Synot v novém. Lepším?
Holding SYNOT přichází s novým korporátním logem. Po více než 20 letech tak mění svůj vizuální styl. Dosavadní logo SYNOT používal od svého založení v roce 1991. Ze světa reklamy tak odchází jedno z nejstarších log, které až doposud reprezentovalo významný český podnikatelský subjekt, jehož jméno je spojováno především s loterijním průmyslem. Jak změnu hodnotíme?
"V minulém roce jsme si připomněli 20. výročí založení holdingu SYNOT, který se za tu dobu stal leaderem v mnoha průmyslových odvětvích, z nichž dominuje především loterní průmysl a oblast IT technologií. A protože i pro další desetiletí máme velmi ambiciózní cíle, rozhodli jsme se také zásadním způsobem změnit korporátní logo i celkový vizuální styl. Ten má odrážet novou strategii holdingu SYNOT, která bude směřovat do špičkových on-line technologií a bude poplatná v celoevropském měřítku," uvedl Miroslav Valenta ml., obchodní ředitel holdingu SYNOT pro Českou a Slovenskou republiku.
Přestože nové logo plně koresponduje s moderními trendy souvisejícími s vytvářením corporate identity úspěšných mezinárodních firem, citlivě také navazuje na dosavadní logo. To vzniklo takřka na počkání a jeho autorem byl Miroslav Valenta, jeden ze zakladatelů holdingu SYNOT. "V novém logu jsme se snažili znázornit silnou, moderní a spolehlivou firmu s hlavní oblastí působení v loterním průmyslu. Díky grafické symbolice dvou červených písmen V umístěných v logu jako součást logotypu jsme však vytvořili i citlivou grafickou spojku na původní logo," uvedl Milan Navrátil, marketingový manažer agentury Bizmark, která vyhrála výběrové řízení na redesign vizuálního stylu holdingu SYNOT.
Kromě symbolické "korunky", která vzniká právě spojením dvou písmen V, resp. písmenem W, je v novém logu zachována také základní barevná struktura s použitím modré a červené barvy. Psací písmo však nahradilo písmo tiskací a logo získalo moderní podobu, odpovídající grafice 21. století. Více zde.
Podle redakce Fontu se ale nový návrh příliš nepovedl. Technicistní provedení by se možná hodilo pro označení auta, pro sázkovou kancelář se ale stylem příliš nehodí. Provedení jednotlivých detailů kresby také není doladěné. Bohužel tedy změna nepřinesla očekávané zlepšení dlouhodobě podprůměrné značky Synot. Škoda nevyužité příležitosti.
Jaký je váš názor?
Komentáře k článku
2. 11. 2017 08:03 jan
17. 10. 2012 16:40 PT
Když klient spokojený, to by měla být satisfakce grafika, který za svoji práci/koníčka dostane zaplaceno. Bohužel ne vždy můžeme do tvorby vnést své emoce a sobecké touhy se ztvárnit a také ne každý klient je schopen odložit svoje velké ego, naslouchat a možná i přijmout jiný náhled na věc.
Podle mě logo ani nenadchne, ale neurazí. Víc než logo mě dojímají některé příspěvky pod články. Co vy víte, třeba přichází vzkříšení 3D a odlesků :-D
3. 10. 2012 01:13 panpug
19. 9. 2012 13:53 Dan
18. 9. 2012 13:06 MAMA design
Nic proti Bizmarku, ale určitě mají na VÍC.
18. 9. 2012 12:53 Tereza
15. 9. 2012 18:12 Lukas Veverka | www.parasite.cz
Ja od lidi ocekavam pouze subjektivni nazory. Naopak lidi kteri se schovavaji za objektivni floskule povazuji za pokrytce.
Je velmi vtipne ze vnimate muj subjektivni nazor "ponekud neuctive". Bohuzel celou dobu co kritizuji UGD jste naprosto mimo predevsim v tomto ohledu. Zbytecna vztahovacnost vam zatemuje zdravy usudek. Nepochopili jste ze me vubec nejde o nejake skatulkovani nebo dokonce pomlouvani. Jde ciste o adekvatnost.
Me by odbornost clenu vubec nezajimala, pokud by to nebyli clenove kteri defakto unii ridi.
