Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Slezskou univerzitu bude prezentovat nové logo i tvář

Do života Slezské univerzity v Opavě vstupují dvě významné novinky. Na tiskové konferenci, která byla k tomuto účelu svolána, bylo představeno nové logo Slezské univerzity v Opavě a odhalena její oficiální personifikovaná tvář – sympatickéá studentka Klára…



Slezská univerzita v Opavě v letošním roce oslaví 25 let svého trvání. Čtvrtstoletí existence je vhodnou dobou k pozastavení se a přemýšlení nejen o tom, čím za uplynulou dobu prošla a co dokázala, ale také o tom, jaká je v současnosti, jakou chce být a kam kráčí. A jaké jsou její hodnoty, na kterých chce v budoucnosti stavět. Proto univerzita v průběhu několika uplynulých měsíců začala pracovat na svém novém obrazu, který chce vysílat směrem k veřejnosti, směrem ke svým budoucím studentům.

Jedním ze symbolů Slezské univerzity v Opavě je logo. Dosavadní praxe ukázala, že stávající vizuální systém nejednotných log přestal vyhovovat nárokům na jednotnou a jasnou prezentaci a identifikaci univerzity. Navíc používaný grafický manuál nepokrýval všechny požadavky na grafické a vizuální zpracování loga Slezské univerzity. Chybějící prvky neumožňovaly prezentovat Slezskou univerzitu za všech potřebných okolností, zejména tam, kdy bylo na jednom formátu prezentováno více subjektů či pořadatelů. Proto bylo rozhodnuto o vzniku nového, jednoznačného a všem součástem společného loga, takového, které bude jednoznačně identifikovat Slezskou univerzitu v Opavě, ale současně umožní i zachovat svébytnost jejích součástí. S podporou odborníků na marketing, grafiku i PR byly zhotoveny návrhy a následná diskuse hledala takové logo, které vyhovuje svým vizuálem, jednoznačně prezentuje Slezskou univerzitu v Opavě a její součásti, dodržuje tradici odkazu k Slezsku, jako místu působení univerzity a další požadovaná hlediska. Poté, co zavládla shoda napříč všemi součástmi Slezské univerzity v Opavě zohledněním požadavků součástí, bylo nové logo odsouhlaseno a schváleno. Dvě z verzí loga můžete vidět u tohoto článku - spodní je navíc doplněno o logo symbolizující 25 let Slezské univerzity v Opavě.

V návaznosti na ně se také pracuje na novém grafickém manuálu Slezské univerzity v Opavě a dalších krocích s novým logem spojených.

Dosavadní podoby značky školy a fakult a univerzitní pečeť

    

Když přemýšlíme o univerzitě, máme sice na mysli instituci, ale to je jen část pravdy. Za systémem a budovami chceme a musíme vidět především lidi – univerzita přece není kamenný dům, ale je to život studentů, pedagogů a všech, kdo ji tvoří a ona se jim na oplátku zapisuje do života. Zkrátka Slezskou univerzitu chápeme jako živý organismus, který dýchá, roste a vyvíjí se. Proto má i tvář.

Tvář Slezské univerzity, kterou dnes také představujeme, v sobě ztělesňuje všechny hodnoty, ke kterým se univerzita v Opavě a v Karviné hlásí. Je mladá, ale už každým coulem dáma. Je svá, originální, nikoho nekopíruje ani nepřijímá populistické trendy druhých. Má osobnost a je osobitá. Je otevřená, vstřícná, nic nepředstírá. Kráčí životem s respektem k sobě i ostatním. Je vědomá si svých kvalit a je si jistá tím, že se prosadí a uspěje svou vlastní cestou, bez povrchní líbivosti. Dojem, který na Vás zanechá, přetrvá. Bude Vám s ní dobře a nezapomenete na ni.

Není žádným cizím prvkem, půjčeným, importovaným či najatým, je studentkou jednoho z oborů Slezské univerzity v Opavě. Byla vybrána při dvoukolovém castingu z 12 uchazeček, studentek jednotlivých součástí univerzity. Výběr byl nesmírně obtížný, protože všechny kandidátky byly velmi kvalitní a tváří Slezské univerzity v Opavě by se mohla se ctí stát kterákoliv z nich. Nakonec byla vybrána studentka, na které se s malým náskokem hlasů shodlo vedení univerzity se zástupci útvaru oddělení vztahů s veřejností.

