Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Zlínské divadlo má nové logo

Porota soutěže na nové logo pro Městské divadlo Zlín vybrala vítězný návrh. Jeho autorem je zlínský grafik Radek Jahůdka.

O novém logotypu bohužel nelze říci nic moc pozitivního. Staré možná zasloužilo evoluční redesign, i bez něj je ale pořád rozdílem několika tříd lepší než nové, kterému by pomohla jen střelhbitá revoluce... Tvarosloví značky by možná lépe konvenovalo nějakému Mezinárodnímu družstvu zemědělskému, případně po doplnění háčku Mezinárodnímu dni žen na začátku let devadesátých.

Redesign divadla byl jednoznačně výzvou pro řadu grafiků, výsledek ale odpovídá složení poroty, kde nezasedl jediný člověk z oboru. Finanční odměna vítěze ale činila slušných sto tisíc.

Více zde. Pokud byste rádi zveřejnili své soutěžní návrhy, pošlete nám je na adresu redakce.

 

Dalším novým logem se mezi divadly pyšní olomoucké, které redesignuje po celých dvou letech užívání předchozího – kritizovaného i na stránkách tohoto blogu. Nový vizuální styl zpracovalo StudioQe. Bohužel ani zde se nepodařilo dosáhnout příliš kvalitního výsledku, posuďte sami:

 

 Více zde.

 

Soutěžní návrhy loga pro Městské divadlo Zlín

Návrh Atelieru Hejda:

 

Návrh Živany Stupkové:

Návrh Jana Mouchy:

Návrh Michaely Mrkvicové, studio Bonbón:

Návrh Víta Zemčíka:

Návrh studia Revolta:

Explikace:

Logo formálně vychází a evokuje jak svou typografií tak berevností období moderny, t.j. dobu mezi světovými válkami, která byla pro město Zlín mimořádně důležitá a přímo „městotvorná“. Tehdy se město stalo centrem moderního myšlení a aplikací progresívních myšlenek na všech úrovních. Lze však vystopovat i formální odkazy na typografii 60. a 70. let, které byly pro moderní české divadlo mimořádně silným obdobím.

Můžeme ale zcela opustit kulturní odkazy návrhu a věnovat se jeho vizualitě, která vlastně vůbec nemusí nic historického evokovat. Jedná se o jednoduché typografické logo, které doprovázejí rovněž jednoduché značky jednotlivých scén. O jednoduchost šlo především. Má potenciál vytvořit silně působící jednotný vizuální styl instituce. Je přehledná, rozpoznatelná a dá se jednoduše aplikovat (viz. ukázky). Podobnou značku nemá žádné jiné divadlo v České republice.

 

Návrh Kuby Michálka:

 


Komentáře k článku

23. 10. 2013 16:12 Emil

Městská hromadná doprava hadra.

25. 11. 2010 16:16 Dušan Konečný

Mdž je opravdu hnus, hnus hnus a hnus. To není možné co může ve Zlíně projít.

4. 10. 2010 09:27 Ondřej Kempný

Architekt Karel Řepa, kdyby žil, by nepochybně zaplesal, kdyby věděl, že na jeho fragmentech nějaký Honza Moucha stavěl dále.
Ostatně syn Karla, Miroslav, který se na návrhu s otcem podílel, by mohl zaplesat i dnes.

4. 10. 2010 09:17 Ondřej Kempný

Al Dec: Váš poslední příspěvek je úplně zbytečný a začínám pochybovat, zda čtete pozorně. Myslím, že moje slova, která jsem uvedl v mém příspěvku, jsou zcela jasná: „I u návrhu Jana Mouchy, který hodnotím nejlépe, mi chybí to, co jsem zmínil, ale zcela si mě získává z jiných důvodů.“

Honzův návrh se mi líbí díky tomu, na čem jej postavil (viz explikace na jeho webu http://work-n-roll.com/index.php?/work/mdz-theatre/ ). Vycházel z něčeho, co divadlo charakterizuje. Použil tak jednoduchý prvek, který je nadále aplikovatelný a dá se stále rozvíjet. Staví dále na dílu architekta, čímž vytváří symbiózu vizuálu se stavbou (a není škoda, že se toho nevyužilo?). I jeho piktogramy jsou zcela jasné, kdy není potřeba vůbec nic vysvětlovat, proč vypadají tak, jak vypadají, jsou minimalistické a v případě divadélka v klubu je piktogram i půvabný.

Tedy, jeho návrh zcela nesplňuje to, o čem jsem mluvil, ale to v jeho návrhu nepovažuji za mínus, neboť logo postavil úplně jinak, ale trefně. Jeho explikaci je možné shrnout v jedné větě a nepotřebuje na to padesát stran. Většinou méně je i více.

To duševní pomazání samozřejmě nesouvisí s posledním pomazáním duchovního. Měl jsem na mysli něco, co nám udělá dobře, co uspokojí naše potřeby, rozvine mysl, inspiruje nás, co nás uvolní a u čeho si odpočineme.

3. 10. 2010 17:28 Al Dec

Ondrej Kempny >
Promiňte, ale logo Jana Mouchy ve vás evokuje něco, za čím do divadla chodíme – lidské příběhy, osudy, láska, nenávist, pohrdání, adorace, drama, komedie, půvab, šarm, špína, krása, hnus, intimita, sexualita, spiritualita, nadpřirozeno a duševní pomazání? Vážně? A v čem jste to našel? V tom protáhlém kvádru v linkách? Tak to gratuluji k bohaté fantazii.
A pokud chcete slovíčkařit, copak je to duševní pomazání? Čímpak vám duši v divadle pomaží? Znám poslední pomazání duchovním, ale to jste asi neměl na mysli.

3. 10. 2010 13:37 Ondřej Kempný

Al Dec: Já nelpím na nesmyslech. Překlepu se nevysmívám, jen mi přišel trefný.
Chápu, že můj výčet asociací s divadlem není lehké splnit, avšak na Vaši otázku odpovídám v mém předchozím příspěvku v posledním a třetím odstavci odspodu.

3. 10. 2010 06:49 Al Dec

Ondrej Kempny >
nesnižujte se, prosím, ke zde běžnému ulpívání na nesmyslech, v tomto případě na překlepu.
Jinak máte pravdu, že typografické logo je neutrální, proto neevokuje žádné (divadelní) emoce. Ale já neznám žádné logo divadla, které by to umělo, a ani v konkurenčních návrzích jsem nic takového nenašel. Vy ano?

28. 9. 2010 17:45 Ondrej Kempny

Al Dec: „fuguje i ve velmi velké i velmi malé velikosti“

To „fuguje“ bylo schválně? :)
Je pravda, že funguje (fuguje) jako ryba fugu v malé i velké velikosti, protože ať je nafouklá nebo ne, pořád je rybou. Ovšem fugu taky zabíjí a to se stalo i zde.

Je to sice subjektivní názor pramenící z mých pocitů a tužeb, ale je škoda, že logo ve mně neevokuje něco, za čím do divadla chodíme – lidské příběhy, osudy, láska, nenávist, pohrdání, adorace, drama, komedie, půvab, šarm, špína, krása, hnus, intimita, sexualita, spiritualita, nadpřirozeno a duševní pomazání.
Pravda, moc rozmanitý lektvar na logo. Ale to raději klišovitý symbol, který se k té směsici bude blížit, než symboliku, která ve mě evokuje firmu nabízející komplexní práce pro váš dům a zahradu nebo železárny a slévárny.

