Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Více k logu zlínského divadla

Prohlédněte si ukázky aplikací vítězného loga Radka Jahůdky, pod obrázky naleznete také link na kompletní soutěžní práci s explikací.

Náhled kompletní práce zde.

Vyjádření k diskuzi od šéfa vnějších vztahů MDZ Petra Podlešáka naleznete zde. (zdroj: čtenář mh)


Komentáře k článku

4. 10. 2010 16:55 Roox

Al Dec > nepozitívne logo, nepozitívna diskusia

3. 10. 2010 11:27 Al Dec

Lukáš Veverka | www.parasite.cz >
Pane Veverko, zprvu se zdálo, že směřujete k věcné diskusi, ale bohužel musím konstatovat, že máte problémy s prostým vnímáním psaného textu. Protože se nechci znovu opakovat a tato debata k ničemu pozitivnímu nevede, nebudu se již k této záležitosti vyjadřovat.

29. 9. 2010 14:02 Lukáš Veverka | www.parasite.cz

Centurion: Znovu jen chci připomenout, že následky ponese nový ředitel,
který s touto "soutěží" na nový vizuální styl nemá absolutně nic společného.
Bohužel to podědil po svém předchůdci.
Co odstupujícího ředitele k této hurá akci vedlo je nabíledni.

29. 9. 2010 13:51 Centurion

29. 9. 2010 13:03 Centurion

Pane Bangu, dnes jsem šel kolem zlínského divadla a naprosto s vámi souhlasím. Plakáty jsou barevně nevýrazné, kompozičně nesprávné, depresivní, vše ponořené do tmy s nádechem RGB. Ponurá atmosféra dýchající z CI i plakátů bohužel potencionálního návštěvníka spíše odradí. Navíc ve vitrínách je umístěno vedle sebe jak staré, tak nové logo. Staré logo působí svěže a moderně i po mnoha letech.

Pan Jahůdka už si zde vytrpěl dost kritiky, někdy i hrubé a neprofesionální. Konečné důsledky vyplývající z nahrazení loga však ponese hlavně pan ředitel a "odborné" vedení divadla. Jestli bylo jejich záměrem dokonale splynout v šedi a odradit návštěvníky zlínské divadelní scény umazanou a neprofesionální grafickou kampaní, pak se jim to povedlo dokonale.

28. 9. 2010 23:06 Bang

Výběr loga pravděpodobně proběhl dříve a to interní formou u pivka. Již delší dobu jsou ve Zlíně plakáty s tímto logem a vůbec celá šou jde nějak podivně rychle.

Zlín se ponořil do morbidního černo-barevného-RGB masakru.
Ani si neumíte představit, jak depresivně tento CI může působit na moderní město a některé lidi.

Vážná problém vidím v upoutání pozornosti, on je totiž každej plakát stejný. Podívejte se na CI a představte si, že vše bude černobílé s nádechem jiné barvy uvedeného rgb spektra. Ty plakáty jsou pořád stejné, vůbec to nepůsobí rozdílně a absolutně nelze poznat změnu. Vše je takové slité, smutné, nepříjemně nezajímavé.

Někteří tady píšou jak je CI divadla zbytečná věc, není!

28. 9. 2010 11:23 Lukáš Veverka | www.parasite.cz

:) To je fakt vtipné. Tyhle ty anonymní šulínky, kteří kážou vodu a pijou víno mám fakt rád. Tvrdíte "Opravdu jsem tu nenašel žádnou fundovanou odbornou diskusi k logu MDZ, ale jen napadání, dojmologii, pubertální urážky a smažkovské blábolení." Přitom tohle všechno do puntíku obsahují zároveň vaše komenty. Neříkám že tu nepadlo dost urážek, ať už osobních (komentáře) nebo celého oboru (především manuál).
Vůbec mě nepřekvapuje jak si zde zrovna vy hrajete na strážce politické korektnosti. Především od vás jsem nenašel vlastní názor, krom napadání a vyvracení nazorů ostatních ovšem s absencí vlastního postoje k dané věci. Snažíte se být neutrální vůči tématu (zřejmně proto že k němu nemáte co říct) ale o to více se vyhraňujete a napadáte ostatní diskutující. Já zde často také vystupuji proti anonymním urážkám a sprostých napadání. Ovšem když napíše konkrétní člověk svůj kritický názor je to naprosto v pořádku. Příjde mě naprosto nefér z pozice anonyma napadat někoho z podvodu. Ale když například Filip Blažek vyjádří své podezření tak jak ho výjadřil v předchozím článku tak opravdu nevím co je na tom špatně.

Vy jste psal: "přestože to jistě není špičkové logo, je z toho, co tu je uveřejněno pro divadlo nejpoužitelnější a nedivím se, že si ho zadavatelé vybrali.".
Ale existují i opačné názory. Vám nezbude než se s tím smířit. Chápu, že někomu s vaším charakterem příjdou názory které vám nekonvenují jako "neodborné, smažkovské blábolení a dojmologie". Kdyby jste opravdu něco vědel o odborné diskuzi po které tu tolik voláte, zjistil by jste že jde především o předkládání protichůdných názorů a jejich respektování nikoliv nutně akceptování. Kontrovat názor nebo vyvrátít ho slovo od slova v oblasti které není exaktní dokáže kdekdo. Ale dodat k tomu vlastní východisko je už problém.

