Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

PVK – další úlovek studia Dynamo design

Společnost Pražské vodovody a kanalizace, a.s., (PVK) začíná od poloviny září používat nové logo společnosti. Logo se bude postupně uvádět na všech dokumentech, formulářích, autech a ostatních propagačních materiálech…

K tomuto kroku bylo přistoupeno na základě výsledků průzkumu spokojenosti, ze kterého vyplynulo, že Pražané mají jen malé povědomí o názvu svého dodavatele, který pro ně zajišťuje dodávku pitné vody a odvádění a čištění  odpadní vody. Nové logo by mělo přispět k účinnější prezentaci společnosti PVK u svých odběratelů a správně je nasměrovat při řešení dotazů a požadavků nebo hlášení poruch a havárií.

Nový symbol Pražských vodovodů a kanalizací navazuje na původní značku PVK.
Symbol je tvořen linkami, které stylizují měření výšky vodní hladiny a siluetou Mostecké věže evokující Prahu. Červená barva navazuje na barvu loga společnosti Veolia Voda - akcionáře PVK a logo hl. m. Prahy. Autorem nového loga a vizuálního stylu je renomované grafické studio Dynamo design s.r.o.
Pražské vodovody a kanalizace jsou provozovatelem vodohospodářského majetku hl. m. Prahy. 100% akcionářem je společnost Veolia Voda.

Zdroj www.pvk.cz

 

Značku PVK ale podnik v posledních letech již moc nepoužíval, místo toho se užívala koncernová značka mateřské Veolie.

 

Zatím ze zprávy nevíme, proč se dosud zaváděná sdílená identita podniků Veolia pod jednou značkou opět navrací k decentralizaci. Argumentace je úplně stejná, jako u nedávno představené značky Moravská vodárenská (také od Dynamo designu). Viz článek zde. Bude Veolia své dceřiné firmy v ČR prodávat?

 

Logo nám na první pohled připomnělo značky firem prodávající žaluzie, rolety a markýzy, kde je, jak vidno, pruhovaná červená kulička povinná. :-)

 

Samotná značka se jeví jako čistá, snad bychom si uměli představit zajímavější zpracování symbolu - důstojnější stylizaci Mostecké věže a méně výraznou barevnost (alespoň ten nápis by mohl být jinou barvou). 

A možná je také škoda, že ze symbolu zmizela zkratka PVK, protože na některých aplikacích (při zmenšení, na propagačních předmětech atd.) bude ten dlouhý název nepraktický. Se zkratkou PVK by se mohl symbol používat i samostatně a bylo by přitom stále jasné, komu patří. Ale třeba autorům křivdíme a bude existovat i doplňková varianta jen se zkratkou (zatím jsme viděli v tiskové zprávě pouze tuto variantu).

Jak se silueta Mostecké věže na pozadí linek líbí vám?


Komentáře k článku

10. 10. 2013 02:20 dobrej kšeft

Co taky čekat od spolku s žábou na prameni?

V čele se Šloufem českého grafického designu.

6. 10. 2013 17:56 Levý Matlafous

Že redakce Fontu poukazuje na kvalitu v souvislosti s Dynamem vypovídá i jejich samotném názoru na kvalitní grafický design. Nevím, proč se tak podivujete. Je smutné, že fundovaný názor na soudobý grafický design, hlavně v brandingu), reprezentují lidi bez vkusu a s formálním vnímání konce minulého století. Anonymně je to jednodušší, bylo by mi stydno se zde prezentovat pod skutečným jménem.

3. 10. 2013 10:15 Anonym Abu

nerozumim tyhle diskusy. Jako na to aby jste mohli napsat jakoukoliv profi kritiku na film, musite sam tocit filmy? Pokud chce pan Kafka udelat gayklub placacu po ramenou (podobny svazy tady mame...) tak prosim. Ale sam si dokazu udelat nazor na dilo i diskutujiciho a hned vidim co kdo ma v hlave. Ja osobne nemam cas zkoumat potfolia diskutujicich, koukam jen na nejlepsi a ty v CR nemame:)
Byla tady recenzovana akce na ktere jsme se podilel a sam jsem rad i za dementni komentare. Co nazor to hodnota!:)

3. 10. 2013 00:37 Swantoviet

2Veverka: Já neříkám, že to tak chci. Já říkám, že když, tak něco za něco. Osobní údaje jsou přece také zboží. Nechci mít @mail zasviněný spamem jenom kvůli tomu, že jsem se někde registroval.
P.S.: Jsem čerstvě po škole a až si dodělám portfolko (do Vánoc) , tak hodím nick do koše. Zatím moje jméno nic neznamená. :-)

2. 10. 2013 21:10 Lukáš Veverka | www.parasite.cz

Swantoviet: to je pekna picovina.

