Zlínské divadlo má nové logo
Porota soutěže na nové logo pro Městské divadlo Zlín vybrala vítězný návrh. Jeho autorem je zlínský grafik Radek Jahůdka.
O novém logotypu bohužel nelze říci nic moc pozitivního. Staré možná zasloužilo evoluční redesign, i bez něj je ale pořád rozdílem několika tříd lepší než nové, kterému by pomohla jen střelhbitá revoluce... Tvarosloví značky by možná lépe konvenovalo nějakému Mezinárodnímu družstvu zemědělskému, případně po doplnění háčku Mezinárodnímu dni žen na začátku let devadesátých.
Redesign divadla byl jednoznačně výzvou pro řadu grafiků, výsledek ale odpovídá složení poroty, kde nezasedl jediný člověk z oboru. Finanční odměna vítěze ale činila slušných sto tisíc.
Více zde. Pokud byste rádi zveřejnili své soutěžní návrhy, pošlete nám je na adresu redakce.
Dalším novým logem se mezi divadly pyšní olomoucké, které redesignuje po celých dvou letech užívání předchozího – kritizovaného i na stránkách tohoto blogu. Nový vizuální styl zpracovalo StudioQe. Bohužel ani zde se nepodařilo dosáhnout příliš kvalitního výsledku, posuďte sami:
Více zde.
Soutěžní návrhy loga pro Městské divadlo Zlín
Návrh Atelieru Hejda:
Návrh Živany Stupkové:
Návrh Jana Mouchy:
Návrh Michaely Mrkvicové, studio Bonbón:
Návrh Víta Zemčíka:
Návrh studia Revolta:
Explikace:
Logo formálně vychází a evokuje jak svou typografií tak berevností období moderny, t.j. dobu mezi světovými válkami, která byla pro město Zlín mimořádně důležitá a přímo „městotvorná“. Tehdy se město stalo centrem moderního myšlení a aplikací progresívních myšlenek na všech úrovních. Lze však vystopovat i formální odkazy na typografii 60. a 70. let, které byly pro moderní české divadlo mimořádně silným obdobím.
Můžeme ale zcela opustit kulturní odkazy návrhu a věnovat se jeho vizualitě, která vlastně vůbec nemusí nic historického evokovat. Jedná se o jednoduché typografické logo, které doprovázejí rovněž jednoduché značky jednotlivých scén. O jednoduchost šlo především. Má potenciál vytvořit silně působící jednotný vizuální styl instituce. Je přehledná, rozpoznatelná a dá se jednoduše aplikovat (viz. ukázky). Podobnou značku nemá žádné jiné divadlo v České republice.
Návrh Kuby Michálka:
Komentáře k článku
23. 10. 2013 16:12 Emil
25. 11. 2010 16:16 Dušan Konečný
4. 10. 2010 09:27 Ondřej Kempný
Ostatně syn Karla, Miroslav, který se na návrhu s otcem podílel, by mohl zaplesat i dnes.
4. 10. 2010 09:17 Ondřej Kempný
Honzův návrh se mi líbí díky tomu, na čem jej postavil (viz explikace na jeho webu http://work-n-roll.com/index.php?/work/mdz-theatre/ ). Vycházel z něčeho, co divadlo charakterizuje. Použil tak jednoduchý prvek, který je nadále aplikovatelný a dá se stále rozvíjet. Staví dále na dílu architekta, čímž vytváří symbiózu vizuálu se stavbou (a není škoda, že se toho nevyužilo?). I jeho piktogramy jsou zcela jasné, kdy není potřeba vůbec nic vysvětlovat, proč vypadají tak, jak vypadají, jsou minimalistické a v případě divadélka v klubu je piktogram i půvabný.
Tedy, jeho návrh zcela nesplňuje to, o čem jsem mluvil, ale to v jeho návrhu nepovažuji za mínus, neboť logo postavil úplně jinak, ale trefně. Jeho explikaci je možné shrnout v jedné větě a nepotřebuje na to padesát stran. Většinou méně je i více.
To duševní pomazání samozřejmě nesouvisí s posledním pomazáním duchovního. Měl jsem na mysli něco, co nám udělá dobře, co uspokojí naše potřeby, rozvine mysl, inspiruje nás, co nás uvolní a u čeho si odpočineme.
3. 10. 2010 17:28 Al Dec
Promiňte, ale logo Jana Mouchy ve vás evokuje něco, za čím do divadla chodíme – lidské příběhy, osudy, láska, nenávist, pohrdání, adorace, drama, komedie, půvab, šarm, špína, krása, hnus, intimita, sexualita, spiritualita, nadpřirozeno a duševní pomazání? Vážně? A v čem jste to našel? V tom protáhlém kvádru v linkách? Tak to gratuluji k bohaté fantazii.
