Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Rádio Jihlava 101,1 FM už má logo

Nové Rádio Jihlava dnes představilo svůj logotyp. Vybrala ho porota ze 673 grafických návrhů, které přišly do soutěže od veřejnosti. Vítězný návrh nakreslil 31letý Jan Zábranský a odnesl si za něj výhru 10 000 Kč. Logo v sobě kombinuje stylizovaný symbol Jihlavy, ježka, a také notu, která má evokovat hudbu, hlavní doménu vysílání nového Rádia Jihlava…

Na porotu složenou z pracovníků a spolupracovníků nového Rádia Jihlava dohlížel profesionální grafik Bert Krejčí. Od okamžiku, kdy byl příjem návrhů od veřejnosti uzavřen, do konečného rozhodnutí poroty uplynul měsíc. „Ze začátku byl výběr jednoduchý, protože jsme z obrovského množství návrhů plynule vyřazovali méně použitelné kusy,“ popisuje proces programový ředitel nového Rádia Jihlava Petr Zettner. „Do patové situace jsme se dostali, když nám zůstala poslední desítka nejlepších. Nemohli jsme se shodnout, který další návrh vyřadit. Proto jsme si ujasnili, co od loga očekáváme, a na vítězi jsme se pak shodli téměř jednohlasně.“

Logo vzniklo úplnou náhodou. „Nejdříve jsem si hrál s iniciály rádia RJ a všimnul jsem si, že písmeno J je podobné notě,“ říká autor vítězného návrhu Jan Zábranský. „Pak jsem notu různě kopíroval za sebe a najednou jsem v konceptu uviděl ježka. Nápad se mi zalíbil, trochu jsem ho doladil a logo nového Rádia Jihlava bylo na světě.“ Vítěz svou výhru 10 000 Kč neodmítl, ale kvůli penězům se prý soutěže nezúčastnil: „Je pro mě mnohem důležitější, že jsem za sebou nechal stovky ostatních lidí a mé dílo teď nové jihlavské rádio bude léta používat.“

Nové Rádio Jihlava by mělo začít vysílat v březnu. „Firma, která nám buduje zázemí, se zavázala, že bude mít vše hotové do 12. března,“ říká programový ředitel Petr Zettner. „Potom chceme pár dnů vysílat do zdi a pak už se uslyšíme na frekvenci 101,1 FM.“ Nová stanice bude vysílat pro Jihlavu a blízké okolí a v jejím programu se kromě pečlivě vybírané hudby objeví i zábava a informace s důrazem na život ve městě.

Další informace naleznete zde
nebo také zde.

Naše hodnocení:
Logo se nám vcelku líbí, zaoblený (rounded) typ písma se dobře hodí k symbolu (snad jen doladit prostrkání
JIHL AVA atd.).

Symbol je sympatický, výrazný a umně skrývá ježka, notu i počáteční písmena názvu rádia. Navíc bude možné jej dále rozvíjet v rámci jednotného stylu. Hodnotíme proto značku známkou 2.

Ale 10.000 Kč za takové logo je prostě výsměch. Vždyť sám autor má na svém webu kalkulace vyšší, než je tato "velkorysá" odměna v "celonárodní" soutěži (zde). A že o peníze nejde? A co třeba nějaký princip nebo dokonce hrdost?

Jak se vám vítězné logo líbí? Zúčastnili jste se také? Uděláte logo i za bonbón? Nebo se ceníte na celý pytlík? :-)

O soutěži jsme již psali zde.


Komentáře k článku

20. 2. 2010 00:26 Anna Petřivá

Nemám divné vlasy:-)))

23. 2. 2009 12:55 janzabransky

Ahoj kolegové, děkuji za kladné přijetí loga. K otázce peněz za logo. Já sám jsem zastánce názoru, že by jsme se neměli účastnit zakázek či soutěží, které jsou "pod cenou" a to hlavně z toho důvodu, že si pak tím sami devalvujeme trh a dáváme zákazníkům najevo, že to "uděláme i za ty prachy" ... Nicméně jistě pochopíte, že jsem se této soutěže účastnil taky (a možná hlavně) z důvodu, který vystihl Tomáš Ledba a to, že se tahle reference bude dobře vyjímat v portfoliu ... Další aplikace ani manuál jsem nedělal, to už bude v režii RJ. Ten štítek NOVÉ taky odpadne ... Jinak díky FONTu, že svým blogem působí aktivně a přináší tyto ukázky různých výběrových řízení. Díky tomu tady můžou vznikat diskuze, která jsou minimálně pro mne velkým přínosem. Myslím, že vzniká nové éra lidí v oboru - specialistů, kteří opravdu "umí" a mají co nabídnout trhu. Vnímám jak postupně odpadávají laici v oboru prezentující se jako profesionálově a tím se snad i boří mýtus, že logo potažmo grafický design umí každý, kdo má grafický program. Snad se s tím podaří i vyvrátit iluzi, která ještě mezi mnoha firmami u nás vládne, že význam grafického designu a cena za tyto služby je v rámci rozpočtů zadavatelů okrajová ...