Naopak. nechat to otevrene at je hned na prvni pohled videt jestli komentar pise zamindrakovany anonym nebo ne.

Tak tri ctvrtiny zdejsich diskuteru maji komplexy a nutkani se schovavat pod nicknama. Pointa ale neni prave v tom, nekomu neco narizovat nebo nekoho necim omezovat. Pointa je ciste v tom, ze podepsany nazor je vzdycky srozumitelnejsi nez anonymni. A o tom je mimochodem tak trochu i design.

2. 10. 2013 16:02 Swantoviet

2Font: Setkaly se dva nicky, náhoda. Buď to to nechte plavat nebo pokud zavedete nějaký red. systém, měli byste motivovat lidi do jeho vstupu, navnadit na diskuze a vstupovat do nich + třeba nějaký věrnostní program o blbosti (třeba uvolnit do pdf Fonty z let 93-94, já jich mám z té doby jen půlku a nemůžu sehnat zbytek :-( ).

2. 10. 2013 12:56 Font

abu, šlo spíš o to, že se nám pak tady několik různých "Matlafousů" hádá, kdo je pravý Matlafous. :-)
Jsme dlouhodobě zastánci uvedení pravého jména. Anonym často nemá zábrany, používá hrubé výrazy, které by třeba kritizovanému grafikovi do očí nikdy neřekl. Tolik k té zbabělosti.
Vážíme si logicky více názorů těch, které známe a za nimiž je vidět nějaká práce.
A Font není anonym :-) , jde o redakci složenou z konkrétních lidí (viz redakční rada uvedená v každém Fontu) a nepodepsané příspěvky jsou názorem redakce (jak to bývá u všech časopisů).
Navíc je za Font v důsledku zodpovědný vydavatel, kterému je možné směřovat připomínky, tedy Ondřej Kafka.

2. 10. 2013 11:13 Abu

Vubec nevim co vas vede k buzeraci:) s vyplnovanim jmen. Jestli napisu ze jsem Ales Najbr nebo Marek Pistora, stejne je to diskuse bez overeni identu. Pro me jak ctenare je dulezity, ze je kritika na tomhle foru v prumeru objektivni a osobne mi nevadi ze je anonymni. Pochvalu takdy ma to co je dobre a naopak. Mimochodem pokud chcete tak zacnete tu sebe uzivatel Font taky docela anonym!:)

2. 10. 2013 10:28 Swantoviet

1.) Červená barva, to je barva pro něco teplého, co zahřeje, já tam vidím svítiplyn.
2.) Čáry, to mají být maximální povodňové hladiny? Jo, kdyby se značka otočila, je to odraz ve vodě.
3.) Věžička je ošklivá.
4.) Typo je otřesné.
Dynamo má i dobrá loga, např. super identitu Primátorek, tohle mohl být dobrý brand, nic objevného a slušná řemeslnost. Ale poslední dobou mají dost pokulhávající kvalitu, nejhorší logo, co kdy udělali, bylo pro NTM.

1. 10. 2013 17:13 Pavel

Fonte: bohužel tady se dá hodně těžko mluvit o vytvořené kvalitě! Tak že, se dá rozpoznat akorát to, že je práce hodně amatérská a bez nápadu. Ať už danou věc dělal třeba světoví grafik nebo grafik z pod mostu. Tohle s prominutím je hodně, hodně špatně nepovedená trefa.

1. 10. 2013 17:02 Pavel

Barva je úplně od věci, samotné logo je hodně vzdálené k tomu, jak to mohlo vypadat. Mezery v logu nesmyslné, spíše evokuje špatně provedený nápad okopírovaný podle radia Český rozhlas. Bohužel hnus!

