Trutnov s novou vizuální identitou
Druhé největší město Královéhradeckého kraje získalo novou podobu své vizuální komunikace od studia HMS Design, které uspělo v designérské soutěži pořádané organizací Czechdesign.
Klíčovým prvkem nového vizuálního konceptu Trutnova je typografické logo, jehož počáteční písmeno T autoři upravili tak, aby odráželo známou legendu o drakovi.
Legenda se propisuje nejen do grafického prvku ve tvaru draka, ale i do barevného spektra. Písmeno T je z poloviny zelené stejně jako drak na historickém znaku města.
„Symbol a legenda draka jsou s městem natolik spojené, že pro nás bylo zásadní je zachovat i v nově vzniklé značce. Samotný symbol nevnímáme jen jako grafický prvek, jde spíše o komunikační nástroj, kterým může město oslovit občany. Je to jednoduše použitelný symbol, který lze použít jednak jako pozadí pro text, jednak jako oživení fotografie. Někdy se pouze mihne, jako by nechtěl rušit. Nepřebíjí informace ani na sebe nestrhává pozornost. Tato grafická hra s drakem vytváří milý vizuál města, se kterým se mohou občané Trutnova ztotožnit a být na něj hrdí,“ popisuje koncept Martin Strnad ze studia HMS Design.
Do nové identity se tak podařilo aplikovat symbol, na který je navázáno mnoho lokálních akcí a se kterým se ztotožňují místní obyvatelé.
Typograficky tvoří základ návrhu písmo Elza (Semibold), které doplňuje Arial.
Hlavní barvou identity je nebesky modrá a vedlejší dračí zelená. Barevnostní škálu autoři doplnili o dalších šest barev, kdy část z nich vychází ze znaku města.
Nová vizuální identita se propíše do veškeré komunikace města jak směrem k jeho obyvatelům, tak i návštěvníkům. V první fázi proběhne redesign výstupů samosprávy a turistického informačního centra. Následně se identita aplikuje i na výstupy dalších příspěvkových organizací.
Více zde.
Odkaz na informační video: vimeo.com/951092792
Původní logo města vytvořil v roce 2008 ak. mal. Jan Jiskra. Symbol draka vychází z historického erbu.
Jak se nová vizuální identita Trutnova líbí vám?
Komentáře k článku
16. 6. 2024 16:54 Robot
15. 6. 2024 20:09 happy
https://www.czechdesign.cz/temata-a-rubriky/sebevedome-inovativni-a-svetove-novou-image-muzea-prahy-podpori-vizualni-identita-a-logo-od-studia-zetzetzet
Proč mám zas ten pocit, jako je "bodnutí nože, a já se ptám, zas cože" patička kolem CzechDesignu znunovu útočí, opět s partičkou studii, kterú jsou jejich "koně" ( staci se podivat na HMS Design atd,) Limír je v porotě a člověk by mněl jásat ale, je to zas na .....Monopol,který v CR nema obdoby...jedina cesta je CzechDesign - cpou se vsude...a predpokladam ze slecna Marešová opet zareaguje oblibenou "mantrou" - Můžete napsat vládě ČR, aby podpořila vznik Design centra ČR. Je velice snadné Czech Design kritizovat, ale určitě je to k zamyšlení a úvaze. :-) :-) :-)
Takže budu rád na Váš nazor kdy se tohle logo tady objevi:-)
14. 6. 2024 11:49 happy
13. 6. 2024 16:33 CD out
Samozřejmě, že pro úředníky je nejjednodušší najmout externí firmu, která se o tendr postará nebo to dohodit spřátelené reklamce. Při výběru grafiků by se mohli obracet na UGD.
Města i kraje mají dost úředníků, aby soutěže nebo výběrová řízení veřejné zakázky tak malého rozsahu organizovali sami, jinak tam nemají co dělat. Zakázka na vizuální styl není tendr na jadernou elektrárnu.
5. 6. 2024 11:41 Petr
4. 6. 2024 10:19 robot
3. 6. 2024 16:00 Věra Marešová
a budete moci porovnat :). Jestliže chcete jinou organizaci než je Czech Design, je to na vás všech. Můžete napsat vládě ČR, aby podpořila vznik Design centra ČR. Je velice snadné Czech Design kritizovat, ale určitě je to k zamyšlení
a úvaze.
2. 6. 2024 23:17 * Karel *
31. 5. 2024 15:28 happy
31. 5. 2024 15:04 robot
31. 5. 2024 07:35 Ondřej
Pak je tady ten „problém“, že tyhle věci vůbec vznikají. Podle mého má být jednotná identita obcí, alespoň třeba na úrovni krajů, a ne každý pes jiná ves jako se to dělá teď. Chápu, že je to atraktivní práce pro grafiky, kteří se na tom předvádějí, ale koncepčně to nedává smysl.
30. 5. 2024 18:26 Karel
30. 5. 2024 17:01 Honza
30. 5. 2024 09:15 happy
29. 5. 2024 22:34 naDraka
29. 5. 2024 14:13 Petr
A ono je vůbec zvláštní, že se např. Czech Design podílí na vytváření identit jednotlivých městských částí, což je prostě z principu velice neefektivní, nekoncepční, neekonomické a k ničemu, když město Praha už svoje logo, které by stačilo doplnit o číslovky, má.