Z MAN Roland se stává manroland
Doposud byla firma MAN Roland Druckmaschinen AG bez vlastního loga. Hned na začátku veletrhu drupa, nejdůležitější výstavy výrobků tiskařské techniky (viz reportáž v chystaném Fontu 99), prezentoval ale tento známý výrobce tiskových strojů pyšně svou novou vlastní identitu…
Tímto firma vystupuje ze stínu firemního designu koncernu MAN-Gruppe, který je jedním z největších světových výrobců nákladních automobilů.
„We are print“ je i nadále značkovým sloganem firmy, vizuálně ovšem vystupuje firma ve zcela novém světle. Novou primární barvou se stává petrolejová, která v nově vzniklé slovní značce důrazně vyniká. Pro skupinu MAN typický oblouk byl odložen, firemní jméno je sestaveno pouze z minusek, bývalou příslušnost ke koncernu MAN-Gruppe lze jen stěží vytušit.
Zde výtah z tiskového prohlášení k novému logu:
„Nové logo firmy manroland je slovní značkou s optickým důrazem na písmeno ‚o′. Zdůrazněné ‚o′ symbolizuje globálnost a je odvozeno z formy tlakového válce. Tímto se firma manroland také opticky stává tím, čím je: globálním hráčem ve věcech tisku.“
Výrobce tiskařských strojů sází i do budoucna na vlastní identitu, aniž by se zřekl všeho doposud známého. Centrálním prvkem vzhledu je z tiskařského procesu vybraný čtyřbarevný kontrolní pruh. Odpovědnost za novou značku je v kompetenci studia Springer & Jacoby, Hamburg.
Nové logo navrhlo renomované studio SpiekermannPartners designéra Erika Spiekermanna (viz článek ve Fontu 94).
Zdroje:
www.man-roland.de
Neustart einer starken Marke