Swisscom - loga v pohybu
Největší švýcarská komunikační společnost Swisscom změní od roku 2008 svou identitu. Známé logo (à la značka Brna) bude nahrazeno módním trojrozměrným logem, tak trochu záhadným, představujícím jakýsi vlající závoj nebo spirálu. Při troše fantazie lze v tomto tvaru spatřit i skrytý znak Švýcarska – bílý kříž v červeném poli, který švýcarské společnosti tak rády užívají ve své korporátní identitě (viz třeba letecká společnost Swissair). Podívejte se na historický vývoj této značky a na animovanou podobu nového loga...
Nový vizuální styl Swisscomu byl vytvořen ve spolupráci londýnské agentury Moving Brands a švýcarského typografa Bruno Maaga.
Dynamické logo bylo údajně tvořeno s představou dominantní aplikace v animované formě (na webu, displeji mobilu nebo v televizních reklamách)
V podobném trendu se nedávno změnilo například i logo UPC (rozvíjející se květ).
Problémem podobných „nových“ řešení ale bývá, že tvůrci někdy zapomenou na to, že i v dnešní multimediální éře musí logo fungovat i v dvourozměrné, případně dokonce jen černobílé podobě.
Zajímavá je ukázka vývoje značky švýcarské pošty (a posléze Swisscomu) od roku 1849.
-OK-
Komentáře k článku
7. 1. 2008 11:54 Ondřej Kafka font(zavinac)kafka.cz
Přesto bych se rád podíval na jednobarevnou podobu tohoto loga (ev. jak by dopadla třeba jeho ražba - slepotisk). Nikde jsem ji ale zatím nenašel. Má-li někdo tuto variantu, pošlete nám ji k uveřejnění a další diskuzi.
4. 1. 2008 18:33 David Mrnustik
Opravdu se autor tohoto clanku domniva, ze profesionalni londynska agentura opomela k tomuto novemu logu dodat i graficky manual, ve kterem bude urcite i jeho 2D ci cernobila varianta? Nemyslim si :)
21. 12. 2007 14:43 pipe
Nová loga UPC, Wacom, Swisscom etc. mi připadají nejen obtížně aplikovatelná, ale i docela ošklivá. Změna k horšímu...