Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Vítězné logo mistrovství světa v basketbalu žen

21. října bylo v Brně na tiskové konferenci představeno logo pro nadcházející mistrovství světa basketbalu žen, které v této moravské metropoli proběhne v roce 2010. Vítězem se stal návrh Ing. Arch. Jana Kvasničky, kreativního ředitele komunikační agentury MARCO/BBN.

Agentura MARCO/BBN zpracovala několik návrhů, které přihlásila do soutěže. Vítězné logo, které bylo vybráno mezinárodní basketbalovou federací FIBA se představilo na tiskové konferenci České basketbalové federace v Brně.

„Jsme rádi, že jsme uspěli v této náročné soutěži,“ prozradil Pavel Marek, ředitel komunikační agentury MARCO/BBN. „V agentuře byl o to velký zájem, a tak jsme do soutěže poslali více návrhů. Nakonec se nejvíce líbil návrh našeho kreativního ředitele Honzy Kvasničky,“ doplnil Pavel Marek. Logo zpracovává motiv míče letícího do koše, který je v barvách České republiky. „Logo tak vyjadřuje měkkost ženského basketbalu a zároveň dynamiku,“ popisuje svůj vítězný návrh Ing. Arch. Jan Kvasnička. Nyní probíhají práce na dokončení vizuálního stylu Mistrovství světa. Výsledkem bude grafický manuál, který bude obsahovat vše pro jednotnou prezentaci celé akce, od vizitky až po inzerát.

Desáté mistrovství světa v basketbalu žen se pravděpodobně stane největší basketbalovou událostí v ženské kategorii, a vůbec jednou z největších sportovních událostí v roce 2010. Ve dnech 23. 9. – 3. 10. 2010 se stane Brno metropolí ženského světového basketbalu.

Nové logo ženského mistrovství musí splňovat několik základních kritérií: musí být srozumitelné, atraktivní pro ženy a jasně čitelné. Mělo by být dobrou vizitkou kvalitní akce.

Česká basketbalová federace (ČBF) sdružuje všechny sportovní basketbalové kluby v České republice. Mezi její nejdůležitější soutěže patří Mattoni NBL, Ženská basketbalová liga a Česká liga.

Zdroj: http://www.regiony24.cz/33-67944-organizatori-ms-2010-v-basketbale-zen-predstavili-v-brne-oficialni-logo-sampionatu a http://www.marco.eu/aktuality/vitezne-logo-mistrovstvi-sveta-v-basketbalu-zen/

Jak se vám průhledný míč líbí?


Komentáře k článku

29. 10. 2009 09:49 Michal Hyžák

Ještě jsem zepoměl, u toho paskvilu minimálně 2 přechody vidím. Teda jestli mě oči neklamou, jeden radiální u toho níže uvedeného embrya a jeden lineární na pozadí...

29. 10. 2009 09:46 Michal Hyžák

Logo taky neobhajuju, a nelíbí se mi ani trošku, ostatně udělat jde všechno pokud pomineme náročnost. Jinak s těmi přechody, např. u řezačky pokud si představím že skládám pásky fólie postupně tmavších nebo naopak světlejších pásků abych vytvořil přechod, nevidím to zrovna nejlíp. Pak už tedy zbývá jen tisknout a vyřezat.
Taky asi bude záležet na rozsahu použitelnosti, pokud bude logo složené z více segmentů a každý bude mít nějaký přechod a bude se aplikovat třeba na propisky nebo malé části, určitě to nebude to pravé.

29. 10. 2009 07:46 richard

dobrý fórek:-D.....použitý intimky patří do koše, to ví každý

28. 10. 2009 18:01 m2s

Asi se zúčastním nějaké architektonické soutěže. Třeba můj návrh vyhraje a jsou za to aspoň nějaký peníze.
K tomu obrázku: akcentuje jednoznačně použitá "intimka", která s těma přechodama dostává cool nádech - a použitý intimky patří do koše, to ví každý

28. 10. 2009 04:58 Lukas Veverka / www.parasite.cz

Michal Hyžák: V žádném případě nechci obhajovat toto logo, nelíbí se mě atd. Nicméně, nesouhlasím s názory, které stavějí loga založené na přechodech, či složitější grafice atd do pozice nepoužitelnosti. Není to tak. Dneska už není problém udělat logo s přechody atd. Aplikovatelnost a použitelnost je není omezená, maximálně se prodraží a je náročnější.

