Sportovci jako „Brandy“
Řada nejznámějších světových sportovců vydělává více na prodeji svého jména (značky) než samotným sportem. Na tom není nic zvláštního, tak už to dnes chodí. Zajímavá pro nás ale mohou být loga těchto sportovců – Davida Beckhama, Michaela Jordana nebo třeba Rogera Federera… Podívejte se i na další vizualizované podoby známých jmen a na náš komentář...
Anglický fotbalista David Beckham oficiálně představil své nové osobní logo v roce 2004 v sídle firmy Adidas a podepsal kontrakt na jeho využívání pro označování sportovních potřeb této německé firmy do roku 2008.
Logo, inspirované Beckhamovým volným kopem, se objeví ve speciální kolekci výrobků. Vzniká tak ještě bližší vztah jedničky mezi fotbalovými značkami a nejznámějším fotbalistou na světě.
„Chtěli jsme zachytit jedinečný styl Beckhamova volného kopu“, říká Eric Vellozzi, designér Adidasu zodpovědný za vývoj loga.
Beckhamovo tělo v ostrém úhlu těsně před odkopem míče je jedním z nejvýraznějších obrázků ze světa sportu. Kdo viděl Beckhama v „akci“, na logu by ho mohl i poznat.
Adidas doufá, že toto logo pomůže k podobným úspěchům, jaké přinesl Michael Jordan firmě Nike (například basketbalové boty Air Jordan měly obrovský komerční úspěch). „Myslíme si, že tato značka může prodat cokoli,“ věří v její potenciál Herbert Hainer, výkonný manažer Adidasu.
Malým problémem ale může být odchod Beckhama z Evropy do USA, kde se tak trochu „ztratil“ (nejznámější fotbalové ligy světa jsou anglická Premier League nebo Liga mistrů, kde se ale Beckham již neobjevuje). Pár let ale ještě jeho „sláva“ jistě vydrží…
Na obrázku jsou tři verze loga německého tenisty Borise Beckera – variace na typografickou hříčku se zrcadlenými písmeny BB.
Své logo již dávno předtím úspěšně uvedla třeba krásná španělská tenistka Gabriela Sabatini. Parfémy se značkou GS se prodávají i dlouho po ukončení její sportovní kariéry. U jiných ale platnost loga odpovídá době aktivní sportovní kariéry.
Zajímavé a výrazné logo z iniciál má i nejlépe placený sportovec světa – Tiger Woods. Tiger je jedničkou mezi profesionálními světovými golfisty, navíc podporuje různé sportovní kluby a dokonce i prodává auta. Tiger má také svou vlastní identitu. Na co ji chtějí jeho marketingoví poradci využít? Nejen na golfové potřeby nebo oblečení (pod společnou značkou s Nike), ale i na konzolové a PC golfové hry. Jestli se někdy rozhodne zrušit smlouvu s Nike, mohl by začít velice rychle úspěšně produkovat svou vlastní řadu golfového vybavení, oděvů a doplňků. Jako u nás třeba Dominik Hašek se svou firmou Dominator (www.dominator.cz).
Ukázky aplikací značek sportovců na různém sportovním zboží. Vpravo nahoře boty Nike Roger Federer, pod nimi logo a boty basketbalisty Michaela Jordana, kšiltovka Tigera Woodse a taška Rogera Federera.
Časté užívání iniciál jako základu loga je logické, třeba u Rogera Federera ale nepůsobí příliš mužně, spíše jako znak na parfémy…
Líbí se vám loga sportovců? Může mít značka sportovce vliv na to, zda si koupíte nějaký výrobek?
-OK-