Nemyslím to nějak zle, ale vítězné logo by mě po vstupu do divadla jednoduše vyvedlo z nastavení, v kterém do divadla přicházím. Ano, je to možná moje vizuální a pocitová onanie, ale přeci vizuálno ovlivňuje všechny bez ohledu na to, jestli si to uvědomujeme nebo ne.

A dovolím si ještě poznámku k mustru plakátu jednotlivých představení. Prosím, jenom to ne. Nezabíjejte takové úžasné médium jako je plakát. Vždyť právě ten má přilákat a připravit publikum na představení.

I u návrhu Jana Mouchy, který hodnotím nejlépe, mi chybí to, co jsem zmínil, ale zcela si mě získává z jiných důvodů.

26. 9. 2010 18:08 Janez

Opravdu slušná banda zhrzených milenek se zde sešla.

24. 9. 2010 20:02 Al Dec

wrknrll wrknrll(zavinac)gmail.com >
add1) nemáš pravdu, protože ji evokuje zkratkou. Jedná se totiž o typografické logo, nikoliv o obrazové
add2) stejně jako všechna typografická loga (např. CocaCola a pod.)
add3) zapamatovatelné a výrazné je jistě, originálnost, nápaditost a zábavnost je slabší
add4) argument že něco vypadá jako ze 7O.let je v těchto diskusích nadužívám, ale bez nějaké příkladu je to irelevantní. Mě se logo zdá idiferentní, tedy ani nějak moc trendy, ale ani nijak zastaralé. Aspoň nepoužívá „trendy‟ pseudo 3D a podobné módní nesmysly, které brzy vyčpí
add5) estetické hledisko je jistě subjektivní, ani mne logo nijak zvlášť nenadchlo
add6) explikace není mimo, jen předpokládá jisté znalosti fungování divadla. To, že si p.Jahůdka vybral jako východisko pro uvažování o DIVADELNÍM logu světlo, mi, na rozdíl od masek, amfiteátrů, baletek a podobně, připadá velmi zajímavé
add7) logo na rozdíl od ostatních zde uveřejněných návrhů má silnou potenci pro barevnou, inverzní a jinou variabilitu (například fuguje i ve velmi velké i velmi malé velikosti) a zároveň umožňuje jednotlivé segmenty divadla (velké divadlo, studio Z, divadélko) individualizovat, odlišit.

Celkově mi přijde, že, přestože to jistě není špičkové logo, je z toho, co tu je uveřejněno pro divadlo nejpoužitelnější a nedivím se, že si ho zadavatelé vybrali.

24. 9. 2010 10:08 raster

100_p

23. 9. 2010 13:46 Roox

a čo nato sebavedomý autor?

22. 9. 2010 22:01 wrknrll

RE: Al Dec
věcné a odborné výhrady proti vítěznému logu:

1) neevokuje ani necharakterizuje ničím instituci, kterou má reprezentovat
2) neevokuje ani necharakterizuje vpodstatě vůbec nic
3) není ničím originální, výjimečné, odlišné, chytré ani zábavné, tudíž není zapamatovatelné a nemůže tak fungovat jako silný komunikační prvek
4) není ani současné, ani nadčasové, vypadá jako ze 70. let z období socialismu, což dokonale vypovídá o autorově rozhledu v daném oboru
5) i z estetického hlediska, byť je to hodně subjektivní, je nevalné kvality. Na tom se většina laiků, pro které je vizuální komunikace primárně určena, i odboníků, myslím shodne.
6)explikace s pomocí fyziky, skladby barev, astronomie a bůhví čeho ještě je úpně mimo, je pouze zoufalou snahou dát amatérskému logu vědecký kabát, z nějž by si laici sedli na hýždě.
7) stejně tak mimo je rozvinutí aplikací - ty mají vycházet z tvarosloví loga, ale toto logo bohužel žádné aplikace neumožňuje, proto autor, opět mimo mísu, vytvořil aplikace založené na oslím můstku v podobě vlnění světla, takže doprovodné piktogramy (studio z, divadélko) a rastry apod. jsou úplně každej pes jiná ves a s logem nemají vůbec nic společného, tzn. celá CI nedrží pohromadě, netvoří kompaktní celek.

22. 9. 2010 18:05 Al Dec

davidkotulan david_kotulan(zavinac)seznam.cz > ((ehm, ehm....počátky evropského divadla jsou v Řecku (nikoliv v Římě) a římské amfiteátry sloužily ke sledování gladiátorských zápasů, štvanic na dravá zvířata a námořních bitev, nikoliv jako divadlo...a koloseum JE amfiteátr.))

22. 9. 2010 17:57 exkluzivni dizajnerska nabidka

Tom Cruise, co Cruise, ten sa moze schovat... zaaa, no povedzme, ze zacneme na 3 000 erach pre osamele uspesne dizajnerky

22. 9. 2010 17:30 davidkotulan

A jak jste přišel na oštěpařku? Jestli oštěpařky dělají takovouhle pózu při, před nebo po hodu tak to je masakr. Co bylo pro divadlo v evropě stěžejní? Řím a to i přesto že čína byla dřív, jó římani... a jak vlastně vypadalo první divadlo v římě, ne koloseum to opravdu nebylo. A baletka? Jo už jsem zde napsal že to byl špatný tah, protože v městském divadle uvidíte balet asi tak často jako šprty na koncertě ultras. Byl to pokus o dynamiku, pohyb a emoce, tedy to o čem divadlo je a jak jinak to ztvárnit než např. tanečnicí, přesněji řečeno pohybem. Masky jsou již ohrané.

22. 9. 2010 17:24 Al Dec

22. 9. 2010 17:20 Al Dec

davidkotulan david_kotulan(zavinac)seznam.cz> takže bez emocí, prosím. Amfiteátr ani baletka nemá s Městským divadlem ve Zlíně společného nic, protože zde není ani amfiteátr ani balet. Logo se netvořilo pro divadlo obecně, ale pro konkrétní divadelní soubor a prostor. Vaše použití klipartové tanečnice (nebo oštěpařky) je proto nesmyslné a zavádějící. Takže pokud by se tu někdo měl propadat hanbou, jste to vy.

22. 9. 2010 17:04 davidkotulan

to > Al Dec
Zajeďte si do zlína se podívat na první návrhy a přečíst si můj balastr. Možná pak pochopíte proč jsem si vybral baletku/tanečnici (splní oba názvy) a nebo amfiteátr. Má to totiž s divadlem a podstatou věci více společného než si myslíte. Možná že i po přečtení se propadnete za váš příspěvek hambou. Pokud jste líný, mohu sem ten balastr se svolením Fontu dát.

22. 9. 2010 16:53 davidkotulan

do Kongresového centra od Najbrta bych se moc nevrtal.:-) Prošlo to profesionálně ne? Nebyl vybrán návrh, soutěž byla stornována, zadavatel se profesionálně (jak říká naše UGD) zeptal profíka na názor a možnost vytvoření loga na míru. Ten mu řekl svou cenu (no spíš cenu jména než cenu designu). Cena byla vysoká, ale našel se způsob (no spíš obklička a cestičky) k dotacím, příspěvkům a sponzorům. No a tím se nakonec cena loga i finančně zvedla a to vše i ke spokojenosti obou stran. Vše proběhlo normálně, neskrytě a přesně jak zde často prezentuje Filip Blařek (výjma ceny a obkliček, to jsem si přidal já).

22. 9. 2010 16:48 Al Dec

Zkuste zde, prosím, někdo zformulovat věcné a odborné výhrady proti vítěznému logu. Jinak celá debata nemáí v odborném médiu jako je Font co dělat.