Možná nebyla úplně nejkrásnější ze všech dívek, které se o čest zosobnit naši univerzitu ucházely, přestože má velmi hezkou tvář. Nemusí rezonovat ani s obecným vkusem, ani se vkusem všech. Není dychtivá cpát se do popředí za každou cenu. Neohromuje přepjatou originálností a necítí potřebu soutěžit. Je přesně taková, jaká je Slezská univerzita.

 

Tvář slečny Kláry, studentky 2. ročníku oboru Audiovizuální tvorby, bude reprezentovat Slezskou univerzitu v Opavě všude tam, kde bude komunikace univerzity mířit k veřejnosti včetně studentů, a to jak současných, tak těch budoucích.  Už dnes ji můžete vidět na pěti billboardech v Opavě (snímek dole), které upozorňují na narozeniny Slezské univerzity či se objevila v inzertní kampani na herním webu pod sloganem „Jsme Slezská univerzita. Jsme Super“.  Osobně se s ní můžete potkat na Reprezentačním plese Slezské univerzity v Opavě, který bude 19. února 2015 v KD Na Rybníčku. A samozřejmě kdykoliv na půdě Slezské univerzity v Opavě. Protože patří k univerzitě a ona patří k ní.

Zdroj zde.

 

Autor loga ve zprávě bohužel není uveden (ani zda proběhla soutěž). Pokusíme se získat další informace (nebo ať se nám autor sám přihlásí), třeba i o tom, jak budou nadále vypadat podznačky fakult (prý mají mít všechny společné logo, jen barevně odlišené a doplněné o název)…

Jak se vám logo a slečna Klára líbí? :-)


Komentáře k článku

18. 3. 2016 20:05 singha

Slogan laciný. Logo ok, stín pryč.

A viděli jste už novou grafiku Ostravské univerzity?
http://alive.osu.cz/ostravska-ma-novou-image/

Podle mě by si zasloužila samostatný článek.

3. 3. 2016 12:01 Jaromír

Logo nadčasové, výborné (jen ten stín bych taky vyhodil).

Nicméně slogan z billboardu mně přijde opravdu hloupý a popírající i to, jaká chce univerzita být (nekopírovat, nepřijímat populistické trendy, atd..). Velmi laciné - nevím, jestli to na cílovou skupinu funguje, ale od univerzity bych i tak čekal chytřejší slogany a hlavně na určité úrovni. Zkrátka to, jak je popsaná v článku, vůbec nekoresponduje s billboardem.

23. 2. 2016 09:56 Nejchytřejší

Klára se panu designérovi celkem povedla. Zbytek je takové nepovedené studentské cvičení.

16. 2. 2016 12:52 věra marešová | blog.vgrafik.cz

slečna pěkná – logo nic moc ... nuda.

15. 2. 2016 20:37 Kanibal

Celý nápad prezentovat unifikovanou tvář univerzity je poměrně... nečekaný.

15. 2. 2016 17:57 karel

Univerzita, kde se plodí vzdělanost. Slogan i použitý vizuál navozují dost dvojznačné představy. Slečny, který se malují jak slečna Klára, těm se kdysi říkalo - píp.

15. 2. 2016 15:14 robot

Logo mi přijde čisté a docela funguje i v těch ostatních modifikacích. Těžko ale říct co vše dalšího je v manuálu, protože billboard už je docela šílenost.

15. 2. 2016 15:13 JH

Jojo, slečna Klára je podařená práce, zajímal by mě její rozkres v manuálu... a snad nebude pár let potřebovat redesign nebo facelift :D

15. 2. 2016 14:59 Roox

Slečna klára je velice sympatická!

15. 2. 2016 14:11 René

hlavním autorem znáčky je Václav Minařík www.gottfrei.com/vytvarnici/vaclav-minarik/

15. 2. 2016 14:08 jakub

poměrně čistá stylizace, jen ten světlejší stín na krku mi přijde zbytečný a bude při tisku a zmenšení loga dělat problémy...




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.