Tady neměla soutěž vůbec vzniknout. Stalo se to, že končilo jedno vedení a přicházelo vedení nové. Logo bylo hotové když nastoupil ředitel nový. Proč tato soutěž vůbec proběhla? Proč v soutěži zvítězil dlouhodobý dodavatel grafických služeb divadlu v konkurenci X dalších návrhů? Proč si divadlo vybralo tento návrh plný profesních chyb? Proč nebyla ustanovena odborná komise která by tyto chyby odhalila?

28. 9. 2010 08:18 Al Dec

Pánové. LOL! Opravdu nejsem p.Jahůdka a nejsem ze Zlína. A k logu MDZ nemám vůbec žádný vztah.
Ale co to má společného s tím, že vy neumíte věcně diskutovat a jediné, čeho jste schopni je ulpívat na nepodstatných detailech? Opravdu jsem tu nenašel žádnou fundovanou odbornou diskusi k logu MDZ, ale jen napadání, dojmologii, pubertální urážky a smažkovské blábolení.
To opravdu nepatří do odborného média, jakým se FONT snaží být.

27. 9. 2010 21:57 xindl

To je bezpředmětné, je jasné že Al Dec je p. Jahůdka, který zde byl kritizován, tak se snaží sám sebe obhajovat přes jiná jména, vyjadřování stejné, skladba vět stejná, je to jasné, pan Jahůdka se snaží zachránit něco co nejde :D

27. 9. 2010 19:57 Lukáš Veverka | www.parasite.cz

Al Dec: :D Jasný. Opět se cítíš, že máš právo někoho vylučovat z diskuze.
MDZ znamená prosím tě co? Naprosto nicneříkající akronym, který je navíc zaměnitelný jenom u nás s řádkou jiných akronymů (namátkou: MDZ je aplikační programové vybavení které se ve společnosti Škoda Auto používá k organizování svozu zaměstnanců z místa bydliště na jednotlivé směny, MDZ je zkratka oboru Marketingové znalosti a dovednosti na mnoha školách u nás, odběrový diagram mesíčního zatížení má rovněž zkratku MDZ a jde třeba i o formát multimediálního souboru atd atd.)

Nerozumím důvodu proč by se měla používat zkratka místo názvu. Osobně bych logo které by mělo vycházet ze zkratky názvu nikdy nedělal ale to je můj postoj kerý nikomu nenutím. Tak jak tak, můžu znovu zopakovat, že vůbec nerozumím proč MDZ. Jediné co mě napadá, je že si chtěl ulehčit práci.

27. 9. 2010 12:02 Watson

Al Dec, přiznejte se, že vy jste Jahůdka?

27. 9. 2010 11:50 noone

Al Dec vase vyjadrovani silne pripomina blaboly z manualu.

27. 9. 2010 09:28 Čenda

Mimochodem pane Al Dec, pokud očekáváte (jak píšete na této fundované platformě) odbornou kritiku, prosím, pročtěte si x příspěvků, které se zde k logu zcela odborně a bez emocí vyjadřují. Proč zde pak tak neodbytně obhajujete něco, co nejde nazvat jinak než podprůměrností je mi už jen zcela nezajímavou záhadou... Ne, není to pan Veverka, kdo má dlouhé vedení, ale ten, komu se zde hroutí zhrzené ego... Prosím, jděte plakat jinam.

27. 9. 2010 09:08 Čenda

2 Al Dec: Idea světlo, slovo - snad originální nápad, ale provedení zcela tristní. Prosím raději o tmu a ticho...

27. 9. 2010 09:08 Al Dec

Lukáš Veverka | www.parasite.cz >
Pane Veverko, čtěte, prosím, pořádně a reagujte až po delší době ( délka odpovídá dělce vašeho vedení). Já tu nic nezakazuji, nevím, proč bych to vůbec měl dělat. Jestli nechápete, proč p.Jahůdka použil pro logo písmena MDZ, pak vás to ale vylučuje z jakékoliv debaty o této záležitosti.

27. 9. 2010 00:19 Ondra

Janez:

hm, ale kdyby to stálo za to, tak většina zatleská a pokloní se před super návrhem a řešením... což se bohužel nepovedlo a tak se reakcím vůbec nedivím.

a pro vy píšete o zhrzených milenkách do obou článků? Pozdravujte autora loga, až ho uvidíte.

26. 9. 2010 19:00 Janez

Opravdu slušná bandička zhrzených milenek si zde dala dostaveníčko.

26. 9. 2010 01:29 Ben Martinek

Video kde 50 lidi marni cas skladanim toho priserneho loga je jedna z nejsmutnejsich veci ktere jsem tento mesic videl...