22. 9. 2010 16:20 Al Dec

Cancere, ani já se vás nechci dotknout, ale vytváříte si nějakou představu, kterou pak zkritizujete, což je poněkud trapné. Vášeň k socialismu projevil p.Hejda, tím že použil rudé prapory, nikoliv já.
Jak jsem psal již dříve, jde o to, že tu nejsou regulérně položeny vedle sebe zamítnuté i přijaté návrhy, aby bylo možno něco takového vyvozovat. Je to pouze dojmologie a nesmyslné osočování. Ale z toho, co tu uveřejněno je, není v praxi použitelné téměř nic.
A jen pro pochopení: čb varianta je vždy esencí nápadu, kde se nejlépe ověří, jak bude logo v praxi použitelné, je-li zde možnost variability a vývoje. To zná každý, kdo se užitou grafikou zabývá.
Chválit nápady jako je amfiteátr, baletka nebo divadelní maska může jen ten, kdo nechápe, v čem podstata loga spočívá.

21. 9. 2010 23:44 ente

logotyp nic moc. garážový design. Nápad = 0

21. 9. 2010 19:42 miretc

Zatím nejkomentovanější téma, co jsem zaregistroval. Myslím, že ani ne tak, proto, že jde o divadlo-velké téma a výzva pro každého, kdo se grafikou zabývá.
Ale protože jde o Zlín.Všichni jsme očekávali progresivní přístup, množství lepších a ještě lepších prací ve stylu "new zlin". Přesně to, o čem ředitel divadla mluvil. Nový živější způsob komunikace s divákem a zejména novým divákem....
Už jsem tu i psal, že nové logo patří spíše k tomu lepšímu, co můžeme u nás vidět, ale ve zlíně, jsme čekali něco ve stylu "prdelnapodlazelibýúsměv".
A že je celá soutěž pojatá po kamarádsku není nic překvapivého. I ve zlíně žijí jenom lidi....To už víc smrdí logo pro novou univezitní budovu.V případě divadla je to aspoň "malá domů".
Tak nám to prosím vytvořte více barevné, plakáty v nějakém nezvyklém formátu, a ty divadelní placky nejsou vůbec špatný nápad.

21. 9. 2010 19:26 violetflavour

Co se týče pana Podlešáka... tak ten do doby, než se stal šéfem vnějších vztahů MDZ, velice efektivně dusil jakoukoliv kreativitu (ne že by jí tam bylo přehršel, ale něco se najde) na UTB, jakýkoliv byť jen náznak pokusit se jít mimo zavedené tradice byl prostě jednoduše ustřihnut v zárodku... proto všechny projekty, které jedou pod hlavičkou UTB a jejího předmětu Komunikační agentura (demoverze reklamky) stály za pendrek...

tady ve výběrovém řízení se jen potkalo více těchto obyvatel zlínského tupého nebe a bylo vymalováno...

21. 9. 2010 14:15 Filip Blažek

Že něco smrdí, je vcelku evidentní.

Kdyby divadlu skutečně šlo o kvalitní logo, přizvali by do poroty odborníka na grafický design a vizuální komunikaci. To se nestalo.

Kdyby divadlu skutečně šlo o kvalitní logo (a z nějakého důvodu nebyl v porotě odborník) a kdyby se (jako teď) po vyhlášení výsledků ozvala odborná veřejnost, že výsledek je katastrofální, zatelefonovali nebo napsali by několika předním odborníkům a požádali je o konzultaci. Profesor Vaněk nebo profesor Ziegler by jim jistě rádi zdarma řekli k logu pár vět.

Kdyby divadlu skutečně šlo o kvalitní logo, dozvěděli by se při těchto konzultacích, že šlápli vedle, že logo je velmi nekvalitní. A proto by se omluvili a ve spolupráci s odborníky vyhlásili nové výběrové řízení.

Jelikož divadlo vybraný paskvil hájí, domnívám se, že jde buď o naprosto nekompetentní vedení divadla, nebo o korupci. Vzhledem k tomu, jak moc to připomíná kauzu NTM, obávám se, že divadlo prostě přihrálo zakázku dvornímu grafikovi.

My se s tím musíme buď smířit, nebo bojovat. Napišme řediteli MDZ, napišme zřizovateli divadla, napišme do místních novin, napišme do odborného tisku VĚCNÉ kritiky, KOSNTRUKTIVNÍ komentáře, PROČ je to logo špatné. Věřte, že to má cenu. Kdybychom se v případě NTM neozvali, muzeum by teď vesele používalo nové logo. Vyhozené peníze daňových poplatníků za nepovedená loga NTM či MDZ se sice asi nevrátí, ale možná to pomůže o něco zvýšit kulturní prostředí v této zemi. A o to nám jde, ne?

21. 9. 2010 12:31 bio

fuj.

21. 9. 2010 11:55 Čenda

Když ono to bohužel korupčnistvím v tomto případě opravdu zavání. Nebo je skutečně jen velká náhoda, že tak slabý návrh (manuál radši nechat stranou) převálcoval všechna ostatní soutěžní loga a je to návrh právě dvorního divadelního grafika? Proboha komu tady chcete tímhle dopisem tvrdit opak??? Jestli si vážená odborná porota předem jasně definovala, jak moc odpudivé logo by pro divadlo chtěla mít, mohla se s důvěrou obrátit na konkrétní osobu a celý ten soutěžní komplot si odpusti, aby pak nenastala situace tak trapných rozměrů, jako je tato. Ne pane Podlešáku, tomuto logu skutečně šanci k osvědčení nedám. A prosím, nedivte se, až se vám příště do podobné soutěže přihlásí jen pár tragédů. Koneckonců Každému, co mu patří. Přeji vám, ať vám vaše nové logo dlouho a dobře slouží, ať je vaším klenotem, ať si můžete s úlevou říci, ano, lepší logo jsme skutečně...

21. 9. 2010 11:24 Cancer

RE: mh

:) co na to napsat? Z více jak 130 příspěvků diskuze o logu MDZ, neobsahuje ani 5% pozitivní hodnocení a řekl bych, že zde na fontu zazní často hlavně kritika než pochvala, ale logo divadla naprosto vede a proto bych ho zařadil jako největší masakr GD pro rok 2010 + přidal tento dopis, kde najdete hlavně obhajobu pánů směrem ke korupci, pánové mají zkušenost to se musí nechat.

21. 9. 2010 10:55 mh

Vyjádření ke zdejší diskuzi od šéfa vnějších vztahů MDZ naleznete zde: http://www.divadlo.zlin.cz/upload.cs/d/d25689c4_3_vyjadreni_mdz_nove_logo.doc

21. 9. 2010 09:37 Sorter

On topic...nove logo je slabe...v porovnani so starym doslova odporne. Divadlu gratulujem, na MDZ bude urcite narvano.

21. 9. 2010 00:57 violetflavour

... teda je to trochu offtopic... reagoval bych však na Jahůdkův názor, že nesledujem obsah, ale je tu jen kritika formy... já teda nevím, ale když je forma na kokos... tak co potom s obsahem?

21. 9. 2010 00:55 Ondrej Kempny

Signuji!
20. 9. 2010 19:41 Garcy Vizu _ www.garcy.net

20. 9. 2010 21:31 Cancer

RE: Al Dec

nechci se Vás nějak dotknout, ale podle vaší vášně k socialismu a spojováním základních věcí s touto etapou , si troufám říci, že budete pravděpodobně grafik či milec umění, který měl svou špičku kolem roku 1980.

