Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Pomozte okomentovat logo Grand Hotelu Zvon

Obrátil se na nás Lukáš Horák z firmy Cenově Inteligentní Studio a požádal nás o komentář ke starému i novému logu svého klienta – Grand Hotelu Zvon. Podívejte se na náš názor a připojte svůj…

Popis autora

Zadavatel, 4* hotel Grand Hotel Zvon se sídlem v Českých Budějovicích, se rozhodl
v rámci zkvalitnění služeb přepracovat svůj současný vizuální styl. Cílem bylo vytvoření čitelné a jednoduché značky. Dále vytvoření produktových značek
jednotlivých provozních částí hotelu a značek pro doplňkové služby.
Autorem nového návrhu je Lukáš Horák z grafického studia www.cis-studio.com. Předložený návrh je finální provedení. K vytvoření loga a doplňkových značek autor
použil fonty Dynagrotesk a EXCELSOR SCRIPT od Střešovické písmolijny. Jednoduché čisté linie písma jsou doplněny o skicovité pojetí základních tvarů zvonu,
které v šikmé poloze akcentuje dynamičnost. Kresebný font u značek doplňkových služeb
charakterizuje moderní hotel v návaznosti na jeho historickou tradici.


Naše hodnocení

Staré logo nebylo ani logo – byl to jen nějak vysazený název.

Nová kombinovaná značka přináší moderní pojetí, čistou typografii a především nově i symbol, jehož užití na různých aplikacích hotelu bude velmi výrazné a praktické. Stylizace zvonu se nám líbí, snad je jen ke zvážení celková kompozice značky – výsledný tvar je příliš široký (nejideálnější celkový tvar loga pro jeho používání je kruh nebo čtverec). Působí jako šířková-horizontální varianta (třeba na propisku), ale chybí základní verze (třeba na kruhovou klíčenku).

Možná by proto pomohlo potlačení popisku GRANDHOTEL a naopak zvýraznění identifikujícího jména ZVON (méně podstatné popisky by se mohly objevit třeba až ve druhém řádku menším písmem). K dalšímu hodnocení by bylo zajímavé vidět i samotnou budovu (její architektonický styl) a ukázky implementací nového loga na různé předměty…

Systém doplňkových značek je jednoduchý a funkční.

Pro zvětšení klikněte na obrázek.


-OK-

A vaše hodnocení?


Komentáře k článku

5. 3. 2008 18:33 eax

Nevím, proč by tam měl nějaký zvon vůbec být. Hotel Zvon, dáme tam zvon, Hotel Beránek, dáme tam beránka, Hotel Bílá růže... atd. Myslím. že naprosto stačilo dobře zpracovat písmo názvu. Ostatně název Grand Hotel se mi líbí víc. Grandhotel je pro mě něco jako chozrasčot, kočkopes či supermarket. Dobrý den, kde je tady prosím nějaký hotel? Hotel? To tu nikde pane není, býval tady, ale pak to jaksi přejmenovali...

27. 2. 2008 12:18 Kanibal

27. 2. 2008 12:16 Kanibal

Grandhotel Zvon je přímo na hlavním náměstí v ČB, je to secesní (?) budova typická pro nám. Přem. Otakara II. Nemám problém s moderní stylizací loga, spíš jak už bylo zmíněno, pochybuji o vhodnosti zobrazení zvonu. Co se týče hotelů, zaujalo mne nedávno logo hotelu U Tří Čápů v Praze, autora bohužel neznám (http://www.utricapu.cz/).

27. 2. 2008 10:27 Jan Kroll

Napis Grandhotel je opravdu prilis dominantni. Zvon je prilis nebo nestastne stylizovany, az se stava neidentifikovatelnym, coz jeste podporuje prilis male srdce a chybejici byť jen naznak spodni hrany zvonu. Cele logo je prilis siroke, coz ale nemusi byt takovy problem. Opticky je cele logo "prilis tezke v prave casti" a opticky pada do prava. Typografie u hlavni podoby loga je cista a nekonfliktni. U dalsich verzi se skriptem bych jeste zvazil, jestli je vhodna linka podtrzeni vzdy pod celym logem. Umisteni techto napisu by mozna bylo lepsi na stred slova Grandhotel, pokud by zde ovsem zustalo. Celkove je to cele asi dobra cesta, i kdyz ne nejak inovativni, ale zatim je autor v jeji puli, urcite to potrebuje dopracovat a pripravit dalsi varianty reseni.

26. 2. 2008 21:42 Intrika

Barvy k sobě hezky jdou. Řezy Dyna Grotesku taky. Stylizace zvonu je ovšem nepochopitelná bez slovního vysvětlení. Spíš mi připomněla čapku s ochablou bambulkou. Slovo „ZVON“ je dosti vzdáleno slovu prvnímu – myslím, že by to nebylo třeba vzhledem k barevné odlišnosti části textu. Pokud bych mohl známkovat jako ve škole, tak 3–4.