Zkusim jeste jednou popsat v cem vidim problem. Za prve je nutne si rict, ze je naprosty nesmysl argumentovat napriklad lekarskou komorou, ci jinyma podobnyma organizacema. Oba dobre vime, ze jde o naprosto odlisny typ sdruzeni. Tohle vase neustale srovnavani je pouze ucelovou demagogii z vasi strany. Chapu proc to delate a o to vice me to vadi. Takze jeste jednou, nelze srovnavat aktivity a dulezitost ci opravnenost oborovych organizacich, ktere ze zakona zdruzuji cely obor (bezpodminecne) s dobrovolnou oborovou organizaci ktera sdruzuje pouhy zlomek z konkretniho oboru. Podle dostupnych informaci a samozrejmne pouze odhadem se tu bavime cca o 2%!!!
A to jeste UGD pridavam par promile navic jako bonus.
To jen k te vasi naprosto nemistne a zcestne argumentaci ohledne lekarske a architektonicke komory.
Jestli nedokazete chapat rozdil mezi UGD a temito organizacemi, tak by to ledascos vysvetlovalo. Bohuzel.
Samozrejmne naprosto chapu vase ambice a touhy, ale jednoduse s nimi nesouhlasim.
Ted k internimu fungovani unie. Predpokladam ze se mnoho od dob kdy nejsem clenem nezmenilo, ale popisu jeji fungovani tak jak bylo v dobe kdy jsem clenem jeste byl. Opiram se o interni diskuze a jednu navstevu rady UGD. Rada UGD byla v te dobe plus minus ve stejne sestave jako je nyni. To znamena:
Předseda:
Ing. Milan Sládek
Členové rady:
Mgr. Filip Blažek
Jan Herynek
Štěpán Holič
Libor Kleček
Robert Štencl
Jiří Toman
Oba dobře víme, že z dalších členů se aktivně zapojuje do věcí unie maximalne cca 3 clenove. To mame zhruba desitku aktivnich clenu. Perlickou je samozrejmne zpusob voleni clenu rady, kdy vlastne o nejakem voleni nemuze byt ani rec. Vetsina ze stovky vasich clenu nema na podileni se na chodu unie zadny vetsi zajem, nejste schopni aktivizovat vlastni cleny, takze sedmiclena rada je zalozena ne na souteznim vyberu z mnoha zajemcu, nejsou fakticky vybirani nebo voleni. Jsou tam protoze byli jako jediny ochotni se tohoto postu ujmout. A to ted neni nijak namireno proti clenum rady. To vubec ne. Jen to do jiste miry osvetluje vnitrni strukturu unie.
Dale je samozrejme, ze clenove rady se vlastne kryjou se zakladajicimi cleny unie. Jinymi slovy, deset lidi z oboru kde se pohybuje cca 7000 lidi se rozhodlo zalozit dobrovolnou organizaci, ktera dokazala sdruzit za nekolik let existence pouze neco malo nad sto lidi, a techto deset lidi se snazi si hrat na organizaci typu lekarske komory nebo komory architektu.
A to jsou ty principy ktere me vadi a ktere kritizuji.
A nejsem sam. Neni to o Lukasovi Veverkovi.
Opravdu nechci, aby lide napriklad jako Milan Sladek z www.dostdobrydesign.cz ovlivnoval ci jakkoliv reformoval tento obor. A muzete me klidne napadat z subjektivniho pohledu.
Z meho pohledu nema UGD zadne opravneni chovat se a vystupovat jako vami zminene komory z jinych oboru, ktere jsou zrizeny statem a ktere povinne zdruzuji naprosto vsechny cleny.
Je me jasne, ze vy byste takovou komoru velice radi uvitaly, je vam proti srsti ze je nas obor volny, a ze ho muze delat prakticky kdokoliv. V tom se neshodnem a proto vase snahy v tomto ohledu kritizuji.
Vam doporucim abyste prestali byt tak vztahovacny a nabubrele namysleny a zamysleli se nad tim k cemu UGD ma spolecensky mandat a k cemu nikoliv. UGD at se vam to libi nebo ne, lekarskou ani architektonickou komorou diky bohu neni.
15. 9. 2012 16:20 Libor
14. 9. 2012 16:37 OK
14. 9. 2012 16:01 Jan
kritizovala UGD "podivné státní zakázky", státních institucí na které nebyla vyhlášena soutěž, ikdyž jde o tak významnou státní instituci jako je např. Česká televize nebo Ministerstvo zahraničí ?
krizizovala UGD "komise bez odborníků" když si nový ředitel ČT vybral sám bez komise logo od vašeho člena A. Najbrta ?
kritizovala UGD "předražené státní zakázky" jak píšete, když město Ostrava zaplatilo dle zpráv z tisku za vizuální styl částku okolo 2 milionů korun. Tedy asi 4 vyšší než je obvyklé i u dobře honorovaných projektů ?
krizizovala UGD "podivné zrušení soutěže bez vyhlášení vítěze" když se sama podílela na organizaci první soutěže na logo České republiky pro Czech Tourism ?
kritizovala UGD "soutěže JEN pro někoho" když se sama podílela poradním hlasem na vypsání podmínek pro druhou soutěž na logo České republiky pro Czech Tourism z níž byli podmínkama vyloučeni všichni freelanstři ?
