Nové logo pojišťovny Alico a jejích dceřiných společností
Pojišťovna Amcico je dceřinou společností mezinárodní životní pojišťovny Alico. Prostřednictvím rozsáhlé sítě více než 40 000 pojišťovacích zprostředkovatelů, makléřů a finančních institucí a 11 000 zaměstnanců poskytuje služby 19 mil. klientům v 65 zemích světa. Pobočky má v Evropě, Asii, na Středním Východě, v Africe i Latinské Americe. Sídlí ve Wilmingtonu v USA, ředitelství jsou v Tokiu, Paříži, Aténách, Dubaji a v Santiagu v Chille.
Změna loga tak velké společnosti je jistě finančně i časově velice náročná. Bude nebo bylo nutné přeznačit všechny pobočky, merkantilní tiskoviny, letáky, brožury, pojistné smlouvy, propagační předměty, automobily atd.
Dosavadní logo Alico / Amcico bylo velice nekvalitní. Na internetu je možné nalézt několik verzí loga Alico i Amcico – bez nebo s AIG life, s hvězdičkou v "o" i bez ní. Verze "Alico" by ještě fungovat mohla (písmeno "l" nejspíš znázorňuje mrakodrap, sídlo společnosti v USA, hvězdička pak hvězdu z americké vlajky...
Nové logo je povedené. Písmeno A vychází z původní verze, je však přizpůsobeno písmu, kterým je vysazen zbývající text v logu. Písmo je velice dobře čitelné a funguje jak pro Alico tak pro Amcico.
Že rebranding nebude jednoduchý, dokazuje prozkoumání stránek jednotlivých zemí – mapa zde. Např. Pákistánská pobočka si počáteční A udělala trochu tučnější, řecká pobočka má sice logo nejspíš ve správném tvaru, na stránkách má však také třikrát zobrazné logo staré, doplněné o další hesla jako Benefit nebo Pension... Někdo si do loga přidává R v kroužku, někdo ne (možná záleží na legislativě té které země).
Na těchto ukázkách můžeme vidět, že jednotlivé pobočky se v některých zemích jmenují jinak - u nás zmíněné Amcico, na slovensku Amslico, v Polsku Amplico, Ahico v Maďarsku, Algico na Bermudách atd.
Webové prezentace většiny zemí jsou sjednocené, např. celý Střední Východ a Afrika, ostatní buďto na sjednocení čekají, nebo si zachovají vlastní identitu (což by byla škoda). České pobočce by sjednocený design jistě pomohl...
Ukázka sjednocených webových prezentací (prakticky žádný rozdíl) - Bahrein, Jordán, Emiráty
Ukázka nesjednocených prezentací - Česko, Rusko, Turecko
Jak hodnotíte nové logo vy?
Komentáře k článku
12. 2. 2010 09:38 yawn | inkink.cz
11. 2. 2010 03:15 Pepa
10. 2. 2010 20:25 *–*
Luxus. Je tam yawn, ale ja tam citim Holmes.
10. 2. 2010 15:57 ---
10. 2. 2010 14:17 Karel
10. 2. 2010 13:15 Lukas Veverka | www.parasite.cz
Sjednotit weby určitě. Nicméně tato společnost se nijak nesnaží odlišit od své konkurence, naprosto zapadá jak svým vizuálem tak formou (u webu) mezi ostatní. A zde právě vidím důvod v absenci vizuálního stylu.
BTW: v diskuzi zmiňovaný T-Mobile má alespoň velmi dobrý a funkční vizuální styl který ačkoliv z něho vidíme jen fragment dokáže firmu identifikovat. Zkuste si u webu Amcica zakrýt jen logo, zbytek webu necháte a stejně nemáte absolutní šanci poznat o jakou jde firmu. A to je tragédie větší než jestli je logo pěkné nebo ošklivé.
10. 2. 2010 12:25 aja
(bwt: Karle a Pepo, ani "ve mě vyvolává" není v pořádku :)))) )
10. 2. 2010 10:54 yawn | inkink.cz
10. 2. 2010 10:45 Jiskra
10. 2. 2010 10:11 jakub / variable.cz
10. 2. 2010 09:59 Kanibal
10. 2. 2010 02:14 Karel
Pepo, a "ve MĚ vyvolává", je v pořádku?
9. 2. 2010 23:01 Pepa
K tomu logu - jedinej pocit, kterej ve mě vyvolává je lhostejnost. takovej studenej pojišťováckej čumák, nerazí ani nezaujme. jenom mi přijde trapná ta stupidita s názvama amcico/amslico/alico/ahico...