A pokud chcete slovíčkařit, copak je to duševní pomazání? Čímpak vám duši v divadle pomaží? Znám poslední pomazání duchovním, ale to jste asi neměl na mysli.
3. 10. 2010 13:37 Ondřej Kempný
Chápu, že můj výčet asociací s divadlem není lehké splnit, avšak na Vaši otázku odpovídám v mém předchozím příspěvku v posledním a třetím odstavci odspodu.
3. 10. 2010 06:49 Al Dec
nesnižujte se, prosím, ke zde běžnému ulpívání na nesmyslech, v tomto případě na překlepu.
Jinak máte pravdu, že typografické logo je neutrální, proto neevokuje žádné (divadelní) emoce. Ale já neznám žádné logo divadla, které by to umělo, a ani v konkurenčních návrzích jsem nic takového nenašel. Vy ano?
28. 9. 2010 17:45 Ondrej Kempny
To „fuguje“ bylo schválně? :)
Je pravda, že funguje (fuguje) jako ryba fugu v malé i velké velikosti, protože ať je nafouklá nebo ne, pořád je rybou. Ovšem fugu taky zabíjí a to se stalo i zde.
Je to sice subjektivní názor pramenící z mých pocitů a tužeb, ale je škoda, že logo ve mně neevokuje něco, za čím do divadla chodíme – lidské příběhy, osudy, láska, nenávist, pohrdání, adorace, drama, komedie, půvab, šarm, špína, krása, hnus, intimita, sexualita, spiritualita, nadpřirozeno a duševní pomazání.
Pravda, moc rozmanitý lektvar na logo. Ale to raději klišovitý symbol, který se k té směsici bude blížit, než symboliku, která ve mě evokuje firmu nabízející komplexní práce pro váš dům a zahradu nebo železárny a slévárny.
Nemyslím to nějak zle, ale vítězné logo by mě po vstupu do divadla jednoduše vyvedlo z nastavení, v kterém do divadla přicházím. Ano, je to možná moje vizuální a pocitová onanie, ale přeci vizuálno ovlivňuje všechny bez ohledu na to, jestli si to uvědomujeme nebo ne.
A dovolím si ještě poznámku k mustru plakátu jednotlivých představení. Prosím, jenom to ne. Nezabíjejte takové úžasné médium jako je plakát. Vždyť právě ten má přilákat a připravit publikum na představení.
I u návrhu Jana Mouchy, který hodnotím nejlépe, mi chybí to, co jsem zmínil, ale zcela si mě získává z jiných důvodů.
26. 9. 2010 18:08 Janez
24. 9. 2010 20:02 Al Dec
add1) nemáš pravdu, protože ji evokuje zkratkou. Jedná se totiž o typografické logo, nikoliv o obrazové
add2) stejně jako všechna typografická loga (např. CocaCola a pod.)
add3) zapamatovatelné a výrazné je jistě, originálnost, nápaditost a zábavnost je slabší
add4) argument že něco vypadá jako ze 7O.let je v těchto diskusích nadužívám, ale bez nějaké příkladu je to irelevantní. Mě se logo zdá idiferentní, tedy ani nějak moc trendy, ale ani nijak zastaralé. Aspoň nepoužívá „trendy‟ pseudo 3D a podobné módní nesmysly, které brzy vyčpí
add5) estetické hledisko je jistě subjektivní, ani mne logo nijak zvlášť nenadchlo
add6) explikace není mimo, jen předpokládá jisté znalosti fungování divadla. To, že si p.Jahůdka vybral jako východisko pro uvažování o DIVADELNÍM logu světlo, mi, na rozdíl od masek, amfiteátrů, baletek a podobně, připadá velmi zajímavé
add7) logo na rozdíl od ostatních zde uveřejněných návrhů má silnou potenci pro barevnou, inverzní a jinou variabilitu (například fuguje i ve velmi velké i velmi malé velikosti) a zároveň umožňuje jednotlivé segmenty divadla (velké divadlo, studio Z, divadélko) individualizovat, odlišit.
Celkově mi přijde, že, přestože to jistě není špičkové logo, je z toho, co tu je uveřejněno pro divadlo nejpoužitelnější a nedivím se, že si ho zadavatelé vybrali.
