Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Rebranding u televize Markíza

V polovině ledna (téměř ve stejnou dobu jako u nás televize Prima) provedla i nejsledovanější televize na Slovensku několik inovací podoby vysílání. Po necelých dvanácti letech začala vysílat zpravodajství z nového televizního studia, a to rovnou v poměru stran 16:9. Markíza také mírně upravila tvar svého loga a v pořadech ho obarvila do bílé, poloprůsvitné barvy. Podívejte se na ukázky...

Základní tvar jedné z nejznámějších značek na Slovensku, znak M v kruhu, který již v roce 1995 navrhla americká společnosť Pittard Sullivan (ukázky) se příliš nemění. Inovací je, že symbol již není složený ze znaku M a kružnice, ale došlo k jejich spojení do jednoho tvaru, pracujícího na motivy stuhy. To umožnuje další využití například v animovaných znělkách.

VIDEO: Nové zpravodajství Markízy

Nové studio Markízy vzniklo na základě návrhu americké společnosti Janson Design Group, která stojí za designem také studia rumunské Pro TV - dalšího ze členů portfolia CME. Z tohoto studia televize od včerejška vysílá odpolední i večerní Televizní noviny, počasí, sport a magazín Reflex. Změna designu ve stejném duchu čeká také ranní vysílání nejsledovanější slovenské televize.

PROHLÉDNĚTE SI: Vizualizace studia zpráv na Markíze

Podle prvních reakcí na internetu se nové studio divákům líbí. Někteří mají ale problém se širokoúhlým poměrem obrazu. Diváci se staršími televizory a obrazovkami typu 4:3 vidí totiž zpravodajství roztažené na výšku. Markíza se rozhodla pro analogovou distribuci nepřidávat do obrazu černé pruhy nahoru a dolů, které by umožnily zachování realitě bližších proporcí bez úprav obrazu přijímačem na straně diváka.
Zdroj: Mediálne.sk


Komentáře k článku

15. 1. 2010 20:35 lenka

PROSIM VAS DAJTE TROCHU FARBU DO ZIVOTA A ZMENTE TO LOGO OT TV MARKIZA NENI PEKNE TO PRIESVITNE DAJTE TROCU FARBI ASPON .dik

21. 3. 2008 00:58 Lubos Bilacic

Co sa tyka noveho loga markizy, myslim si ze ozaj je to krok vpred v porovnani so starym logom z 95 roku, predsalen uz 13 rokov je dost dlha doba na to, priniest divakom nejaku zmenu. Podla mojho nazoru sa znacka markizy posilnila. Ma dobre meno a svojsky styl. Mrzi ma ale, ze velke firmy nedavaju prednost tuzemskym grafickym studiam ale objednavaju si to napr. ako v tomto pripade z ameriky. Moj nazor na vysielanie sprav 16:9 je zaporny. Je to najsledovanejsia "relacia" celeho dna a sleduje ju obrovsky pocet ludi s pomerom stran 4:3 a preto je velka skoda ochudobnovat divakov o detaily zo sprav. Spravy si mozu jednoducho prepnut ludia aj zo 16:9 do 4:3.Format 16:9 este neprebilo stary "dobry" 4:3 natolko, aby sa stal taky odvazny krok ako sa stal v spravach tv Markiza. Studio sprav tejto televizie na mna posobi velmi umelo a ten kontrast farieb velmi nasilne. Ked pozeram spravy, citim sa ako v lunaparku ked som prejedeny cukrovej vaty... co mi tiez vadi ze Slovensko nema svoj stabilny lunapark ako rakusky Prater...

23. 1. 2008 12:47 Kanibal

Celkově je to změna k lepšímu, neviděl jsem jak logo funguje na obrazovce, ale nemusí to být špatné. K tomu používání lidí z televize v předělech - TV Prima dělá naprosto to samé, Nova to různě kombinuje, ČT jede (tuším že 100%) "obyčejné" lidi.
Jinak když se vrátím k logu TV Prima - nejmenší celoploška se konečně vymanila z trapných amatérských pokusů o moderní vizuální tvář a současné logo a první kousky znělek a předělů napovídají, že bude značka jasná a kvalitní.

23. 1. 2008 10:27 Pavel

Proč se s bílými poloprůsvitnými logy roztrhl pytel?

22. 1. 2008 23:27 thom

podla mna je to zle, pretoze to logo nieje spracovane na digitalne pouzitie, na telke to vobec nevidmo, vela mojich znamich si to vobec ani nevsimli a dokonca ani nevideli.

podla mna je to neprofesionalne spravene.

a este ktomu si ani nedavaju pozor na pouzivanie na screene. staci si pozriet pocasie po spravach, konkretne lavy horny roh. mam to aj odfotene, ze im to poslem.

ako dizajner mozem pozitivne ocenit celky lifting vizualu, ale to logo ... je velmi na zamyslenie....

22. 1. 2008 19:57 martingross

Celkovo si myslím že krok k lepšiemu. Sledujem celkový rebranding pozorne ako sa vyvíja, ale jedna vec mi vyslovene vadí na všetkých televíznych spotoch a to že sa v nich objavujú tváre Markízi a nie bežný ludia, ludia ktory sleduju televiziu. Ako som však pozeral aj ostatné televizie sa ubrali týmto smerom. Od joj cez novu... Že by modny trend? :)




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.




UGD logo na vysku-box