Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Tišnov vybírá nové logo

Město Tišnov vyhlásilo začátkem měsíce října veřejnou soutěž na vytvoření jednotného vizuálního stylu reprezentujícího město především v oblasti cestovního ruchu. Nyní se volí vítěz.

Do soutěže bylo doručeno celkem 70 návrhů, ze kterých vybrala hodnotící komise 20 nejlepších. Veřejnost má nyní možnost seznámit se s těmito návrhy a prostřednictvím hlasování doporučit hodnotící komisi nejvhodnější z nich. Hlasování bude ukončeno 18.12.2011. Poté bude hodnotící komisí navrženo konečné pořadí. Návrhy a hlasovací tabulku najdete zde. Nové logo města bude slavnostně představeno na mezinárodním veletrhu turistických možností v regionech Regiontour Brno 2012. 

 


Komentáře k článku

12. 12. 2011 03:15 Lostindream

Souhlasím s tesiltouch a depresy. Nechápu vytváření nových log pro města a obce, když se dá výborně vycházet z erbů měst, které již má každé město k dispozici.

10. 12. 2011 14:48 bara

kdyby to hlasování aspoň bylo objektivní...

8. 12. 2011 00:37 milan

Je docela zajímavé, že ačkoliv do soutěže dorazilo 60 soutěžních návrhů, tak se třem lidem podařilo do užšího finále dostat 2 návrhy, což by nebylo nic proti ničemu, ale při kvalitě předvedených prací je to minimálně s podivem. Opravdu jsou loga těchto lidí tak nadčasová, že se kvůli nim nedostalo na ostatní?

7. 12. 2011 16:07 davidkotulan

6. 12. 2011 23:30 Swantowiet


"Z předvedených log nemám pocit, že jde o českou obec Tišnov, ale jako kolemjdoucí bych si nutně myslel, že jde o loga sdílecích serverů, jakými jsou např. Rapidshare, Megaupload, Hotfile nebo Oron."

tak tohle je přesný, dávám +1

6. 12. 2011 23:30 Swantowiet

U měst, které nemají už ve svém názvu:
1.) něco vizuálně dobře uchopitelného jako třeba "Zaječice" nebo "Liščina" či "Dobrá voda" nebo "Krásnov". :-D
2.) nemají na svém katastru něco extra a známého jako Tádž Mahal.
by měli:
1.) redesignovat a zjednodušit heraldický erb (pokud je)
2.) uvystačit si logotypem: město/městýs/obec XYZ, kde písmo bude trocha upgradováno nějakou drobnou vychytávkou. Písmo by mělo odrážet ducha směr vývoje obce. Konzervativním se nabízí serfifová písma a dravcům něco industriálnějšího.

Z předvedených log nemám pocit, že jde o českou obec Tišnov, ale jako kolemjdoucí bych si nutně myslel, že jde o loga sdílecích serverů, jakými jsou např. Rapidshare, Megaupload, Hotfile nebo Oron.

6. 12. 2011 15:41 Ctirad Přikryl

Jiří Chlebus a logo Kuřimi: ke čtení to asi nikde nebude, není se čím chlubit. Jak jsem koupil, tak prodávám. Radnice trvala na vybraném logu a tak byla autorka nucena provést natočení jednoho segmentu v symbolu. Následně jsem z jiného dobře informovaného zdroje zase koupil, že probíhala dlouho registrace ochranné známky. Nyní by se toto logo mělo začít objevovat na veřejnosti.

Modifikovanou Kuřim prezentuje autorka na svém webu:
http://www.kolarovasulcova.cz/kurim.php

6. 12. 2011 15:39 Jiří Chlebus

depresy: chápu, ale ta je dle mého názoru druhořadá, tady jde o funkčnost značky ve vymezeném prostoru ... a taky jsem líný nafotit si to lépe.)

6. 12. 2011 15:13 depresy

to Jiří Chlebus: spíš jde o polohu vůči držáku propisky ;-)

6. 12. 2011 14:50 Jiří Chlebus

Jenda: oprava > v aplikacích značky Tišnov, samozřejmě ...

6. 12. 2011 14:49 Jiří Chlebus

Ctirad Přikryl: je někde ke čtení ta problematika loga Kuřim? To by mne zajímalo. Tohle modifikované logo vidím teď poprvé a dost mě to zarazilo/překvapilo.

