Více k logu zlínského divadla
Prohlédněte si ukázky aplikací vítězného loga Radka Jahůdky, pod obrázky naleznete také link na kompletní soutěžní práci s explikací.
Náhled kompletní práce zde.
Vyjádření k diskuzi od šéfa vnějších vztahů MDZ Petra Podlešáka naleznete zde. (zdroj: čtenář mh)
Komentáře k článku
4. 10. 2010 16:55 Roox
3. 10. 2010 11:27 Al Dec
Pane Veverko, zprvu se zdálo, že směřujete k věcné diskusi, ale bohužel musím konstatovat, že máte problémy s prostým vnímáním psaného textu. Protože se nechci znovu opakovat a tato debata k ničemu pozitivnímu nevede, nebudu se již k této záležitosti vyjadřovat.
29. 9. 2010 14:02 Lukáš Veverka | www.parasite.cz
který s touto "soutěží" na nový vizuální styl nemá absolutně nic společného.
Bohužel to podědil po svém předchůdci.
Co odstupujícího ředitele k této hurá akci vedlo je nabíledni.
29. 9. 2010 13:51 Centurion
29. 9. 2010 13:03 Centurion
Pan Jahůdka už si zde vytrpěl dost kritiky, někdy i hrubé a neprofesionální. Konečné důsledky vyplývající z nahrazení loga však ponese hlavně pan ředitel a "odborné" vedení divadla. Jestli bylo jejich záměrem dokonale splynout v šedi a odradit návštěvníky zlínské divadelní scény umazanou a neprofesionální grafickou kampaní, pak se jim to povedlo dokonale.
28. 9. 2010 23:06 Bang
Zlín se ponořil do morbidního černo-barevného-RGB masakru.
Ani si neumíte představit, jak depresivně tento CI může působit na moderní město a některé lidi.
Vážná problém vidím v upoutání pozornosti, on je totiž každej plakát stejný. Podívejte se na CI a představte si, že vše bude černobílé s nádechem jiné barvy uvedeného rgb spektra. Ty plakáty jsou pořád stejné, vůbec to nepůsobí rozdílně a absolutně nelze poznat změnu. Vše je takové slité, smutné, nepříjemně nezajímavé.
Někteří tady píšou jak je CI divadla zbytečná věc, není!
28. 9. 2010 11:23 Lukáš Veverka | www.parasite.cz
Vůbec mě nepřekvapuje jak si zde zrovna vy hrajete na strážce politické korektnosti. Především od vás jsem nenašel vlastní názor, krom napadání a vyvracení nazorů ostatních ovšem s absencí vlastního postoje k dané věci. Snažíte se být neutrální vůči tématu (zřejmně proto že k němu nemáte co říct) ale o to více se vyhraňujete a napadáte ostatní diskutující. Já zde často také vystupuji proti anonymním urážkám a sprostých napadání. Ovšem když napíše konkrétní člověk svůj kritický názor je to naprosto v pořádku. Příjde mě naprosto nefér z pozice anonyma napadat někoho z podvodu. Ale když například Filip Blažek vyjádří své podezření tak jak ho výjadřil v předchozím článku tak opravdu nevím co je na tom špatně.
Vy jste psal: "přestože to jistě není špičkové logo, je z toho, co tu je uveřejněno pro divadlo nejpoužitelnější a nedivím se, že si ho zadavatelé vybrali.".
Ale existují i opačné názory. Vám nezbude než se s tím smířit. Chápu, že někomu s vaším charakterem příjdou názory které vám nekonvenují jako "neodborné, smažkovské blábolení a dojmologie". Kdyby jste opravdu něco vědel o odborné diskuzi po které tu tolik voláte, zjistil by jste že jde především o předkládání protichůdných názorů a jejich respektování nikoliv nutně akceptování. Kontrovat názor nebo vyvrátít ho slovo od slova v oblasti které není exaktní dokáže kdekdo. Ale dodat k tomu vlastní východisko je už problém.
Tady neměla soutěž vůbec vzniknout. Stalo se to, že končilo jedno vedení a přicházelo vedení nové. Logo bylo hotové když nastoupil ředitel nový. Proč tato soutěž vůbec proběhla? Proč v soutěži zvítězil dlouhodobý dodavatel grafických služeb divadlu v konkurenci X dalších návrhů? Proč si divadlo vybralo tento návrh plný profesních chyb? Proč nebyla ustanovena odborná komise která by tyto chyby odhalila?