21. 2. 2009 11:49 Lukas Veverka / www.parasite.cz

Mimochodem, ta akce odhaleni toho loga, s naslednou oslavou v hospode, sampanske, modelka, gathering, urcite stala stejen jak castka za to logo. :D A to je proste k smichu.

21. 2. 2009 11:48 Lukas Veverka / www.parasite.cz

To Kuba: Jasne, solidarni pristup je skvela vec. Ale je prave dulezite zvazovat komu a proc, coz se samozrejmne neda naridit. Ale, to radio, neni cvicak, je to instituce, komercni.
Takze napriklad me osobne to urazi, kdyz insituce nabidne za sve logo nizsi castku, nez kterou je ochotna platit napriklad za uklizecku. Deset tisic je pro tu instituci bezna polozka, bezny vydaj. A pokud si nekdo me prace a sveho loga ceni mene nez mesicne utrati za kavu a susenky tak neni co resit.

21. 2. 2009 10:40 Mirek

Super jak ten borec stříka to šampáno na tu holku...s divnejma vlasama...

21. 2. 2009 00:07 Kuba

Já myslim že je třeba rozlišovat proč jaký logo člověk dělá, pokud dostanu zakázku ne něco k čemu nemám žádnej vztah, chci to aspoň zaplatit, pokud Honza Zábranský ví něco o novém rádiu Jihlava a je mu jejich počínání sympatické a chtěl je podpořit, tak udělal logo za 1Ok už jen třeba proto, aby potom nemusel poslouchat rádio které by mělo v logu ježečka nakresleného vypsanou fixou(vzpomínáte na ty návrhy). Já jsem se třeba jednou přihlásil do soutěže o logo cvičáku kde byl "honorář" pytel granulí, jen proto že tam se psem chodim, ta organizace je mi sympatická, je nezisková a věděl sem že když ne já bude to nějaká hrůza...takže asi tak...

20. 2. 2009 19:57 "skromný"

Autor loga urobil radost sebe, mne, svojím blízkym. Práve preto radost velkú,
že to bolo "iba" za desattisíc.

20. 2. 2009 17:37 font -OK-

Ano, jenže ta kvalita výsledku úzce souvisí s podmínkami (tedy i výší odměny). Za pytlík bonbónů kvalitní grafici žádné práce asi nepřihlásí. Nebo by neměli...
A to je přece u důležitých soutěží škoda. Jak jste sám uvedl u PID.
A neurážejte se :-) Jsme rádi, že čtete a diskutujete. A konečně jsme všichni na stejné lodi...
hezký víkend!

20. 2. 2009 17:08 minduser

PID :) Ano, ano. Ale mě šlo hlavně o kvalitu výsledku, ne o finanční stránku věci.

Jsem možná až příliš "nematerialisticky" založen, přiznávám :) Osobně stavím svůj pocit z dobře odvedené práce nad výši jejího ohodnocení. Mám co jíst, kde spát, rodinu uživím... co si přát víc...? Ano, samozřejmě světový mír a totéž pro všechny... A k účasti v podobných soutěžích? Práce mám stejně tolik, že bych na to ani čas neměl a mimo zaměstnání se raději poflakuji :) Toť za mě.

Chtěl jsem poukázat na to, že tento "problém" kvalita/cena/veřejné soutěže je natolik komplikovaný, že ho v podstatě nelze řešit. Tedy alespň pláčem na tomto fóru se rozhodně nevyřeší. A také si myslím, že ty dva tábory, které tu v této přenici proti sobě stojí, by měli soupeřit spíše kvalitou svojí práce, než slovy a urážkami. A když si chci přečíst názory na tu kterou grafickou práci, není mi příjemné pročítat neustále to samé fňukání s grafikou jako takovou související jen nepřímo. Ale samozřejmě uznávám, nemusím vaše stránky vůbec navštěvovat...

Hezký víkend!

20. 2. 2009 16:48 font -OK-

minduser a spol. > to by ovšem šlo říci i obráceně: Pokud se vám nelíbí, že Font, Unie grafického designu a další stále jen "kafrají" o tom, že je třeba na neadekvátní ceny či amatérské komise u soutěží stále dokola upozorňovat (a doufat tím v postupné zlepšení), nikdo vás tu (na tomto blogu) snad nedrží násilím. :-)
Je možné udělat jiný blog - "klubu přátel práce pod cenou a zdarma" :-)
Nic ve zlém, ale pravidla hry jsou přece stejně důležitá, jako výsledky. Alespoň pro ty, kteří se tím živí.
A nebyl jste to vy, minduser, kdo v komentáři k logu PID vyzývá ke společnému postupu proti výsledku, který je podle vás mezinárodní ostudou? "Protože kdo jinej už by mohl zabránit podobným excesům." :-)

20. 2. 2009 16:44 Tomáš Ledba

logo se mi líbí .. super pointa, hezky čisté .. určitě se bude pěkně vyjímat v portfoliu ..

20. 2. 2009 16:32 f

Fonte, nestálo by za to zavést na vašem blogu rubriku účetnictví?

