Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Univerzita Karlova chce levné logo

Děkan Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze vypisuje soutěž na logo fakulty. Logo UK FSV bude základem jednotného vizuálního stylu fakulty, který ji má prezentovat jako vstřícnou a moderní vzdělávací instituci, která je součástí univerzity s dlouhou tradicí; logo bude využíváno na písemnostech a tiskovinách souvisejících s provozem školy, v jejích orientačních systémech, v komunikaci s veřejností a v reklamě…

Podmínky si stáhnete na http://www.fsv.cuni.cz/FSV-1.html a spíš pro dobrou věc i Otevřené VŠ: http://otevrenevs.wordpress.com/2008/05/19/navrhnete-logo/

Tipy poslal Petr Neugebauer, děkujeme.

Jen ty odměny jsou s ohledem na nejstarší univerzitu ve střední Evropě poněkud nedůstojné – návrhy budou odměněny následujícími částkami: 1. cena 10.000, 2. cena 4.000, 3. cena 2.000.

Má logo fakulty cenu mobilního telefonu?

Jdete do toho?


Komentáře k článku

24. 2. 2009 00:07 lofsv

Prekvapily me tady nektere reakce. Ne vsechny fakulty ci cele university maji vedeni, ktere by bylo ochotne a schopne dat na tvorbu vizualniho stylu ci jen loga nebo web stranek desitky ci snad stovky tisic. Navic pohled UK a jednotlivych fakult na PR je casto odlisny. Takze uvedene sumy jsou vysetrene z rozpoctu samotnych fakult. Jelikoz jsem mel moznost videt nektere navrhy z podobnych soutezi i se znacne vysiimi cenami a nektere navrhy zaslane do teto souteze, muzu rict, ze cena neni to jedine. Stale je dost lidi pro ktere neni 10 tisic k zahozeni. A do souteze chodi i opravdu kvalitni navrhy. Pokud je pro nekoho pod jeho uroven zkusit vyhrat 10 tisic Kc, tak mit v portfoliu vitez a tvurce pripadneho loga ci CI pro fakultu UK uplne marne neni. A je dost kvalitnich designeru ci treba zacinajicich, kteri se neboji zkusit takovou soutez.

16. 2. 2009 10:55 RS

Tomasi, ok más pravdu. Slo mi jen o to, ze ani studenti nejsou ideální resení. I oni mohou prací pod cenou kazit trh...

15. 2. 2009 22:34 barbora zlatnikova

Ten primer je docela dost diskutovany, jestli se nepletu, neni tu poprve a napsal ho pan Najbrt do nejakeho rozhovoru. Asi proto se ujal, protoze ho rekl respektovany pan Najbrt, jeden z neznamejsich grafiku u nas.
To co napsal Tomas, napsal jakysi neznamy Tomas, ale je to pravda. Nekdy je dobre se zymyslet a nesouhlasit se vsim, co nekde rekly zname osobnosti.

15. 2. 2009 18:25 tomas

ad "Nacháš se operovat studentem medicíny?" od RS:

Nechám se operovat studentem medicíny? Ne.
Nechám si postavit dům od studenta architektury? Ne.
Nechám si napsat knížku / článek od studenta filosofické fakulty? Ano.
Nechám si namalovat obraz od studenta malby? Ano.
Nechám si namalovat obraz od člověka, který nikdy malbu nestudoval? Ano.

Kolik procent lidí v ČR, kteří operují, mají vystudovanou medicínu? 100%
Kolik procent profesionálních grafiků v ČR má vystudovaný grafický design?
Kolik procent profesionálních grafiků v ČR má vystudovaný grafický design na vysoké škole?

Mám se pokusit zjevné odpovědi na ty otázky interpretovat, nebo už teď je jasný rozdíl mezi grafikem a chirurgem? Ten příměr je imho lehce debilní.

13. 2. 2009 13:28 Zuzana Kubíková / Liv Ducci Lab

Zdá se, že soutěž je humorným vyvrcholením svérázného dlouhodobého dumání, vyzývání a rozjímání nad tím, jak na fakultní insignie (žezlo, řetězy důstojenství, medaile děkana, pečetidla... + logotyp). FSV byla založena před 19 lety a stále insignie nemá, žezlo si například půjčuje z Filozofické faktulty.

Na stránkách FSV je k přečtení veselá historie tohoto dumání již z roku 2006, nejprve v dopise proděkana pro public relations poté v zápisech ze schůze komise ustavené v zájmu nalezení nových insignií.

