, my jsme okolo nich. Elipsa sama o sobě je uzavřený útvar. Vložením naší jedinečnosti ve formě iniciálů naší společnosti se z ní stává symbol otevřenosti – písmena „v“ a „b“ přesahují do prostoru okolo elipsy a výsek na její horní části je čárkou nad písmenem „u“. Elipsa se tak stává symbolem naší péče o klienta. Skrývá v sobě komplexnost vnitřního systému a dynamiku vnějšího projevu. Jednoduchá kompozice jemného tvaru vyjadřuje kromě otevřenosti a dynamiky též inovaci. Příjemný pocit umocňuje výběr barvy – modrá, na celém světě akceptovaná barva vyváženosti, víry, čistoty, rozumu a lidskosti, vyjadřuje pocit jistoty a důvěry, o kterou u našich klientů usilujeme. Celou kompozici stabilizuje a podtrhuje slovo banka – definuje nejen naše poslání, ale symbolizuje nás jako stabilního a spolehlivého partnera.
V roce 2003 náklady na rebranding představovaly částku asi 300 mil. slovenských korun. Nyní to bude pravděpodobně mnohem více. Další informace k chystané změně zatím nemáme.
Námět nám poslal MarosH. Děkujeme.
-OK-
Jak se vám tato změna líbí? A jak se vám líbí „grafická globalizace“?
Komentáře k článku
4. 6. 2008 22:34 bs
15. 3. 2008 13:59 igra
8. 3. 2008 17:37 Marian
Kdybi si nechali stávající logo udělaji líp,je lépe zapamatovatelné a lépe vypadá.
Přikláním se k názoru Ondry .
1. 3. 2008 20:47 David
27. 2. 2008 20:33 pipe
27. 2. 2008 17:01 mk
27. 2. 2008 17:01 mk
26. 2. 2008 23:17 martingross
25. 2. 2008 17:32 Ondra
Tohle pocitově vůbec není posílení image a spojení se silným partnerem, ale spíše návrat o pěkných pár let zpět.