1. 10. 2013 17:01 george best

Font: nevím, v čem je Dynamo kvalitní - když se podívám na tuto a další práce (Mucha, TETA, economia) z poslední doby, je to k pláči. Jestli tohle považujete za kvalitu, tak jste v designu mimo. Jsou to naprosto bezvýrazné výsmrky bez špetky invence. A vůbec nezáleží na tom, co dělají kritici - vytvořit kvalitu a rozpoznat kvalitu jsou dvě na sobě nezávislé dovednosti.

1. 10. 2013 09:52 Font

Matllafousové a ostatní anonymové, zkuste psát pod svým jménem, především když si dovolujete takto kritizovat kvalitní grafické studio.
At víme, co jste sami zač. Nebuďte zbabělí.

30. 9. 2013 20:23 Pravý Matlafous

Prosím předchozího diskutujícího, nepište pod mým nickem, pak se v tom ani já nevyznám :))

30. 9. 2013 18:00 Matlafous

Opravdu renomované studio? Možná na rohu jejich ulic, ale jinak studio na periférii grafického designu podle jejich prací.

30. 9. 2013 11:28 belka

Až budou na té cisterně obě loga vedle sebe (PVK + Veolia), to bude teprve krása...

29. 9. 2013 23:23 george best

Ha ha ha...
Tak to jsem zvědavý, čím nás Dynamo obdaří příště - po publikaci CI.Cz a Design funguje bude nejspíš následovat Designér jako nástroj v rukou klientů bez vkusu aneb Nestyď se být prostitut.

29. 9. 2013 10:06 Abu

jinak za me Dynamo design nejsou na cesky pomery spatny. Spolupracuji s vice lidmy rozdilnych kvalit, ale jako celek na me pusobi dobre, nepozoruju u nich nejaky globalni pokles urovne:) Tohle proste bylo zadano, navrzeno a proslo to.. Vidim v tom i jazycek veolie dole, treba vedeli jak se zalibit. Ale kdyby me tohle odevztal student, tak vracim:)

29. 9. 2013 09:45 Abu

posledni kapka: Ted jste urazil graficky designery z roku 1985, jinak souhlas

29. 9. 2013 00:16 poslední kapka

To je teda posun, z roku 1975 do 1985, cítíte tu dynamiku?
Zajisté zvedne povědomí pražáků, hlavně když to nalepí na každou trubku.
Je čas, aby se Dynamo přejmenovalo na Setrvačník.
Jistě bez soutěže, ale hlavně dobře zaplacený.

28. 9. 2013 11:07 ...

fuj

27. 9. 2013 11:31 espe

na malování dobrý...jako práce grafika asi néééno

27. 9. 2013 10:44 DN

Na tom se neda pochvalit zhola nic.

27. 9. 2013 10:32 Jakub

*facepalm*

26. 9. 2013 22:12 lh

je pro me smutne pozorovat stale klesajici kvalitu prace Dynama. Tohle je nuda jako prase stejne jako realizace za posledni roky.

26. 9. 2013 22:02 Matlafous

Je zarážející, jak slabé je odůvodnění tvaru a barvy této značky. Kdyby logo bylo fialové jako kráva Milka, tak na to marketinkové oddělení vybleje něco takového:

Nový symbol Pražských vodovodů a kanalizací navazuje na původní značku PVK.
Symbol je tvořen linkami, které stylizují výšky hladiny Vltavy při posledních sedmi povodních. Fialová barva navazuje ve spojení s modrou (barvou vody) na barvu loga společnosti Veolia Voda - akcionáře PVK a stranickou příslušnost primátora hl. m. Prahy. Autorem nového loga a vizuálního stylu je renomované grafické studio Dynamo design s.r.o.
Pražské vodovody a kanalizace jsou provozovatelem vodohospodářského majetku hl. m. Prahy. 100% akcionářem je společnost Veolia Voda.

26. 9. 2013 21:43 Viktor

Dámy prominou. To je ale neuvěřitelná sra*ka.

26. 9. 2013 19:50 Jakub

me se ta znacka nelibi




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.