Jenda: Co je s něma? Klišé?:) I tato aplikace o sobě dokáže něco říct. Ne každé logo unese tu malou velikost. Podívejte se co za hrůzy se na propiskách objevují kupříkladu v aplikacích značky Kuřim.) ... v tomto smyslu je na tom tradiční hrníček o dost hůře:)

6. 12. 2011 14:36 Ctirad Přikryl

depresy:

http://www.kurim.cz/redakce/index.php?zca=zmen&subakce=akce&lanG=cs&scak=Mikul%C3%A1%C5%A1sk%C3%BD+jarmark&typ=0&misto=0&poradatel=2050&show=0&mesic=12

na plakátku za rok 2011 je nové logo Kuřimi. Jinak nikde jinde vidět není. U loga Kuřimi byly problémy s autorstvím, které se protáhly více než je zdrávo, symbol musel být změněn, stal se z něj paskvil. Obecně se jednotný vizuální styl Kuřimi neuplatnil ani u Wellness centra, každá jeho inzerce nebo billboard je jiná s tendencí čím dál k horšímu. Myslíte, že Tišnovská radnice čte diskusi na fontu, že tuší jak náročné je JVS z její strany aplikovat a uhlídat? Vypsat soutěž je proti tomu malina.

6. 12. 2011 14:16 DH

Kofola> jako ve všem v životě, nic se nemá přehánět. Ohledně erbů - jejich problém je, že není pak jasně daná typografie (tedy logotyp názvu města na zmíněné aplikace atd)... ale proč ne, klidně stylizovaný erb doplněný o přesně specifikovanou typografii může také fungovat... hlavně když už něco je, tak ať je to funkční a používá se to s rozumem. :-)

6. 12. 2011 13:41 depresy

Vzpomněl jsem si na Kuřim, vítězka vyhlášená v květnu 2010, na webu města logo nevidím, pochybuju, že ho vůbec někde uvidím???
Pro města bych navrhoval modernější stylizované verze erbů místo pseudo logotypů...

6. 12. 2011 13:30 Kofola

to DH: Ano, pro každou vesnici tradiční české logo! Už se těším, až teprve díky nim najdeme ve městech ten pravý rozdíl... Asi i já jsem mimo...

6. 12. 2011 13:26 Jenda

@ Jiří Chlebus: jako jo, ale co ty propisky? :-)

6. 12. 2011 13:04 DH

David Kotulan> něco si o tom přečti... Loga nebo symboly mají i nekomerční subjekty – třeba církve, fotbalové kluby (a to si nikdo nesplete Baaník od Sparty) atd, tedy i města, která řeší své značení, propagační předměty pro turisty atd. ... Jsi úplně mimo.

6. 12. 2011 12:52 Jiří Chlebus

Po delší době jsem se jako student grafického designu zúčastnil podobné soutěže, ale jelikož jsem do užší dvacítky nepostoupil, přikládám pro zajímavost návrh alespoň zde:

http://magenta-design.cz/ftp/logo_tisnov.jpg

Rád bych poprosil další autory značek, které nepostoupily, ať třeba pro zajímavost svůj návrh předloží. Předpokládám, že by se mohla objevit zajímavá řešení.

6. 12. 2011 11:57 eska

@berni: na navrhu č. 2 mi nesedi ty čtverce, mužou znamenat cokoli a nijak si je z městem nespojim, prostě jen líbivá variace a.k.a. pretty picture. navic v manualu uvedený claim "offened Stadt" je každému němčináři k smíchu:(

6. 12. 2011 11:36 depresy

to Ales: Porta Coeli je v Předklášteří, což je samostatná obec, Květnice na několika návrzích je...

