Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Nové logo pojišťovny Alico a jejích dceřiných společností

Pojišťovna Amcico je dceřinou společností mezinárodní životní pojišťovny Alico. Prostřednictvím rozsáhlé sítě více než 40 000 pojišťovacích zprostředkovatelů, makléřů a finančních institucí a 11 000 zaměstnanců poskytuje služby 19 mil. klientům v 65 zemích světa. Pobočky má v Evropě, Asii, na Středním Východě, v Africe i Latinské Americe. Sídlí ve Wilmingtonu v USA, ředitelství jsou v Tokiu, Paříži, Aténách, Dubaji a v Santiagu v Chille.

Změna loga tak velké společnosti je jistě finančně i časově velice náročná. Bude nebo bylo nutné přeznačit všechny pobočky, merkantilní tiskoviny, letáky, brožury, pojistné smlouvy, propagační předměty, automobily atd.

Dosavadní logo Alico / Amcico bylo velice nekvalitní. Na internetu je možné nalézt několik verzí loga Alico i Amcico – bez nebo s  AIG life, s hvězdičkou v "o" i bez ní. Verze "Alico" by ještě fungovat mohla (písmeno "l" nejspíš znázorňuje mrakodrap, sídlo společnosti v USA, hvězdička pak hvězdu z americké vlajky...

Nové logo je povedené. Písmeno A vychází z původní verze, je však přizpůsobeno písmu, kterým je vysazen zbývající text v logu. Písmo je velice dobře čitelné a funguje jak pro Alico tak pro Amcico.

Že rebranding nebude jednoduchý, dokazuje prozkoumání stránek jednotlivých zemí – mapa zde. Např. Pákistánská pobočka si počáteční A udělala trochu tučnější, řecká pobočka má sice logo nejspíš ve správném tvaru, na stránkách má však také třikrát zobrazné logo staré, doplněné o další hesla jako Benefit nebo Pension... Někdo si do loga přidává R v kroužku, někdo ne (možná záleží na legislativě té které země).

 

Na těchto ukázkách můžeme vidět, že jednotlivé pobočky se v některých zemích jmenují jinak - u nás zmíněné Amcico, na slovensku Amslico, v Polsku Amplico, Ahico v Maďarsku, Algico na Bermudách atd.

Webové prezentace většiny zemí jsou sjednocené, např. celý Střední Východ a Afrika, ostatní buďto na sjednocení čekají, nebo si zachovají vlastní identitu (což by byla škoda). České pobočce by sjednocený design jistě pomohl...

Ukázka sjednocených webových prezentací (prakticky žádný rozdíl) - Bahrein, Jordán, Emiráty

Ukázka nesjednocených prezentací - Česko, Rusko, Turecko

Jak hodnotíte nové logo vy?


Komentáře k článku

12. 2. 2010 09:38 yawn | inkink.cz

*–* : vidíš, zrovna jsem si říkal, že bych "skáknul" do kina. Tak, že bych šel na kolegu :-) Nevíš jestli je to dobrý?

11. 2. 2010 03:15 Pepa

tak to jsem si hezky naběhl :-) "ve mě vyvolává" samozřejmě taky není v pořádku.

10. 2. 2010 20:25 *–*

> yawn
Luxus. Je tam yawn, ale ja tam citim Holmes.

10. 2. 2010 15:57 ---

Co robia biele stvorce v strednom screenshote webu? Malevich sa nudi? ;o)

10. 2. 2010 14:17 Karel

Vždyť já vím Ájo. ;-)

10. 2. 2010 13:15 Lukas Veverka | www.parasite.cz

Já z logo dobrý pocit nemám. To typo je určitě "lepší". Nicméně mě to neoslovuje. Postrádám vizuální styl. Vidím jen logo a to nedokážu posoudit jak to funguje v kontextu. Tak jako tak, litera A je pro mě osobně z estetického hlediska nepříjemná.

Sjednotit weby určitě. Nicméně tato společnost se nijak nesnaží odlišit od své konkurence, naprosto zapadá jak svým vizuálem tak formou (u webu) mezi ostatní. A zde právě vidím důvod v absenci vizuálního stylu.

BTW: v diskuzi zmiňovaný T-Mobile má alespoň velmi dobrý a funkční vizuální styl který ačkoliv z něho vidíme jen fragment dokáže firmu identifikovat. Zkuste si u webu Amcica zakrýt jen logo, zbytek webu necháte a stejně nemáte absolutní šanci poznat o jakou jde firmu. A to je tragédie větší než jestli je logo pěkné nebo ošklivé.

10. 2. 2010 12:25 aja

logo je fajn

(bwt: Karle a Pepo, ani "ve mě vyvolává" není v pořádku :)))) )

10. 2. 2010 10:54 yawn | inkink.cz

Nové je lepší. Ale píšu že jsem si všiml na těch screenshotech "Kafka nový web" tak kdy se pochlubíte?

10. 2. 2010 10:45 Jiskra

Kanibal: Až budu velký, chtěl bych být zákazníkem.

10. 2. 2010 10:11 jakub / variable.cz

Vidím tam 4lico...

10. 2. 2010 09:59 Kanibal

Jiskra: ještě krásnější a šťastnější než T-Mobile!

10. 2. 2010 02:14 Karel

Nové lepší než staré.

Pepo, a "ve MĚ vyvolává", je v pořádku?

9. 2. 2010 23:01 Pepa

kluci, píše se "mně se líbí", ne "mě se líbí" - to je fakt hloupá chyba :-(

K tomu logu - jedinej pocit, kterej ve mě vyvolává je lhostejnost. takovej studenej pojišťováckej čumák, nerazí ani nezaujme. jenom mi přijde trapná ta stupidita s názvama amcico/amslico/alico/ahico...

9. 2. 2010 20:07 Petr

Určitě krok dopředu, mě se líbí.

9. 2. 2010 17:44 Michal Malina:.

Jo, mě se to líbí, je to teď takové příjemnější na "dotyk". Navíc ta "jednička" tam jde pořád cítit...

9. 2. 2010 17:39 Jiskra

Mají překrásné zákazníky.

9. 2. 2010 17:25 Jakub

Z hranatého kulaté. Palec nahoru.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.