Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Tesla v novém

Legendární značka Tesla prošla celkovým rebrandingem. Představila nové logo, změnu image a také nové majitele – irskou společnost Kilcullen Kapital Partners…

Tesla, akciová společnost, je nástupcem jednoho z prvních elektrotechnických podniků na území tehdejšího Československa, který byl pod názvem Elektra založen 18. 1. 1921 výhradně s českým kapitálem. Od roku 1932 se stal majetkem koncernu Philips, kterému patřil až do roku 1945. Pod obchodním jménem TESLA podniká od 7. 3. 1946 a je také majitelem ochranné známky TESLA, která je chráněna ve více než 100 zemích světa.

Z loga Tesly nyní zmizela charakteristická šesticípá hvězda a firemní symbol je barevně odlišen pro každou z pěti divizí Tesly. Firma se dnes věnuje vysílací technice, zahraničnímu obchodu, strojírenství, vojenským telekomunikačním technologiím a vodárenským zařízením. Svou značku ale pronajímá dalším 21 subjektům, včetně výrobců spotřební elektroniky. Na trhu budou např. televizory se značkou Tesla, jejich výrobcem ale není Tesla samotná.

V souvislosti s rebrandingem počítá Tesla s rozsáhlou marketingovou kampaní. Budovat povědomí o značce chce pak hlavně prostřednictvím PR.

(Zdroj: Strategie a www.tesla.cz)

 

Naše hodnocení

Chápeme, že někomu může hvězda (pěti i šesticípá) nějak vadit, ale toto tradiční logo je bez ní jako ten vykastrovaný lev ve znaku švédské armády… Z elegantní a noblesní značky zbyla jen podivná a nicneříkající homole.

Pro zajímavost – loga ze světa se stejným názvem – automobilka a hudební skupina (nemají nic společného s naší Teslou).

Logo jednoho z nástupců Tesly – viz Font 78 – téma CI elektroniky.

Jak se vám líbí nové logo „naší“ Tesly?


Komentáře k článku

18. 3. 2009 15:59 johana

nevíte někdo, co je to za písmo a jestli by se nedalo někde sehnat?

31. 12. 2008 10:04 laci

tu staru znacku uz maju viac ako 60 rokov tak preco ju zrazu zmenili mne sa najviac pacila ta stara

28. 7. 2008 21:25 mk

logotyp, označený jako "hudební skupina" je ve skutečnosti originálním logotypem firmy Nikoly Tesly v USA, jehož jméno česká firma zneužila pro vytvoření této firmy (http://www.font.cz/res/data/016/002123.jpg)

6. 6. 2008 14:29 Petr D

Jen malá připomínka: dostal jsem se do styku s novým manuálem a základní logo je pouze v modré, barevně se potom odlišují jednotlivé divize zelená = vojenské telekomunikační technologie, šedá = vysílací technika atd. Každopádně musím souhlasit, že to nebyl krok správným směrem a je dost nepovedené stejně jako celý manuál…

4. 6. 2008 07:42 martina

Ja souhlasim s Jandou.... pismo je dost typicke, ale k jemnemu znaku se nehodi... ted byl mozna zamer to vyvazit, ale vzniklo neco uuuplne obycejneho.

3. 6. 2008 11:24 bio

Je pravda, ze nieco s tym logom bolo treba urobit, ale presne naopak!
Ponechat si retro symbol (ako philips) a dotiahnut nemodernu typografiu.
Tento kopec je sliapnutim vedla.

2. 6. 2008 18:59 galoo

Ako logo turistickeho oddielu Tesla to ujde, ale kazda ina alternativa vo vyuziti tohoto tuctoveho nemoderneho hnusu je bezpredmetna, a uz vobec nie u legernarnej spolocnosti Tesla, ta znacka si to fakt nezasluzi.

2. 6. 2008 18:37 Janda

videl jsem to nove logo jen v jedne barve a vypadá jak tenisák.
Bez hvezdy ztratila znacka dusi... mohli nechat ctyrcípou..
Písmo je vyrazné a charakteristicke, ale priznejme si, ze se k jemné kresbe znaku svou tezkou tucnou kresbou nikdy nehodilo...

2. 6. 2008 17:54 Nightmare

nemely by se ty komenty rovnou posilat do Male agentury? Chudak klient. Akce za statisice a kazdy rika fuuj :)

2. 6. 2008 17:05 Pavel

Já nevím, co je na tom písmu špatného. Mě přijde vpořádku. Je dostatečně výrazné a originální. Nepřijde mi, že by mělo nekvalitní kresbu. Navíc se například na spotřebičích používá výhradně typografická část značky. Proč se vám nezdá? Mě se líbí naopak od nového symbolu, který je dost řadový.

2. 6. 2008 15:15 adam P

poslední velké české firmy se zbavují kvalitních a krásných log. nechápu tento trend. když už, tak měli zapracovat na písmu. ach jo, zase o tradiční a povedené logo méně, namísto paskvilu, který bude mít životnost tak tři roky a pak bude zastaralý ještě víc než dnes a lidi se tam budou škrábat na hlavě a říkat si proč to naše nové logo vypadá tak divně a staře?? :(

2. 6. 2008 14:12 karimartin

Dle meho nazoru byl redesign uplne zbytechny, klasicka znacka, ktera fungovala a vsichni na ni byly zvykli. A ta zelena je fakt dost divná

2. 6. 2008 14:12 Filip Blažek

Ta značka opravdu chtěla spíš změnit písmo než symbol... Kdysi dávno jsem ale pro Teslu něco dělal a oni s tou šesticípou hvězdou měli problém na arabských trzích, takže pro ně používali speciální pěticípou verzi. A arabské země zřejmě byly dost klíčové. Tak se těch potíží zbavili. Bohužel ten nový symbol vůbec nejde k tomu fontu, je to dost nešťastné. Myslím, že by se dal nakreslit lepší font, který by si ponechal některé charakteristické rysy, ale měl by kvalitnější kresbu.

2. 6. 2008 14:03 Jakub Krčmář

Redesign symbolu se tedy moc nepovedl a ta zelená v logu má něco společného s ekologií? :)

2. 6. 2008 13:43 Kanibal

Na první pohled bych v logu viděl Říp a to ještě nepříliš povedený. Podle mě potřebovalo inovaci spíš použité písmo...

2. 6. 2008 13:30 geek

k cemu takovejhle redesign? naprosto zbytecnej.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.