Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Trendy v logách 01 – zeslabující se písmo (a Prima)

 

Zcela novou vizuální podobu představila před časem televize Prima. Divákům chce nabídnout nejen nové logo, ale především moderní a svěží grafiku, která má být na úrovni nejmodernějších světových trendů. (Patří mezi ně stále i ty odlesky? :-).
O redesignu TV Prima jsme psali v souvislosti se zrušením „českého“ tendru ve Fontu 94. Vyšel zde rozhovor se studiem DRAWetc., jehož návrh nejprve vyhrál, ale pak jej Prima zamítla a byl vybrán poměrně zvláštní návrh od francouzského studia Dream On (hodnotili jsme jej víceméně s rozpaky ve Fontu 95). Když se ale 15. ledna nový design objevil v celkové grafice televize, musíme uznat, že nás příjemně překvapil. Nadále ale bohužel ve vysílání Primy zůstávají některé staré značky pořadů…

Ve Fontech jsme v minulosti čas od času posbírali loga, která spojuje stejný grafický princip. Takto se například objevila loga, která jsou složená z překrývajích se kružnic – ve Fontu 94, nebo značky s motivem úsměvu (smile) ve Fontu 83 a 93 (u příležitosti „smějících se“ značek Prahy 7 a Prahy 5).


Tentokrát jsme zde pro zajímavost vytáhli grafické řešení, které do včerejška provázelo loga 1. zpráv televize Prima. Jedná se o jednoduchý nápad – postupně zeslabovat písmena v nápise. Nejde tedy o originální řešení, ale o vcelku osvědčený postup, jak dokládají naše ukázky (jeden z návrhů – starší značka na lék Ganaton – přiznáváme, je i z naší dílny) :-)
Podobná řešení nijak paušálně neodsuzujeme, ale pro novou značku bychom si je již dnes použít asi nedovolili – jako bychom si nedovolili třeba toho smajlíka. Inu, značek bohužel velmi rychle přibývá a tím ubývá i možných originálních řešení…


U Primy je dobře, že výše uvedené značky měly alespoň JEDEN společný (jednoduchý) styl, neb se dříve objevovaly i pořady s logy naprosto strašlivými (viz Font 81) – jako Prima jízda, Trní a další „prima rány“ (z nichž ale stále některá přetrvávávají – třeba brushscriptové logo pořadu 5 proti 5)…



Shodou okolností se včera (od 19:30) poprvé objevily nové Zprávy TV Prima v nové vizuální podobě (s trochu nudným „bublinovým“ logem – to je ostatně další často užívané řešení). Ty nahradily dřívější 1. zprávy, které Prima vysílala pravidelně od 18:55. Jako moderátoři se po dlouhé době spolu objevili Mirka Čejková a Pavel Zuna.
Uvidíme, kdy a jak se změní v souvislosti s novým a graficky poměrně čistým stylem TV Prima i ostatní značky pořadů. Škoda, že to nejde změnit vše najednou (což bohužel zatím nejde ani u České televize, která sice změnila značky stanic, ale stále „drží“ staré logo ČT)…



O nové podobě TV Prima

Výsledný koncept vyšel z mezinárodního tendru, kterého se zúčastnila šestice renomovaných studií mimo jiné z Německa, Anglie a Francie. „Nejvíce nás oslovil návrh francouzského studia Dream On svým čistým, přesto velmi silným pojetím, které vychází z 3D loga a dále umožňuje další varianty použití,“ doplnil marketingový ředitel TV Prima Jan Müller. Grafiku nově doplňují i točená ID stanice s tvářemi Primy.
Logo mění televize Prima po dvou letech, současně opouští oranžovou barvu. „Posunujeme se v logu díky jeho dvojbarevnosti více k červené. Navíc se nám otevřela možnost rotování loga, jeho otevírání a v dalších grafických prvcích, jako jsou upoutávky, blipy či menu hraje významnou roli zrcadlení ve spojení s jiným využívaným typem písma,“ připomíná vedoucí oddělení on-air TV Prima Pavel Jankovský, který zajišťoval implementaci nové grafiky do vysílání televize.


Jak se vám vlastně nový styl Primy líbí? A značka Zprávy TV Prima?
-OK-


Komentáře k článku

11. 2. 2008 18:27 Karel

Mě se docela líbí, když to srovnam s předchozí situací. Logo na obrazovce by mohlo být menší, takto působí docela rušivě. V logu je podle mne dost zbytečná linka v levo, která ho dělá "prostorovější" a jinak neni ani moc zřetelná (na obrazovce vůbec). Toto průsvitné logo je příjemné dvojí hustotou průsvitnosti. Je zajímavé, že se všechny tři největší televize v republice rozhodly ve stejnou dobu používat na obrazovce průsvitnou značku. Že by ČT ukazovala směr? Asi ne, tak to měly třeba rakouské stanice před 15 lety.

6. 2. 2008 22:42 Ondra

Mně se vizuál Primy nelíbí. Přijde mi, že je to pořád jakoby nedotažené a napůl amatérské. Snaží se být svěží, ale přitom vzniká spíš chaoz. A proč design hlavních zpráv vypadá totálně jinak než celý zbytek značky, to opravdu nechápu. Stejně jako jejich obrovskou kampaň na netu s odkazem na stránky Primy, které jsou docela chaotické a snad z 50% ani donedávna nebyly naplněny obsahem.
Ze současné nabídky tak u mě jednoznačně vede nový vzhled České televize, který je na všech jejích programech přehledný, čístý a pěkně jim to "drží pohromadě".

6. 2. 2008 08:36 Avp

Osobne se mi nova grafika Primy libi. Ac nejsou v soucasnosti odlesky moc originalni, v podani Primy to nejak nevadi a myslim ze je vse vytvorene hodne decentne. Hodnotit grafiku zpravodajstvi nebudu, myslim ze Prima si nema co vycitat s Novou a jejima aqua bublinkama.

5. 2. 2008 16:24 Jakub Krčmář

Primě se podařil vcelku konzistentní vizuál (i když se mi osobně nelíbí), ale jak je vidět, zase se od něj svými pořady vzdaluje. Resp. jej do grafiky svých pořadů vůbec nepoužívá. Styl nových zpráv je mi jasným příkladem, že Prima neumí svou novou značku používat a naplno využít jejího potenciálu.
A bublina je pak taky úplně mimo. :)




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.




UGD logo na vysku-box