25. 9. 2010 12:16 Lukáš Veverka | www.parasite.cz

AlDec: To jako zakazujete psát do diskuze nebo šlo o doporučení? :D

Věcných kritik se tu sneslo celá řada. Explikace je masakr. Pan Jahůdka udělal obdelník s kulatými rohy do kterého vyseknul tři písmena (vůbec nechápu proč tři písmena a proč zrovna tyto) a protáhnul tahy písmen. Mě je celkem jedno co tím chtěl autor říct. Protože mě to neřiká vůbec nic. Při přečtení psychedelické explikace vám navíc musí nutně dojít, jak daleko je výsledné logo od představ do něj vložených. V explikaci vychází z světla (v logu po tom není ani stopa) a slova (v logu potom není stopa) a bohu (opět nic). Já autorovi neubírám kreativitu při psaní explikace. Ale exekuce je tristní. Zvuk, světlo či boha si můžete vzít jako mainmotiv u absolutně čehokoliv. Jestli vám to příjde zajímavé mě tedy vůbec ne. A když už si vybral tyto elementy pak bych čekal že se nějak otisknou do toho loga. Další mnohem zásadnější problém než v těch třech písmenách kterým nevím proč říká logo vidím v celém vizuálu. Zde totiž není žádný element neb systém nebo přístup který by celý vizuál jednotného stylo SJEDNOCOVAL. Naopak je zde vidět urputná snaha celistvost a jednotnost rozbít do chaosu. Autor uplatňuje vizuálně i principielně různé nesouvisející přístupy díky kterým se mu podařilo obdivuhodné, vytvořil jedntný vizuální styl postádající jednotnost. Dnes se často pracuje s mnohovrstevnatostí a zdánlivou různorodostí či pestrostí. Ale aby takový přístup fungoval, musí se najít nějaký společný jmenovatel, příběh, idea, filozofie, silný statement který dokáže tu různorodost držet pohormadě. To zde absolutně chybí.

Pokud ten autor nejdřív udělal logo a složitou explikací se to snažil zachránit zpětně, pak bych to ještě pochopil. Takhle se to dělá často, není to nic chválihodného ale dá se to pochopit.
Ale čím dál více jsem přesvědčen, že konstruoval logo dle těch ideí. A pokud to opravdu bylo takto, pak jde o naprosté selhání.

24. 9. 2010 20:19 Al Dec

Vidím, že vás zde nejvíce irituje honorář (pak je to prostá závist), nebo podružné nesmysly, jako že bylo logo sestaveno z lidí (což mimochodem nedávno učinil i Reflex) a podobně. Na takovéto odborné platformě jako je FONT bych očekával fundovanou, odbornou kritiku, bez zamindrákovaných emocí.

24. 9. 2010 20:13 Al Dec

Lukáš Veverka | www.parasite.cz >
Tak buďto to čtěte pořádně, nebo nekritizujte. P.Jahůdka vyšel ze dvou elementů, které vytváří divadlo : světlo (vizuální složka) a slovo (logos, zvuková složka), což mi přijde docela zajímavé. Takže to má k instituci - divadlu, velmi silný vztah. Jenom jste to prostě (stejně jako vícero zdejších kritiků) nepochopil.

24. 9. 2010 19:15 jan

Tak hlavně ze je Jana spokojena. 100tis v cudu, trapas za hranice cr, ale nikdo to nechápe. to je vážně debata.

24. 9. 2010 16:21 Jana

Jano, neberte prosím svět tak vážně...Můj příspěvek neměl být nijak jízlivý, naopak :)

24. 9. 2010 15:54 Jana

Oživlé logo

Vy tady opravdu dokážete zkritizovat všechny dobré snahy o něco nového, co ve Zlíně ještě nebylo. Hlavně je za vašimi příspěvky závist, že se neoživovalo logo, které jste vymysleli vy. Tato akce byla náhodou skvělá a Den otevřených dveří, který následoval, byl výjimečný. Žádná spartakiáda, ani podobné nesmysly, jenom nápad udělat něco nového a netradičního.

24. 9. 2010 15:42 Ondra

Čenda:
To je fakt - proč by to mělo být moderní, estetické, nadčasové a sexy, když je to snadno složitelné z lidí ;o))) To je to nejdůležitější ;o)

24. 9. 2010 14:29 Čenda

To zase musím uznat, jde o logo snadno složitelné z lidí. A to je myslím skutečně revoluční. Vzpomněl jsem si na spartakiádu... :)

23. 9. 2010 20:44 Cancer

Už jste viděli, jak lze z mrtvého loga udělat oživlé ? Zvláště když se jedná o logo tohoto příspěvku... Chudáci zaměstnanci, jestli dostali befel všicky na plac :)

Zde více: http://www.youtube.com/watch?v=JueWbqTAPuw
Jak tu bylo psáno, to vedení tam fakt něco hulí :D

23. 9. 2010 17:00 font

mky> ano, malé "z" bychom vyčetli i logu města. Rádi bychom apelovali na grafiky, aby respektovali v těchto případech (názvy měst, institucí atd.) pravidla českého pravopisu. Nejen pro pro děti je to velmi matoucí (chyba za kterou v diktátu dostanou pětku). A je to i zbytečné – jistě lze udělat kvalitní a moderní logo města s velkým počátečním písmenem (potažmo všemi písmeny názvu ve verzálkách)....

23. 9. 2010 16:07 mky

Logo uz vice asi nema smysl hodnotit, napsano bylo mnoho. Male "z" bych ale logu nevycital, vzdyt i oficialni logo mesta "zlin" ma male "z" :-)

23. 9. 2010 10:48 wrknrll

RE: xindl
Já si myslím, že to, co psal p. Jahůdka v komentáři obhajujícím svůj výtvor, bylo většinou lidí tady nepochopeno. cesta světla a difrakce světla jsou jeho obsáhlou explikací k logu, a ne všeobecné zadání. komentář p. Jahůdky byl pouze zavádějícně napsán a to vedlo k mystifikaci a mylnému vyložení. "Práce má dvě části (dvě kola soutěže - zadání: www.divadlo.zlin.cz) 1. cesta světla, 2. difrakce světla." tzn. - JEHO práce. O tom, že by to bylo součástí zadání není nikde řeč.
Tím samozřejmě logo p. Jahůdky, celou práci, ani neetické techtle mechlte poroty neobhajuji, názor na to mám jasný a je vidět z mých ostatních komentářů, jen jsem chtěl objasnit omyl, kterého se tu zcela nesmyslně hodně lidí chytá.