Usuzuji tak podle vašeho výběru dalšího schopného návrhu slečny Stupkové. Použití uvozovek, či obdobných typo značek se zdá jako zajímavej nápad, bohužel je v dnešní době hodně používán a dokonce byl použit na určité logo v CZ. Toto značí celkem velkou neznalost v oboru.

Pokud si dám toto vše dohromady a přidám slepou propagaci monochromu jako jediné a hlavní cesty k ideálnímu CI, docházím k názoru, že právě Vy jste ten největší „odborník“, kterého potřebujeme a které tak často vídáme v porotách.

20. 9. 2010 19:57 Al Dec

Evidentně zde nejde o odbornou kritiku, ale o vyřizování si účtů, někdy i nevybíravými prostředky. No tak jste hoši nevyhráli, smiřte se s tím... O co jsou lepší Hejdovi rudé prapory, co má společného baletka nebo amfiteátr z MDZ? Jediné, co je tu k diskusi je návrh p.Stupkové, jinak je to všechno úplně mimo mísu. A "odborníci", kteří považují čb variantou loga nikoli za základní a výchozí, ale za "překonanou", ať si svoje názory raději nechají pro debaty o graffiti a pod. Podle mne p.Jahůdka vyhrál proto, že má nejblíže divadlu nikoliv konexemi, ale pochopením jeho fungování (proto tu píše o světle) a znalostí jeho potřeb.

20. 9. 2010 19:41 Garcy Vizu _ www.garcy.net

byl bych jednoznacne pro Jana Mouchu
}X

20. 9. 2010 14:57 minduser

Výsledek soutěže nemá cenu komentovat, k tomu by měl někdo povolat ministra Johna.

Ze zde prezentovaných návrhů mě osobně zaujal nejvíce ten od Jana Mouchy. Od studia Bonbón je také dobrý...

K bojůvkám "svět vs Jahůdka" vznáším řečnickou otázku: Dokáže hlupák poznat, že je hlupákem...? Pokud jím skutečně je, asi těžko... Pak jsou ale veškeré snahy mu to nějak prokázat mrháním energie...

20. 9. 2010 14:25 Pavel

Pane Jahůdka, jaká prosím vás slabost a osobní neštěstí? Vše o co tady jde je, že jste s objektivně nekvalitním návrhem vyhrál soutěž a přitom jste s divadlem dávno svázán. Vám to snad příjde jako náhoda? Všichni tady moc dobře chápou, o co jde, a právem to samozřejmě kritizují. Myslíte si snad, že byste vyhrál, kdyby rozhodovala odborná porota a ne známí z divadla? Však vy víte moc dobře sám... 65 soutěžících (a podle všeho mnohdy s daleko kvalitnějšími návrhy) trávilo čas naprosto zbytečně a to samozřejmě pohne žlučí, když se teď dozví, že byly karty dávno rozdané. Ve výsledku to samozřejmě poškozuje grafický design v čr jako takový, protože ve stínu podobných zkušeností se už pak takových soutěží přestanou odborníci účastnit a, i když nebude soutěž náhodou zmanipulovaná, tak stejně nebude moc z čeho vybírat a vyhraje zase nekvalitní návrh. A úroveň grafického designu u nás tak bude dále upadat...

Jak úsměvně dnes zní rozhovor s novým ředitelem divadla (vytvořený před soutěží) o budoucím směru, kterým chtěl divadlo vést http://zlinsky.denik.cz/zpravy_region/petr-michalek-mestske-divadlo-zlin-reditel.html

20. 9. 2010 13:31 děsběs

mimochodem ta Kotulanova baletka je taky moc dobrá

20. 9. 2010 13:22 Cancer

Re: Jana

To je aspoň názor :) Pokud by každej přistupoval ke své práci tak jak píšete, je to tu samej Jahůdka... Zamyslete se osobo! Logo není pro plné hlediště na to tam jsou jiné nástroje. Logo má odrážet v tomto případě kvalitu těch co se tam snaží a za cenu 100tis by už mělo trochu vypadat.

Celá tato šou uráží herce co v MDŽ hrají, protože v profesním měřítku logo říká = jsem amatérské a odfláknuté. Lidé co mají cit pro umění to poznají a tito do divadla chodí poměrně často. Kde jinde ukázat kvalitní umění ať na jevišti či přímo v grafice, printu a CI divadla...?

20. 9. 2010 13:01 aType

To je hodne odflaknuta prace. Tech je bohuzel hodne. Co me desi je fakt, ze to dokaze autor jeste takhle sebejiste obhajovat. Kdyz pominu ze by to mohlo bejt logo na uplne cokoliv, tak by tam mohl byt alespon nejaky zapamatovatelny, unikatni vtip, prvek... tohle je genericke logo a jeste k tomu velice spatne. TRESTAT podobne srace, co kazej jmeno designu jako takovemu a jeste kolem sebe krici, jaci jsou to borci

20. 9. 2010 12:52 Centurion

tady zase někdo nepoznal IRONII ach jo.. opouštím tuto debatu a přenechávám ji pouze zasvěceným. samozřejmě, že umím skloňovat. to by pak bylo Vážený pane Jahůdko, že?

Vidím že vy máte stejný problém, totiž rozeznat krpál od překlepu či ironie

pápá páni učení magistři a kurfiřti :D

20. 9. 2010 12:49 davidkotulan

Začíná se to tu nějak zvrhávat:-)

20. 9. 2010 12:45 sedric

to Centurion:
cituji - Vážený pane Jahůdek-takhle se opravdu příjmení Jahůdka neskloňuje a když pominu chybějící čárku před spojkou "že", myslím ,že by jste i mohl změnit zaměstnání a zkusit to jako češtinář, neb mýlit se je lidské a proto nezoufejte.Jak vidno, kritizovat může opravdu každý.

20. 9. 2010 12:42 Jiří Daněk

Dobrý den, mě hodně vadí u soutěžních návrhů, že používají malá písmena. Správně je přece Městské divadlo Zlín, ne? Co to je za blbé móresy? Přece kvalitní typografie jde ruku v ruce s kvalitní grafikou.

20. 9. 2010 12:20 Centurion

cituji pana Jahůdku co napsal "zoufalců, kteří zabloudily" skloňuje se vážený podle vzoru mužského, tedy "zabloudili" to je vzdělání ze základní školy.

Vám zřejmě uniká kontext mezi formou a obsahem, používáte slova aniž byste znal jejich smysl a poučujete nás, kteří jsme si dovolili Vaše logo hanět. Založte si tedy nějakou mládežnickou organizaci, kde budou všichni opěvovat Vaše nadání a názory.

Opravdu už se zde neztrapňujte a přeji hezký den.

20. 9. 2010 11:28 davidkotulan

to malina. JJ koukal jsem na to, podobnost tam je, ale naštestí minimální, vycházel jsem totiž z amfiteátru

20. 9. 2010 10:45 Radek Jahůdka

Test vyšel Vážený pane Centurione (nevzdělaných x zabloudil-y x vydal-i). Vytvořil jsem si tak prostor pro druhou a poslední reakci na toto téma. Bohužel vůbec netušíte, co jsem napsal. Soustředíte se na formu a uniká Vám (všem) obsah. Radek Jahůdka

20. 9. 2010 10:22 Michal Malina:.

David Kotulan >

Ten první návrh trochu připomína MKUH:
http://www.mkuh.cz/

Hlavně ve verzi kdy je hlediště natočeno do "vodorovna".

