Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Sydney s novou značkou

Nádherné australské město Sydney představilo novou vizuální identitu zaměřenou na podporu tursitického ruchu. Podívejte se, jak se jim to vydařilo…

*** sem ukázky apikace

Autorem nové identity je studio Moon.

Značka se nám líbí, je moderní a svěží. Efektně působí i různé aplikace loga včetně jeho animované podoby. Jen nám trochu uniká souvislost mezi tímto (univerzálním) symbolem a městem Sydney…

Další aplikace si můžete prohlédnout zde.

 

*** sem logo min kultury malé

Podobně koncipovaný symbol z výsečí kružnic jsme zde již představili. Jednalo se o logo Heleny Jiskrové pro Ministerstvo kultury ČR. Výsledným tvarem zde ale nebyla spirála, ale znak C.

Jak se vám Sydney líbí?

Mimochodem, tento článek má interní číslo 900. :-)


Komentáře k článku

24. 6. 2010 09:05 http://cohen.alfred.edu/

23. 6. 2010 14:22 Anna_Designbox / www.designbox.cz

Barvy se mi líbí, ale myslím, že v malém provedení nebudou vidět menší části uvnitř. Ale ta animace vypadá skvěle.

21. 6. 2010 16:34 RockPhill33

je to brutální!! :)

21. 6. 2010 14:05 miretc

..tak sem si prohlédl aplikace. Moc se mi tolíbí a je to divočina bez uvozovek. Ta ČB silueta je.....netřeba tatranku na cestu do SYDNEY!!

21. 6. 2010 13:58 miretc

Po Melbourne další "divočina" z ostrova. Prolétl jsem si názor HEHEho, který nechápe segmenty, takovou barevnost divnou, podivnou kompozici "šneka"...Tak sem se na podíval, a našel si v segmentech operu, která je do kruhu protože přece leží na elipsoidu plném rozmanitostí a barev, zajímavých míst, třeba v Sydney...nebo je to také spirála poznání a poznávaní rozmanitostí světa a Sydney, třeba...?:) Jinak je to jedna s dalších vcelku zdařilých identit. Typo je kontrastní...

21. 6. 2010 11:59 lubo sabo

Mně se to nijak zvlášť nelíbí, ale vidím tam s trochou nadsázky - střechu opery v Sydney

;)

21. 6. 2010 08:09 Filip Blažek

Josef Müller-Brockmann žije! A to je dobře, jeho práce mě nepřestává uchvacovat.

http://www.grabledesign.com/wordpress/wp-content/uploads/2009/02/3239637354_96f907188a_o.jpg

(1955)

21. 6. 2010 02:16 font

lukas: napište nám na blog článek dle svých představ, rádi jej otiskneme :-)

21. 6. 2010 00:15 lukas

Mimochodem, tento článek má interní číslo 900. :-)

Clanek na blogu si predstavuji trochu jinak...

19. 6. 2010 23:31 Vašek Kokeš

Mě tedy napadla aosciace s urbanistickou koncepcí Sydney (vlastně většiny Australských měst), jádro s výškovými budovami a spirálovitě se dovíjejícími předměstímy, kde plocha parcel roste a roste.
A barevnost se dá vždy okecat tím, že Sydney je barevné a živé město, ne? Je to stejně originální obhajoba jako pojetí loga, uvidíme, jaký si k tomu nakonec lidi najdou vztah.

Samotné logo mě moc nebaví, leš aplikace vypadají cool a tríč bych si klidně koupil.

19. 6. 2010 17:31 Lukas Veverka | www.parasite.cz

Rostislav: Ok je to tak jak píšete. Prošel jsem si explikaci a jedním z významů a zřejmně hlavním je symbol copyrightu jako odkaz na autorství atd.. I tak tomu pořád nerozumím, pro mě osobně značka copyrightu ministerstvo kultury jako takové neasociuje, nicméně to je mimo tuhle diskuzi.

Uvedl jsem špatný příklad.

19. 6. 2010 02:25 Rostislav Blaha

Lukas Veverka > Ministerstvo kultury má v logu c? A já vždycky myslel, že to je copyright :)

18. 6. 2010 17:34 Lukas Veverka | www.parasite.cz

Mě se to zdá dobré. Je super že to není žádné písmenko, například S. Vůbec nechápu proč by mělo v logu být nějaké písmeno.
BTW: C v logu Kultury nechápu dodnes.

Logo Sidney není přece jeden tvar. Ale opět je to jen princip aplikovatelný a rozšiřovatelný. Nedivil bych se kdyby za rok za dva změnili kruhove tvary na uplně jiné, a jen zachovali princip množení a soustřednosti či barevnosti. Vizuál je fajn.

Pokud někdo vymyslí logo tak že funguje promítnuté na fotografii nevím proč to kritizovat že by to bez promítání nefungovalo. Mimochodem jedno z nejlepších log loňského roku .AOL funguje podobně.

Font: Spojení se Sidney nabízí právě ten princip aplikace na fotky.

18. 6. 2010 14:25 pipe

Když už bych v tom hledal nějaké významy a asociace, napadá mě třeba kruhové/kulové výseče, z nichž Jørn Utzon odvodil tvary své slavné opery...
Ale těžko říct, jak to autoři mysleli.
Na druhou stranu najít logo, které je originální, moderní (a dostatečně abstraktní) - a zároveň je v něm nějaký jasný, pochopitelný a charakteristický symbol - to také není tak snadné. Docela by mě zajímaly nějaké příklady takové identity, pokud přítomné něco napadá...

18. 6. 2010 12:57 Charlie

Mně osobně se to líbí, sice jde o další tuctovou věc, ale celá identita na mě působí promyšleně a svěže.

18. 6. 2010 12:18 Petr Drahoš

Ty jo ze začátku jsem si řekl super nápadité logo. Na druhé polokouli by se měl vodní vír točit na druhou stranu, ale pak jsem si šel do umyvadlo zkusit jak je to tady. A on se u nás točí doprava, takže jinak pro mě hezké moderní logo a nic víc ;)

18. 6. 2010 11:18 Jan Charvát

Hezounké korporátní tvary bez spojitosti s městem. Asi to bude vypadat pěkně v televizi i na tričku, ale moc nechapu ten význam. Když se to promítne na nějakou budovu nebo obličej, tak to vypadá dobře, ale samotné už to
moc kouzelné není.

Početl jsem kousek diskuze na http://www.underconsideration.com/brandnew/archives/all_radiation_no_heart.php, kde byly i komentáře obyvatel města a moc si to nepochvalovali. Někteří také ukázali asi 10 podobných již existujících log, což dnes není překvapením.

Souhlasím, zlaté Melbourne

18. 6. 2010 10:39 HEHE

sbně se mi to příliš nelíbí... možná nechápu filosofii loga, ale proč ty segmenty, proč taková barevnost divná... podivná kompozice "vnitřního šneka", spojitost Sydney a tento symbol nechápu... nelíbí se mi tvarosloví textu, kdy zakulacené části jsou mimo kontext se samotným symbolem a nakonec trochu podivná světlost mezi SYD a NEY... v neposlední řadě je to dost klišovité... kruh rozdělený na barevné segmenty... zlaté Melbourne




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.