Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

SZIF s vizuální identitou od HMS design

SZIF Logo-homepage

Nadčasové a čistě typografické pojetí nové vizuální identity právě představil Státní zemědělský intervenční fond. Novou podobu prezentace připravilo studio HMS design, které zvítězilo v designérské soutěži organizace Czechdesign.

Fond je akreditovanou platební agenturou pro provádění opatření Společné zemědělské politiky. Zprostředkovává finanční podporu ze zdrojů Evropské unie i z národních zdrojů. Pomáhá českému zemědělství jak v oblasti prvovýroby, tak i při budování krajiny, administruje i celou řadu dotačních titulů v oblasti potravinářského průmyslu, účastní se mezinárodních výstav. Jeho aktivity jsou široké, a proto je pro platební agenturu klíčová jednotná vizuální komunikace.

 

Old_Logo_SZIF_RGB

Dosud používané logo SZIF z roku 2004.

 

Zástupci instituce poslední dobou naráželi na mantinely dosavadní identity z roku 2004, která byla složitě aplikovatelná, a to především v elektronickém prostředí.

„Stávající identita nevystihovala charakter Fondu a chyběla jí nadčasovost. Proto jsme se rozhodli najít novou podobu naší prezentace v designérské soutěži,“ komentuje Filip Sova, ředitel Sekce personální, právní a komunikace Státního zemědělského intervenčního fondu. A dodává: „Změna komplexní vizuální identity je v rámci agendy státní instituce velice náročná, její implementace bude tedy postupná.“

 

SZIF_VIZUALY_Case Studies_1200x800px

Nový logotyp Státního zemědělského intervenčního fondu (SZIF) 

 

Autory návrhu nového vizuálního stylu Fondu jsou grafičtí designéři Filip Heyduk, Martin Strnad, Jan Šimsa a Jakub Heyduk ze studia Heyduk, Musil & Strnad.

Studio HMS design, které se svým konceptem v soutěži vyhrálo, svůj návrh postavilo na typografickém pojetí značky, který navazuje na původní logotyp, liší se však přívětivým detailem v písmeni Z. Grafický prvek tohoto písmene (diagonála) se stává hlavním komunikačním nástrojem celého vizuálního stylu.

Písmeno Z je pro návrh klíčové, neboť určuje celý vizuální styl, značku instituce a vyjadřuje její zaměření. Oblé prvky v písmeni připomínají přírodní tvary jako listy, diagonála vytváří dojem cesty vedoucí mezi poli. S diagonálou si autoři v celé identitě pohrávají, vyplňují ji fotkami, aplikují na sociální sítě.

Hlavní barvou značky SZIF zůstává zelená Pantone 7482 C, která odkazuje k přírodě a zdůrazňuje zaměření instituce. Vizuální styl je pak založen na barevném odlišení jednotlivých programů.

 

SZIF_VIZUALY_Case Studies_1200x800px2

Značky programů SZIF

 

„Každému programu jsme přičlenili jednu barvu, která se objeví na všech materiálech, spojených s konkrétním programem. Barevnou škálu jsme rozšířili, aby byla použitelná pro další programy nebo při orientaci v budovách a na výstavních plochách,“ popisují autoři.

Autoři zvolili základní písmo Brutal Type. „Vzhledem k charakteru značky jsme se rozhodli maximálně zjednodušit práci s typografií a ve všech tiskovinách a dalších aplikacích používáme jedno základní písmo,“ doplňují. 

„Vizuální styl Fondu působil nejednotným dojmem a právě komplexnost zpracování nás na tomto úkolu lákala. Chtěli jsme navrhnout grafický systém, který by působil jednotně od značky až po katalogy nebo piktogramy v infografice. Když jsme začali pracovat s diagonálou a vytvářeli úvodní animaci pro prezentaci, bylo zřejmé, že jsme nalezli univerzální styl s potřebným přesahem. Grafický systém nabízí širokou možnost využití a právě to nám připadá jako největší hodnota nové značky a vizuálního stylu,“ doplňují autoři z HMS design. 