24. 9. 2010 10:08 raster
23. 9. 2010 13:46 Roox
22. 9. 2010 22:01 wrknrll
věcné a odborné výhrady proti vítěznému logu:
1) neevokuje ani necharakterizuje ničím instituci, kterou má reprezentovat
2) neevokuje ani necharakterizuje vpodstatě vůbec nic
3) není ničím originální, výjimečné, odlišné, chytré ani zábavné, tudíž není zapamatovatelné a nemůže tak fungovat jako silný komunikační prvek
4) není ani současné, ani nadčasové, vypadá jako ze 70. let z období socialismu, což dokonale vypovídá o autorově rozhledu v daném oboru
5) i z estetického hlediska, byť je to hodně subjektivní, je nevalné kvality. Na tom se většina laiků, pro které je vizuální komunikace primárně určena, i odboníků, myslím shodne.
6)explikace s pomocí fyziky, skladby barev, astronomie a bůhví čeho ještě je úpně mimo, je pouze zoufalou snahou dát amatérskému logu vědecký kabát, z nějž by si laici sedli na hýždě.
7) stejně tak mimo je rozvinutí aplikací - ty mají vycházet z tvarosloví loga, ale toto logo bohužel žádné aplikace neumožňuje, proto autor, opět mimo mísu, vytvořil aplikace založené na oslím můstku v podobě vlnění světla, takže doprovodné piktogramy (studio z, divadélko) a rastry apod. jsou úplně každej pes jiná ves a s logem nemají vůbec nic společného, tzn. celá CI nedrží pohromadě, netvoří kompaktní celek.
22. 9. 2010 18:05 Al Dec
22. 9. 2010 17:57 exkluzivni dizajnerska nabidka
22. 9. 2010 17:30 davidkotulan
22. 9. 2010 17:24 Al Dec
22. 9. 2010 17:20 Al Dec
22. 9. 2010 17:04 davidkotulan
Zajeďte si do zlína se podívat na první návrhy a přečíst si můj balastr. Možná pak pochopíte proč jsem si vybral baletku/tanečnici (splní oba názvy) a nebo amfiteátr. Má to totiž s divadlem a podstatou věci více společného než si myslíte. Možná že i po přečtení se propadnete za váš příspěvek hambou. Pokud jste líný, mohu sem ten balastr se svolením Fontu dát.
22. 9. 2010 16:53 davidkotulan
22. 9. 2010 16:48 Al Dec
22. 9. 2010 16:20 Al Dec
Jak jsem psal již dříve, jde o to, že tu nejsou regulérně položeny vedle sebe zamítnuté i přijaté návrhy, aby bylo možno něco takového vyvozovat. Je to pouze dojmologie a nesmyslné osočování. Ale z toho, co tu uveřejněno je, není v praxi použitelné téměř nic.
A jen pro pochopení: čb varianta je vždy esencí nápadu, kde se nejlépe ověří, jak bude logo v praxi použitelné, je-li zde možnost variability a vývoje. To zná každý, kdo se užitou grafikou zabývá.
Chválit nápady jako je amfiteátr, baletka nebo divadelní maska může jen ten, kdo nechápe, v čem podstata loga spočívá.
21. 9. 2010 23:44 ente
21. 9. 2010 19:42 miretc
Ale protože jde o Zlín.Všichni jsme očekávali progresivní přístup, množství lepších a ještě lepších prací ve stylu "new zlin". Přesně to, o čem ředitel divadla mluvil. Nový živější způsob komunikace s divákem a zejména novým divákem....
Už jsem tu i psal, že nové logo patří spíše k tomu lepšímu, co můžeme u nás vidět, ale ve zlíně, jsme čekali něco ve stylu "prdelnapodlazelibýúsměv".
A že je celá soutěž pojatá po kamarádsku není nic překvapivého. I ve zlíně žijí jenom lidi....To už víc smrdí logo pro novou univezitní budovu.V případě divadla je to aspoň "malá domů".
Tak nám to prosím vytvořte více barevné, plakáty v nějakém nezvyklém formátu, a ty divadelní placky nejsou vůbec špatný nápad.
21. 9. 2010 19:26 violetflavour
tady ve výběrovém řízení se jen potkalo více těchto obyvatel zlínského tupého nebe a bylo vymalováno...
21. 9. 2010 14:15 Filip Blažek
Kdyby divadlu skutečně šlo o kvalitní logo, přizvali by do poroty odborníka na grafický design a vizuální komunikaci. To se nestalo.
Kdyby divadlu skutečně šlo o kvalitní logo (a z nějakého důvodu nebyl v porotě odborník) a kdyby se (jako teď) po vyhlášení výsledků ozvala odborná veřejnost, že výsledek je katastrofální, zatelefonovali nebo napsali by několika předním odborníkům a požádali je o konzultaci. Profesor Vaněk nebo profesor Ziegler by jim jistě rádi zdarma řekli k logu pár vět.