Z dokumentů je jasné, že akademici tuší, že insignie mají vycházet z jednoho konceptu a přesto vypisují soutěž jen na logo...nejak to nechápu.

rok 2006 (z dopisu děkana):
"Nalézt symbol společný všem institutům FSV UK není právě snadné, protože rejstřík na ní zastoupených institutů a oborů je velmi široký a samo integrativní označení „sociální vědy“ není a nemůže být zcela jednoznačné. Je třeba dohodnout se na motivu, který by tuto oborovou škálu symbolizoval a zároveň nepůsobil ani příliš antikvovaným dojmem, ani příliš „módně“ a tudíž efemérně.

Děkan FSV UK a akademický senát fakulty proto vyzývají akademickou obec k diskusi na toto téma. Vaše podněty pro ideový návrh fakultního žezla (příp. i loga fakulty), jež se stane základem pro vypsání výtvarné soutěže, zasílejte do 31. ledna 2007 na adresu...."
Celý dopis: http://www.fsv.cuni.cz/FSV-409.html

rok 2006:
Zápis ze schůze AS FSV UK a děkana FSV UK pro CID a insignie fakulty

4. Komise pověřila dr. Kunštáta, aby s ing. Beníškovou konzultoval nejvhodnější formu soutěže (soutěží) na insignie resp. i logo fakulty. Dr. Kunštát v této souvislosti informoval komisi o zásadách soutěže na logo, kterou v těchto týdnech vyhlásil děkan filozofické fakulty (a to s tím, že logo musí závazně respektovat resp. navazovat na insignie FF UK). Komise považuje za vhodné, aby na FSV byla případná soutěž na fakultní logo vypsána až po zakončení soutěže na fakultní žezlo, tedy až bude známa jeho vizuální podoba v nákresu resp. modelu (ale může se tak stát ještě před jeho konečným zhotovením);

Celý zápis: http://www.fsv.cuni.cz/FSV-549.html

A ještě perlička z fakultního časopisu (květen 2006):

„Máme představu, že by to žezlo mělo být krásné. Nedovedu si představit, že by krásné žezlo bylo levné,” říká proděkan Kunštát. Podle jeho odhadu by se celkové náklady na návrh a zhotovení měly pohybovat mezi půl a jedním milionem korun. Přesnou sumu bude však možné stanovit až na základě definitivního výtvarného návrhu. „Předpokládám, že rozpočtové prostředky FSV budou použity z menší části. Konkrétní sponzory bych v této souvislosti nejmenoval, zatím žádné přísliby nemáme,” dodává proděkan.

Přeji soutěžícím hodně úspěchů :)

13. 2. 2009 10:42 Font -OK-

Vyzýváme xyz, aby se nechoval jako sprosťák a neplival na konkrétní a v oboru respektované osoby. Podobné zbaběle anonymní komentáře proto budeme mazat.
Pokusme se zde prosím diskutovat neanonymně, slušně a na odborné rovině.

13. 2. 2009 00:44 Milena Blahutova

Ale, ale, to je příspěvek jak do nejhloupějšího bulváru. Pane xyz, kdyby jste se podepsal svým pravým jménem, psal by jste stejně a stejnými slovy?
Chybí Vám něco, někdy jste se třeba zkoušel dostat někam na Školu a nepodařilo se? :-) Ach jo, omlouvám se, za možná přepjatou reakci, ale připadá mi, že takovéto příspěvky, jako napsal pan xyz, tento web devalvují.
Mimochodem, pane xyz, koupil jste si číslo Fontu, kde Vaněk tuto problematiku vysvětluje?
Hezký den přeji

12. 2. 2009 15:38 xyz

No, myslím, že tam v těch cenách chybí nula navíc.

Je vidět, že tu neloboval pan Vaněk, to by žádná soutěž nebyla a peněz by bylo jednou tolik.
Pár studentů by si smlslo na prestižní zakázce a ještě by měli reklamu.
Kam se ztratil atelier vizuální komunikace?

Jinak souhlas s Lukášem, nesystémové řešení. Od loga UK by se mají odvíjet jednotlivé fakulty.
Každá fakulta jiné logo, jiná CI?V tom bude bordel.
Nic nového.

Proč si na logo a CI nenajdou na UK a jiných školách sponzora, třeba polostátní ČEZ, ministerstvo kultury nebo poslance až zase budou porcovat medvěda.
Stát peníze má, ale jen na něco a pro někoho.

12. 2. 2009 15:19 Karel

proto jsem uvedl to potřesení rukou....

12. 2. 2009 12:08 RS

Karle, to je také zajímavá otázka. Na školách jsou profeisonální grafici nebo studenti, kteří se na toto povolání teprve pod dohledem pedagogů připravují? :-)
Nacháš se operovat studentem medicíny?