20. 9. 2010 10:05 Čenda

Proč tu vždy začne někdo kolem sebe kopat v momentě, kdy se většina lidí vyjádří ve smyslu, že jeho vítězné logo není úplně dvakrát nej? Resp. že jde o průšvih? V tu chvíli jsou samosebou všichni diletanti, nuly, grafický nicky bez práva kritiky... Trocha sebereflexe by vám pane Jahůdko neškodila... Ruku na srdce, že vy jste to logo vystříhával z papíru?

20. 9. 2010 10:05 davidkotulan

zdravím všechny. JJ pan jahůdka sice napsal popisy svých prací pro 1. a 2. kolo, ale otázka je jestli se tak jsmenovala jeho prezentace, nebo zda skutečně to byly názvy z divadla pro ostatní. Ve druhém případě také o názvech nic nevím.
Moje práce jsou na www.coroflot.com/kaza/Industry poslední dva. První je z prvního kola, druhý je z druhého kola( drobný redesign na žádost divadla druhého návrhu z prvního kola). Pro ty co budou namítat proti použitému fontu z prvního kola, ano vím, špatný tah :-)

20. 9. 2010 09:16 Centurion

Já žádné osobní problémy nemám, vy ano? bavíme se tady o klientelismu a korupci, která je jako chobotnice prorostlá celým zlínským krajem od radnice až do nižších sfér. narozdíl od návrhu pana Jahůdky věřím, že paní Eva Jiřičná alespoň bude mít na úpravu zlínského veřejného prostoru kvalitní projekt, který mimochodem získala také bez soutěže. Já sám jsem byl na radnici přítomen kdy se prohlásilo, že na veřejný prostor Zlína bude vypsána soutěž a radnice nemá dostatek peněz. Honorář cca 4 miliony pro paní Jiřičnou bez soutěže mluví za své, tam má však alespoň uznávané jméno a světové reference, tudíž se nebojím, že by projekt dopadl katastrofou. korupce vám paní zřejmě nic neříká a nemyslíte si, že je to něco špatného. hlavně, že si odnesete pěkné zážitky z představení

čest práci na věčné časy

20. 9. 2010 09:06 Jana

Vážení a milí,
vůbec nechápu, o čem tady diskutujete. Myslíte si, že kdyby bylo vybráno jiné, podle vás lepší logo pro Městské divadlo Zlín, že by se tam najednou začaly hrnout davy nových diváků? Než nějaké logo je daleko důležitější, co se za tím logem skrývá a já tvrdím, že ať je to logo jaké chce, vždy pod tím bude kvalitní kulturní stánek. Nějaký obrázek nezaručí lepší či horší zážitek z představení. To divadlo je na vysoké umělecké úrovni a poskytuje nám divákům krásné prožitky. To je pro mě jako pro diváka priorita. Diskutovat tady o logu je podle mě jenom zástěrka k řešení osobních problémů a závist. Kdyby vyhrálo jakékoliv jiné logo, budete tu diskutovat podobně.
Přeji pěkný den.

20. 9. 2010 08:34 Centurion

TO Jahůdka

Vážený pane Jahůdek, děkujeme Vám za velmi sebevědomé vyjádření a obhajobu Vaší práce. My nevzdělaní ubožáci se rádi necháme poučit od odborníků jako jste Vy, sice píšete hrubky v měkkém a tvrdém y, ale v grafice jste jednoznačně dokázal že si svým nápadem i odborným zpracováním zasloužíte první místo. Rád bych také viděl Váš životopis, Vaše vzdělání, dosažené tituly, zahraniční stáže, účast na našich i zahraničních výstavách a získaná mezinárodní ocenění, že se tu tolik oháníte odborným vzděláním. Nepochybuji, že všichni zde zúčastnění jsou veskrze šťastní lidé, kteří mají profesní nebo alespoň laický přehled o tom, co je kvalitní grafická práce a co je na úrovni výtvarky střední školy. Nešťastní jsme pouze z výsledku soutěže ne proto, že bychom Vám nepřáli osobní úspěch a štěstí, ale protože odstranit původní logo, které funkčně i kompozičně splňovalo požadavky reprezentace divadla, a nahradit jej Vaším soutěžním návrhem považujeme za nešťastné. Myslím ,že kromě Vás zde na logo nezazněla jediná pozitivní reakce, doporučuji Vám proto poučit se ze zdejší diskuze a rozšířit svůj zorný úhel dále než je zlínská Třída Tomáše Bati.

Jak již zaznělo z předchozího příspěvku, o difrakci světla se v zadání soutěže nic neuvádělo. Soutěže jsem se neúčastnil, proto Vám nezávidím. Zadání jsem ale četl.

Nicméně, hlavně že Vás ta grafika baví pane Jahůdka. Přeji Vám hezký den

20. 9. 2010 07:44 Karel

Zajímavé, pan Jahůdka dostal jiné zadání, než ostatní? To co jsem četl v zadání na nové logo, tak se zde nezmiňuje nic o "1. cesta světla, 2. difrakce světla." na otázku položenou zadaveteli mi bylo odpovězeno, logo udělejte jakékoliv, záměrně neuvádíme žádná specifika. Proč tedy pan Jahůdka dostal přímé a jiné zadání? Jen tu jeho vlastními slovy se opět potvrzuje, že se jedná o předem domluvenou spolupráci, že pane Jahůůůdka.

Práce má 60 stran, nu a koho to zajímá? nejde o počet stran, ale o to, jak je práce kvalitní a ta vaše rozhodně není, i kdyby byla na 1 000 stranách.

20. 9. 2010 02:19 Zed

Mě to logo přijde spíš jako logo dopravního podniku a ne divadla.

20. 9. 2010 01:33 Johny

Chce se mi zvracet, písmo je nečitelné, celé je to vykstrované...
Původní logo bylo o 10000000000% lepší, nyní mi jde do kontectu i s výstabou nových budov UTB...

19. 9. 2010 23:01 Radek Jahůdka

Dobrý den / večer. Děkuji všem níže zúčastněným osobám za jejich reakci na nové logo Městského divadla Zlín. Znovu se mně potvrdilo, že osobní neštěstí, nevědomost a slabost plodí nenávist a zlobu. Cokoliv hodnotit bez elementární znalosti problematiky, souvislostí a zadání úkolu je typickým projevem nevzdělaných zoufalců, kteří zabloudily ještě před tím, než se vydali na cestu. Předložím Vám tedy moji soutežní práci a věřím, že při jejím studiu budete stejně důslední jako v kritice značky (žádost o zveřejnění na redakci časopisu Font, nebo tak učiním sám na tomto místě v následujících dnech). Práce má dvě části (dvě kola soutěže - zadání: www.divadlo.zlin.cz) 1. cesta světla, 2. difrakce světla. Celá prezentace má téměř šedesát stran. S přáním příjemného zbytku života Radek Jahůdka

19. 9. 2010 14:21 Michal

Nechápu proč se všichni tak rozčilujete. Ano, logo je příšerné, ale myslím, že konečně logo odpovídá kvalitě Zlínského divadla. Z "uměleckého" souboru se dá dívat možná na pí. Marcilisovou a manžele Julinovi, ale nastudování mi přišlo vždy spíše tragické. Možná to byl záměr "mistra", který vytvářel logo, dát divadlu konečně jeho pravou tvář.