Kdyby divadlu skutečně šlo o kvalitní logo, dozvěděli by se při těchto konzultacích, že šlápli vedle, že logo je velmi nekvalitní. A proto by se omluvili a ve spolupráci s odborníky vyhlásili nové výběrové řízení.
Jelikož divadlo vybraný paskvil hájí, domnívám se, že jde buď o naprosto nekompetentní vedení divadla, nebo o korupci. Vzhledem k tomu, jak moc to připomíná kauzu NTM, obávám se, že divadlo prostě přihrálo zakázku dvornímu grafikovi.
My se s tím musíme buď smířit, nebo bojovat. Napišme řediteli MDZ, napišme zřizovateli divadla, napišme do místních novin, napišme do odborného tisku VĚCNÉ kritiky, KOSNTRUKTIVNÍ komentáře, PROČ je to logo špatné. Věřte, že to má cenu. Kdybychom se v případě NTM neozvali, muzeum by teď vesele používalo nové logo. Vyhozené peníze daňových poplatníků za nepovedená loga NTM či MDZ se sice asi nevrátí, ale možná to pomůže o něco zvýšit kulturní prostředí v této zemi. A o to nám jde, ne?
21. 9. 2010 12:31 bio
21. 9. 2010 11:55 Čenda
21. 9. 2010 11:24 Cancer
:) co na to napsat? Z více jak 130 příspěvků diskuze o logu MDZ, neobsahuje ani 5% pozitivní hodnocení a řekl bych, že zde na fontu zazní často hlavně kritika než pochvala, ale logo divadla naprosto vede a proto bych ho zařadil jako největší masakr GD pro rok 2010 + přidal tento dopis, kde najdete hlavně obhajobu pánů směrem ke korupci, pánové mají zkušenost to se musí nechat.
21. 9. 2010 10:55 mh
21. 9. 2010 09:37 Sorter
21. 9. 2010 00:57 violetflavour
21. 9. 2010 00:55 Ondrej Kempny
20. 9. 2010 19:41 Garcy Vizu _ www.garcy.net
20. 9. 2010 21:31 Cancer
nechci se Vás nějak dotknout, ale podle vaší vášně k socialismu a spojováním základních věcí s touto etapou , si troufám říci, že budete pravděpodobně grafik či milec umění, který měl svou špičku kolem roku 1980.
Usuzuji tak podle vašeho výběru dalšího schopného návrhu slečny Stupkové. Použití uvozovek, či obdobných typo značek se zdá jako zajímavej nápad, bohužel je v dnešní době hodně používán a dokonce byl použit na určité logo v CZ. Toto značí celkem velkou neznalost v oboru.
Pokud si dám toto vše dohromady a přidám slepou propagaci monochromu jako jediné a hlavní cesty k ideálnímu CI, docházím k názoru, že právě Vy jste ten největší „odborník“, kterého potřebujeme a které tak často vídáme v porotách.
20. 9. 2010 19:57 Al Dec
20. 9. 2010 19:41 Garcy Vizu _ www.garcy.net
}X
20. 9. 2010 14:57 minduser
Ze zde prezentovaných návrhů mě osobně zaujal nejvíce ten od Jana Mouchy. Od studia Bonbón je také dobrý...
K bojůvkám "svět vs Jahůdka" vznáším řečnickou otázku: Dokáže hlupák poznat, že je hlupákem...? Pokud jím skutečně je, asi těžko... Pak jsou ale veškeré snahy mu to nějak prokázat mrháním energie...
20. 9. 2010 14:25 Pavel
Jak úsměvně dnes zní rozhovor s novým ředitelem divadla (vytvořený před soutěží) o budoucím směru, kterým chtěl divadlo vést http://zlinsky.denik.cz/zpravy_region/petr-michalek-mestske-divadlo-zlin-reditel.html
20. 9. 2010 13:31 děsběs
20. 9. 2010 13:22 Cancer
To je aspoň názor :) Pokud by každej přistupoval ke své práci tak jak píšete, je to tu samej Jahůdka... Zamyslete se osobo! Logo není pro plné hlediště na to tam jsou jiné nástroje. Logo má odrážet v tomto případě kvalitu těch co se tam snaží a za cenu 100tis by už mělo trochu vypadat.
Celá tato šou uráží herce co v MDŽ hrají, protože v profesním měřítku logo říká = jsem amatérské a odfláknuté. Lidé co mají cit pro umění to poznají a tito do divadla chodí poměrně často. Kde jinde ukázat kvalitní umění ať na jevišti či přímo v grafice, printu a CI divadla...?