28. 9. 2010 08:18 Al Dec
Ale co to má společného s tím, že vy neumíte věcně diskutovat a jediné, čeho jste schopni je ulpívat na nepodstatných detailech? Opravdu jsem tu nenašel žádnou fundovanou odbornou diskusi k logu MDZ, ale jen napadání, dojmologii, pubertální urážky a smažkovské blábolení.
To opravdu nepatří do odborného média, jakým se FONT snaží být.
27. 9. 2010 21:57 xindl
27. 9. 2010 19:57 Lukáš Veverka | www.parasite.cz
MDZ znamená prosím tě co? Naprosto nicneříkající akronym, který je navíc zaměnitelný jenom u nás s řádkou jiných akronymů (namátkou: MDZ je aplikační programové vybavení které se ve společnosti Škoda Auto používá k organizování svozu zaměstnanců z místa bydliště na jednotlivé směny, MDZ je zkratka oboru Marketingové znalosti a dovednosti na mnoha školách u nás, odběrový diagram mesíčního zatížení má rovněž zkratku MDZ a jde třeba i o formát multimediálního souboru atd atd.)
Nerozumím důvodu proč by se měla používat zkratka místo názvu. Osobně bych logo které by mělo vycházet ze zkratky názvu nikdy nedělal ale to je můj postoj kerý nikomu nenutím. Tak jak tak, můžu znovu zopakovat, že vůbec nerozumím proč MDZ. Jediné co mě napadá, je že si chtěl ulehčit práci.
27. 9. 2010 12:02 Watson
27. 9. 2010 11:50 noone
27. 9. 2010 09:28 Čenda
27. 9. 2010 09:08 Čenda
27. 9. 2010 09:08 Al Dec
Pane Veverko, čtěte, prosím, pořádně a reagujte až po delší době ( délka odpovídá dělce vašeho vedení). Já tu nic nezakazuji, nevím, proč bych to vůbec měl dělat. Jestli nechápete, proč p.Jahůdka použil pro logo písmena MDZ, pak vás to ale vylučuje z jakékoliv debaty o této záležitosti.
27. 9. 2010 00:19 Ondra
hm, ale kdyby to stálo za to, tak většina zatleská a pokloní se před super návrhem a řešením... což se bohužel nepovedlo a tak se reakcím vůbec nedivím.
a pro vy píšete o zhrzených milenkách do obou článků? Pozdravujte autora loga, až ho uvidíte.
26. 9. 2010 19:00 Janez
26. 9. 2010 01:29 Ben Martinek
25. 9. 2010 12:16 Lukáš Veverka | www.parasite.cz
Věcných kritik se tu sneslo celá řada. Explikace je masakr. Pan Jahůdka udělal obdelník s kulatými rohy do kterého vyseknul tři písmena (vůbec nechápu proč tři písmena a proč zrovna tyto) a protáhnul tahy písmen. Mě je celkem jedno co tím chtěl autor říct. Protože mě to neřiká vůbec nic. Při přečtení psychedelické explikace vám navíc musí nutně dojít, jak daleko je výsledné logo od představ do něj vložených. V explikaci vychází z světla (v logu po tom není ani stopa) a slova (v logu potom není stopa) a bohu (opět nic). Já autorovi neubírám kreativitu při psaní explikace. Ale exekuce je tristní. Zvuk, světlo či boha si můžete vzít jako mainmotiv u absolutně čehokoliv. Jestli vám to příjde zajímavé mě tedy vůbec ne. A když už si vybral tyto elementy pak bych čekal že se nějak otisknou do toho loga. Další mnohem zásadnější problém než v těch třech písmenách kterým nevím proč říká logo vidím v celém vizuálu. Zde totiž není žádný element neb systém nebo přístup který by celý vizuál jednotného stylo SJEDNOCOVAL. Naopak je zde vidět urputná snaha celistvost a jednotnost rozbít do chaosu. Autor uplatňuje vizuálně i principielně různé nesouvisející přístupy díky kterým se mu podařilo obdivuhodné, vytvořil jedntný vizuální styl postádající jednotnost. Dnes se často pracuje s mnohovrstevnatostí a zdánlivou různorodostí či pestrostí. Ale aby takový přístup fungoval, musí se najít nějaký společný jmenovatel, příběh, idea, filozofie, silný statement který dokáže tu různorodost držet pohormadě. To zde absolutně chybí.