23. 9. 2010 10:32 asisi

..i Ateliér Hejda zde prezentuje aplikace např. na auta, oblečení(kravaty)......A Zlín s malým z se objevuje ve více pracech zde prezentovaných

23. 9. 2010 09:26 xindl

Pan Jahůdka zde, zřejmě vlastní chybou uvedl i v diskuzi takové věci o zadání, které nikdo nevěděl, když známý, který chtěl logo tvořit napsal do divadla, tak mu bylo sděleno, jde o návrh loga, který není nijak specifikován, nemá žádné požadavky, pojměte ho tak, jak uznáte za vhodné a následně zde uvede pan Jahůdka, že zadání znělo " Práce má dvě části (dvě kola soutěže - zadání: www.divadlo.zlin.cz) 1. cesta světla, 2. difrakce světla." rád bych věděl, jak je tedy možné:
1. že pan jahůdka se vůbec účastní soutěže, když je s divadlem svázán (neetické);
2. jakto, že pan Jahůdka dostal jiné zadání, než-li ostatní soutěžící?
3. jakto že pan Jahůdka v dalších aplikacích ví přesně co má dělat a ostatní toto neví?

A za další proč je pravopisně špatně název? Původní logo vtipně tento problém řešilo užitím velkých písmen, zde pan Jahůdka napíše zlín s malým "z", což je pravopisná hrubka.

Je to podivná souhra náhod? nebo se jedná o čistě kamarádšoft? Že by byl pan Jahůdka vizionář, ale to bychom jistě se nedočkali loga ze 70let ale něčeho, co ještě nikdo neviděl, kdyby byl vizionářem. Pak tedy zbývá jedinné a to co všichni víme, domluvená akce, plácnutí si před soutěží. A jak pan Jahůdka sám ve vzteku se prořekl, tak si každý udělá názor svůj o tom, když jeden účastník (svázaný s divadlem) ví více, než všichni jiní, kteří se účastní stejné soutěže.

22. 9. 2010 16:25 davidkotulan

Tak jsem si prohlédnul prezentaci od Jahůdky. Musím uznat že je dobře provedená, ale i zarážející. Jak p. Jahůdka věděl na co všechno se to bude aplikovat, když výběrové řízení znělo jinak (stručněji a ořezaněji)?
prezentace obsahuje bohužel informace, které nemohl dostat nikdo kdo se s někým v divadle nezná. Buď je p. Jahůdka vizionář, nebo já jsem moc skeptický

22. 9. 2010 15:33 Adam Glasa

22. 9. 2010 15:32 Ivo Kropáček

napriklad na takuto reklamu http://www.canor-audio.com/sk/domov.php pre spolocnost http://www.canor-audio.com/sk/domov.php techniku potrebujes, bez toho to nejde, alebo zvolis jednodusiu a ucinnu moznost ako Kafka pre ten veltrh, lenze to by si sa musel k tomu kseftu najprv dostat a bla bla bla

22. 9. 2010 13:43 bavme se s alkoholem

A samozrejme, ze ty so sovojim lacnym LCD LG a kompaktom za par korun, pardon eur, vygenerujes vysledky porovnatelne s napriklad drawetc. Neaka vytreta nana ti na to urcite naleti ;-)

22. 9. 2010 13:21 absint and cola

daj prosim ta este nieco z archivu, ktory tu vsetci dobre pozname a hned potom si mozme vysvetlit, ze cez zabehnute agentury a ich ramcove dlhodobe zmluvy so zaujimavou klientelou sa nedostanes, na lokalne ksefty musis mat "konexie" (chodit na pivo s dramaturogom divadla) a ten zvysok ta nezaplati...

22. 9. 2010 12:38 bio

21. 9. 2010 21:55 miretc

myslím, že jde o čistokrevný "underground art", nad kterým jsme občas "znalecky" pokyvovali hlavami s palcem a ukazováčkem na bradě, většinou za přítomnosti autora. A potom se o tom nikdo víc nebavil. Před patnácti lety.

21. 9. 2010 19:29 Caesar

RE: HEHE

Souhlasím s první větou do puntíku (dále samozřejmě také). Ono by se to pravděpodobně nestalo pokud by p. Jahůdka nedal tím co zde napsal rozbušku do rukou ostatních, co měli nabito. Jako pachatele vidím porotu 3 lidí co nemají o GD ani tucha, Jahůdka už se jen veze.

Klasická soutěž v cz, kdy předsedá ředitel, markeťák, uklízečka, bratr ředitele, sestra uklízečky a vrátný z noční směny.

21. 9. 2010 18:58 drevokocur

nevim jesti se mam smat a nebo blit. spis blit.

21. 9. 2010 12:49 HEHE

Nechtěl jsem se k logu moc vyjadřovat. Myslím si že je krajně neetické posunovat hodnocení práce do sfér osobních útoků, které ubližují. Víc než vytvořit tuctové typologo je ubohé chrlit komentáře o patlalovi, úplatkáři a nevím co ještě.

Pravda... zaráží mne sebevědomé vystupování autora a nyní přímo divadla.

Dle mého udělal autor tuctové logo s komickou explikací. Nic víc nic míň. Co je však tristní je postoj instituce. Je v zájmu dobré pověsti vyloučit z řízení všechny osoby v jakémmkoli (příbuzenském/pracovním) vztahu k zadavateli. Tohle způsobilo, ať již oprávněné či neoprávněné, námitky ke korupci. Z odborného hlediska je absurdní zvát veřejnost posoudit ostatní návrhy, když přímo v diskusích jsou práce zdařilejší. Příslušná "odborná" porota by měla váhu své odbornosti přinejmenším zvážit.

