Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Východočeská galerie představuje novou vizuální identitu

01

Ikonická budova Automatických mlýnů bude již brzy sídlem Gočárovy galerie, dříve známé pod názvem Východočeská galerie v Pardubicích. Současně se změnou názvu i sídla přichází galerie s novou vizuální identitou od Matěje Hanauera a Jana Matouška, vítězů designérské soutěže organizace Czechdesign.

Východočeská galerie v Pardubicích / Gočárova galerie, kterou zřizuje Pardubický kraj, slaví 70 let od svého založení. S přesunem z galerie na pardubickém zámku do budovy bývalých Winternitzových Automatických mlýnů do svého názvu promítla jméno architekta celého komplexu na břehu řeky Chrudimky, Josefa Gočára.

Novou budoucnost instituce bude reflektovat i výrazná vizuální identita od dua Matěj Hanauer a Jan Matoušek (Men at Work). Jejím klíčovým symbolem je zkratka GG, odkazující na historické označování pálených cihel a průmyslovou minulost budovy.

 

03

„Východiskem pro vizuální styl se nám stala sama budova Automatických mlýnů. Z ní odvozujeme dílčí principy, historické i typologické odkazy a ve finále i specifickou atmosféru, která bude pro nově umístěnou galerii výrazným a nezaměnitelným znakem,“ popisuje Jan Matoušek.

 

 

05

 

Nová identita je postavena na výrazné typografii. Autoři pro ni zvolili dvě písma z české písmolijny Heavyweight, a to geometricky tvarované písmo Animo doplněné elegantním Cigars. Jako základní barvy pro komunikační výstupy zvolili ištařinu modrou, rezavě cihlovou, černou a k tomu dvě doplňkové, do tepla lomené šedé.

Vizuální styl pracuje s principem repetice. Dalším důležitým prvkem pro tvorbu vizuální identity je “G G Grid Generator” — na míru vytvořený online nástroj pro tvorbu tištěných materiálů.

„Základní grid vychází ze skladby a rozměrů cihel na fasádě Automatických mlýnů. Je možné volit jeho zmenšené či zvětšené varianty na základě definovaných měřítek a ty používat pro komponování materiálů. V jednotlivých materiálech tak vždy existuje vazba na samotnou budovu,“ doplňuje Matěj Hanauer.

 

04

Ištařina modrá, rezavě cihlová, černá. K tomu dvě doplňkové, do tepla lomené šedé. Základní paleta barev umožňuje galerii vytvářet výrazné komunikační výstupy i citlivé aplikace respektující barevnost vystavovaných děl i samotnou budovu.

 

07

Propagační předměty galerie jsou koncipovány tak, aby fungovaly jako nástroje k dalšímu tvoření.

 

06

Plakáty jsou konstruovány na základě G G Gridu. Ten poskytuje rámec a nastavuje limity, které určují výsledný vzhled.

 

09

Jedním z užívaných principů vizuálního stylu je multiplikace, která odkazuje na průmyslovou historii budovy Automatických mlýnů.

 

 08

Cihla podporovatel.

 

 

O soutěži

Designérská soutěž byla vyhlášena jako uzavřená, dvoufázová a neanonymní. Prvního kola soutěže se zúčastnilo 5 týmů: Anymade studio, Matěj Hanauer a Jan Matoušek (Men at Work), Markéta Brávková a Martin Svoboda, studio Sharp Objects a Studio Divize.

Do druhého kola postoupily týmy Anymade studio, Matěj Hanauer a Jan Matoušek (Men at Work) a Studio Divize.

Všichni účastníci obdrželi skicovné, vítěz zakázku na vypracování nové vizuální identity a její implementaci.

Nezávislá část poroty:

  • Adéla Svobodová – grafická designérka a výtvarná umělkyně,
  • Olga Benešová – grafická designérka, studio Marvil,
  • Robert V. Novák – grafický designér, fotograf, kurátor.

Závislá část poroty:

  • et Mgr. Klára Zářecká, Ph.D. – ředitelka VČG,
  • Lenka Novotná – grafička, výtvarnice, produkční výstav VČG.

 

Více o soutěži najdete zde.

 

Jak se identirta Gočárovy galerie líbí vám?


Komentáře k článku

1. 2. 2023 18:19 Petr K.

GG!!!
Kdo kdy hrál nějaký e-sport tak se tomu bude smát.
I přes tento renonc (který v tom ne každý hned uvidí) to je, jak zde někdo psal, promarněná šance na zcela unikátní a specifický vizuál, vycházející z budovy Automatických Mlýnů a Gočárovy osobnosti...
Není to grafický průsér, to jistě ne, ale nemá to tu přidanou výtvarnou/myšlenkovou hodnotu... škoda :-C

21. 1. 2023 18:53 automat

Zase jednou promarněná příležitost. Anonymní nuda, bez vztahu k architektuře. To budou teď mít všechny industriální baráky u nás identitu se stejným písmem? Bylo možné vytvořit specifické, nezaměnitelné písmo z nápisu Automatických mlýnů na budově. Jenomže to by lobistická agenturka nemohla dělat soutěže pro kámoše, ale normální soutěž.

18. 1. 2023 17:57 Petr

Michal: asi ta prezentace Pantone barev :-/ nebo taky nevim...

18. 1. 2023 13:03 Michal

Ja tady vidim prezentaci pisma ale kde je ta identita?

17. 1. 2023 08:25 Ondřej

Vypadá to dobře, ale přijde mi zvláštní rozhodnutí použít písmo, které je základem nedávno vzniklého (a podle mě skvělého) vizuálu Holešovické tržnice. Zvlášť když je takhle výrazné.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.