Pokud ten autor nejdřív udělal logo a složitou explikací se to snažil zachránit zpětně, pak bych to ještě pochopil. Takhle se to dělá často, není to nic chválihodného ale dá se to pochopit.
Ale čím dál více jsem přesvědčen, že konstruoval logo dle těch ideí. A pokud to opravdu bylo takto, pak jde o naprosté selhání.
24. 9. 2010 20:19 Al Dec
24. 9. 2010 20:13 Al Dec
Tak buďto to čtěte pořádně, nebo nekritizujte. P.Jahůdka vyšel ze dvou elementů, které vytváří divadlo : světlo (vizuální složka) a slovo (logos, zvuková složka), což mi přijde docela zajímavé. Takže to má k instituci - divadlu, velmi silný vztah. Jenom jste to prostě (stejně jako vícero zdejších kritiků) nepochopil.
24. 9. 2010 19:15 jan
24. 9. 2010 16:21 Jana
24. 9. 2010 15:54 Jana
Vy tady opravdu dokážete zkritizovat všechny dobré snahy o něco nového, co ve Zlíně ještě nebylo. Hlavně je za vašimi příspěvky závist, že se neoživovalo logo, které jste vymysleli vy. Tato akce byla náhodou skvělá a Den otevřených dveří, který následoval, byl výjimečný. Žádná spartakiáda, ani podobné nesmysly, jenom nápad udělat něco nového a netradičního.
24. 9. 2010 15:42 Ondra
To je fakt - proč by to mělo být moderní, estetické, nadčasové a sexy, když je to snadno složitelné z lidí ;o))) To je to nejdůležitější ;o)
24. 9. 2010 14:29 Čenda
23. 9. 2010 20:44 Cancer
Zde více: http://www.youtube.com/watch?v=JueWbqTAPuw
Jak tu bylo psáno, to vedení tam fakt něco hulí :D
23. 9. 2010 17:00 font
23. 9. 2010 16:07 mky
23. 9. 2010 10:48 wrknrll
Já si myslím, že to, co psal p. Jahůdka v komentáři obhajujícím svůj výtvor, bylo většinou lidí tady nepochopeno. cesta světla a difrakce světla jsou jeho obsáhlou explikací k logu, a ne všeobecné zadání. komentář p. Jahůdky byl pouze zavádějícně napsán a to vedlo k mystifikaci a mylnému vyložení. "Práce má dvě části (dvě kola soutěže - zadání: www.divadlo.zlin.cz) 1. cesta světla, 2. difrakce světla." tzn. - JEHO práce. O tom, že by to bylo součástí zadání není nikde řeč.
Tím samozřejmě logo p. Jahůdky, celou práci, ani neetické techtle mechlte poroty neobhajuji, názor na to mám jasný a je vidět z mých ostatních komentářů, jen jsem chtěl objasnit omyl, kterého se tu zcela nesmyslně hodně lidí chytá.
23. 9. 2010 10:32 asisi
23. 9. 2010 09:26 xindl
1. že pan jahůdka se vůbec účastní soutěže, když je s divadlem svázán (neetické);
2. jakto, že pan Jahůdka dostal jiné zadání, než-li ostatní soutěžící?
3. jakto že pan Jahůdka v dalších aplikacích ví přesně co má dělat a ostatní toto neví?
A za další proč je pravopisně špatně název? Původní logo vtipně tento problém řešilo užitím velkých písmen, zde pan Jahůdka napíše zlín s malým "z", což je pravopisná hrubka.
Je to podivná souhra náhod? nebo se jedná o čistě kamarádšoft? Že by byl pan Jahůdka vizionář, ale to bychom jistě se nedočkali loga ze 70let ale něčeho, co ještě nikdo neviděl, kdyby byl vizionářem. Pak tedy zbývá jedinné a to co všichni víme, domluvená akce, plácnutí si před soutěží. A jak pan Jahůdka sám ve vzteku se prořekl, tak si každý udělá názor svůj o tom, když jeden účastník (svázaný s divadlem) ví více, než všichni jiní, kteří se účastní stejné soutěže.