20. 9. 2010 13:01 aType
20. 9. 2010 12:52 Centurion
Vidím že vy máte stejný problém, totiž rozeznat krpál od překlepu či ironie
pápá páni učení magistři a kurfiřti :D
20. 9. 2010 12:49 davidkotulan
20. 9. 2010 12:45 sedric
cituji - Vážený pane Jahůdek-takhle se opravdu příjmení Jahůdka neskloňuje a když pominu chybějící čárku před spojkou "že", myslím ,že by jste i mohl změnit zaměstnání a zkusit to jako češtinář, neb mýlit se je lidské a proto nezoufejte.Jak vidno, kritizovat může opravdu každý.
20. 9. 2010 12:42 Jiří Daněk
20. 9. 2010 12:20 Centurion
Vám zřejmě uniká kontext mezi formou a obsahem, používáte slova aniž byste znal jejich smysl a poučujete nás, kteří jsme si dovolili Vaše logo hanět. Založte si tedy nějakou mládežnickou organizaci, kde budou všichni opěvovat Vaše nadání a názory.
Opravdu už se zde neztrapňujte a přeji hezký den.
20. 9. 2010 11:28 davidkotulan
20. 9. 2010 10:45 Radek Jahůdka
20. 9. 2010 10:22 Michal Malina:.
Ten první návrh trochu připomína MKUH:
http://www.mkuh.cz/
Hlavně ve verzi kdy je hlediště natočeno do "vodorovna".
20. 9. 2010 10:05 Čenda
20. 9. 2010 10:05 davidkotulan
Moje práce jsou na www.coroflot.com/kaza/Industry poslední dva. První je z prvního kola, druhý je z druhého kola( drobný redesign na žádost divadla druhého návrhu z prvního kola). Pro ty co budou namítat proti použitému fontu z prvního kola, ano vím, špatný tah :-)
20. 9. 2010 09:16 Centurion
čest práci na věčné časy
20. 9. 2010 09:06 Jana
vůbec nechápu, o čem tady diskutujete. Myslíte si, že kdyby bylo vybráno jiné, podle vás lepší logo pro Městské divadlo Zlín, že by se tam najednou začaly hrnout davy nových diváků? Než nějaké logo je daleko důležitější, co se za tím logem skrývá a já tvrdím, že ať je to logo jaké chce, vždy pod tím bude kvalitní kulturní stánek. Nějaký obrázek nezaručí lepší či horší zážitek z představení. To divadlo je na vysoké umělecké úrovni a poskytuje nám divákům krásné prožitky. To je pro mě jako pro diváka priorita. Diskutovat tady o logu je podle mě jenom zástěrka k řešení osobních problémů a závist. Kdyby vyhrálo jakékoliv jiné logo, budete tu diskutovat podobně.
Přeji pěkný den.
20. 9. 2010 08:34 Centurion
Vážený pane Jahůdek, děkujeme Vám za velmi sebevědomé vyjádření a obhajobu Vaší práce. My nevzdělaní ubožáci se rádi necháme poučit od odborníků jako jste Vy, sice píšete hrubky v měkkém a tvrdém y, ale v grafice jste jednoznačně dokázal že si svým nápadem i odborným zpracováním zasloužíte první místo. Rád bych také viděl Váš životopis, Vaše vzdělání, dosažené tituly, zahraniční stáže, účast na našich i zahraničních výstavách a získaná mezinárodní ocenění, že se tu tolik oháníte odborným vzděláním. Nepochybuji, že všichni zde zúčastnění jsou veskrze šťastní lidé, kteří mají profesní nebo alespoň laický přehled o tom, co je kvalitní grafická práce a co je na úrovni výtvarky střední školy. Nešťastní jsme pouze z výsledku soutěže ne proto, že bychom Vám nepřáli osobní úspěch a štěstí, ale protože odstranit původní logo, které funkčně i kompozičně splňovalo požadavky reprezentace divadla, a nahradit jej Vaším soutěžním návrhem považujeme za nešťastné. Myslím ,že kromě Vás zde na logo nezazněla jediná pozitivní reakce, doporučuji Vám proto poučit se ze zdejší diskuze a rozšířit svůj zorný úhel dále než je zlínská Třída Tomáše Bati.
Jak již zaznělo z předchozího příspěvku, o difrakci světla se v zadání soutěže nic neuvádělo. Soutěže jsem se neúčastnil, proto Vám nezávidím. Zadání jsem ale četl.
Nicméně, hlavně že Vás ta grafika baví pane Jahůdka. Přeji Vám hezký den
20. 9. 2010 07:44 Karel
Práce má 60 stran, nu a koho to zajímá? nejde o počet stran, ale o to, jak je práce kvalitní a ta vaše rozhodně není, i kdyby byla na 1 000 stranách.