Výsledkem je mizerná práce, poškození dobrého jména divadla, spousty právem dotčených účastníků soutěže atd atd.

21. 9. 2010 11:55 aType

..."má velmi dobrou možnost se dojít podívat do dolního foyer divadla, kde jsou nyní všechny návrhy došlé do soutěže vystaveny. A udělá si na kvalitu přihlášených prací názor sám. "...

Zajimavy pristup. Take existuje moznost nevybrat nic.

BTW: a davat logu sanci? jako na co? to nalezi mozna tak nejake kontroverzni praci, nikoli necemu naprosto nezajimavemu

21. 9. 2010 10:58 mh

Vyjádření k diskuzi od šéfa vnějších vztahů MDZ Petra Podlešáka naleznete zde: http://www.divadlo.zlin.cz/upload.cs/d/d25689c4_3_vyjadreni_mdz_nove_logo.doc

21. 9. 2010 10:01 Versini

kvantova mehanika - krize - spona na kabelku ...

21. 9. 2010 09:49 aType

Libi se mi diskuse ohledne ZNACEK. A souhlasim s tim, ze znacka je pocit, nikoli logo. Coz si mnoho lidi plete. Samozrejme i znacka potrebuje svuj propojujici prvek - logo.

Priznam se, ze u firem plne chapu vyznam hodnoty budovani znacky, tam diky kvalitni praci ziskavame misto na trhu. Ale trochu mi ta logika hapruje u instituci, mest. Tam asi opravdu staci jen logo. Onen spojujici prvek, proc budovat znacku jmenem napr. technicke muzeum, vzdyt to je tak dana vec, ze nejakou hrou z toho neni mozne vycucat neco jineho nez proste technicke muzeum.

21. 9. 2010 09:09 MartinCZ

Tak ted jsem probehl ty stranky a narazil na stranu 13.

Lidi, dyt to je dadaismus!

21. 9. 2010 00:15 violetflavour

no teda... chudák divadlo... to to schytalo :D

20. 9. 2010 22:37 Ondra

Jo a pardon za 3x "fakt" v minulém příspěvku ;o) Když ono to FAKT zamrzí...

20. 9. 2010 22:33 Ondra

Doposud jsem jen zíral a mlčel. Mám v PC rozpracovaný vlastní návrh na identitu, ale nestihl jsem to kvůli pracovnímu vytížení dokončit a poslat....

Ale jak se dívám na tohle, blahořečím si, že jsem nic neposílal. Je to prostě celé ŠPATNĚ!!!! Obrovský omyl při výběru a vše bohužel pro divadlo a nového ředitele nahrává předem rozdaným kartám a penězům.

Znám pár lidí, kteří dělají šílený "design" jako pan Jahůdka. Mají vlastní agentury, zakázky a další podivní lidé si u nich nechávají všechny ty příšernosti navrhovat a tisknout nebo vyrábět. Ale opravdu jsem nečekal, že to bude i tento případ. A jsem jako Zlíňák fakt moc zklamaný a smutný z výsledku. Fakt jsem se těšil, jakou novou energii dá zkostnatělému molochu nový ředitel. A že snad přiláká mladé lidi a tak...

Svět je barevný a sami dobře víte, že jsou lidi, kterým se tento crazy necitlivý amatérský design může líbit a budou ho vždy obhajovat. A v životě by to nenazvali necitlivým designem. Ale co je fakt nebetyčně smutné - že těch lidí se sešlo více na jednom místě a evidentně i v "odborné porotě", která identitu vybírala. Pokud tedy vůbec zasedli a nešlo jen o malou domů...

Je mi z toho fakt blbě. Zlínské divadlo tak moc potřebovalo svěží vítr a parádní identitu... Ale tak to chodí a nikdo s tím teď stejně nic neuděláme.

Ach jo. Sračka. Tečka.

20. 9. 2010 21:55 pixy

notyvoletojehukot. !!!

20. 9. 2010 20:29 Cancer

Jak rekl jeden predni designer "dobry design neni potreba vysvetlovat" no a tady nepomohlo ani 60 stran

20. 9. 2010 19:38 Garcy Vizu _ www.garcy.net

prominte, ze se nezapojim do diskuse, ale strana manualu "??!!" ... ja proste nemam slov :D pardon :D

20. 9. 2010 18:56 Lukáš Veverka | www.parasite.cz

Nebo jiná velmi trendy věc je navrhovat ty variabilní živé vizuály. Měnící se amorfní transformující nekonkrétní loga, založená na určitém principu kdy podobu loga nebo spíš kdy to logo identifikuje ten systém a ne samotný vysledný proměnlivý obrázek.
A třeba tyhle trendy věci mám rád.

20. 9. 2010 18:49 Lukáš Veverka | www.parasite.cz

No, a já považuji za trendy uvažovat v rovině řeším problém firmy s komunikací logem. To je trendy. To se teď masově děje.

