Pestrobarevné čárové značky
V souvislosti s logem eu2009.cz jsme zaregistrovali trend vícebarevných značek připomínajících čárové kódy. Tuto hru rozehrálo nejen logo rakouského předsednictví EU, ale objevila se i v animované podobě u agentury CST, u firmy unicorn, na webu i-potraviny nebo na návrhu vlajky EU…
Podívejte se na animovanou značku na webu CST Advertising.
Kdysi se objevil tento návrh vlajky Evropské Unie. Zatím ale platí podoba se žlutými hvězdičkami na modrém poli.
Podobné řešení jsme zde již zmínili u příležitosti představení loga Nemetschek (http://www.font.cz/logo/nemetschek-ma-nove-logo.html).
Takto pestrobarevná loga by byla ještě před několika lety považována za ojedinělý úlet. Autor by porušil zažitý názor, že logo má mít max. 3 barvy – jednak kvůli snadnější a levnější aplikaci v praxi (potisk propisek atd.) a pak také proto, že omezený počet barev umožňuje identifikaci subjektu (červená = Coca Cola, červeno-žlutá = Shell atd.).
Nové digitální technologie reprodukce a přesun velké části komunikace firem na web ale tyto zažité mýty boří. Grafici tak objevili svět neomezeného počtu barev, jejich přechodů, prolínání nebo animace. Může ale klient danou firmu identifikovat podle deseti a více barev? A která je pak ta základní barva, musíme-li reprodukovat značku pouze jednou nebo dvěma barvami?
Opravdu ale dosud respektované zásady neplatí?
Komentáře k článku
6. 1. 2009 11:33 Víťa Kimr
20. 11. 2008 10:29 Pavel
20. 11. 2008 09:46 Petr
Pro mě jedno z nejlepších log poslední doby.
http://www.skandinavskydum.cz/files/obrazky/SKP08-cervenoruzovomelounova.jpg
19. 11. 2008 17:11 font
19. 11. 2008 15:32 Pavel
viz:
http://www.centralmost.cz/uploads/53bf624fcd3df4e707f13bd775c40def.jpg
http://www.czechdesign.cz/index.php?lang=1&status=c&clanek=1284
Tady je citace výroku poroty převzatá z archiwebu: "Výrok poroty: Manuál vychází z motivu (konstrukce)čárového kódu EAN, prostředku pro automatizovaný sběr dat u prodávaného zboží, jenž je tvořen sekvencí čar a mezer různých šířek a je i nedílnou součástí knižních přebalů. Analogie nově navrženého logotypu pro společnost KNIHY DOBROVSKÝ s čárovým kódem EAN umožňuje inteligentní zapojení tohoto obchodního značení zboží do kompozice knižních přebalů. Barevné provedení kódu EAN dále evokují i hřbety knih v knihovně i pestrost výběru. Manuál obsahuje aplikace využití dle potřeb zadavatele."
19. 11. 2008 14:55 Jakub
http://www.prvni.info/img/logo2.gif