Svobodní mají nový vizuální styl
Nový vizuální styl si nechala před volbami do Poslanecké sněmovny připravit Strana svobodných občanů (zkráceně Svobodní). Nové logo z dílny brněnského kreativního studia Davida Geče strana představila při zahájení jarní části kampaně před volbami do Sněmovny.
Předchozí a současná podoba billboardu (layout se mění, Petr Mach zůstává :) ).
Inovované logo, které nadále obsahuje i zjednodušený symbol berana, strana představila na setkání členů a příznivců Svobodných v Praze. V novém vizuálním stylu fungují také webové stránky strany.
Nový vizuální styl i redesign webu pochází z dílny brněnského kreativního studia Davida Geče, s kterým bude strana podle jejího místopředsedy Josefa Kálese nejspíš spolupracovat i v dalších fázích předvolební kampaně.
„Byli jsme z jejich návrhů nadšení. Šlo nám zejména o větší viditelnost loga a s tím spojenou volbu nového fontu. Dosavadní varianta byla například na billboardech špatně čitelná,“ dodal Káles.
„Jako chceme zjednodušit život všem občanům této země, rozhodli jsme se zjednodušit i naše logo, které nás reprezentuje na všech materiálech a dokumentech. Nové moderní logo je také symbolem změny, kterou přinášíme,“ vysvětluje místopředseda strany Josef Káles. Beran zůstal zachován, ale mění se v jednoduchý a zapamatovatelný symbol. Písmo je mnohem čitelnější a viditelnější. Stranická barva je nyní mnohem jasnější. Mění se výrazněji i design našich materiálů.
Video k nové vizuální podobě Svobodných najdete zde.
Zdroj a více zde.
Komentáře k článku
28. 3. 2017 16:29 Radek
V obecné rovině považuji za nešťastné, že Svobodní používají zelenou barvu. Ta jim bohužel asi trošku zbyla, protože barevné spektrum již bylo rozebráno dávno před vznikem strany jako takové. Historicky sdílejí zelený tón společně se Zelenými a právě díky tomu, že Zelení s novou identitou zvolili ostrou zelenou z okraje spektra, měli jsme se možnost posunout od původní hnědozelené v podstatě kamkoliv. Navrhovali jsme několik variant. Po konzultaci s klientem jsme dospěli k názoru, že zelená by se měla lámat do modré - konzervativněji laděné barvy. Zvolili jsme tedy barvu seriózní, která ale není úplně usedlá, lehce provokuje, vyvolává otázky...
Kombinace s fialovou. Jde o historické použití - doplňkovou barvu. Gradient je použit výhradně pro outdoorovou komunikaci. Má podpořit identifikovatelnost a oživit unylost a uniformitu v rámci předvolební kampaně.
A ještě jedna poznámka: nejvěrnější interpretace originálního zeleného tónu je zde: https://www.svobodni.cz/
27. 3. 2017 22:34 Pala
27. 3. 2017 22:20 Swantoviet
Já tam prostě čtu SVOBODNÍ A NEZADNÍ. Tohle jsou ZELENÍ Lite.
27. 3. 2017 22:19 Swantoviet
27. 3. 2017 22:19 Swantoviet
27. 3. 2017 21:53 wein
Ale ten „svěže mátový tón“???!!! Mohlo by to Studio David Geč nějak argumentačně rozvést?
Nejbližší jsem našel PANTONE 17-5641 (na webu pantone.com je vedena jako „color of the year 2013“ - emerald - smaragdová
I na druhé kouknutí na mne kombinace smaragdové a fialovorůžové do černa působí nepříjemně. Psychologie barev není ještě zcela zdiskreditovaný obor.
26. 3. 2017 22:26 Black Poncho
26. 3. 2017 21:36 David
25. 3. 2017 00:05 Swantoviet
1.) Facelift muskulatury a větší rohy berana.
2.) Typo bych čekal něco á la redesign CID Bostonu v USA.
3.) Barvu bych nechal, možná trcoha zesvětlil a zolivovatěl. Tahle jedovka mě štve.
Za mě: 3-
24. 3. 2017 10:03 wein
Barevná kombinace, hlavně na volebním plakátu, na mne působí odpudivě, ale asi proto bych si plakátu všiml, takže to paradoxně funguje.
Závěr: volil bych je kvůli programu, ne pro design.
23. 3. 2017 20:42 Jirka
Tak i Topka. A ta nepoužívá stejný typ fontu jako ostatní :-)