20. 9. 2010 18:19 font

Za podivnou "trendy" věc lze považovat názor, že identita nějakého nového subjektu (třeba komerční firmy) nepotřebuje logo (značku) jako vizuálně jasně definovanou konstantu, kterou lze k identifikaci daného subjektu použít i samostatně. To prostě nefunguje. Jako kdyby někdo navrhl Marlboru, že stačí motiv fotky kovboje. Kovboj je zde důležitý, funguje (hlavně v reklamě, na billboardech atd.), ale nefungoval by bez loga. Typické logo musí nadále plnit svou roli (třeba k obrandování formulí).
Značka (jedno jestli typografická - Ford, nebo obrazová – jablíčko Apple) je stále základním stavebním kamenem všech CI, od ní se odvíjí typografie na všech aplikacích, barevnost, maskot (Michelin) atd.... Bez loga to prostě nejde.
Ale souhlasíme s tím, že ne každá ulice nebo pražská čtvrť má mít své logo! To nejsou subjekty, které se musí vymezit na trhu od ostatních. Tam by plně stačilo se podřídit identitě nadřazeného celku (města Praha)... Ale to jsou dvě různé diskuze.

20. 9. 2010 18:08 Lukáš Veverka | www.parasite.cz

Neshodnem se. A to se mě líbí. Kdyby jsme měli všichni stejný názor tak tu nás nemusí být tolik. Já jsem za to rád.

Jen k těm časopisům. Například ten reflex. Jako časopis má na titulce logo, co mu kdysi navrhnul aleš najbrt. Byla doba kdy se tituly nebo nadpisy jako loga nebrali. Ani nebyl důvod. V devadesátých letech už samozřejmně bylo logem vše a kdo něměl logo byl nic. To byla u nás taková legrační doba. Navíc reflex nemá jen ten nápis. Má to X. S tím Xkem dnes pracují jako s logem. Používají ho a staví na něm komunikaci a obrandovávají jim své další produkty.

Ja rozumím tomu, že se z nadpisů a titulků a monogramů a podpisů stalo něco co dnes označujeme jako loga. S tím já nemám problém. Ale nevidím moc důvodů proč tvořit další za každou cenu. Proč by třeba divadlo ve zlíně mělo mít své logo. Pokud patří městu, stačil by nápis, název instituce, nějak vycházející z vizuálu města a hotovo.
To co bude ty lidi do divadla táhnout nebude těch 5cm² nalevo nahoře. Tam by klidně mohl být derivát vycházející z ci města.

A znovu opakuji otázku, proč je považováno volání po umírnění generovaní nových a nových log nazváno nebo chápáno jako trendy věc?

20. 9. 2010 17:52 font

Lukáš> tak to se neshodneme. I typografická loga fungují. Třeba logo našeho fontu nebo časopisu Reflex být musí. Nemůže to být psáno pokaždé jinak... Ten příběh je něčím vizuálně reprezentovaný. Jako třeba Lukas dělá zajímavé příběhy o Indiana Jonesovi, ale ten je charakterizován hercem Harrisonem Fordem. Nebylo by snadné zachovat příběh a změnit jeho ikonu (herce). To by lidé ocenili nižší návštěvností.
Příběh Apple má podobu jablka, které je ikonou. A ta je úspěšná a prodává. Asi by si od tebe nenecahli poradit, ať to logo na produktech nepoužívají, že je zbytečné... A Otrava!!! je také logo - napiš to třeba Timesem a v červené barvě a nebude to fungovat (nejde jen o font, ale i o barevnost, kompozici atd.).

20. 9. 2010 17:46 Chuan Torena

to font: podle mě je zrovna přirovnání ke značkám aut celkem nešťastné. Myslím si, že většina lidí si jde koupit Focuse, Mondeo, Megana, ikspětku nebo kvésedmičku a ne Forda, Renaulta, BMW nebo Audi. A v tomto duchu i o těchto svých vozech dál přemýšlí. Takže jedna zastřešující značka nemusí dnes hrát významnou roli. Vím, že tady bylo spíš myšleno, jestli dokáží korporátní prvky suplovat roli loga, a já že se bavím spíš o subbrandeových značkách. Ale určitě se na to dá pohlížet podobně...
Jinak k práci pana Jahůdky se nevyjadřuju, protože nemám co bych řekl.

20. 9. 2010 17:41 Lukáš Veverka | www.parasite.cz

Další věcí o které jsem nechtěl vůbec mluvit, protože už ji opakuji pořád dokola je jakou formu loga nejčastěji volíme. Tato textová řešení jako je toto je přesně to, co je naprosto zbytečné dělat.

To už je lepší logo jako takové prakticky nemít, než designovat text. Mnohem čistší přístup se mě jeví v případě NTK, nebo i té Ostravy!!! kde je v zásadě jedno jakým fontem se to píše. Ani u jednoho totiž vůbec nejde o tu vizuální formu. Ale o to co chtějí komunikovat, a tomu přizpůsobily formu jakou to budou komunikovat.

Tohle je můj pohled na věc. Místo obsahu, kontextu, příběhu, filozofie vytvořit bezpohlavní nápis je přesně ta věc, kterou já osobně dělat nechci. A ten příběh nemá být o té grafice, ale o tom co subjekt prodávám zákazníkům. A to je čistě pocit sounáležitosti s přístupem k světu. Kdyby teď apple ze dne na den změnil logo, nestane se vůbec nic. Protože oni mají ten příběh.

20. 9. 2010 17:38 font

Lukáš> shodneme se, že leckdy se u nás dělají loga pro loga. Nebo se mění tak často (ministerstva), že už nemohou vůbec plnit svou funkci identifikace subjektu na první pohled. Nicméně trváme ne tom, že nic lepšího zatím není. A že pokud si například Roger Federer nechal udělat značku RF, tak to má svůj smysl. Pod tou značkou ho lidé poznají a on pod ní prodává úspěšně různé tašky nebo kšiltovky... Asi by nechápal, že to co dělá, je zbytečnost a "zašpinění vizuálního prostoru". Naopak. Funguje to a velmi dobře.