19. 9. 2010 11:42 Punk

Re: al dec

cernobila varianta je pouze cast celeho ci. Jestlo chcete v roce 2010 stavet pouze na monochromu tak jste podle me grafickej dinosaurus. Podívejte se jak vypadá barevný plakát. Co motion loga a spol. to co predvedli ostatni neni rozdil tridy, ale trid.

Dle meho nazoru jste dalsi prznitel designu ve Zline. Obhajujete naprostý nesmysl. Nové logo vidělo x laiků a ani ti nechápou co měl umělec v úmyslu.

18. 9. 2010 17:09 Kuba

Všechny práce jsou k vidění ve foyeru MDZ. A to pouze části práce dle zadání prvního kola - logotyp + u některých piktogramy. Z druhého kola je tam vystaven jen vítěz.
Font - HEADER

18. 9. 2010 11:15 wrknrll

RE: Al Dec
návrh corporatu bych taky rád viděl, ale obávám se, že nic takovýho neexistuje. Jo a krom CI bych taky rád viděl explikaci k logu p. jahůdky. to bude lahůdka.

18. 9. 2010 10:58 Al Dec

A pro FONT:
Bylo by fér zde vystavit také celý CI p.Jahůdky. Pro srovnání.

18. 9. 2010 10:53 Al Dec

18. 9. 2010 10:50 Al dec

RE:Punk
I v roce 2010 je čb varianta nutná, a zvláště v divadelním CI. Je vidět, že to tady hodnotí opravdoví odborníci. Běžte se bodnout!

18. 9. 2010 08:34 primar

Bohuzel vkus, rozhled a opravdovy zajem o problem zrejme neni domenou lidi, kteri o logotypu hlasovali a rozhodovali. A mimo jine, toto logo zarazuji do podobne skatulky jako logo zlinske zoo, ale vlastne jeste o tridu nize. Je skoda ze u tak pokrokoveho mesta jakym Zlin v mych ocich stale je zustava, rada instituci imunnich dobremu vkusu. Je mi lito i ostatnich soutezicich, kteri predlozili, zda se, mnohem lepsi navrh, nez ten vysledny. Toto nove logo je nyni bohuzel nalepkou pro mdle divadlo Zlin.

18. 9. 2010 08:31 primar

Bohuzel vkus, rozhled a opravdovy zajem o problem zrejme neni domenou lidi, kteri o logotypu hlasovali a rozhodovali. A mimo jine, toto logo zarazuji do podobne skatulky jako logo zlinske zoo, ale vlastne jeste o tridu nize. Je skoda ze u tak pokrokoveho mesta jakym Zlin v mych ocich stale je zustava, rada instituci imunnich dobremu vkusu. Je mi lito i ostatnich soutezicich, kteri predlozili, zda se, mnohem lepsi navrh, nez ten vysledny. Toto nove logo je nyni bohuzel nalepkou pro mdle divadlo Zlin.

18. 9. 2010 03:21 Punk

RE:Al Dec

Hmmm, píše se rok 2010. Černobílou variantu jako prioritu si strč za klobouk.

18. 9. 2010 01:32 Al dec

Nevím, o co je lepší vámi vychválený návrh Hejdy? Evokuje mi hrdě vlající rudé prapory bolševických plakátů a v čb variantě nedává smysl vůbec.

17. 9. 2010 22:06 Štěpán Soukeník

Co je na starém logu špatného? Mně se poměrně líbí. Stačil by třeba lehký facelift písma, ale dýchá z něj na mne cosi "uměleckého". Nové logo je tmavý podklad, bílý font a protažené dříky, nic víc.

17. 9. 2010 18:48 xindl

To Malina:

Pardón, ale to jak se zde každý uvádí je jeho věc, pro ostatní jméno xidnl něco znamená, je to nick, který užívám již léta a znají mne podle něj lidé co znám i já. Je to stejné jako jméno Michal Malina, které (Vás) osobně neznám, když mi někdo řekne jméno xindl, hehe, gregory, Miroslava, Michal Malina, působí to na mě stejně, stejně tak, kdyby někdo zde napsal jmenuji se Franta Vyskoč, je to totéž. Také neznám člověka, tedy Vás co se skrývá pod jménem Michal Malina, a to může být jméno i vymyšlené, nebo umělecké, kdo ví? Jméno je jen souhrn slov, které následují, jmenovat se můžete jakkoliv, můžete se jmenovat i strom, i mrak, i zlato, spiderman, superman, jak uznáte za vhodné, nikdy ale podle jména nepoznáte člověka, který se za ním skrývá, proto je úplně jedno, kdo zde pod jakým jménem píše, stejně tak si každý může i své skutečné jméno vymyslet a nazvat se Janem Novákem namísto Karlem Julínkem a podobně.

A pokud umíte číst, napsal jsem, že Zlínské logo je hrůza narozdíl od Slováckého, takže jsem neplival na Vaše logo, možná jste vztahovačná osoba hledající urážky za slovy a snažíc se vybouřit nějaké dohady, pane Malina, nevztahujte slova, která nebyla uvedena o kvalitě Vašeho loga na sebe. Abych upřesnil, co jsem slyšel doloženo od člověka ze Slováckého divadla, často zde jezdím a znám tamní podmínky. Měl jste pro slovácké divadlo vytvářet knihu, vedení ovšem rozhodlo jinak a knihu zadalo jinému grafikovi. Pan Miroslav Malina, zřejmě Vás otec? nemýlím-li se pro divadlo dělal také mnoho prací, dle slov zmíněného divadelníka. Divadelník sdělil, že panu Mirosalvu Malinovi se nelíbilo chování a podraz, který na Vás divadlo udělalo, tedy bylo nutné se Vám odměnit. Díky tomu divadlo, jelikož potřebovalo logo, Vám jej zadalo. Nicméně, aby tak, jak jsem uvedl vše bylo zabarveno a jakoby regulérně uvedeno, bylo napsáno, že bylo osloveno více umělců a Vy jste vyhrál. Nicméně v reálu žádní umělci osloveni nebyly, jen Vy, Vy jste vypracvoval logo a byl uveden jako vítěz v nekonaném Tendru. Tedy divadlo se Vám odvděčilo za podraz, který byl na Vás spáchán. Samozřejmě zde můžete tvrdit opak, nikdo Vám to nedokáže vyvrátit, nicméně důvěryhodnost divadelníka mi v této věci přijde více než-li průkazná. Pokud tak nebylo, je mi líto, že divadelník na Vás vytahuje takovéto zvěsti.

Grafik nejsem, nedokáži tedy říci nic o nějakém neúspěchu v této sféře, narozdíl od Vás, viďte? naopak mé firmě se daří velmi dobře, jestli se snažíte narážet na nějaký neúspěch. Mám se velmi dobře. Jen jsem zde uvedl, když jsem podnikal ve Zlíně i tyto aspekty, že to běžně i ve sférách ryze stavebních je v kraji Zlínském známo, že tyto výběrovky jsou vždy s jasným vítězem jen kamufláží. Nyní mám firmu v Praze, i zde bývají nekalé soutěže, ale jejich míra vzhledem k počtu obyvatel je mnohem nižší než ve Zlínském kraji ...

Přeji příjemný den ... a nebuďme lidé vztahovační, každý může vyslovit svůj názor, musíme se jen naučit přijímat kritiku :)

17. 9. 2010 12:51 Michal Malina:.

17. 9. 2010 11:41 xindl >

Prázdné fráze od nikoho.
Špína, která je plivána na velmi úspěšné Slovácké divadlo a na mě, bez doložených důkazů.

Co lidi trápí, špatné svědomí, vlastní neúspěch?