 

SZIF_VIZUALY_Case Studies_1200x800px4

Jednotný vizuální styl – výroční zpráva SZIF, plakát programu Rozvoj venkova

 

SZIF_VIZUALY_Case Studies_1200x800px5

Jednotný vizuální styl – mobilní bannery, obálky newsletteru 

 

SZIF_VIZUALY_Case Studies_1200x800px6

Reklamní taška, aplikace vizuálního stylu na sociálních sítích 

 

SZIF_VIZUALY_Case Studies_1200x800px7

Expoziční grafika – výstavní stánky na veletrzích 

 

SZIF_VIZUALY_Case Studies_1200x800px8

Informační grafika, označení budovy 

 

 

O soutěži 

Designérská soutěž byla vyhlášena jako uzavřená, dvoufázová a neanonymní. Prvního kola soutěže se zúčastnily 4 týmy designérů:
HMS design, Studio Marvil, Studio Svéráz, duo Věra Marešová a Ondřej Zámiš.

Do druhého kola postoupila studia HMS design a Studio Marvil.

Všichni účastníci obdrželi skicovné, vítěz zakázku na vypracování nové vizuální identity a její implementaci.

Nezávislá část poroty:
Petr Štěpán – grafický designér, studio superlative.works,
Mgr. A. Tomáš Machek – grafický designér, studio Side2,
Kateřina Přidalová – teoretička designu, lektorka a novinářka.
 

Závislá část poroty:
Filip Sova, LL.M. – ředitel Sekce personální, právní a komunikace, Fond,
Mgr. Luďka Raimondová – vedoucí Oddělení tiskového, Fond.

 

Zdroj a více zde.

 

Za nás velmi kvalitní práce! A jak se nová vizuální identita SZIF líbí vám?

 

 

 


Komentáře k článku

28. 2. 2023 10:26 * Karel *

Tak s vizuálem Kamenického Šenova se to shoduje snad jen v tom jednom tvaru. Jinak nebe a dudy. Tohle je dobrá práce, na rozdíl od Šenova...

Jsem pro jednotný styl úřadů a státních organizací, ale to nejde aplikovat úplně na všechny instituce. Zase vocať pocať.

Mě osobně se nelíbí určitá sterilita a techničnost, spíš by se to hodilo pro výrobce léků. Chybí mi tam nějaký prvek přírody, ta trocha zeminy.

Byl bych docela rád, kdyby byly zveřejňované práce dalších zúčastněných v soutěži, obzvlášť, když je to uzavřená soutěž pro státní organizaci.

26. 2. 2023 17:32 Pavel Koller

Celé to je špatně. Stát i státní organizace mají používat jednotný vizual.

24. 2. 2023 14:41 karel

Vykládejte to právníkům žalujících firem...

24. 2. 2023 08:46 Milan

wgx: přesně tak. Jen u nás je přes půl milionů s.r.o. / a.s. každý rok vzniká 30.000 dalších a podobný počet zaniká. Jistě ne všichni řeší logo. Ale když to pak rozšířím na celou Evropu potažmo celý svět, se té (neúmyslné) podobnosti mnohdy vyhnout ani nedá.

Nebo jak řešíte průzkum, zda daný nápad už někde nebyl? Kolik % z budgetu klienta na logo padne na hledání / pátrání / ověřování?

23. 2. 2023 12:02 wgx

PR_82 rakoskapetr: píše se to tady skoro u každého vizuálu, že to někomu něco připomíná. Snad ani není možné, aby to nic nepřipomínalo. A když náhodou ano, časem stejně narazíte na něco, co vám to bude připomínat :)

21. 2. 2023 15:54 PR_82

Fajn práce, jen co se týče celkově toho použití, grafického systému, tak mi to dost připomíná vizuální styl Kamenického Šenova, od grafického studia Růžolící Chrochtík > https://www.chrochtik.cz/korporatni-identita

21. 2. 2023 08:38 LK

Nadčasové, really?

20. 2. 2023 13:05 wgx

Moc hezká práce, gratuluji




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.