20. 9. 2010 17:31 Lukáš Veverka | www.parasite.cz

Oprava: Pro mě je blbost tvrdit, že logo je "klíčovým prvkem každé korporátní identity".

20. 9. 2010 17:30 Lukáš Veverka | www.parasite.cz

Font: Tady přece nejde o "módní styl CI bez loga". Jde o reakci na situace kolem nás. Všechny firmy nabízejí to samé. Stejný produkt, stejná cena, stejné funkcionality. Takže produktem se neodlišují. Tak čím? Přemýšlet ve stylu, že je odlišíme logem nebo vizuálem se nikam nedostaneme.
Nevím proč z toho hned dělat nějaké volání po novotách nebo trendech. Naopak současným trendem je dnes dělat logo všemu na co se dá nalepit i nenalepit, máme loga pro města, máme loga pro cyklistické stezky, máme loga pro knihy, pro pěvecké skupiny pro zpěváky a herce dokonce mám eloga pro tenisty. Tomuhle přemýšlení nerozumím. Já rozumím tomu, že se taková věc velmi snadno klientům prodává. Nakukáme jim, že musí mít logo a je to. Z devadesáti procent je každé nové logo zbytečné. V podstatě se zde jedná o okrádání zákazníka, který v důvěře že kupuje "něco" co mu reálně pomůže dostáva nefunkční element.

A pokud to nebudeme my, kdy zákazníkům poradí co potřebují, tak se z té nepřehledné situace nevyhrabeme nikdy. Místo aby jsme vytvářeli systém ve kterém se dá navigovat, tak se společně podílíme na zašpinění vizuálního prostoru.

Pro mě je blbost tvrdit, že "klíčovým prvkem každé korporátní identity".

20. 9. 2010 17:20 Petr

To urcite :) Tak jsem to ani nemyslel. Ja jsem spis reagoval na to, co se vybavi pri vysloveni jejich jmena :)

20. 9. 2010 17:18 font

Petr> u Coca-Coly je typický tvar skleněné lahve jen doplňkový prvek. Značka musí být přece poznat i na dvoulitrové PET lahvi :-)

20. 9. 2010 17:12 font

Petr> na pozvánkách, na inzerátech, billboardech nebo třeba nad prodejnama... tam všude je primárně umístěné typické modrobílé logo... nikoli maska. :-)

20. 9. 2010 17:08 Petr

oprava: BMW

20. 9. 2010 17:07 Petr

font > ale ani u automobilek to neplati 100%. Napr. pro BWM uz jsou mnohem typictejsi designova pravidla celni masky a chadice, nez samotne logo... Je to neco jako Coca-cola lahev.

20. 9. 2010 16:54 font

Lukáš> nemá asi už smysl nadále spílat autorovi, vše bylo řečeno. Ale:
"V době kdy samotné logo je téměř zanedbatelnou jestli né přímo zbytečnou součástí korporátních identit..." je při vší úctě blbost.
Chápeme "trendy" styl CI bez loga. Ale ono to tak úplně neplatí. Značka je i přes tuto módní vizi nadále klíčovým prvkem každé korporátní identity. Vizuály a layouty se mohou měnit, ale značka je dlouhodobá vizuální konstanta plnící klíčovou roli identifikace. Nike, Vodafone, Adidas, Coca-cola, Mercedes... jak by tyto značky komunikovaly bez loga? Třeba u automobilek je nadále klíčové... Co si vybavíš při vyslovení jejich jména?
Existují jistě i výjimky, ale ty jsou zcela marginální a fungjí jen pro specifické oblasti...

20. 9. 2010 16:31 Johann Sebastian

A z toho vidíte, že v těhle soutěžích není podstatné konečné logo, ale ta omáčka okolo. Okecat se to musí, co nejvíc co nejnesmyslnějších demagogických bludů a vítězství je vaše i kdyby to logo mělo tvar černého kosočtverce. A autor tohoto manuálu musí hulit doopravdy kvalitní materiál a ještě být navrch houbař.

20. 9. 2010 16:14 Čenda

Po straně 13. musí přijít rozhodně oprava: RGB = LSD = MDZ

20. 9. 2010 16:11 djmouka

CI je dokonalé! Perfektní filosofická práce.

20. 9. 2010 16:09 Čenda

RGB = MDZ. Aha, už jsem doma... To abych si přestřihl šle...

20. 9. 2010 16:09 Milan

Logo samotné v předchozí debatě mi za komentář nestálo, ale teď prostě nemůžu odolat. V oblasti manuálů vizuálního stylu jsem viděl už hodně, ale ve světle tohoto díla musím konstatovat, že jsem na úplném začátku. Vše, co jsem si myslel, že o manuálech vím, mi nestačí k tomu, abych absorboval uvedené kvantum fyziky, psychologie barev a matematiky. Celku sice moc nerozumím, ale dílčí momenty mě opravdu pobavily. Pod kůži se mi vryl vzoreček na vytvoření zrcadla sazby na str. 31: a = b = 1/3Y + 1/2C (ovšem Y je odvozeno). Nemám ve zvyku se vysmívat cizí práci, je mi ale upřímně líto každého kolegy, který bude pro MDZ pracovat a bude muset si citovaný materiál osvojit. Skoro mám pocit, že na tomto představení by se František Štorm podílet nechtěl.