12. 2. 2009 10:33 Karel

to RS - jaké suplování státu? Mluvím snad jasně o školách, tam jsou taky grafici, a někteří velmi šikovní.

12. 2. 2009 09:59 Jakub G.

Zavádějící titulek článku mě naštval. Jedna fakulta chce nové logo — nikoliv Univerzita Karlova.

A co se diskuse týče pod článkem týče, buďme rádi, že děkan ví, co je to soutěž a nenechá to udělat někoho ze svých podřízených. Divím se, že se divíte.

12. 2. 2009 09:49 janzabransky.cz

Namestii :-D trefa!

12. 2. 2009 09:47 Namestii

(A) – Architekt ; (P) – Předseda

Slunce, seno, erotika:
(A) - Tady je práce jako na kostele. Vy říkáte do osmadvacátýho, jo?
(P) - Tak nám by stačilo jen pár kamrlíků, no. Něco na převlíknutí, nějaká ta sprcha, no…
(A) - Předběžně to odhaduju, cca. +/- na půldruhýho melounu.
(P) - Melounu, melouuunu? :-O
(A) - No miliónu…
(Kelišová) - Ježišimarja, takovejch peněž…
(Úředník) - Náááhodou, můžeme na to uvolnit až pětatřicet tisíc... Že jo přesedo.
(A) – No tak v tom případě se do žádné rekonstrukce nepouštějte. Nechte si od nějakejch ochotníků namalovat kulisy. Na to vám těch 35tis bude tak akorát stačit.
(Tlustej Josef) – No to je nápad, co!!!

____
A to bych doporučil i UK!!! Nechte si od nějakejch ochotníku namalovat logo!!!
To je hnus velebnosti!!! Jdu blejt...
.-)

12. 2. 2009 09:05 adam P

lukas > ČESKO - tak trochu jiná země :)

12. 2. 2009 00:19 Lukas Veverka / www.parasite.cz

A pritom je normalni ze souteze jsou honorovane o řád vis nez normalni zakazka. Jen jaksy tady u nas se na to zapomina. Mame to tu cele pokroucene. Souteze se pouzivaji kdyz se chce usetrit. Menu u mc donald je stejne nebo i vic drahy nez obedove menu v bezne restauraci. Ve vetsine skol uci ti horsi z oboru. Jsme jako republika takovy malej zazrak :).

11. 2. 2009 20:07 adam P

někdy mi prostě přijde, že takové nabídky jsou jednoznačně motivované snahou ušetřit. pak se perfektně hodí soutěž - kdybyste s tím přišli za nějakým renomovaným dizajnérem, tak vás s takovou odměnou odmítne, takže uděláte soutěž a zabijete tím rovnou dvě mouchy jednou ranou, protože se současně zbavíte nařčení z podjatosti, protože šlo o veřejnou soutěž. a podle toho asi taky bude vypadat výsledek. on se totiž určitě někdo přihlásí a protože v porotě bude uklízečka, školník a kuchařka, tak si jedno logo určitě vyberou. a že to bude zase průser? ale vždyť my máme přece "čisté" svědomí, vše bylo regulerní ...

11. 2. 2009 17:12 RS

Karle, UK není možná komerční, ale proč by měl grafik suplovat stát a na své náklady školu podporovat? Neplatí snad škola běžné ceny třeba za elektřinu, nábytek, auta atd.? Grafik by měl mít slušný příjem, ze kterého zaplatí slušné daně a z těchto daní se financuje škola. Ta pak grafikovi za poctivou práci zaplatí adevátní odměnu. Tolik princip. Proto se nezúčastním.

11. 2. 2009 16:52 Karel

opravdu je Fakulta společenských věd komerční firma? Fakulta měla soutěž měla vyhlásit jako benefitní a prestižní. Vítězi by děkan potřásl rukou. Umprumáci - všupáci - to ale jistě zvládnou.

11. 2. 2009 16:26 janzabransky.cz

Tuhle větu bych chtěl zdůraznit: "Ucastnit se podobnych soutezi je sranim si do vlatniho hnizda." ... je v tom kus pravdy. Tím, že se budeme účastnit těchto soutěží devalvujeme trh ...

11. 2. 2009 16:22 font -OK-

Myslím, že s ohledem na paragraf 6 kodexu Unie grafického designu, by se členové Unie neměli této soutěže zúčastnit. Viz:
6. Člen nesmí snižovat pověst grafického designu tím, že se účastní neplacené designérské soutěže sloužící pro komerční účely nebo spekulativních projektů a soutěží, které jsou pro člena zjevně nevýhodné.
Pokud by v Unii byli všichni čeští profesionálové, musela by Fakulta svou soutěž přehodnotit, částku adekvátně navýšit a jasně deklarovat odbornou porotu.
Co vy na to? Je to opravdu naivní představa?