6. 12. 2011 11:26 davidkotulan

to DH > Z jakého významu? Loga vznikla díky tomu že bylo například 10 truhláren Tříska, tak si musel jeden Tříska udělat nějaku značku aby byl odlišitelný a nenesl kšefty stejnojmennému. Loga mají tedy firmy které jsou tržně produktivní a keré chtějí byt odlišitelné od stejné konkurence.
Proč by mělo mít nějaké město nebo nějaká vesnice logo (když už ne erb)?
Čím jsou produktivní? Sbíráním peněz z poplatků? Natažených rukou k dotacím a přerozdělování zakázek mezi spolužáky? …
Chápu když má město na nějaký projekt nějaký art, logo (ikdyž pravý význam je jiný) nebo značku. Ale k čemu má logo pro identifikaci mezi ostatníma městama? Sakra to snad každého napadne že mezi Ostravou a Berounem je sakra rozdíl…

6. 12. 2011 11:06 Ales

Uprimne, Tisnov znam a jeho symboly(Klucanina, Porta coeli, Kvetnice) nejsou ani na jednom z navrhu. Je to skoda, protoze treba konkretne rozhledna na Klucanine je projektem vsech obyvatel Tisnova a co jineho by melo byt symbolem mesta nez tahle obnovane rozhledna.

6. 12. 2011 09:41 depresy

Mně se líbí šestka, ale místo bodů jako vrcholů kopců, bych viděl body jako okolní města, největší bod bych dal k textu (by to tvořilo jakoby mapku).
U návrhu č. 20 je nějak nešťastně zestylizovaná radnice, ačkoli jsem tam bydlel 20 let, moc ji nepoznávám...
Je škoda, že se takové akce nezadávají profíkům, otázka je potom následné uplatnění jed. viz. stylu v reálu.
Celé město by musela dělat jedna reklamka, nebo mít nějakého "uměleckého" koordinátora...

5. 12. 2011 21:09 Cucflek

Hrůza, děs. Ach jo, tohle zamrzí :(

5. 12. 2011 20:00 tesiltouch

DH: Na příkladu loga města Zín je právě dobře vidět obecně krátká výtvarná životnost naprosté většiny těchlo značek. Pokud město cítí potřebu sjednotit vizuální podobu své komunikace (a to je věc záslužná) tak není potřeba za každou cenu generovat nové logo. Ideální je modernizace tradičních městských znaků a jejich zjednodušení pro běžné používání a navazující jednotný vizuální styl.

5. 12. 2011 19:16 Ctirad Přikryl

Cirkus většinou nelétá :-D

5. 12. 2011 18:49 cha!

a já myslel, že je to cirkus :-D

5. 12. 2011 18:44 Ctirad Přikryl

To první vypadá jako odlétající UFO.

5. 12. 2011 18:31 jiří

zúčastnil jsem se a nepostoupil. ne že bych byl ješitný, ale jsem pekelně naštvaný, když vidím, jaké naprosté šílenosti byly neodbornou porotou vybrány. úplně souhlasím s příspěvkem DH. některé návrhy jsou naprosto nepochopitelné, bez jakéhokoliv vnitřního významu. o grafické a typografické kvalitě nemluvě.

5. 12. 2011 18:04 lh

Ja bych volil c. 5 (na levo, 3 ze zhora). Jinak je to prehlidka (az na 2-3 vyjimky) totalne neoriginalnich piktogramu, kterych jsou v temer totozne podobe na internetu stovky. Kdo si vubec dovoli tohle poslat do souteze?

5. 12. 2011 17:27 DH

ono to není o nesmyslnosti logování (dobrá značka funguje, viz Zlín - je třeba jednotného názvu, značky pak můžou fungovat třeba pro městskou policii, úklidové služby atd.)
je to o nesmyslnosti podobných soutěží, vyhlášených amatéry, s odměnou pro amatéry, s amatérskými návrhy, které vybírají na internetu ve všelidovém hlasování amatéři...

5. 12. 2011 17:18 tesiltouch

opět vzorová ukázka nesmyslnosti logování čekých měst.

5. 12. 2011 15:25 noaco

jau to to bolí...

5. 12. 2011 14:15 Berni

Hezké znázornění několika rip-offů a napodobenin na jednom místě. Docela se mi ale libí druhý návrh (pro který jsem hlasoval), i když barvy bych pozměnil, ale to už by se dalo řešit grafickým manuálem a povolenými barevnými kombinacemi.

5. 12. 2011 14:09 jakub

Líbí se mi z toho asi nejvíc ten návrh úplně vpravo, druhý shora (háček dělá kopce). To bych si já vybral. (jinak tam je bohžel i dost plagiátů)...




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.