20. 9. 2010 16:09 Roox

ten matroš šlape - je to vidieť na tom plagáte, tá žena užila nasledovné a jej výraz je toho dôkazom Logos > slovo > marijánka > význam > extáza > rozum > LSD > zmysel > kvantová fyzika > wikipedia

20. 9. 2010 15:58 LCD sound system

Nepochopili ste. Je to vizionar! Vizionar! Ludom sa uz nechce chodit za kulturou, tak budu sledovat predtavenie online za primerany poplatok. Autor sa snazi nezistne vnuknut revolucnu myslienku vedeniu divadla. Vieme? ;-)

20. 9. 2010 15:56 Ales V

Po precteni cele prezentace mam jedinou otazku. Kde se da koupit ten matros, ktery kouri pan Jahudka. Diky za odpoved!

20. 9. 2010 15:51 raster

divadlo neni film - preco je tam to RGB... predpokladam, ze p.Jahudka je starsi filmar na dochodku....
je to graficky nezmysel!!

20. 9. 2010 15:40 Kanibal

Toto už je pouze taková Jahůdka na dortu marnosti.

20. 9. 2010 15:34 ._.

Divil sem se tak, že jsem zapomněl na účast Strom type foundry a Wikipedie.
Jahůdko, nemyslšíš, že tohle už je moc i na kvantovou mechaniku?
To jsi tam rovnou mohl dát, že to podporuje ČEZ tím, že pro tebe dělá elektriku...

20. 9. 2010 15:29 Ben Martinek

Hned mi to pripomnelo manual noveho loga Pepsi :)

20. 9. 2010 15:28 lh

kdyz sem videl logo poprve udelalo se mi spatne, kdyz jsem si prohlednul manual uz jsem se jen smal.

20. 9. 2010 15:27 O_O

Kvantová mechanika v divadle...
Ovšem teď to dává všechno smysl, protože "divadlo je tady od toho, aby se člověk divil".

20. 9. 2010 15:23 gregory

neco tak nepekneho jsem dlouho nevidel

20. 9. 2010 15:17 Lukáš Veverka | www.parasite.cz

Tak já si jdu taky trochu ventilovat nenávist a zlobu pramenící z "osobního neštěstí, nevědomosti a slabosti".

Autor se odprostil od klasického klišé explikací významu značek, jenž téměř vždy jako přes kopírák opisují to samé (vždy jde o to, že má značka komunikovat otevřenost, prosperitu, dynamičnost atd.). Místo toho rovnou vyšel z rozboru slova LOGOS, které nevím z jakého důvodu upřednostil před slovy relevantními k obsahu značky. Zdůrazňuji, že nemusí jít v tomto případě jen o divadlo. Nicméně jít na to tak obecně, že to vezmu přes LOGOS je opravdu jahodový pošmak namíchaný v klubu Sain-Germain-des-Prés.

Nemá smysl argumentovat tím, že logo nemá k instituci (nebo k její filozofii a pod.) kterou reprezentuje žádnou užší vazbu. Autor to jistě zaobalí do obecnosti. V době kdy samotné logo je téměř zanedbatelnou jestli né přímo zbytečnou součástí korporátních identit, je to ovšem krok vedle. Já osobně se domnívám, že je při každá takové práci nutné vytvořit nebo najít příběh (obsah, filozofie, zdělení) kolem kterého se brand postaví. A ta značka toto zdělení jen reprezentuje nebo na něj odkazue či ilustruje to už je fuk. Zde je absolutní absence nápadu nebo příběhu zabalena do absurdní explikace ohledně světel a směrů a slova "LOGOS"... Jak toto může pomoct instituci budovat komunikaci mezi ní a okolím je pro mě záhadou.

20. 9. 2010 15:15 nototo

hehe... nikdy jsem nedělal značku a vizuál pomocí kvantové mechaniky... a ani nebudu!! :)))

20. 9. 2010 15:10 janzabransky.cz

Po přečtení 13. stánky na téma "jak zobrazit v tisku bílé světlo na bílou plochu" ... chlapi co to tam máte za matroš v tom divadle?

20. 9. 2010 15:08 misi

Pan autor ve své explikaci uvádí, že hlavní postava je Bůh...asi mu víra v něj dopomohla i k vitězství...jinak si to nedokážu vysvětlit...

20. 9. 2010 15:03 David

Neměl jsem sílu to projít celé... Jediné, na co jsem myslel, byla věta "Proboha, co je to člověka?!" s dikcí Leoše Suchařípy ve filmu Kurvahošigutntag...

20. 9. 2010 14:59 LCD sound system

LCD online theatre

20. 9. 2010 14:58 janzabransky.cz

Tohle by mělo dostat cenu za děláme si ze všech více než 60 účastníků VŘ a návštěvníků divadla prde*. Kvůli takovýmto VŘ se žádného nezůčastním, prostě už nevěřím. Podle mého názoru je tohle výsměch do očí všem, kteří věnovali do VŘ čas a energii. Souhlasím s Rooxem - EPICFAIL. 100 000 jsou za tohle pěkné peníze, kdo ví jestli bych za ně prodal dobrou pověst já, asi ne.

20. 9. 2010 14:54 mh

Asi jsem nějak nepochopil myšlenkové pochody pana Jahůdky, když v Corelu tuto prezentaci tvořil.. Zřejmě jsem jen "nevzdělaný zoufalec".

20. 9. 2010 14:40 Roox

tak týmto by som sa už vôbec nechválil radšej :) epicfail




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.