Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Swisscom -  loga v pohybu

Největší švýcarská komunikační společnost Swisscom změní od roku 2008 svou identitu. Známé logo (à la značka Brna) bude nahrazeno módním trojrozměrným logem, tak trochu záhadným, představujícím jakýsi vlající závoj nebo spirálu. Při troše fantazie lze v tomto tvaru spatřit i skrytý znak Švýcarska – bílý kříž v červeném poli, který švýcarské společnosti tak rády užívají ve své korporátní identitě (viz třeba letecká společnost Swissair). Podívejte se na historický vývoj této značky a na animovanou podobu nového loga...

Nový vizuální styl Swisscomu byl vytvořen ve spolupráci londýnské agentury Moving Brands a švýcarského typografa Bruno Maaga.

Dynamické logo bylo údajně tvořeno s představou dominantní aplikace v animované formě (na webu, displeji mobilu nebo v televizních reklamách)

V podobném trendu se nedávno změnilo například i logo UPC (rozvíjející se květ).

Problémem podobných „nových“ řešení ale bývá, že tvůrci někdy zapomenou na to, že i v dnešní multimediální éře musí logo fungovat i v dvourozměrné, případně dokonce jen černobílé podobě.

Zajímavá je ukázka vývoje značky švýcarské pošty (a posléze Swisscomu) od roku 1849.

-OK-


Komentáře k článku

7. 1. 2008 11:54 Ondřej Kafka

Musím přiznat, ze David Mrnustik má správný postřeh. Profesionální agentura jistě k logu pro tak velkou firmu musela připravit i rozsáhlý grafický manuál, ve kterém se zcela jistě počítá i s černobílým zobrazením značky. Moje poznámka směřovala spíše k tomu, že podobná nová loga principiálně vznikají ve 3D provedení (přechody, stíny), ev. pro animaci, zatímco dříve bylo standardem, že základem kvalitní grafické značky bylo její výrazné černobílé provedení (přednost tvaru před barevností). Takový už je ale trend doby.
Přesto bych se rád podíval na jednobarevnou podobu tohoto loga (ev. jak by dopadla třeba jeho ražba - slepotisk). Nikde jsem ji ale zatím nenašel. Má-li někdo tuto variantu, pošlete nám ji k uveřejnění a další diskuzi.

4. 1. 2008 18:33 David Mrnustik

Velmi pusobive a dynamicke logo swisscom. Gratuluji tvurcum, vytvorili kolaz tvaru, ktera se mi zda neotrela a inspirativni.
Opravdu se autor tohoto clanku domniva, ze profesionalni londynska agentura opomela k tomuto novemu logu dodat i graficky manual, ve kterem bude urcite i jeho 2D ci cernobila varianta? Nemyslim si :)

21. 12. 2007 14:43 pipe

Pročpak se všichni zbláznili s tím 3D? Svého času třeba Pepsi - a dneska už skoro každý. Sony Ericsson, Vodafone, TV Prima...
Nová loga UPC, Wacom, Swisscom etc. mi připadají nejen obtížně aplikovatelná, ale i docela ošklivá. Změna k horšímu...




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.