Za blog člena UGD tleskám, to je opravdu fajn nezávislá a velmi chválihodná iniciativa, která má na rozdíl od UGD respekt a dlouholetou tradici a vám pane Kafko za ní patří dík.
14. 9. 2012 14:39 OK
14. 9. 2012 14:04 Lukas Veverka | www.parasite.cz
Jinak nemam pocit ze bych psal cokoliv zleho nebo hanliveho vuci UGD. Psal jsem jak ja vnimam nazory a stanoviska unie (a to jakekoliv unie, jestli jste cetl muj prispevek spravne jiste jste si vsiml ze jsem velmi zahy presel do obecne roviny bez oznaceni UGD) ne nejaky urednik. Navic me je jasne ze k synotu se vyjadrovat unie nebude, reagoval jsem na vyzvu (Honzy 12. 9. 19:07) v ramci teto diskuze. Jsem rad ze to mluvci UGD vidi stejne.
Co me uprime konkretne vadi na UGD je, ze se snazite nabizet uradum, vlade i firmam pomoct pri organizovani soutezi na vizualni styly, loga a podobne. A dale ze zpetne kritizujete podle vas spatne probehnute souteze.
Vadi me to z toho duvodu, ze tyto aktivity se prezentuji presne jak pisete, jako stanovisko zastupujici nazor celeho oboru, ale pritom jde fakticky o ctyri-sest aktivnich lidi nebo subjektu. Pricemz ja osobne u poloviny techto aktivnich lidi pochybuji o jejich odbornosti. Jsou to zhusta prumerni az podprumerni reklamkari nebo designeri kteri se snazi ovlivnovat timo zpusobem tento obor a to je me osobne neprijemne. To je cele. Muj nazor.
14. 9. 2012 12:54 Ondrej Kafka
Jinak stanoviska k soukromým zakázkám, jako je zde Synot, samozřejmě nikdy vydávat nebudeme, to je každého soukromého subjektu jeho věc. K diskuzi byly vždy jen státní zakázky, které jsou z nějakého důvodu podivné (komise bez odborníků, podivné zrušení bez vyhlášení vítěze, předražené nebo naopak zcela směšně ohodnocené soutěže, soutěže JEN pro někoho – třeba ty studenty, nesmyslně krátký termín k odevzdání návrhů atd.). Zde je přece prostor pro stanovisko profesních organizací (jako třeba Komora architektů vydala stanovisko k diskutované Kaplického knihovně, tedy k průběhu soutěže) a je tomu tak všude v civilizovaném světě (různé Lékařské komory atd.). Profesní organizace kromě třeba přednášek často dohlížejí na férový průběh státních zakázek (navíc neustále čteme o korupčním jednání u některých našich úředníků). Značná část veřejnosti (ale i novináři) od nějakých zástupců našeho oboru proto taková stanoviska v konkrétních případech očekává. Sami vidíme, jak je to citlivé téma. Jsou u nás grafici ochotni se sdružovat a formulovat společné postoje a jsou zde i individuality, které tomuto nefandí. Jen pořád nevím proč (UGD se snažila formulovat společné postoje členů, na které mohou třeba zástupci státní správy více slyšet než na názory jednotlivce, to je přece v zájmu každého poctivého grafika, ne?). Ale členství v UGD naštěstí není povinné (jako třeba u těch architektů), takže můžete být v klidu a vůči UGD se nadále vymezovat a její aktivity napadat (navíc na blogu člena UGD, jsme přece svobodná země!).
14. 9. 2012 11:40 ...
14. 9. 2012 09:50 tesiltouch
14. 9. 2012 04:56 Lukas Veverka | www.parasite.cz
Nehlede na to, ze nazor unie o ktere je tu rec, je minimalne velmi problematicky co se odbornosti tyka. Nepujde nikdy o citelnou srozumitelnou informaci, unie totiz nezastupuje pouze odborniky nebo kvalitni designery, ale kohokoliv kdo chce v oboru delat at je jakkoliv zkuseny nebo kvalitni. Takze je otazka kdo vlastne jmenem unie mluvi.