Tvrdit, že přechody znehodnotí podstatu loga jsou podle mě zastaralé a neopodstatněné tendence.

Nicméně, toto logo dokazuje, že právě nejde o přechody, barvičky, efektnost atd, kde chybí idea a nápad, tam ani sebesložitější efekotvání nepomůže.

28. 10. 2009 01:49 HEHE

Hyžák> já si zase myslím že Ondra to naprosto trefil.... taková slohová práce od autorů a takovéto logo?

27. 10. 2009 16:24 Michal Hyžák

To Ondra: Akorát mě někdy štve, že se tu občas nadměrně znehodnotí podstata loga, v každém případě kdo dělá aspoň trošku v oboru tak ví že logo je strašně omezené svojí použitelností. Jink k tomu sáhodlouhému textu od ondry, je hezké že máš fantazií na takové úrovni, ale plno perverze intimity ženských, mužských, nemorálních věcí můžeš vidět i u jiných log/otypu. Třeba tím básník nechtěl říci to co slyšel posluchač. Ale je hezké že jsi to obhájil aspoň z tvojeho pohledu, jistě že to logo mělo být lepší, ale zkusmě někdý říci/napsat co by jsme zlepšili, a ne jen pomluvit nekvalitní práci, myslím že lidi se tu rádi poučí a dozví se něco užitečného. Tvůj argument měl pro mě význam stejný jak to logo.

27. 10. 2009 15:30 ---

ondrej - houci kandidat na nasledujucu nobelovu cenu za litertaturu aj mier

27. 10. 2009 14:47 Vary

...jak kdyby někdo objevil včera "přechody" Měkké to logo je, ale až moc - takový výšivka a jiné aplikace loga nemají šanci

27. 10. 2009 12:40 Michal Hyžák

Jen by mě zajímalo jak bude "LOGO" čitelné při minimalizaci, např u favicon, nebo jak se bude dařit při požadavku na řezanou grafiku, asi moc ne... Ale jestli je to záměr tak budiž, mě osobně se to vůbec nelíbí, příliš mnoho prvků, stínu, přechodů... chtělo by to zjednodušit... :(

27. 10. 2009 11:07 PETR

TAK TO JE FAKT HUMUS RADŠI KDYBY PAN ARCHITEKT STAVĚL BARÁKY...

27. 10. 2009 09:23 Ondrej Ctvrtek

To zase nekdo musel okecat B((( skoda...

27. 10. 2009 09:20 Karel

Jen pro zajímavost už jsou nějaký den zveřejněné piktogramy pro Londýn 2012.

http://www.london2012.com/about/our-brand/london-2012-olympic-pictograms.php

i nějaké aplikace
http://www.designboom.com/weblog/cat/8/view/7907/2012-london-olympics-pictograms.html

27. 10. 2009 08:42 Kanibal

Až do posledního příspěvku před mým se mi to logo líbilo.

26. 10. 2009 22:31 Ondra

Vložka...
Já tam prostě vidím na první pohled dámskou vložku. A ještě k tomu asi i použitou ;o) Nebo embryo a děložní čípek ;o)

A teď si, přátelé, tu vložku slavnostně obhájím:

