Třeboň má nové logo
Starosta Třeboně, Jiří Houdek, představil občanům lázeňského města nové logo před zahájením tradičního novoročního ohňostroje na Masarykově náměstí.
Logo bylo promítnuto na stěnu radnice několika stům diváků, kteří jej sice neocenili nadšeným jásotem ani potleskem, ale ani nevypískali.
Symbol v logotypu asociuje rožmberskou růži - znak jihočeského rodu Rožmberků, který je také součástí městského znaku. Ostré rysy lístků by podle starosty měly evokovat gotickou, kamennou rožmberskou růži. Různé barvy představují různé “společnosti” - např. oranžová jako barva informačního centra, modrá je barva lázní, světle modrá pak barva vodohospodářské společnosti atd.
Autorem značky je Michael Ehrlich, jehož návrh byl vybrán z návrhů tří autorů. Za logo a čtyři grafické manuály (pro město, infocentrum, vodohospodářskou společnost a městský úřad), kde se uplatní snad až příliš pestrobarevné lístky růže, zaplatí Třeboň 450 000 Kč, z toho 80 000 Kč je za samotné logo.
Podle nás je logo veskrze dobré, mezi novými městskými logy, které můžete v poslední době vidět na blogu Fontu, rozhodně patří k těm povedeným. Obešlo se bez smajlíků, srdíček, je jednoduché, dobře použitelné a hlavně navazuje na tradiční a známý symbol, který je, společně s rybami (viz náš článek), v Třeboni vidět úplně všude.
Zapracovat by se ještě mohlo na barevnosti. Dva odstíny jedné barvy na každém lístku mohly být méně kontrastní - stačilo přidat vždy několik procent černé ke každému odstínu - zůstal by zachován “plastický” dojem a symbol by působil kompaktněji. Mnohobarevné provedení bude také způsobovat problémy při umisťování na jiné než světlé plochy, viz záhlaví městských webových stránek - jeden z odstínů modré zaniká). Nebo by pro každou příležitost mohla být celá růže laděna do příslušné barvy.
Pro zvětšení klikněte na obrázek
Typografie neurazí, ale zajímavější a originálnější písmo by prospělo nejen logotypu, ale fungovalo by i samostatně, bez loga, např. na orientačním systému města, lázní atd. Možná se také autor mohl podívat po písmu, které lépe řeší spojení “T” a “ř”.
Cena za kompletní CI nejen města je adekvátní k množství práce, která autora logotypu se čtyřmi manuály uvedených organizací čeká. Oceňujeme i způsob prezentace nové značky u příležitosti vítání nového roku.
Co na třeboňské logo říkáte?
-PS-
zdroje a foto:
http://jindrichohradecky.denik.cz/zpravy_region/logo-trebone-vyjadruje-historii-mesta20120110.html
http://budejovice.idnes.cz/trebon-ma-nove-logo-pripomina-rozmberskou-ruzi-f5a-/budejovice-zpravy.aspx?c=A120103_181652_budejovice-zpravy_alt
www.wikipedia.cz
Dne 17.1.2012 zaslal autor Michael Ehrlich k doplnění tyto informace:
Grafický manuál zakazuje použití na jiné než bílé ploše /k tomu slouží jíné jednobarevné varianty logotypu/. Bohužel město si opravilo hlavičku webu v rozporu s manuálem, nepovažuji to za standardní a správné užití.
Komentáře k článku
27. 1. 2012 20:18 Mik
25. 1. 2012 14:46 Abu
Vysledkem je další logo nakupní zóny.
za mě idea za 5, stylizace 3 -, typografie 2
21. 1. 2012 23:30 Třeboňák
21. 1. 2012 23:20 Třeboňák
19. 1. 2012 12:32 aaape
19. 1. 2012 09:33 stepan
18. 1. 2012 11:28 Čenda
18. 1. 2012 10:21 Disgrafik
18. 1. 2012 08:19 akrman
18. 1. 2012 01:23 Lostindream
Je celkem fajn, i když by asi chtělo mírně doupravit (již zmíněné barvy apod.). Také palec nahoru za logo od DDMEN – líbí se mi možná i víc, než vybrané. Jen ta prezentace působí hůře.
Celkově fajn!
18. 1. 2012 01:02 Lenka
17. 1. 2012 23:32 der Designer | wodak.cz
17. 1. 2012 17:13 (mj)
17. 1. 2012 10:37 Čenda
17. 1. 2012 09:40 tesiltouch
17. 1. 2012 09:21 Hana a Hana
17. 1. 2012 00:22 budlix.cz
16. 1. 2012 23:32 Tea
16. 1. 2012 21:50 Omar
16. 1. 2012 17:33 Jana
16. 1. 2012 17:14 speedy
16. 1. 2012 17:04 tesiltouch
16. 1. 2012 16:59 Jan
16. 1. 2012 16:39 jana
PS: ještě, že jste si to cvičení po krocích archivovali že :)
16. 1. 2012 16:34 nemluva
Logo Michala Erliga je povedené a nadprůměrné.
16. 1. 2012 16:20 Petr Skacel
Řešení DDmen v porovnání s řešením třeboňského grafika vítězného návrhu (pana Erlicha) nám připadá hlavně více účinné, praktické a koncepční. Logo pana Elricha je bez fragmentu méně funkční a neoriginální, barevná a jednobarevná varianta jsou vlastně dvě různá loga, vizuálně se místo Třeboně protlačuje pětilistá růže, kterou dle naší studie spojují lidé spíše s Českým Krumlovem, je výrazně nákladnější na implementaci ...
16. 1. 2012 16:12 tesiltouch
16. 1. 2012 16:02 nemluva
16. 1. 2012 15:52 Kanibal
Jinak logo se mi líbí, patří k nadprůměru z poslední doby.
16. 1. 2012 15:27 jana
16. 1. 2012 15:22 tesiltouch
16. 1. 2012 15:10 Jana
Bylo ho třeba nejdřív trochu nadeformovat že? Slepá opravdu nejsem.
Váš návrh neni špatný, ale todle opíjení klienta rohlíkem by bylo lepší si jednou pro vždy odpustit. Jak k tomu pak přijdou ti, kteří hrají fér?
16. 1. 2012 14:57 Tea
16. 1. 2012 14:51 jana
16. 1. 2012 14:45 tenced
16. 1. 2012 13:22 Font
16. 1. 2012 13:05 Petr Skacel
16. 1. 2012 12:49 řezáč
16. 1. 2012 11:32 noaco
Určitě se najdou věci, které by šli ještě odladit, jako např. barevnost značky i typografie (ta modrá je opravdu zvláštní), ale celek působí tak zajímavě retro, že mi to ani nevadí. Možná to chtělo (třeba je) verzi s jednou či dvěma barvami, ale čert to vem. Po těch posledních průšvihách je to fajn.
Mimochodem, na webu je nápis Třeboň pravděpodobně v boldu a vypadá to mnohem hůř.
16. 1. 2012 10:56 Tomáš Galajda
Tiež si myslím, že farebnosť grafického prvku je komplikovaná...dala sa vyriešiť určite "čistejšie"... Možno sa dalo ešte aj vyhrať s rozložením a tvarom lístkov ruže... typografia je zaujímavá.