Me osobne mnohem vic zajimaji nazory jednotlivych osob, at uz tech co povazuji za kvalitni nebo ne, porad je pro me nazor konkretni osoby smerodatnejsi nez bezpohlavni neosobni nazor jakesy unie.
Jinymi slovy, nemam rad kdyz unie vystupuje timhle represivnim zpusobem. Predstava organu, ktery bude urcovat a soudit co je v ramci grafickeho designu v poradku a co uz ne, je pro me smesna a zbytecna. V kombinaci s nekterymi nazory konkretnich predstavitelu unie se takova predstava muze promenit ze smesne i v nebezpecnou (viz. jejich aktivity smerujici k zakazani ucasti studentu na statnich zakazkach a podobne).
Naopak vitam jakekoliv aktivity unie namirene dovnitr oboru (prednasky a pod.). Ostatne jsem presvedcen ze predevsim tam ma nas obor nejvetsi problemy a mezery. Neustale se zde na fontu utoci na klienty, ale o nejsou klienti kdo designuje a odevzdava graficke vystupy. Jestli se maji na nekoho vyvijet tlaky, tak na designery.
Predstava ze naucime ceske grafiky delat poradne svoji praci pomoci apelovani na jejich klienty je nesmysl. Porad tu prevlada nazor ze klienti jsou blbci. Nesmysl. Klienti jsou skvely, v nich neni zadny problem.
Dalsi veci je, jak to zasahuje do dalsich oboru mimo graficky obor. Treba do marketingu. Proc by mel nekdo pomahat zdarma firme Synot s rozhodovanim co je pro ne z marketingoveho hlediska spravne a co ne? Pokud je to pro Synot dulezite, tak si maji najmout na tyhle veci odborniky. Nekdy mam pocit ze graficti designeri nechapou svoji roli, kde zacina a kde konci.
14. 9. 2012 00:20 Petr
13. 9. 2012 21:55 věra marešová
13. 9. 2012 18:18 Ukee
Nicméně souhlasím, že psát kvůli toho dopisy je zbytečné plýtvání papírem a hlavně totální nesmysl.
13. 9. 2012 17:28 Honza
Reaguji na příspěvek 12. 9. 2012 19:07 Honza - dopis od UGD? Děláte si legraci? Je to soukromá firma a i kdyby měla v logu zatočený hovínko, je to jen a pouze její věc a přesně to hovínko vám po tom je. Nechte si tyhle socialistický manýry na hodnocení log, která si objednává erár.
Bizmark dělá svojí práci - udělali logo tak, že klient byl spokojenej a zaplatil, hotovo. Taky budete nesmyslně krafat, když si někdo postaví soukromý dům, kterej se vám nelíbí? Budete doporučovat jakési unii architektů, aby psala majiteli, že má hnusný dům, který se VÁM nelíbí? Ne, protože vám do toho NIC není.
Vůbec se mi nelíbí, jak zde probíhá diskuze. NEUSTÁLE si zde jakási individua vylévají svoje frustrace kritizováním cizí práce. Ať se zde objeví cokoliv, valná většina komentářů je totálně negativní, žádná konstruktivní kritika, jen plácání sra*ek, tohle jsem na žádném zájmovém serveru neviděl. Viz minulé logo od Beneše a Michla. Je mi z vás špatně a z tohoto ohledu se stydím, že pracuji taky v oboru, kde se pohybuje takové množství zamindrákovaných a nenávistných jedinců.
13. 9. 2012 16:07 Pastelka
Původní logo
http://www.nadacedks.cz/images/bigimg/1321266565LOGO-NADACEmotto.jpg
A nové, vypečené :)
http://www.nadacedks.cz/images/bigimg/1346311095Logo-Nadace-Synot_final.jpg
13. 9. 2012 10:19 Medvídek
13. 9. 2012 09:53 DN
13. 9. 2012 01:50 Tea
12. 9. 2012 23:26 Tomáš
12. 9. 2012 23:21 Tomáš
12. 9. 2012 22:20 Marek H.
12. 9. 2012 21:41 Petr
12. 9. 2012 20:20 Macek
12. 9. 2012 19:18 Žaneta
12. 9. 2012 19:07 Honza
12. 9. 2012 14:42 Jirka
12. 9. 2012 14:33 Aldus
Tvrzení, že jde o logo moderní a technologické pro 21. století je hóóódně velká trapnost. Na druhou stranu vizuální svět gablerského průmyslu je plný těchto kolotočářských kýčů a nechutností a proto myslím, že tohle logo nejspíše přesně naplňuje opravdové zadání a odráží vkus majitelů. Přiznat barvu bych ocenit víc.