20. 9. 2010 02:19 Zed
20. 9. 2010 01:33 Johny
Původní logo bylo o 10000000000% lepší, nyní mi jde do kontectu i s výstabou nových budov UTB...
19. 9. 2010 23:01 Radek Jahůdka
19. 9. 2010 14:21 Michal
19. 9. 2010 11:42 Punk
cernobila varianta je pouze cast celeho ci. Jestlo chcete v roce 2010 stavet pouze na monochromu tak jste podle me grafickej dinosaurus. Podívejte se jak vypadá barevný plakát. Co motion loga a spol. to co predvedli ostatni neni rozdil tridy, ale trid.
Dle meho nazoru jste dalsi prznitel designu ve Zline. Obhajujete naprostý nesmysl. Nové logo vidělo x laiků a ani ti nechápou co měl umělec v úmyslu.
18. 9. 2010 17:09 Kuba
Font - HEADER
18. 9. 2010 11:15 wrknrll
návrh corporatu bych taky rád viděl, ale obávám se, že nic takovýho neexistuje. Jo a krom CI bych taky rád viděl explikaci k logu p. jahůdky. to bude lahůdka.
18. 9. 2010 10:58 Al Dec
Bylo by fér zde vystavit také celý CI p.Jahůdky. Pro srovnání.
18. 9. 2010 10:53 Al Dec
18. 9. 2010 10:52 Al Dec
18. 9. 2010 10:50 Al dec
I v roce 2010 je čb varianta nutná, a zvláště v divadelním CI. Je vidět, že to tady hodnotí opravdoví odborníci. Běžte se bodnout!
18. 9. 2010 08:34 primar
18. 9. 2010 08:31 primar
18. 9. 2010 03:21 Punk
Hmmm, píše se rok 2010. Černobílou variantu jako prioritu si strč za klobouk.
18. 9. 2010 01:32 Al dec
17. 9. 2010 22:06 Štěpán Soukeník
17. 9. 2010 18:48 xindl
Pardón, ale to jak se zde každý uvádí je jeho věc, pro ostatní jméno xidnl něco znamená, je to nick, který užívám již léta a znají mne podle něj lidé co znám i já. Je to stejné jako jméno Michal Malina, které (Vás) osobně neznám, když mi někdo řekne jméno xindl, hehe, gregory, Miroslava, Michal Malina, působí to na mě stejně, stejně tak, kdyby někdo zde napsal jmenuji se Franta Vyskoč, je to totéž. Také neznám člověka, tedy Vás co se skrývá pod jménem Michal Malina, a to může být jméno i vymyšlené, nebo umělecké, kdo ví? Jméno je jen souhrn slov, které následují, jmenovat se můžete jakkoliv, můžete se jmenovat i strom, i mrak, i zlato, spiderman, superman, jak uznáte za vhodné, nikdy ale podle jména nepoznáte člověka, který se za ním skrývá, proto je úplně jedno, kdo zde pod jakým jménem píše, stejně tak si každý může i své skutečné jméno vymyslet a nazvat se Janem Novákem namísto Karlem Julínkem a podobně.
A pokud umíte číst, napsal jsem, že Zlínské logo je hrůza narozdíl od Slováckého, takže jsem neplival na Vaše logo, možná jste vztahovačná osoba hledající urážky za slovy a snažíc se vybouřit nějaké dohady, pane Malina, nevztahujte slova, která nebyla uvedena o kvalitě Vašeho loga na sebe. Abych upřesnil, co jsem slyšel doloženo od člověka ze Slováckého divadla, často zde jezdím a znám tamní podmínky. Měl jste pro slovácké divadlo vytvářet knihu, vedení ovšem rozhodlo jinak a knihu zadalo jinému grafikovi. Pan Miroslav Malina, zřejmě Vás otec? nemýlím-li se pro divadlo dělal také mnoho prací, dle slov zmíněného divadelníka. Divadelník sdělil, že panu Mirosalvu Malinovi se nelíbilo chování a podraz, který na Vás divadlo udělalo, tedy bylo nutné se Vám odměnit. Díky tomu divadlo, jelikož potřebovalo logo, Vám jej zadalo. Nicméně, aby tak, jak jsem uvedl vše bylo zabarveno a jakoby regulérně uvedeno, bylo napsáno, že bylo osloveno více umělců a Vy jste vyhrál. Nicméně v reálu žádní umělci osloveni nebyly, jen Vy, Vy jste vypracvoval logo a byl uveden jako vítěz v nekonaném Tendru. Tedy divadlo se Vám odvděčilo za podraz, který byl na Vás spáchán. Samozřejmě zde můžete tvrdit opak, nikdo Vám to nedokáže vyvrátit, nicméně důvěryhodnost divadelníka mi v této věci přijde více než-li průkazná. Pokud tak nebylo, je mi líto, že divadelník na Vás vytahuje takovéto zvěsti.
