Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Pramen změnil tvář

Síť maloobchodních prodejen Pramen chce uspět na konkurenčním trhu a tak změnila vizuální styl, od značky,
po vzhled prodejen. Podívejte se na naše kritické hodnocení…

Naše hodnocení
Nové logo je velmi špatné – symbol je neoriginální a nemá žádný vztah k názvu ani k zaměření firmy. Takřka shodný symbol užívá již mnoho lyžařských areálů, kde symbolizuje počáteční písmeno S ze slova Ski areál. Zde se ale patrně nejedná o stylizované písmeno S, ale jen o obrázek, který má zobrazit pramen tekoucí řeky. To je ale pro silnou značku maloobchodní sítě velmi málo…

Původní logo ze socialistické éry bylo výrazně lepší a jistě se v případě potřeby dalo dobře a citlivě „omladit“, třeba úpravou typografie (lepší ukázky jsme nenašli).  Samo jméno „Pramen“ je tradiční a krásně české (narozdíl od různých Intersparů apod.). Jeho grafické ztvárnění by bylo pro dobrého grafika velkou výzvou a příjemným úkolem.

Autorem uvedeného „loga“ a celé inovace je podle časopisu Sign agentura Grátis. Soudě podle jejich portfolia na webu mají velmi široký záběr činnosti (spolupráce s Pramenem prý začala distribucí letáků), loga by ale, při vší úctě, měli raději zadávat profesionálním designérům.

Podivné také je, že název na prodejnách „pramen.cz“ odkazuje na zcela jiné webové stránky. Skutečné stránky této maloobchodní sítě jsou pod doménou www.pramencz.cz. To je velmi neobvyklé – odkazovat názvem a logem na úplně cizí web!

Celé to proto působí dosti amatérsky…

-OK-


Komentáře k článku

31. 10. 2014 13:19 staré logo Pramenu používá pražské střední odborné učiliště

SOU gastronomie a podnikání, Praha - Černý Most
http://www.sougastro.cz

25. 3. 2008 09:55 JaryK

... ano ano, velmi oblibeny symbol. Napr. http://www.heliasport.cz/

20. 3. 2008 21:51 petr

to je fakt sila radeji by s mel gratis venovat svemu vlastnimu zruseni nebot z klientu taha penize za neco co by jini udelali lepe a mozna i levneji a rozhodne by to vypadalo profesionalneji je to banda buranu amateru kteri mozna nosi dodnes fialova saka - viz jejich fialove desne logo

petr

12. 3. 2008 15:03 dah

"Autorem uvedeného „loga“ a celé inovace je podle časopisu Sign agentura Grátis. loga by, při vší úctě, měli raději zadávat profesionálním designérům."

"Celé to proto působí dosti amatérsky…"

pozeral som tie loga - trefne - dnes robi ktokolvek, vyzera to totiz taaaaak jednoducho. a to pisem ako negrafik a neprofesional ;)

11. 3. 2008 23:48 P

Podobných log by se dali najít stovky. Uvedená podobná loga se úrovní rovnají kritizovanému.
Podle mne to není první změna názvu a značky této firmy. A to z důvodu transformace a rozpadu starého Pramenu.

11. 3. 2008 20:14 Mjo

P.S.: nevím jak vám, ale mne logo mor-slez. kraje připomíná vysací zámek. :-)))

11. 3. 2008 20:12 Mjo

Já bych snad jen zjemnil tvary grafiky vyměnil font. Tohle je fakt horrrororor... ble.

11. 3. 2008 15:34 masO

No to by me zajimalo jak se agenture Grátis potom rika o penize s tim nazvem :) Logo no comment...

11. 3. 2008 14:04 Jirka

S prominutím - *příšerný humus* na 1. pohled. Další pohled je již obtížně snesitelný... :-(

11. 3. 2008 13:47 Soundczeck

Omlouvám se za překlepy v mém příspěvku :/

11. 3. 2008 13:46 Soundczeck

Také bych se přiklonil ke kritice. Zvolené písmo je naprosto nevhodné. Spolu s logem které by se mělo dle mého názorů dále ubírat cestou toho starého v určitém smyslu (pramen je jako řeka viz. nové logo, ale pramen jako fontána). Co se týká ".cz" tak zřejmě bylo myšleno dobře (jako česká značka), ale zvolený formát ve formě pseudo domény bych nevolil nikdy (až na vyjímku IT firmy).

Dle mého je celý "facelift" pokud se to tak dá nazvat vůbec dosti amatérsky odfláknutý.

11. 3. 2008 13:10 Vitezslav Valka

Uf. Je to masaz. Obsahove bych ".cz" asi nepouzival, pokud nejde o firmu zabyvajici se sluzbami primarne v ramci internetu. Zvolene pismo je vsak odstrasujici, kombinace se symbolem take.

11. 3. 2008 13:05 MarosH

Pri pohlade na to logo ma napadlo, kde ze som ja uz to logo videl... a potom ma to odpadlo a spomenul som si http://www.tldtatry.sk Mam pocit, ze aj tu je nejaka podobnost.

11. 3. 2008 12:31 krupik

hrozne...tie farby, pismo.stare logo je klasika, z ktoreho sa dalo inspirovat. co uz, ludi aj tak viac zaujima kde zozenu rozky o 10 halierov lacnejsie. velka skoda




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.