Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Pojišťovna Slavia mění identitu

Jedna z menších, ale k velké tradici se hlásících, pojišťoven na našem trhu – Slavia změnila v souvislosti s aktuální reklamní kampaní na povinné ručení (s autíčkem Smart) své logo…

Slavia pojišťovna má své kořeny velice těsně spjaty s počátky pojišťovnictví v Čechách. Navazuje na úspěšnou tradici jedné z nejstarších a nejvýznamnějších finančních institucí - Vzájemné, kapitály a důchody pojišťující banky Slavie. Základy pojišťovny byly položeny již v roce 1868, v dobách Rakousko-Uherské monarchie.

Mezi výše uvedenými variantami loga se používala i tato (písmo Benguiat bez ornamentu).
Symbolické jméno Slavia, zosobňující ideál slovanské vzájemnosti a pospolitosti, otevíralo bance přístup do všech utiskovaných zemí v bývalé monarchii. Z nepatrných počátků se tak pojišťovna v následujících desetiletích stala uznávanou společností s mezinárodní působností.

Naše hodnocení:
Nové logo se nám nelíbí. Nemá žádný nápad, jde jen o „vysazený“ nápis a to ještě z podivného písma s chybným, opticky rušivým kerningem. Toto patkové písmo se pak již v další komunikaci pojišťovny neobjevuje a působí tedy nahodile a bez schopnosti vytvořit identifikační (od jiných značek rozpoznatelný) prvek. Aby si toto logo divák nespletl třeba s nápisem jistého fotbalového klubu, bude všude pod logem nutné umisťovat malý nápis „pojišťovna“.
I tak si to ale budou (vzhledem k velikosti a známosti této pojišťovny) lidé zaměňovat…
Dosavadní secesní styl byl tedy zahozen (proč?), žádný nový se ale neobjevil.
Dáváme proto bohužel známku 4.

Jak se líbí vám?


Komentáře k článku

24. 11. 2008 22:24 budlix

Fuj. Ted uz je to o nicem, naprosta tuctovka, s asociaci spise k fotbalu. Tymova pojistovna..?

21. 11. 2008 15:14 Richard Studenovský

Proboha proč se zbavují té secese? Proč přerušují vazbu na tradici, místo aby se s ní chlubili? Nějak tomu fakt nerozumím.

21. 11. 2008 14:13 Kanibal

S Ostravou bych určitě nepoměřoval - je tu očividná chyba v tom, že místo aby se odlišovali od fotbalového klubu nějakým výrazným prvkem (i při zachování patkového fontu z důvodu tradice...), tak to dělají titěrným nápisem a mizerným písmem. Tohle je amatérské.

21. 11. 2008 09:58 font

Adame, prosíme, nechte termíny jako "vlezdoprdelství" na nějaký bulvár...
Studio Najbrt jsme ve Fontu i zde opakovaně chválili, ale i kritizovali za konkrétní práce - zcela přiměřeneně významu jejich zakázek. Mluvme k věci:
Rozdíl mezi Ostravou a Slávií je přece evidentní. Nejde jen o ty tři vykřičníky, které u Ostravy plní hlavní identifikační funkci (lze je doplňovat i k jiným heslům) a jsou právě tím nápadem, ale i o pečlivě odladěnou typografii, barevnost atd. Toto vše Slavia při vší úctě postrádá (autora neznáme).

21. 11. 2008 02:12 r!CCi°21

Žeby skrytá reklama na nákladní automobily AVIA? :)

20. 11. 2008 21:26 adam

jezkovi voci...
Ostrava neni "vysazena" a je s napadem?
diky za odpoved

ps. slavii nehodnotim zamerne. zacina to zavanet... jak bych to nazval.. ehm, vlezdoprdelstvim???

20. 11. 2008 14:52 30

ta mezera (díra, jáma, prázdno!) je děs, jediné co k tomu říct, nic jiného ke komentáři nevidím.)
smutné
byla nějaká soutěž, nebo přímo vybraný kdosi?

20. 11. 2008 14:40 janzabransky.cz

Z deště pod okap. Škoda, byla to příležitost. Promarněná šance na dobrý vizuální styl u tak prestižní značky. Tuším za tím levárnu sám nebo ještě někdo? Kdo tohle dělal?




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.