Grafik nejsem, nedokáži tedy říci nic o nějakém neúspěchu v této sféře, narozdíl od Vás, viďte? naopak mé firmě se daří velmi dobře, jestli se snažíte narážet na nějaký neúspěch. Mám se velmi dobře. Jen jsem zde uvedl, když jsem podnikal ve Zlíně i tyto aspekty, že to běžně i ve sférách ryze stavebních je v kraji Zlínském známo, že tyto výběrovky jsou vždy s jasným vítězem jen kamufláží. Nyní mám firmu v Praze, i zde bývají nekalé soutěže, ale jejich míra vzhledem k počtu obyvatel je mnohem nižší než ve Zlínském kraji ...
Přeji příjemný den ... a nebuďme lidé vztahovační, každý může vyslovit svůj názor, musíme se jen naučit přijímat kritiku :)
17. 9. 2010 12:51 Michal Malina:.
Prázdné fráze od nikoho.
Špína, která je plivána na velmi úspěšné Slovácké divadlo a na mě, bez doložených důkazů.
Co lidi trápí, špatné svědomí, vlastní neúspěch?
17. 9. 2010 12:05 Cancer
Dokonce to celkem zapadá do CI města Zlína. Stylizace opony moc povedené.
17. 9. 2010 11:41 xindl
Zde ovšem jak je vidět, tak celá soutěž byla fražkou, jen aby oficinálně, tak jako akce na Zlínsku/kraji probíhají, byla řekněme skryta.
Tak jako jsem se dozvěděl o akci Hradišťského divadla přímo od jednoho nejmenovaného člověka z divadla, i zde probíhalo stejné řešení. Divadlo dlužilo panu Malinovi z nevydařené akce (domluvené zakázky - autorovi loga), tak ho nechalo vytvořit logo a následně ve zprávě uvedlo, že bylo osloveno několik umělců, kteří ovšem žádné návrhy nedělali, protože osloveni nebyli a ani nebyli uvedeni, byla to také akce protihodnotou s maskováním skutečnosti, tak jako zde ve Zlíně s divadlem, kde ovšem bylo vybráno tragické logo.
Zde opět vidíme, jak zlínský kraj je prošpikován korupcí a domluvy mezi známými.
A zde opět zajímavý článek o Zlínských soutěžích, vřele doporučuji.
http://www.magazin-zlin.cz/news/77/15/Budouci-podoba-Namesti-Prace-a-okoli---bez-souteze
17. 9. 2010 10:46 Zdenek Hejda / atelierhejda.com
http://www.atelierhejda.com/zlin.png
Urcite bych rad videl ostatni navrhy z 2. kola, abych mohl lepe posoudit z ceho porota vybirala. Vitezne logo zatim hodnotit nechci, nevideli jsme dosud barevnou variantu ani pouziti v layoutu a ostatnich materialech.
Myslim ze pro verejnou soutez je minimalne neeticke, pokud se souteze ucastni nekdo spojeny se zadavatelem. V pripade reklamnich kamapani spojenych s vyhrou to dokonce zakazuje zakon. At je to zamestanec nebo pribuzny, tesny vztah se zadavatelem je vzdy obrovskou vyhodou. A nevyhodou pro ostatni grafiky. Pro me je to pouceni pro priste.
17. 9. 2010 10:31 Cancer
Najbrti nedostanou 150bez to bude víc. Je to na logo, nebo komplet CI? Myslím jenom na logo a CI se bude asi také dopracovávat.
17. 9. 2010 10:23 david
17. 9. 2010 10:14 lh
17. 9. 2010 09:39 Čenda
17. 9. 2010 09:32 Kanibal
17. 9. 2010 00:04 Cancer
http://www.magazin-zlin.cz/news/70/15/Pruhlednost-mesta
No a toto logo pro divadlo je jenom taková další můška co tam v roji poletuje :)
17. 9. 2010 00:01 Cancer
Sice to je renomovaná firma a smlouva o dílo je smlouvou hezkou, ale je tu více obdobně schopných. Částka, která se zaplatí za logo (CI), by byla určitě hezkým lákadlem pro další studia.
16. 9. 2010 23:50 naštvaný zlíňák
16. 9. 2010 22:21 Petrovsik
Kritizované logo pro mě definuje novou hranici grafické nudy. Pokud se mé chabé typografické znalosti nemýlí, tak použité písmo je Teuton, nebo nějaké velmi podobné, což je písmo kraje. Je tudíš možné že za nitky tahala některá s paní sekretářek, lehce zmatená z častého používání páternosteru.