26. 2. 2008 20:25 dolfi

Ahojky,
precizoval bych zvon, dotáhl např. naznačenou linkou na spodní hraně , nebo třeba letopočtem a kulatějším vrškem. Ještě bych zkusil i kompaktnější verzi - Dát nápis Grandhotel svisle zleva ke zvonu, nohama doprava a ostatními text. doplňky zprava. uvidíte, jak to bude vypadat. Zdravím z Brna!.

26. 2. 2008 19:46 Veronika

Z estetického hledska je pro mne největším úskalím stylizace zvonu. Fez připomíná kvůli té hraně nahoře, nebála bych se zdobnosti klasického oblého tvaru zvonu, záleží na pojetí, ale je to výzva, aby to nakonec nebyly Vánoce nebo tak něco. Na druhou stranu je otázka, jestli je tak důležité poznat v tom tvaru na první pohled zvoneček. Kdyby ale měl takhle zůstat, připadá mi to srdce fakt divný.
Jinak kombinace se scriptem je docela dobrá, wellness atd. vypadají podle mě lépe než základní grandhotel díky tomu lehčímu písmu, které nechává znít zvon (který je stěžejní). S protáhlým formátem nemám problém, autor pro to asi má vysvětlení, záleží na aplikaci, musí to mít opodstatnění, nicméně určitě by to chtělo pro všechny případy navrhnout nějakou univerzální variantu.

26. 2. 2008 16:21 Pavel

Skutečně celkový tvar logotypu je moc dlouhý. Slovo GRANDHOTEL je navíc výraznější než důležitější slovo ZVON. Pak mne napadlo, jestli skutečno původně dvě slova GRAND a HOTEL se mají spojit do jednoho, to by totiž asi znamenalo, že se trochu mění i název hotelu.
Tvar zvonu mne skutečně zarazil, ne že by to nemohl být zvon, tvarů je nepřeberné množství, ale vypadá to daleko více jako fez. A tak by to mohl být spíše redesign značky společnosti Fezko (viz.: www.fezko.cz). Koukám, že nejsem sám, komu to připadá jako fez.
Dále pak přemýšlím, kolik zvonů má taková malá srdce. Myslím, že jich moc nebude, takto malá srdce mají jen malé zvonky co si lidi kupují v obchodech. U velkých zvonů srdce trčí spíše otvorem ven.
Už sloven "grand" název hotelu evokuje něco majestátního a když pak člověk ve značce vidí zvoneček, je to trošku legrační.
Navíc to naklonění. Myslím, že by mělo být u toho srdce menší a u zvonu vetší, protože, když se přeci zvoní, většinou se lanem uvádí do pohybu právě zvon.
Líbí se mi použití kaligrafického písma u doplňkových značek.

26. 2. 2008 16:19 Jiří Tvrdek

Logo jednoduché, na mě působí ale až banálně, bez větší tvůrčí invence a estetické hodnoty.

26. 2. 2008 15:56 Vitezslav Valka

Na prvni pohled nejsem "urvanej". Je to cista prace, i kdyz pismo pusobi jako deformovane na vysku (snizene). Trosku bych se bal jak takove logo bude fungovat na tuzce nebo v razitku, zejmena diky ostre spici na prvku uvnitr.

Symbolika je vsak v pohode. Naklon je "dopredny" barevnost klidna a pismo moderni. Nejvic me zaujaly tri kontrastni variace, koncici "Cateringem".

U toho klicoveho symbolu bych se snazil dosahnout vetsi robustnosti. Takhle kdyz si jej vezmu samostatne, je takovy nijaky. Nemotivuje me, nerika mi oc jde, neuchvacuje me vizualne.

26. 2. 2008 14:39 Martina Michalová

...je to zajimave, ale taky souhlasim s hodnocenim fontu a komentarem Toma...ja jako zenska bych ten zvon udelala trochu ladnejsi, malinko prohnutejsi do tvaru zvonu, jinak je to opravdu moderni, jednoduchy a citelny ...coz v dnesni dobe se spoustou anglictiny v nazvech a kudrnatych znacek neni jen tak :)...

26. 2. 2008 14:25 Tom Jung

Ahoj,
Myslím že se jedná o krok správným směrem. S hodnocením souhlasím, až na to zobrazení zvonu. Myslím že bez toho nápisu který nám říká že ta věc je zvon, bych to tipoval na turecký fez. A tu se mi v hlavě objevila asociace na hotel z pohádky Tři veteráni "Hotel u mě. U Supa" :)
Já bych ten tvar ještě zkusil precizovat.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.



boxik2020