17. 9. 2010 12:05 Cancer

Hejda = 1*
Dokonce to celkem zapadá do CI města Zlína. Stylizace opony moc povedené.

17. 9. 2010 11:41 xindl

Tleskám pane Hejda, vynikající pojetí.

Zde ovšem jak je vidět, tak celá soutěž byla fražkou, jen aby oficinálně, tak jako akce na Zlínsku/kraji probíhají, byla řekněme skryta.

Tak jako jsem se dozvěděl o akci Hradišťského divadla přímo od jednoho nejmenovaného člověka z divadla, i zde probíhalo stejné řešení. Divadlo dlužilo panu Malinovi z nevydařené akce (domluvené zakázky - autorovi loga), tak ho nechalo vytvořit logo a následně ve zprávě uvedlo, že bylo osloveno několik umělců, kteří ovšem žádné návrhy nedělali, protože osloveni nebyli a ani nebyli uvedeni, byla to také akce protihodnotou s maskováním skutečnosti, tak jako zde ve Zlíně s divadlem, kde ovšem bylo vybráno tragické logo.

Zde opět vidíme, jak zlínský kraj je prošpikován korupcí a domluvy mezi známými.

A zde opět zajímavý článek o Zlínských soutěžích, vřele doporučuji.

http://www.magazin-zlin.cz/news/77/15/Budouci-podoba-Namesti-Prace-a-okoli---bez-souteze

17. 9. 2010 10:46 Zdenek Hejda / atelierhejda.com

Zde je muj navrh, prosel jsem spolu s peti dalsimi grafiky do 2. kola:

http://www.atelierhejda.com/zlin.png

Urcite bych rad videl ostatni navrhy z 2. kola, abych mohl lepe posoudit z ceho porota vybirala. Vitezne logo zatim hodnotit nechci, nevideli jsme dosud barevnou variantu ani pouziti v layoutu a ostatnich materialech.

Myslim ze pro verejnou soutez je minimalne neeticke, pokud se souteze ucastni nekdo spojeny se zadavatelem. V pripade reklamnich kamapani spojenych s vyhrou to dokonce zakazuje zakon. At je to zamestanec nebo pribuzny, tesny vztah se zadavatelem je vzdy obrovskou vyhodou. A nevyhodou pro ostatni grafiky. Pro me je to pouceni pro priste.

17. 9. 2010 10:31 Cancer

Ono by to logo z UTB nedopadlo, ani kdyby bylo pozlacené za 5tis. Slyšel jsem, jak bylo odmítnutí paní architektou provedeno. Studenti dostali za námahu bonboniéru, ovšem až po čase, kdy bylo trapné, že se nic neděje :) Utečou, pokud mají na UTB nějaké schopné tak utečou. Co taky na slepé koleji, což Zlín je, dělat.

Najbrti nedostanou 150bez to bude víc. Je to na logo, nebo komplet CI? Myslím jenom na logo a CI se bude asi také dopracovávat.

17. 9. 2010 10:23 david

Pan Jahůdka má na svědomí i toto dílo z roku 2007: http://www.divadlo.zlin.cz/upload.cs/0/08eeecb4_0_katalog_setkani2007stretnutie.pdf . Překvapivě pro zlínské divadlo. Spolupráce s ním se divadlu jistě osvědčila.

17. 9. 2010 10:14 lh

pred nadchazejicim vikendem se mi hodne zvednul zaludek

17. 9. 2010 09:39 Čenda

Tak tady divadlo uvedlo další tragédii, škoda...

17. 9. 2010 09:32 Kanibal

Logo pro Kongresové centrum bylo dříve poptáváno na fakultě multimediálních komunikací UTB, ale návrhy byly odmítnuty architektkou Jiřičnou jako nedostatečné. Odměna studentovi vítězného návrhu byla určena 10.000 Kč. Nikdo nevyhrál, nikdo nic nedostal. Teď to bude dělat Najbrt za 150.000 Kč. Je něco shnilého v městě Zlínském.

17. 9. 2010 00:04 Cancer

Tady jsem našel o Logu pro kongresák hezký článek:
http://www.magazin-zlin.cz/news/70/15/Pruhlednost-mesta

No a toto logo pro divadlo je jenom taková další můška co tam v roji poletuje :)

17. 9. 2010 00:01 Cancer

Zlín je celkově kouzelenej. Teď tam dostavují to kongresové centrum a podle informací „bude i logo“ a budou ho dělat Najbrti. Jenom nevím, kam se podělo výběrové řízení :)

Sice to je renomovaná firma a smlouva o dílo je smlouvou hezkou, ale je tu více obdobně schopných. Částka, která se zaplatí za logo (CI), by byla určitě hezkým lákadlem pro další studia.

16. 9. 2010 23:50 naštvaný zlíňák

To logo je (při vší úctě k seriozní debatě) naprosto pitomé. Takhle vytažené znaky na spad jsou velmi ubohým "nápadem", který používá od osmdesátých let mnoho subjektů, které se grafikou příliš nezabývaly... Je-li pravda, že se jedná o podvod a kamarádšoft, je třeba na autora prstem ukázat a říci nahlas "styď se". Pokud ne, je třeba prstem ukázat na ty, co to zadávali a vybírali... To divadlo přece není soukromé! Existuje někdo, kdo na podobné paskvilnosti může dohlížet (třeba na ministerstvu kultury)? Nebo si u nás může každý ředitel dělat co chce? Ale jak dopadla kauza NTM? Ředitel byl s ostudou vyhozen... Zrušte soutěž, dokud je čas.

16. 9. 2010 22:21 Petrovsik

Vzhledem k mé několikaleté praxi ve Zlíně, musím bohužel konstatovat že většina grafické tvorby jakkoliv spjaté se samotným městem je z valné většiny předem určený kamarádšoft a hromada diletantství. Například vizuál filmového festivalu, který se již několik let automaticky zadává agentuře 6.15, bez jakýchkoliv předchozích návrhů. Já osobně jsem byl svědkem bizarní situace, kdy jsem byl v materiálech určených pro kraj tlačen k modré barevnosti, zcela nehodící se pro "červený" Zlín ani pro dannou aplikaci, jen z toho důvodu, že zde vyhrála volby ODS. Baťa se již dávno přestal v hrobě otáčet, teď už kontinuálně rotuje.

Kritizované logo pro mě definuje novou hranici grafické nudy. Pokud se mé chabé typografické znalosti nemýlí, tak použité písmo je Teuton, nebo nějaké velmi podobné, což je písmo kraje. Je tudíš možné že za nitky tahala některá s paní sekretářek, lehce zmatená z častého používání páternosteru.

P.S. Říká se že po dojetí páternosteru až na konec se otočí "hore nohama" a jede dolů. Musím říct, že to tak není. :) Je to jedna z věcí co musíte udělat před smrtí.

S pozdravem Světu mír

16. 9. 2010 22:08 miretc

NA JEVIŠTI NENÍ NIKDY TMA...)

16. 9. 2010 22:07 miretc

nevim, jestli bylo nutne měnit staré logo, ale vizuál, konkrétně web, dvěstaprocentně. Zažitý koncept, že divadlo je SERIOZNÍ zábava, nutně nemusí evokovat atmosféru krematoria, což se podobě stránek MDZ opravdu dařilo.
Nové logo má koncept-zaoblený obdelník je jeviště a jednotlivý herci komunikují své umění do světa, ven z jeviště. Koncept, který napadne každého, kdo někdy byl v divadle a dobře se bavil. Parkrát sem v divadle byl, většinou ve zlínském a bavil sem se dobře. Kdybych měl ten dojem zhmotnit, ztvárnit, vypadal by určitě barevněji a veseleji.