P.S. Říká se že po dojetí páternosteru až na konec se otočí "hore nohama" a jede dolů. Musím říct, že to tak není. :) Je to jedna z věcí co musíte udělat před smrtí.
S pozdravem Světu mír
16. 9. 2010 22:08 miretc
16. 9. 2010 22:07 miretc
Nové logo má koncept-zaoblený obdelník je jeviště a jednotlivý herci komunikují své umění do světa, ven z jeviště. Koncept, který napadne každého, kdo někdy byl v divadle a dobře se bavil. Parkrát sem v divadle byl, většinou ve zlínském a bavil sem se dobře. Kdybych měl ten dojem zhmotnit, ztvárnit, vypadal by určitě barevněji a veseleji.
Grafik ůkol splnil, vytvořil nové moderně pojaté logo. Nic víc.
A vizuální styl plakátů? Je nedotažený a zmatený, není tam ani kousek z momentu, kdy se začne roztahovat opona.
Ale nakonec je vše v pořádku. Dobrá práce, je dobře zaplacena a spolupráce startuje. Zlínské divadlo má nové logo, na kterém může stavět a dál rozvíjet svou vizuální komunikaci. A v porovnání s většinou, může patřit k tomu lepšímu, čím se divadla u nás dokáží prezentovat.
Doufám(e), že bude bavit barvami a emocemi, stejně jako prostor mezi jevištěm a divákem, novým divákem.
16. 9. 2010 21:55 Centurion
16. 9. 2010 21:48 mh
16. 9. 2010 21:27 Michal Malina:.
16. 9. 2010 21:23 VN
Logo samotné mi nevadí, ale na spojení s divadlem bych nepřišel ani v těch nejdivočejších snech :-)
16. 9. 2010 21:15 Ota Livers
16. 9. 2010 20:59 xindl
- o jeho kvalitě se přesvědčte sami :)
Autorem přímo katalogu pro divadlo již ze začátku roku, takže běžná praxe, divadlo má dotaci, kterou potřebuje udat, má ale i svého grafika, jak to asi tak uděláme? vyhlásíme soutěž a jeho návrh samozřejmě zařadíme mezi ostatní, hlasujeme všichni samozřejmě pro něj, tak aby on byl ten kdo dostane odměnu. Ostatní návrhy jen hodíme na hromádku a máme vybráno. Kamuflážová výběrkovka, aby byl Jahůdka z obliga a dotace, nebo investice byla uznána. Takových "akcí" tu již bylo více i s jinými divadly.
16. 9. 2010 20:57 Egon
16. 9. 2010 20:20 hnus velebnosti!
16. 9. 2010 18:21 Marek Ehrenberger
16. 9. 2010 18:00 Bluma
16. 9. 2010 17:59 ježkovy voči
16. 9. 2010 17:31 asi
16. 9. 2010 17:20 Petr
16. 9. 2010 17:18 HIHI
16. 9. 2010 17:17 Petr
Roztomilé.
16. 9. 2010 16:57 DRESING www.dresing.org
16. 9. 2010 16:54 JaK
16. 9. 2010 16:45 Dominik Kiss
16. 9. 2010 16:41 davidkotulan
Každopádně kominikace s divadlem byla ok a proplacení skicovného po druhém kole byla taky bez problémů. Nemohu sám hodnotit svůj návrh, ikdyž do druhého kola jsem poslal již líp vypadající návrh (upraveného z prvního), ale nový mi nepřijde moc divadelní. Osobně jsem zaslal baletku/tanrčnici což nakonec na městské divadlo nebylo dobrý tah (kdo by tam pořádal balet nebo tanec) ale jako druhý návrh byl (moderně) amfiteátr, což mě osobně přijde více divadelní než toto. Možná špatně zvolený typo. Možná ... :-)
16. 9. 2010 16:39 Michal Malina:.
16. 9. 2010 16:38 Miroslava
Dívám-li se na logo Olomouckého divadla, je tu snaha o zkopírování loga filharmonie Věrky Marešové, nepřipomíná vám to také? Po shlédnutí webu studiaQe a vychvalování prací, které dle mého názoru jsou více než podprůměrné tak nerozumím kam směruje grafika v naší zemi ...
16. 9. 2010 16:26 gregory
Podle odbornice z Baťovy univerzity Olgy Juráškové působí vítězné logo moderněji a svěže. "Je jasně rozpoznatelné. Využívá zajímavý font písma," řekla Jurášková.