Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Starbucks

Logo Starbucks prošlo po čtyřiceti letech od vzniku prvního znaku s dvouocasou mořskou pannou, kolem níž je do kruhu vepsán název společnosti, redesignem, který zcela potlačil textovou složku.

Podle šéfa Howarda Schultze jde také o větší svobodu zaměření společnosti, ačkoliv nadále hodlá zůstat především špičkovým dodavatelem kávy. Zároveň se také zařadí po bok značkám, které jsou tak dobře známé, že je společnost identifikována i bez spojení s jejím názvem. Samotný tvar mořské panny v kruhu změn nedoznal, pouze mění barvu z černé na zelenou.

 

 

Reakce na redesign jsou rozpačité, logo ztratilo punc tradice, zůstala pouze malůvka, která sama o sobě působí trochu lacině... Další z důkazů, že ne vždy méně znamená více.

Zdroj: business.financialpost.com, www.starbucks.com

 

Na síti jsme našli ještě ukázku úpravy předchozího loga Starbucksu pro Saudkou Arábii - a návrh redesignu nového loga.

 :)


Komentáře k článku

5. 2. 2011 20:07 tworbo, tworbo.net

Jsem v saudsky arabii a zrovna dneska sem na to logo koukal. pouzivaj tady tu verzi jako vsude jinde. alespon v shoppingmallech na pobrezi perskyho zalivu - v mestech Dammam a Al Khobar.

1. 2. 2011 12:27 terka

Redesign hodností velmi pozitivně, logo působí velmi uvolněně a hlavně velmi čitelně. super

27. 1. 2011 00:53 Karel

Ta úprava loga pro Arábii neni vtip?
Dík za odpověď.

26. 1. 2011 17:52 Font

Kam až by mohla dospět míra stylizace tohoto loga se dozvíte zde:

http://www.font.cz/logo/loga-helvetica.html

24. 1. 2011 13:49 davidkotulan

Zmenšují, ořezávají a ještě jednou zmenšují. za dva roky už to bude jen obličej v kruhu :-)

22. 1. 2011 04:29 Pudingo

Starbucks nijak nevyhledávám, občas projdu kolem. Kdyby mi někdo ukázal novou značku, asi bych nepoznal o co jde. Nosným prvkem v logu pro mě vždycky byla výrazná kontrastní typografie, co bylo v kruhu uprostřed jsem nikdy neřešil.

21. 1. 2011 16:04 veronika

Konečně redesign, který se povedl!

14. 1. 2011 21:56 tralala

Teraz to vyzerá, ako keby to bola Bársjaká firma, z volakade z močiarov, kde žijú takéto stvorenia., ak to budú vrámci vývoja ešte viac abstrahovať, tak to možno bude môcť byť aj jedno z tých univerzálnych lôg...

13. 1. 2011 02:09 Lostindream

Výborný vývoj. Podle mého velmi dobrý krok. Nové logo se mi velmi líbí. Takovéto zjednodušení je příjemné.

11. 1. 2011 13:26 Plasta

no .. neni to ono, najednou tomu chybí takový ten punc vyjímečnosti ... honem abych si ještě koupil hrnek se starym dobrým brandem. :-/

10. 1. 2011 13:18 Montezuma3

Ta verze pro Saudskou Arábii je fakt směšná. Vypadá to jak sněhulák. Mají akorát kliku, že 75% arabské populace nikdy sněhuláka neviděla.

9. 1. 2011 20:20 Garcy Vizu _ www.garcy.net

8. 1. 2011 17:26 Siréna

Souhlas s Jiřím a Pavlem. Nějak v tom Starbucks nepoznávám. Taky jsem nikdy neřešila, co je uprostřed za obrázek, ale jasným identifikátorem byl pro mě zelený kruh s černým středem, černo-zeleno-bílá barevnost. Ale stejně - vzhledem k velikosti a rozšíření společnosti a postupné masáži se ta současná podoba vžije, i kdyby dali místo sirény mořského koníka smíchaného s jednorožcem.

8. 1. 2011 17:15 Vojtěch Bruzek

Mi se více líbil původní design, nyní je vzhled sice čistší, ale ztratil určitou vážnost a punc i když na to má asi každý svůj názor.