22. 9. 2010 16:25 davidkotulan
prezentace obsahuje bohužel informace, které nemohl dostat nikdo kdo se s někým v divadle nezná. Buď je p. Jahůdka vizionář, nebo já jsem moc skeptický
22. 9. 2010 15:33 Adam Glasa
22. 9. 2010 15:32 Ivo Kropáček
22. 9. 2010 13:43 bavme se s alkoholem
22. 9. 2010 13:21 absint and cola
22. 9. 2010 12:38 bio
http://www.underconsideration.com/brandnew/archives/a_more_royal_royal_opera_house.php
21. 9. 2010 21:55 miretc
21. 9. 2010 19:29 Caesar
Souhlasím s první větou do puntíku (dále samozřejmě také). Ono by se to pravděpodobně nestalo pokud by p. Jahůdka nedal tím co zde napsal rozbušku do rukou ostatních, co měli nabito. Jako pachatele vidím porotu 3 lidí co nemají o GD ani tucha, Jahůdka už se jen veze.
Klasická soutěž v cz, kdy předsedá ředitel, markeťák, uklízečka, bratr ředitele, sestra uklízečky a vrátný z noční směny.
21. 9. 2010 18:58 drevokocur
21. 9. 2010 12:49 HEHE
Pravda... zaráží mne sebevědomé vystupování autora a nyní přímo divadla.
Dle mého udělal autor tuctové logo s komickou explikací. Nic víc nic míň. Co je však tristní je postoj instituce. Je v zájmu dobré pověsti vyloučit z řízení všechny osoby v jakémmkoli (příbuzenském/pracovním) vztahu k zadavateli. Tohle způsobilo, ať již oprávněné či neoprávněné, námitky ke korupci. Z odborného hlediska je absurdní zvát veřejnost posoudit ostatní návrhy, když přímo v diskusích jsou práce zdařilejší. Příslušná "odborná" porota by měla váhu své odbornosti přinejmenším zvážit.
Výsledkem je mizerná práce, poškození dobrého jména divadla, spousty právem dotčených účastníků soutěže atd atd.
21. 9. 2010 11:55 aType
Zajimavy pristup. Take existuje moznost nevybrat nic.
BTW: a davat logu sanci? jako na co? to nalezi mozna tak nejake kontroverzni praci, nikoli necemu naprosto nezajimavemu
21. 9. 2010 10:58 mh
21. 9. 2010 10:01 Versini
21. 9. 2010 09:49 aType
Priznam se, ze u firem plne chapu vyznam hodnoty budovani znacky, tam diky kvalitni praci ziskavame misto na trhu. Ale trochu mi ta logika hapruje u instituci, mest. Tam asi opravdu staci jen logo. Onen spojujici prvek, proc budovat znacku jmenem napr. technicke muzeum, vzdyt to je tak dana vec, ze nejakou hrou z toho neni mozne vycucat neco jineho nez proste technicke muzeum.
21. 9. 2010 09:09 MartinCZ
Lidi, dyt to je dadaismus!
21. 9. 2010 00:15 violetflavour
20. 9. 2010 22:37 Ondra
20. 9. 2010 22:33 Ondra
Ale jak se dívám na tohle, blahořečím si, že jsem nic neposílal. Je to prostě celé ŠPATNĚ!!!! Obrovský omyl při výběru a vše bohužel pro divadlo a nového ředitele nahrává předem rozdaným kartám a penězům.
Znám pár lidí, kteří dělají šílený "design" jako pan Jahůdka. Mají vlastní agentury, zakázky a další podivní lidé si u nich nechávají všechny ty příšernosti navrhovat a tisknout nebo vyrábět. Ale opravdu jsem nečekal, že to bude i tento případ. A jsem jako Zlíňák fakt moc zklamaný a smutný z výsledku. Fakt jsem se těšil, jakou novou energii dá zkostnatělému molochu nový ředitel. A že snad přiláká mladé lidi a tak...
Svět je barevný a sami dobře víte, že jsou lidi, kterým se tento crazy necitlivý amatérský design může líbit a budou ho vždy obhajovat. A v životě by to nenazvali necitlivým designem. Ale co je fakt nebetyčně smutné - že těch lidí se sešlo více na jednom místě a evidentně i v "odborné porotě", která identitu vybírala. Pokud tedy vůbec zasedli a nešlo jen o malou domů...
Je mi z toho fakt blbě. Zlínské divadlo tak moc potřebovalo svěží vítr a parádní identitu... Ale tak to chodí a nikdo s tím teď stejně nic neuděláme.
