Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Trutnov s novou vizuální identitou

zmena

Druhé největší město Královéhradeckého kraje získalo novou podobu své vizuální komunikace od studia HMS Design, které uspělo v designérské soutěži pořádané organizací Czechdesign. 

 

107139-2-trutnov-hms-ukazka-web-slova-1025x712px


Klíčovým prvkem nového vizuálního konceptu Trutnova je typografické logo, jehož počáteční písmeno T autoři upravili tak, aby odráželo známou legendu o drakovi.

Legenda se propisuje nejen do grafického prvku ve tvaru draka, ale i do barevného spektra. Písmeno T je z poloviny zelené stejně jako drak na historickém znaku města. 

„Symbol a legenda draka jsou s městem natolik spojené, že pro nás bylo zásadní je zachovat i v nově vzniklé značce. Samotný symbol nevnímáme jen jako grafický prvek, jde spíše o komunikační nástroj, kterým může město oslovit občany. Je to jednoduše použitelný symbol, který lze použít jednak jako pozadí pro text, jednak jako oživení fotografie. Někdy se pouze mihne, jako by nechtěl rušit. Nepřebíjí informace ani na sebe nestrhává pozornost. Tato grafická hra s drakem vytváří milý vizuál města, se kterým se mohou občané Trutnova ztotožnit a být na něj hrdí,“ popisuje koncept Martin Strnad ze studia HMS Design. 

Do nové identity se tak podařilo aplikovat symbol, na který je navázáno mnoho lokálních akcí a se kterým se ztotožňují místní obyvatelé.

 

4-trutnov-hms-ukazka-web-plakaty-1025x712px

3-trutnov-hms-ukazka-web-1025x712px


Typograficky tvoří základ návrhu písmo Elza (Semibold), které doplňuje Arial. 
Hlavní barvou identity je nebesky modrá a vedlejší dračí zelená. Barevnostní škálu autoři doplnili o dalších šest barev, kdy část z nich vychází ze znaku města.

 

 

5-trutnov-hms-ukazka-web-tiskoviny-1025x712px

6-trutnov-hms-ukazka-web-darky-1025x712px


Nová vizuální identita se propíše do veškeré komunikace města jak směrem k jeho obyvatelům, tak i návštěvníkům. V první fázi proběhne redesign výstupů samosprávy a turistického informačního centra. Následně se identita aplikuje i na výstupy dalších příspěvkových organizací. 

 

Více zde.

Odkaz na informační video: vimeo.com/951092792

 

logo-trutnov                     erb

Původní logo města vytvořil v roce 2008 ak. mal. Jan Jiskra. Symbol draka vychází z historického erbu.

 

Jak se nová vizuální identita Trutnova líbí vám?


Komentáře k článku

16. 6. 2024 16:54 Robot

Happy : tohle je zrovna úplně jiný případ. Mě nejde o czd ale o ten výstup. Muzeum mi přijde zajímavé. Jak bude fungovat se ukáže - ano,možná až moc "trendy" ale něco na tom je. Nesrovnatelné s tímto :)

15. 6. 2024 20:09 happy

Takže, přátelé, kamarádí my Vám to logo dáme a je to tady:
https://www.czechdesign.cz/temata-a-rubriky/sebevedome-inovativni-a-svetove-novou-image-muzea-prahy-podpori-vizualni-identita-a-logo-od-studia-zetzetzet
Proč mám zas ten pocit, jako je "bodnutí nože, a já se ptám, zas cože" patička kolem CzechDesignu znunovu útočí, opět s partičkou studii, kterú jsou jejich "koně" ( staci se podivat na HMS Design atd,) Limír je v porotě a člověk by mněl jásat ale, je to zas na .....Monopol,který v CR nema obdoby...jedina cesta je CzechDesign - cpou se vsude...a predpokladam ze slecna Marešová opet zareaguje oblibenou "mantrou" - Můžete napsat vládě ČR, aby podpořila vznik Design centra ČR. Je velice snadné Czech Design kritizovat, ale určitě je to k zamyšlení a úvaze. :-) :-) :-)
Takže budu rád na Váš nazor kdy se tohle logo tady objevi:-)

14. 6. 2024 11:49 happy

CD out - podepisuji krví!!!

13. 6. 2024 16:33 CD out

Nemyslím si, že potřebujeme nějakou další organizaci nebo lobistickou partičku pro pořádání veřejných zakázek v grafickém designu. To není řešení, akorát se vymění jedna za druhou. Spíš se jedná o diverzifikaci a trasparentnost výběru grafiků a studií. S tím nám nepomůže žádná vláda.
Samozřejmě, že pro úředníky je nejjednodušší najmout externí firmu, která se o tendr postará nebo to dohodit spřátelené reklamce. Při výběru grafiků by se mohli obracet na UGD.
Města i kraje mají dost úředníků, aby soutěže nebo výběrová řízení veřejné zakázky tak malého rozsahu organizovali sami, jinak tam nemají co dělat. Zakázka na vizuální styl není tendr na jadernou elektrárnu.

5. 6. 2024 11:41 Petr

Myslím, že v minulosti vzniklo mnoho kvalitních významnějších identit i bez této organiizace (nebo firmy nebo co to vlastně je) natože bez jakékoli "pomoci" od státu.

