Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Redesign loga Gordic

 

 

se sipkou


Rodinná firma Gordic, jejíž služby a nástroje stojí za digitalizací veřejné správy od ministerských resortů až po malé obce, představila před pár dny novou podobu jednotného vizuálního stylu a inovované logo. Za konceptem nové tváře značky stojí spolupráce grafického designéra Lumíra Kajnara a motion designové studio Oficina společně s textařkou Janou Kneschke. Firemní písmo Gordic zpracoval typograf Vojtěch Říha

Hlavním cílem byla okamžitá rozpoznatelnost značky mezi konkurencí a vyjádření jejího nového směřování. „Jsme vývojová firma, která vytváří kód, a chtěli jsme pomocí kódu ovlivňovat identitu značky. Proto jsme se vydali směrem dynamického designu, jenž umožňuje nepřeberné možnosti využití od generování patternu pro každého zaměstnance přes tvorbu grafů pro business inteligence nástroje až po aplikace v prostředí virtuální reality,“ přibližuje cestu k nové podobě komunikačního stylu Marek Řezáč, ředitel pro strategický rozvoj a internet věcí.

Gordic tak získal nástroj, jehož výstupní design je generovaný softwarově a reaguje na základě vstupů. Díky tomu každý zaměstnanec Gordicu vytváří a zároveň i vlastní svou část vizuální krajiny, svou gordickou identitu, která je originální a nezaměnitelná. „Jako základní prvek jsme zvolili „bod“, který může reprezentovat jak datový bod, tak i konkrétního člověka, myšlenku, produkt – interpretací lze najít mnoho,“ objasňuje základní myšlenku Marek Řezáč. „Tyto body jsou vzájemně propojené, předávají si informace. Tím ukazujeme nejen naši vizi o bezpečné a propojené společnosti, ale i fakt, že jsme tak silní, jak silné jsou naše vztahy. Můžeme říkat, že Gordic má nyní de facto firemní neuronovou síť své značky.“

logo popis

Nová podoba loga si zachovává původní symboliku, přitom se ale prezentuje v současném designu, ztělesňující právě kontinuitu a sounáležitost. Logo i celá struktura identity působí více kompaktně a otevřeně jak k zákazníkům a partnerům, tak i k novým výzvám.

V názvu „GORDIC“ má nyní písmeno R záměrně „zaoblenější“ pravou nohu. Představte si, že písmeno „R“ rozhoupáte. Díky zaoblenější noze se písmeno nepřevrhne, zůstává stabilní. Není náhoda, že se jedná právě o písmeno „R“, monogram příjmení Řezáčových, kterým je tak prezentováno zachování budoucí kontinuity.

pismo Gordic

 

Společnost Gordic je předním českým tvůrcem a dodavatelem informačních systémů. Již od roku 1993 vytváří prostor a nástroje pro propojenou společnost, v níž bezpečné technologie usnadňují život. Gordic je rodinná firma, kterou řídí její zakladatel Ing. Jaromír Řezáč.

Více na: www.gordic.cz

 

Podle nás jde o velmi zdařilý redesign, jak se líbí vám?


Komentáře k článku

23. 9. 2019 17:19 slow

typograf pracuje na lodi, asi

20. 9. 2019 14:02 Petr

To s tím rozhoupáním písmena R jsem nějak nepobral, mohl by to někdo dovysvětlit?

Redesign mi příjde OK, ale proč to "žvánění" kolem toho? Navíc když jde o redesign, kdy ten symbol je pouze drobně upraven?

To se to musí všechno tak okecávat? Vždyť by přece stačilo říct, že byl zachován původní symbol, ale vyčištěn, upraven, zmodernizován.

Ale ne, všechno se musí pořádně okecat, bla bla bla...

20. 9. 2019 08:18 wgx

Líbí se mi písmo, samotný znak je klišoidní slabota.

18. 9. 2019 14:50 Jirka

Ty omáčky okolo jsou skoro vždy pozoruhodné čtění, ale tohle patří k nejlepším. Představte si, že písmeno rozhoupáte... :-D




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.