Ach jo. Sračka. Tečka.
20. 9. 2010 21:55 pixy
20. 9. 2010 20:29 Cancer
20. 9. 2010 19:38 Garcy Vizu _ www.garcy.net
20. 9. 2010 18:56 Lukáš Veverka | www.parasite.cz
A třeba tyhle trendy věci mám rád.
20. 9. 2010 18:49 Lukáš Veverka | www.parasite.cz
20. 9. 2010 18:19 font
Značka (jedno jestli typografická - Ford, nebo obrazová – jablíčko Apple) je stále základním stavebním kamenem všech CI, od ní se odvíjí typografie na všech aplikacích, barevnost, maskot (Michelin) atd.... Bez loga to prostě nejde.
Ale souhlasíme s tím, že ne každá ulice nebo pražská čtvrť má mít své logo! To nejsou subjekty, které se musí vymezit na trhu od ostatních. Tam by plně stačilo se podřídit identitě nadřazeného celku (města Praha)... Ale to jsou dvě různé diskuze.
20. 9. 2010 18:08 Lukáš Veverka | www.parasite.cz
Jen k těm časopisům. Například ten reflex. Jako časopis má na titulce logo, co mu kdysi navrhnul aleš najbrt. Byla doba kdy se tituly nebo nadpisy jako loga nebrali. Ani nebyl důvod. V devadesátých letech už samozřejmně bylo logem vše a kdo něměl logo byl nic. To byla u nás taková legrační doba. Navíc reflex nemá jen ten nápis. Má to X. S tím Xkem dnes pracují jako s logem. Používají ho a staví na něm komunikaci a obrandovávají jim své další produkty.
Ja rozumím tomu, že se z nadpisů a titulků a monogramů a podpisů stalo něco co dnes označujeme jako loga. S tím já nemám problém. Ale nevidím moc důvodů proč tvořit další za každou cenu. Proč by třeba divadlo ve zlíně mělo mít své logo. Pokud patří městu, stačil by nápis, název instituce, nějak vycházející z vizuálu města a hotovo.
To co bude ty lidi do divadla táhnout nebude těch 5cm² nalevo nahoře. Tam by klidně mohl být derivát vycházející z ci města.
A znovu opakuji otázku, proč je považováno volání po umírnění generovaní nových a nových log nazváno nebo chápáno jako trendy věc?
20. 9. 2010 17:52 font
Příběh Apple má podobu jablka, které je ikonou. A ta je úspěšná a prodává. Asi by si od tebe nenecahli poradit, ať to logo na produktech nepoužívají, že je zbytečné... A Otrava!!! je také logo - napiš to třeba Timesem a v červené barvě a nebude to fungovat (nejde jen o font, ale i o barevnost, kompozici atd.).
20. 9. 2010 17:46 Chuan Torena
Jinak k práci pana Jahůdky se nevyjadřuju, protože nemám co bych řekl.
20. 9. 2010 17:41 Lukáš Veverka | www.parasite.cz
To už je lepší logo jako takové prakticky nemít, než designovat text. Mnohem čistší přístup se mě jeví v případě NTK, nebo i té Ostravy!!! kde je v zásadě jedno jakým fontem se to píše. Ani u jednoho totiž vůbec nejde o tu vizuální formu. Ale o to co chtějí komunikovat, a tomu přizpůsobily formu jakou to budou komunikovat.
Tohle je můj pohled na věc. Místo obsahu, kontextu, příběhu, filozofie vytvořit bezpohlavní nápis je přesně ta věc, kterou já osobně dělat nechci. A ten příběh nemá být o té grafice, ale o tom co subjekt prodávám zákazníkům. A to je čistě pocit sounáležitosti s přístupem k světu. Kdyby teď apple ze dne na den změnil logo, nestane se vůbec nic. Protože oni mají ten příběh.
20. 9. 2010 17:38 font
20. 9. 2010 17:31 Lukáš Veverka | www.parasite.cz
20. 9. 2010 17:30 Lukáš Veverka | www.parasite.cz
Nevím proč z toho hned dělat nějaké volání po novotách nebo trendech. Naopak současným trendem je dnes dělat logo všemu na co se dá nalepit i nenalepit, máme loga pro města, máme loga pro cyklistické stezky, máme loga pro knihy, pro pěvecké skupiny pro zpěváky a herce dokonce mám eloga pro tenisty. Tomuhle přemýšlení nerozumím. Já rozumím tomu, že se taková věc velmi snadno klientům prodává. Nakukáme jim, že musí mít logo a je to. Z devadesáti procent je každé nové logo zbytečné. V podstatě se zde jedná o okrádání zákazníka, který v důvěře že kupuje "něco" co mu reálně pomůže dostáva nefunkční element.