8. 1. 2011 07:18 tea

logo teď vypadá mnohem lépe, žádný "punc tradice" podle mě neztratilo a je to krásně čisté. jednoznačně příjemný "redesign", respektive redukční dieta.

8. 1. 2011 01:46 Ondřej

Myslím, že redesign Starbucks nastává ve správnou chvíli, určitě je to částečná ztráta původní identity a typografie (velká škoda), ale na druhou stranu, nevím, zdali jste zaregistrovali, že téměř totožných a podobných kaváren a kavárniček, co do logotypu i nabídky, se v posledních letech objevilo opravdu nadmíra!
Beru tento tah jako pokus o vybudování nového stylu s dlouhým nosem na ty, co ji kopírovali a s kamennou jistotou, že už slovo "starbucks" je sakra značka a prestiž.
Fakt, že je tam zbytečně draho a je to béčková káva je jiná pohádka :))

7. 1. 2011 21:19 Pavel

Souhlasím s Jiřím, ale dovedu to ještě dál. Myslím si, že ani nejde o ztrátu typografie, ale spíše o ztrátu barevnosti. Pro mě je toto logo nejidentifikovatelnější právě podle ní. Tmavozelený kruh s černým středem. Jde o to, jak budou se značkou pracovat v celém vizuálním stylu, jestli kombinaci černé a zelené také úplně vypustí.

7. 1. 2011 17:57 Jiří Klíma

Z mého pohledu to nebyl od Starbucks dobrý tah. Ne že by se mně nová podoba loga nelíbila, ale vážně bych z ní nepoznal, že se jedná o Starbucks. Starbucks mám naprosto pevně spojený právě s onou kombinací zelené barvy a fontu v "razítkovém spořádání". I ty dvě hvězdičky se mi hned vybaví. Naproti tomu tu černobílou malovánku uprostřed jsem nikdy neřešil. I když kafe z kelímku nepiju, je mi líto, že mizí značka, jejíž význam je v dnešní popkultuře nad rámec běžné CI.
http://godsowncrunk.files.wordpress.com/2010/08/hipster-evolution.jpg
http://www.polyvore.com/starbucks_gold/contest.show?id=48039

7. 1. 2011 12:16 AlesV

Naopak. Logo je funkcni i bez pismen a ta znacka je snadno zapamatovatelna diky dlouholete tradici. Nevadi mi to, naopak, libi.

7. 1. 2011 11:32 Petr Drahoš | www.petrdrahos.cz

Řekl bych, že zmizení textu vůbec nevadí. Značka je natolik známá a historie natolik dlouhá, že text už není potřeba. Jinak arabská verze značky je naprosto suprová! ;)

6. 1. 2011 23:33 plusminus

-

6. 1. 2011 22:49 miretc

Tak to ma byt....už je to opravdová ikona...asi sem staromilec, ale neni nad to si ten název pěkně přečíst, potěšit se z práce s fontem a název řádně zapsat...:)

6. 1. 2011 20:56 Jan Šabach | www.sabach.cz

Ja myslim, ze ta evoluce znacky je perfektni. Starbucks zjednodusuje a to je dobre.

6. 1. 2011 20:53 Martinez

Puvodne logo v sobe obsahuje krome kavy take caj a koreni, ktere se jak do Evropy tak do severni Ameriky namornimi cestami - mozna proto Sirena?

6. 1. 2011 19:00 Jan Macek www.tiskem.cz

Ta siréna je čím dál blíž, s každým redesignem je to větší detail. Až vyleze z kelímku úplně ven, nastane konec světa ;)

6. 1. 2011 18:40 Garcy Vizu _ www.garcy.net

a nebo te taky kafe omami a zamilujes se do nej, jako do te sireny...

6. 1. 2011 16:46 Lukáš Veverka | www.parasite.cz

Jen doplňující štouralskej koment: jedná se o dvouocasou sirénu, které dle řeckých bájí omámily námořníky atd.. Význam je jasný. Kafe dá sílu přemoci únavu a omámení a bla bla bla...

Jinak já osobně jsem rád že ten text zmizel. Pro mě punc tradice nezmizel ale to je asi subjektivní.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.


125x125_CZ




UGD logo na vysku-box