Mohly by se tam dávat autoreferenční příspěvky fňukající nad prázdnou kapsou prostřednictvím úvah o službě oboru, případně různé komparace kolik stojí logo kolik auto, nebo družné výzvy mumie grafického designu

V poslední době tyto žánry z těchto stránek vytlačily vše co se týkalo jenom grafiky...

20. 2. 2009 16:18 minduser

Logo je fajn. Možná zbytečně moc "cool" barvy pro jejich formát, ale jinak v pohodě.

Iva, Marek: Hezky řečeno. Už mám toho věčnýho fňukání nad "neadekvátními odměnami" taky až až. Buď mám svojí profesní hrdost, podobný věci prostě ignoruju a nepotřebuju kolem toho furt kafrat a nebo mám pragmatický přístup jako JZ a jsem taky v pohodě. Když se někomu nelíbí místní poměry, nikdo vás tu snad nedrží násilím. Mněnte věci činy, ne slovy.

20. 2. 2009 16:04 duck

Logo lepší průměr. Poměr cena/výkon naprosto ve prospěch výkonu. Přelepka "nové" graficky zbytečná /pokud nemá obsahový význam/.

20. 2. 2009 15:39 Marek

namestii: možná tě to ještě nenapadlo, ale nechce se mi čekat... autor nedělal službu oboru, ale sobě - měl čas, měl ideu, tu zpracoval a teď má 10k a ty nemáš ani to, ani auto :-)
Ohledně stále omílaných cen bych ještě něco dodal: jestli někomu připadá honorář za to či ono směšný, měl by se smát, jestli někdo chce zavádět kartelové dohody ať to zkouší... každopádně mi není známo, že by někdo úředně vyčlenil design loga z normálního systému nabídky a poptávky. A ruku na srdce - nikdo ze zdejších kritiků cen nekoupí levnou věc jen proto, že by se za ni mělo platit víc?

20. 2. 2009 15:17 Michal

> font

tak to ma byt, a priste BAN na IP adresu a zakaz prispivani do vsech diskuzi.

JO a castecne souhlasim s IVOU, pekne receno. :)

20. 2. 2009 14:51 Kanibal

Možná jsem to jen přehlédnul, ale to je včetně manuálu?

20. 2. 2009 14:12 namestii

Logo O.K.
Ale Jan Zábranský udělal svému oboru !!!OBROVSKOU!!! medvědí službu.
A jelikož sem také přispívá, rád mu to někdy připomenu!!!

Chystám se v nejbližší době koupit auto.
Zřejmě obešlu automobilky, že hledám nové vozidlo, a že vyhlašuji veřejnou soutěž.
Vítěz obdrží 10.000 Kč

.-)))))))))))

Uvidíme jestli bude mít také radost, že za sebou nechal stovky jiných automobilek.
.-(((

Honzo, tak Ti teda pěkně děkuji!!! :-O

20. 2. 2009 14:10 Iva

Milý designeři, nelynčujme své kolegy za to, že pracují za pakatel ceny. Dokud nebudeme odvádět svou práci kvalitně, srovnávat se světovou konkurencí a nejen s malým českým rybníčkem, pak bude stav českého designu takový jaký je a zadavatelé nám prostě víc peněz nedají. Nestěžujeme si pořád na zadavatele, že vypisují výběrová řízení a dávají směšné finanční odměny. Problém není ani v designérech, kteří takové zakázky přijímají. JZ udělal líbivé logo, s myšlenkou a symbolikou. Ostuda není, že šel do výběrového řízení za 10 000,- Ostuda je na straně Rádia Jihlava, které vypsalo soutěž na logo, za tak nízkou cenu a dostalo kvalitu, možná v ceně za 50 OOO. nemyslíte :) A není tohle jedna z možných cest jak vyjít ze začarovaného kruhu nízkých honorářů a pocitů křivd, které se tu věčně omílají?

20. 2. 2009 14:06 font

Anonymní urážky Studia Najbrt byly vymazány.

20. 2. 2009 12:48 Michal Sobel

Dokud budou designeri, kteri budou delat za tyhle ceny a bohuzel kvalitni praci, tak klientum nikdy nedojde, ze to je malo nebo spatne. Precejn, kdyz tamten mohl mit tak kvalitni logo za tuhle cenu, proc by nemohl mit i nekdo jinej, ze...

Jinak ano, logo je fajn a chapu i autoruv "exhibicionismus" :).

20. 2. 2009 12:25 PZ

to je tuze hezké... krásná stylizace trávníku s bobkem, překvapivá barevná kombinace a zcela originální, profesionálně zpracovaná typografie. úplná pecka je to slovo "nové". to je fakt tak nové, že jsem to ještě v životě nikde neviděl.

20. 2. 2009 12:24 aweek

logo se mi líbí, v symbolu ještě vidím zvukové sloupece z ekvalizéru, což
opěz hezky navazuje na hudbu rádio.
Jen ta nálepka - nové, to v teto variante trosku kazi, jinak OK

20. 2. 2009 12:20 Tom

chudák holka...




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.