11. 2. 2009 16:12 Karimartin

2Anonym: Ono se nekde pise o zakazce za 10 T Kč? Samozrejmne pokud za mnou prijde zakaznik s touto sumou, je to super, ale tohle je soutez kde bude "odborna" porota posuzovat prace nekolika desitek, stovek, ... ucastniku.
Ta castka by musela byt o dost vyssi, aby se vyplatilo risknout to.

11. 2. 2009 16:07 Lukas Veverka / www.parasite.cz

anonyme: Nechapu tvuj prispevek. nejedna se o zakazku ale o soutez. !!! O i kdyby slo o zakazku, tak odmitnout prece muze vzdy kazdy. Ucastnit se podobnych soutezi je sranim si do vlatniho hnizda. Tvuj prispevek je mimo.

11. 2. 2009 16:04 Lukas Veverka / www.parasite.cz

Nejedna se o logo univerzity karlovy. (fonte: to neni moc koser psat nadpis tak jak jste ho napsali) Jedna se o logo fakulty. Cela soutez je zadana divne. Komise bude 'nekdy' vytvorena dekanem. (jiste bude odborna) Soutez mluvi o logu fakulty, pricemz by mel byt spis vytvoren vizual univerzity s serii log pro fakulty atd.

11. 2. 2009 16:04 anonym

A kolik z vás může odmítnout zakázku za 10tis. Kč? :-)))

11. 2. 2009 15:37 m2s

vysmech, kazdy rozumny student s vice zkusenostmi uz je z podobnych soutezi vyleceny

11. 2. 2009 14:23 Ps1cho

Ano, zůčastním se a zůčastnil bych se i zadarmo, protože, jak už bylo zmíněno, mít v portfoliu logo UK má něco do sebe :). To ale nic nemění na tom, že odměna je ostudná.

11. 2. 2009 13:44 jarda

jak už někdy tady zaznělo - toto je soutěž přesně pro ateliéry vysokých škol VŠUP, UJEP apod. No né?

11. 2. 2009 13:40 ros

na A4 v pdfku v barevný a černobílý variantě ;)

11. 2. 2009 13:36 Sociálně vědecký Karel

"Účastník soutěže předloží:
- barevný originál loga a jeho černobílou variantu ve velikosti A4, a sice v elektronické podobě v některém z běžných grafických formátů (JPG, GIF, PNG, CDR, AI, PDF) nebo jako fotografii ruční práce. "
Mám problém s porozuměním textu ze zadání...
Vysvětlí mi to někdo?

11. 2. 2009 11:52 David

Taky mám pocit, že se v poslední době ve všech možných, někdy větších někdy menších, tendrech usadila částka pro vítěze 10 000Kč. Ono ten přepočet je docela šikovný a dobře by se s ním argumentovalo, opravdu je ta částka na instituci takového formátu dost malá... Možná počítají s tím, že se zúčastní kvalitní tvůrci i tak, protože mít v portfoliu logo KU nebo ho tam nemít jo podle mě rozdíl:-)

11. 2. 2009 11:47 Karimartin

Prijde me jako troufalost pozadovat profesionalni logo pro instituci velikosti Karlovy Univerzity za takovouto castku.
Vetsina lidi co jsou schopni neco kvalitniho vytvorit nejsou nicim motivovani. Castka by musela byt nekolika nasobne vyssi, aby melo smysl neco zpracovat. Jsem zvedav kdo se do souteze nakonec prihlasi a jak to slavne logo misto jednoho mobilu bude vypadat, ocekavam podobnou katastrofu jako u dalsich obdobnych soutezi s podobnou castkou. Hodne stesti vsem odvaznym.

11. 2. 2009 11:46 Michal

Ja do toho jdu!!! To totis budou urcite eura! Nikde nemaji napsano, ze to je v Kč... :)

11. 2. 2009 11:34 janzabransky.cz

ten propočet na cenu mobilu je dobrý, ještě bych doplnil, že 10000,- můžou být náklady na správu a provoz služebního vozu za měsíc, atd ... v porovnání s tímto když beru v úvahu prestiž instituce je cena výsměch ...

11. 2. 2009 11:29 ros

vau...pardon za měkké ,,i,, Karlovy samozřejmě

11. 2. 2009 11:28 ros

no,koukám že cena 10 tisíc za logo se stává pravidelností. Nu což, od menších firem...ale od Karlovi Univerzity bych takové nízké ocenění nečekal.chm chm




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.