4. 6. 2024 10:19 robot

To je bezva ze se vzdy objevi nekdo s podobnym komentarem jako: to jste jim to nandali, nebo jako zde – krasne jste se rozepsali. A pak vzdy dovetek ala – tak to udelejte lip kdyz jste tak chytri. To prece neni o tom, proc by lidi co sleduji design meli aspirovat na nabizeni neco vlade proboha? Me czechdesign nijak nevadi – ba naopak, nicmene poukazat na obavy z poradani soutezi mi prijde v poradku. Proste vystup tehle souteze mi neprijde ok, chapu – porad lepsi nez topdesigner – ale ze by to byla nejaka kvalitni identita, to bych tedy nerekl

3. 6. 2024 16:00 Věra Marešová

Krásně jste se rozepsali. Czech Design určitě brzy ukáže loga, která neuspěla,
a budete moci porovnat :). Jestliže chcete jinou organizaci než je Czech Design, je to na vás všech. Můžete napsat vládě ČR, aby podpořila vznik Design centra ČR. Je velice snadné Czech Design kritizovat, ale určitě je to k zamyšlení
a úvaze.

2. 6. 2024 23:17 * Karel *

Mě to teda blbý nepřijde. Ano, mám pocit, že se to trochu zpozdilo v čase, že by to mohlo být dynamičtější, ale blbý to rozhodně neni. Souhlasím, že barevný kontrast může být problematický, ale stačí si to ohlídat v případě písma, na tom IG příspěvku je to v pohodě. S kritikou Czechdesignu souhlasím, snaží se tvářit jako odborná neziskovka, ale je to hlavně business, který sype.

31. 5. 2024 15:28 happy

Po pravdě by mně zajímalo vyjádření samotného studie, co se asi nestane, všichni tady zas skončíme jako "hejtři" :-)))

31. 5. 2024 15:04 robot

tak to je zase peklo. na to ze by to mela byt nejak rizena soutez s odborniky – je to bida. Puvodni logo je unikatni, na tom by se preci dalo stavet. Ale ne, oni proste vezmou T, aha ocas – jak chytra kombinace. A ty draci stinky ve videu to uz je opravdu neco. Pak se to placne na vizitku a social bez rozmyslu a hle – "identita" je na svete. Je to smutny. Kdyby se radsi nekdo zameril na obsah a jak to muze pomoct obci a lidem v ni...Trutnau ftw.

31. 5. 2024 07:35 Ondřej

Moc se mi to nelíbí. Ta nožička T, která má být jakože ocas draka, by mohla/měla být dynamičtější. Ty barvy mezi sebou nemají téměř žádný světelný kontrast a lidem s horším zrakem nebo nějakou vadou můžou dost snadno splývat. Dobře je to vidět na mockupu toho IG příspěvku.

Pak je tady ten „problém“, že tyhle věci vůbec vznikají. Podle mého má být jednotná identita obcí, alespoň třeba na úrovni krajů, a ne každý pes jiná ves jako se to dělá teď. Chápu, že je to atraktivní práce pro grafiky, kteří se na tom předvádějí, ale koncepčně to nedává smysl.

30. 5. 2024 18:26 Karel

Nebylo by od věci porovnat vítěznou VI s ostatními. Proč to Czechdesign nedělá automaticky?

30. 5. 2024 17:01 Honza

Rozmýšlel jsem se, jestli má cenu reagovat, ale nakonec mi to nedalo. Původní logo se mi něčím líbí. Jasně, má X nedostatků, ale dalo by se s ním pracovat a výsledkem by mohla být pěkná identita. Místo toho vznikla tahle naprosto zaměnitelná a vizuálně impotentní záležitost. Ať se na mě nikdo nezlobí, ale vysvětlil autorům někdo, že tvorba písma (a je úplně jedno, že jde jen o jednu literu) má určitá pravidla? Že symbol, který se "někdy pouze mihne, jakoby nechtěl rušit", je oxymóron? A že vtípky typu Trutnow! působí infantilně? Souhlasím s předchozími komentátory: je to neefektivní, nekoncepční a k ničemu.

30. 5. 2024 09:15 happy

Petr: obecně, je CZECH DESIGN zvlastni uskupeni - particka :( , ma za sebou jak "píarkove" hlási 20 let na "trhu" Je zajimavé, jak ty cele souteze probihaji - dostat se do "vyberka" na logo je nad lidský úkol - nikdy se nestalo aby krom "univerzalniho emailu" nekdo napsal proc ty prace nejsou "vhodne" do souteze a noo po pravde mam pocit - kdyz se človek koukne do historii souteze o ruzne "male a velke" loga nejak my tam fuguruji porad ty samy lidi/studia atf. Asi nemam silu dohledavat zpetne kolik je u tehle patricky "top designeru-studii".. ale souhlasim s tebou: prostě z principu velice neefektivní, nekoncepční, neekonomické a k ničemu. Jenom "učísnou zadání od zadavatele" pridaji "par kecu" aby se nereklo ze brief neni zrozumitelny a "zalomime do pdf + odpromujeme na webu a skasirujeme nejaky ten "penizek" za tohle vše se "štemplem" a hotovo dvacet :-))))

29. 5. 2024 22:34 naDraka

Smutný, nuda jak z reklamní agentury. Zelená žížala, vizuální identita a logo na draka. Zase v soutěži pořádané partičkou, co si myslí, že ví o designu všechno, ale hlavně komu dohazovat zakázky.

29. 5. 2024 14:13 Petr

Škoda no... Mají fakt zábavný znak, mohlo by se udělat i pěkné a zábavné logo s drakem a ptákem klidně... Docela se divím, že si někdo najme organizaci Czech Design a výsledkem je tohle.

A ono je vůbec zvláštní, že se např. Czech Design podílí na vytváření identit jednotlivých městských částí, což je prostě z principu velice neefektivní, nekoncepční, neekonomické a k ničemu, když město Praha už svoje logo, které by stačilo doplnit o číslovky, má.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.