Grafik ůkol splnil, vytvořil nové moderně pojaté logo. Nic víc.

A vizuální styl plakátů? Je nedotažený a zmatený, není tam ani kousek z momentu, kdy se začne roztahovat opona.


Ale nakonec je vše v pořádku. Dobrá práce, je dobře zaplacena a spolupráce startuje. Zlínské divadlo má nové logo, na kterém může stavět a dál rozvíjet svou vizuální komunikaci. A v porovnání s většinou, může patřit k tomu lepšímu, čím se divadla u nás dokáží prezentovat.

Doufám(e), že bude bavit barvami a emocemi, stejně jako prostor mezi jevištěm a divákem, novým divákem.

16. 9. 2010 21:55 Centurion

Ve Zline Jahudka, v Hradisti Malina... hadam ze logo v Olomouci navrhl Okurka nebo jinej Paprika?

16. 9. 2010 21:48 mh

Některé práce pana Jahůdky znám a tak nějak mi připadá, že ten člověk toho moc neumí. Ale asi má dobré známé.. :( Jinak dle rozhovoru v ČRo Brno má logo vyznačovat lom světla z reflektorů či co a až se s ním diváci sžijí, tak se bude používat bez textové části.. :D

16. 9. 2010 21:27 Michal Malina:.

Nevíte někdo, kdo je autorem původního loga?

16. 9. 2010 21:23 VN

Ajééééje.... :-/
Logo samotné mi nevadí, ale na spojení s divadlem bych nepřišel ani v těch nejdivočejších snech :-)

16. 9. 2010 21:15 Ota Livers

Teda to je des, osobne se mi dost libi to puvodni logo, nejak mi unika proc to vubec menili? Zase nekdo potreboval utratit prachy co :)

16. 9. 2010 20:59 xindl

Tak jsem se dobral nějakého rozumného vysvětlení, proč může opět vyhrát hnus namísto loga. Jak si může člověk všimnout, pan Jahůdka dělá pro divadlo delší dobu grafiku, respektive zde je také autorem: http://www.divadlo.zlin.cz/upload.cs/9/94304fb4_0_katalog_s2010s.pdf

- o jeho kvalitě se přesvědčte sami :)

Autorem přímo katalogu pro divadlo již ze začátku roku, takže běžná praxe, divadlo má dotaci, kterou potřebuje udat, má ale i svého grafika, jak to asi tak uděláme? vyhlásíme soutěž a jeho návrh samozřejmě zařadíme mezi ostatní, hlasujeme všichni samozřejmě pro něj, tak aby on byl ten kdo dostane odměnu. Ostatní návrhy jen hodíme na hromádku a máme vybráno. Kamuflážová výběrkovka, aby byl Jahůdka z obliga a dotace, nebo investice byla uznána. Takových "akcí" tu již bylo více i s jinými divadly.

16. 9. 2010 20:57 Egon

ve zlíně už je sranců dost a teď ještě tohle, pryč s tím :D samá protekce, korupce, buranství, amatérismus. tohle logo bylo vytvořeno na objednávku a domluvou páprdů vedení divadla s místním průměrným plácalem. ne řádnou soutěží. na sračky se ve zlíně peníze najdou ale poctivá práce se neplatí. zlín je údolí tupých hlav včetně všech rádoby univerzit a tenhle výprd to jednoznačně potvrzuje!!!

16. 9. 2010 20:20 hnus velebnosti!

oj ty brute to je kruté :D Jajajaj už vím, proč jsme jako stát tolik zadluženi. Utrácíme peníze za pořádné extramenty!

16. 9. 2010 18:21 Marek Ehrenberger

Dalsi dukaz toho, ze kultura a jakekoliv soucasne vytvarne citeni jsou ve Zline mrtve. Pritom to mesto ma takovy potencial.

16. 9. 2010 18:00 Bluma

jj to vobrátili, opravte si prosím. Zase nějakej renonc.

16. 9. 2010 17:59 ježkovy voči

Fonte, že je ta šipka ve vobrázku voráceně? Prosím, prosím, ať to tak je. Jinak nechápu, co za mr.ku to zase vybrali... Achjo.

16. 9. 2010 17:31 asi

Mazinárodní den žen

16. 9. 2010 17:20 Petr

JaK : trefa! :D :D :D

16. 9. 2010 17:18 HIHI

JaKu, tys mě pobavil. :-))

16. 9. 2010 17:17 Petr

Font písma :))
Roztomilé.

16. 9. 2010 16:57 DRESING www.dresing.org

Studuji ve Zlíně a tamní divadlo navštěvuju docela často - říkal jsem si, že redesign to potřebovalo, ale tohle.........????

16. 9. 2010 16:54 JaK

Autor vymýšlel logo pro divadlo. A tak začal rešerší a do Googlu dal vyhledat slovo "divadlo". Narazil na prvním místě na http://divadlo.cz/ a s tím analýzu ukončil. Nové logo bylo na světě :-D

16. 9. 2010 16:45 Dominik Kiss

"Využívá zajímavý font písma," ... no aj farbu ma taku nevsednu :D

16. 9. 2010 16:41 davidkotulan

JJ taky jsem se přihlásil. ze dvou návrhů si vybrali ten ne zrovna moc bestovní, přišel mi spíš jen jako doplněk ať neposílám jen jeden (kompozice pikta a typo). Ale budiž.
Každopádně kominikace s divadlem byla ok a proplacení skicovného po druhém kole byla taky bez problémů. Nemohu sám hodnotit svůj návrh, ikdyž do druhého kola jsem poslal již líp vypadající návrh (upraveného z prvního), ale nový mi nepřijde moc divadelní. Osobně jsem zaslal baletku/tanrčnici což nakonec na městské divadlo nebylo dobrý tah (kdo by tam pořádal balet nebo tanec) ale jako druhý návrh byl (moderně) amfiteátr, což mě osobně přijde více divadelní než toto. Možná špatně zvolený typo. Možná ... :-)

16. 9. 2010 16:39 Michal Malina:.

No jsem tedy v šoku, nevěřím, že mezi přihlášenými návrhy nebyly lepší.

16. 9. 2010 16:38 Miroslava

Malé držstvo zemědělců! příšerná práce, původní práce je mnohem kvalitnější a na první pohled poznám, že se jedná o divadlo, nyní mám pocit, že jsem se ocitla mezi výrobci zeleniny, nebo nějakém zemědělském družstvu.

Dívám-li se na logo Olomouckého divadla, je tu snaha o zkopírování loga filharmonie Věrky Marešové, nepřipomíná vám to také? Po shlédnutí webu studiaQe a vychvalování prací, které dle mého názoru jsou více než podprůměrné tak nerozumím kam směruje grafika v naší zemi ...

16. 9. 2010 16:26 gregory

Do výběrového řízení na novou grafickou podobu divadla se přihlásilo 66 zájemců. Návrhy hodnotilo vedení divadla a anonymně i vybraní odborníci. Vítězem se stal zlínský grafik Radek Jahůdka. "Snažil jsem se propojit vše, co se zlínským divadlem souvisí," řekl k návrhu.

Podle odbornice z Baťovy univerzity Olgy Juráškové působí vítězné logo moderněji a svěže. "Je jasně rozpoznatelné. Využívá zajímavý font písma," řekla Jurášková.

16. 9. 2010 16:21 plusminus

- !




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.