Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Žluté stránky redesignují

 
Žluté (u nás kupodivu Zlaté) stránky mění podobu své tradiční značky „Walking Fingers“ („chodící prsty“). Žluté stránky existují již od konce 19. století a dnes tvoří globální síť telefonních seznamů, vydávaných různými společnostmi. V éře internetu se snaží přizpůsobit změně situace (prsty již nelistují v papírovém seznamu, ale zase klikají na myš) a to se patrně odrazilo i v záměru omladit logo…

Logo „Walking Fingers“, slogan „Let Your Fingers Do The Walking“ („Nechte své prsty, ať za Vás udělají práci“) a název Yellow Pages byly poprvé představeny v roce 1961 společností AT&T. Logo ale nebylo nikdy firmou zaregistrováno a AT&T tak vlastně vesele nechala ostatní, aby jej používali – to bylo ovšem obvyklé, protože společnost AT&T byla v té době monopolní.

 

Většina lokálních vydavatelů telefonních seznamů (u nás Mediatel – http://www.mediatel.cz) používá svou upravenou variantu tohoto celosvětově známého symbolu k identifikaci seznamu. V originále třeba prsty pochodují po rozevřené knize, u nás Zlaté stránky knihu z piktogramu vypustily. Také typografie se země od země může lišit. Značka amerických Yellow Book (www.yellowbook.com) stála na písmu Serpentine Bold Oblique, u nás byl symbol obklopen vkusnějším nápisem z Myriadu Bold.

Nové logo podle nás ztrácí eleganci srozumitelné ikony (a výraznou žlutou barvu) a namísto toho přichází se „záhadnou slizkou rukou mimozemšťana nebo chapadlem chobotnice“ (někdo s menší fantazií v tom ale uvidí jen slupku od banánu) :-). Možná to je ale záměr – chtějí dynamický abstraktní symbol a motiv prstů už nemusí být rozpoznatelný – ve stylu loga Sprint (http://www.sprint.com/index.html)...

Typografie se téměř neposunula – namísto ohraného písma Serpentine, je zde stejně „obyčejný“ font Eurostile Demi Oblique bez jakékoliv individuální úpravy, nově jen sledující trend názvů firem z minusek. Prsty a ruce jsou pro designéry zajímavou výzvou, ale tady si tato výzva vybrala další oběť (chystáme související téma: značky
s motivem ruky).

-OK-

A jak se vám líbí „plazící se“ prsty?


Komentáře k článku

13. 5. 2008 19:59 r!CCi°21

Docela dost mi tam schází ona žlutá barva... :(

13. 5. 2008 18:13 rav

je to strašné...
původní "chodící" ruka byla skvělý symbol, fungovala by ještě další desítky let. to nové... mi přijde jako špatný vtip. nechápu.

11. 5. 2008 13:00 MarosH

To sa zlte - zlate stranky idu venovat predaju bananov? Mne to strasne pripomina supku z banana.

9. 5. 2008 16:21 Jiří Tvrdek

To je ruka E.T. mimozemšťana! Chromozómy!

9. 5. 2008 15:23 Lisa

Žluté (u nás kupodivu Zlaté) stránky:
Češi mají totiž "zlaté" ručičky, (narozdíl od Číňanů) :-)

9. 5. 2008 15:19 JaK

trochu to připomíná i logo Reebok, které má ale výraznější písmo

http://www.sportimex.com/RBK%20REPLICA%20NHL%20PA%2007.htm




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.