Pracovali jsme na ose ŽENA - BASKET -VÝKON - KOULE - KREV - POT A SLZY. Zcela jsme se pohroužili do této tématiky, někteří z našeho design ateliéru se dokonce v rámci výzkumu pohroužili do několika žen. A výsledkem je koncept, který v sobě snoubí dymaniku sportu, ale zároveň ženskost v tom nejkřehčím a nejintimnějším detailu. Míč (nebo chcete-li odborně kouli) jsme záměrně stylizovali do podoby ženské pánve s křížem, jež coby zjednodušený terč míří přesně do míst, kde začíná vše živé a lidské. Do míst, bez kterých by nebylo žen ani mužů. Do míst, která odedávna vzbuzují velmi silné emoce, vzrušení, vášeň, očekávání a extázi - stejně jako všemi milovaný basketbal! Dalším prvkem, se kterým tak logicky pracujeme, je krev coby nositel živin a kyslíku - tolik důležitých látek při vrcholovém sportování. Každý také známe úsloví "potit krev", které se tak často užívá při extrémních sportovních výkonech. Jsme si ovšem vědomi, že samotné zobrazení krve by v logotypu nebylo nejvhodnější hlavně pro konzervativnější a slabší pozorovatele. Proto jsme se rozhodli pro geniálně elegantní řešení - dámskou vložku - která vhodně propojuje tématiku ženy, krve a také sportu. Vložka je zároveň ochranným a vlastně i blokovacím prvkem, který tedy připomíná sportovní terminologii - obranu a kvalitní blok. A protože jsme progresivní ateliér, samozřejmě jsme neváhali do loga umístit vložku již lehce použitou, takříkajíc ve třetí čtvrtině za stavu 78:82.
Dalšími prvky v logu jsou kruh a pruh s přechodem. I zde si může pečlivý pozorovatel povšimnout krásné návaznosti na další vývoj ženy po skončení aktivní kariéry basketbalistky - kruhy pod očima a přechod v případě starších žen. Symbolika kruhu a pruhu je navíc tak převratná, že může znázorňovat jak rychlost míče letícího do koše, tak při povolení uzdy fantazie kontury prezervativu, které vyniknou především pokud odmyslíme onen míč. Modré pozadí přitom jemně podmalovává celou vyobrazenou situaci a svým odstínem uklidňuje dynamiku námi vytvořeného enegrického celku.
Typografii snad příliš komentovat nemusíme. Snad jen drobná poznámka - i zde je skryta symbolika a návaznost na ženský klín a kondom - tedy malé světlé spermie...
A na závěr mi, dámy a pánové, dovolte prezentovat hlavní (i když důvtipně skrytý) slogan celého světového mistrovství v ženském basketu, ke kterému se náš ateliér hrdě hlásí:

"I ŽENY MAJÍ SVÉ DNY"

Děkuji za pozornost a přeji hezký logopedický večer ;o)

26. 10. 2009 20:03 Lukas Veverka / www.parasite.cz

Strašně rád bych viděl to adání soutěže. Nemáte někdo link? Děkuji

26. 10. 2009 18:15 meela

Vystylizovanej basketbalovej míč se spíše podobá tenisáku. Pan architekt by možná měl umět alespoň trošku číst tvary. Samotá stylizace koše už není snad potřeba komentovat - to už je jen perlička na závěr. Asi není třeba hodnotit logo po stránce kvality, spíše mne zaráží, že ten, kdo vypíše soutěž na logo není ve finále ani schopen vybrat kvalitní návrh. K čemu tedy tendry, když v nich nevítězí ti nejlepší? :-) :-)

26. 10. 2009 17:13 lh

jako logo je to trosicku sracka, snad horsi nez ms liberec 2009.

26. 10. 2009 17:10 Michal Malina:.

Na mě to spíš působí jako vizuál nebo poster než logo a barvy České republiky jsem nepostřehl už jen kvůli tomu, že ta červená je pro mě oranžová místy ve světle a ve stínu..

Nechápu co vyjadřuje "měkkost a dynamiku" ženského basketbalu? "Motiv míče letícího do koše, který je v barvách České republiky" ???

Jediné co mi trochu připomíná ženství jsou "křivky" chcete-li v červené barvě - přesněji záda a zadní partie ženského těla natočeny v 45° :)

26. 10. 2009 17:09 by

Me to prijde docela dobre, libi se me to. Jedine co me mozna nehraje je ten mic a jeho vypln (prusvitny). Ted si tak rikam...srozmitelne pro zeny a vypln toho mice vypada jako vlozka s kridelky :P

Ale jinak jo, libi.

26. 10. 2009 17:00 rudy

spatenka!

26. 10. 2009 16:28 ...

back to late '90ties :)




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.