A pokud to nebudeme my, kdy zákazníkům poradí co potřebují, tak se z té nepřehledné situace nevyhrabeme nikdy. Místo aby jsme vytvářeli systém ve kterém se dá navigovat, tak se společně podílíme na zašpinění vizuálního prostoru.
Pro mě je blbost tvrdit, že "klíčovým prvkem každé korporátní identity".
20. 9. 2010 17:20 Petr
20. 9. 2010 17:18 font
20. 9. 2010 17:12 font
20. 9. 2010 17:08 Petr
20. 9. 2010 17:07 Petr
20. 9. 2010 16:54 font
"V době kdy samotné logo je téměř zanedbatelnou jestli né přímo zbytečnou součástí korporátních identit..." je při vší úctě blbost.
Chápeme "trendy" styl CI bez loga. Ale ono to tak úplně neplatí. Značka je i přes tuto módní vizi nadále klíčovým prvkem každé korporátní identity. Vizuály a layouty se mohou měnit, ale značka je dlouhodobá vizuální konstanta plnící klíčovou roli identifikace. Nike, Vodafone, Adidas, Coca-cola, Mercedes... jak by tyto značky komunikovaly bez loga? Třeba u automobilek je nadále klíčové... Co si vybavíš při vyslovení jejich jména?
Existují jistě i výjimky, ale ty jsou zcela marginální a fungjí jen pro specifické oblasti...
20. 9. 2010 16:31 Johann Sebastian
20. 9. 2010 16:14 Čenda
20. 9. 2010 16:11 djmouka
20. 9. 2010 16:09 Čenda
20. 9. 2010 16:09 Milan
20. 9. 2010 16:09 Roox
20. 9. 2010 15:58 LCD sound system
20. 9. 2010 15:56 Ales V
20. 9. 2010 15:51 raster
je to graficky nezmysel!!
20. 9. 2010 15:40 Kanibal
20. 9. 2010 15:34 ._.
Jahůdko, nemyslšíš, že tohle už je moc i na kvantovou mechaniku?
To jsi tam rovnou mohl dát, že to podporuje ČEZ tím, že pro tebe dělá elektriku...
20. 9. 2010 15:29 Ben Martinek
20. 9. 2010 15:28 lh
20. 9. 2010 15:27 O_O
Ovšem teď to dává všechno smysl, protože "divadlo je tady od toho, aby se člověk divil".
20. 9. 2010 15:23 gregory
20. 9. 2010 15:17 Lukáš Veverka | www.parasite.cz
Autor se odprostil od klasického klišé explikací významu značek, jenž téměř vždy jako přes kopírák opisují to samé (vždy jde o to, že má značka komunikovat otevřenost, prosperitu, dynamičnost atd.). Místo toho rovnou vyšel z rozboru slova LOGOS, které nevím z jakého důvodu upřednostil před slovy relevantními k obsahu značky. Zdůrazňuji, že nemusí jít v tomto případě jen o divadlo. Nicméně jít na to tak obecně, že to vezmu přes LOGOS je opravdu jahodový pošmak namíchaný v klubu Sain-Germain-des-Prés.
Nemá smysl argumentovat tím, že logo nemá k instituci (nebo k její filozofii a pod.) kterou reprezentuje žádnou užší vazbu. Autor to jistě zaobalí do obecnosti. V době kdy samotné logo je téměř zanedbatelnou jestli né přímo zbytečnou součástí korporátních identit, je to ovšem krok vedle. Já osobně se domnívám, že je při každá takové práci nutné vytvořit nebo najít příběh (obsah, filozofie, zdělení) kolem kterého se brand postaví. A ta značka toto zdělení jen reprezentuje nebo na něj odkazue či ilustruje to už je fuk. Zde je absolutní absence nápadu nebo příběhu zabalena do absurdní explikace ohledně světel a směrů a slova "LOGOS"... Jak toto může pomoct instituci budovat komunikaci mezi ní a okolím je pro mě záhadou.