Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Pentagram pro MAD

Museum of Arts and Design sídlící na newyorském Columbus Circle má nové logo a vizuální styl od renomovaného designového studia Pentagram…

Znovuotevřené muzeum staví na vizuálním stylu z původního písma, které vzniklo následně po schválení loga z písmen MAD. Autory celé identity muzea jsou Michael Bierut a jeho kolega Joe Marianek.

Více zde: http://blog.pentagram.com/2008/09/new-work-museum-of-arts-and-de.php


Komentáře k článku

15. 10. 2008 22:10 honza

nj ono jde o dva pohledy na jednu věc... dá se popisovat následek, nebo příčina, podstata. doporučuju pročíst něco od Maxe Imdahla například, Cézanna docela řešil. Je to prvotřídní kunsthistorická bolest se tím prokousat ale otevírá to dveře poznání :)

15. 10. 2008 21:34 Karel

Díky za snahu, Honzo. Takže Cézanne svý malování založil na něčem, co nešlo udělat, byl z toho zoufalý a tak maloval aspoň obrazy, kde objemy se skládají z krychle, koule a válce, to vše v pohybu. Nebo co vlastně zrealizoval, když extrémně pravdivě to nešlo, kteréžto tvrzení mne opravdu, ale opravdu překvapuje, žil a žiju asi někde jinde. Ale nebudu nás trápit, nevím který kolega prohlásil, že tyhle problémy se nejlíp řeší špičkou štětce. Nazdar.

15. 10. 2008 16:50 honza

no, ono erudovaný vysvětlení by zabralo pár stránek :)... ale když se podstata ořeže až na kost, tak jde vpodstatě o potlačení naprosto jakéhokoliv "předem známeho" o tom co malujeme a snaha o dokonale nezávislou výpoveď o tom, jak to skutečně je. Je tam podobnost s impresionisty ale těm šlo spíše o zachycení prchavého okamžiku, zatímco Cézánee se snažil namalovat spíše hlubokou podstatu věci. V praxi to znamená, že když maloval obraz borovice a hory na pozadí, tak nemaloval ani borovici, ani horu, ani pole a mraky, ale jen barevný skvrny které viděl... nepřipouštěl si co to je, jak je to od sebe daleko, kde to má své hranice, celé to prostě jakoby rozpustil a a namaloval - trochu jako když se převede fotka na bitmapu. Jednotlivý objekty tam potom vznikají vpodstatě až sekundárně a nechtěně, bez snahy je jako jednotlivé namalovat, a tím měl být obraz extrémně pravdivý, "nezašpiněný" osobním názorem a představou malíře o jednotlivých věcech. ono tohle ale v praxi samozřejmě tak docela nešlo udělat a Cézanne z toho byl zoufalý, ale ve zkratce je to to, o co šlo. uf :)

takže, příliš velkou paralelu ke geometrickému super-minimalismu a jeho vyčerpatelnosti v graf. designu nevidím :)

15. 10. 2008 16:36 Karel

Honzo, prosím, tohle už je na mne složitý, sorry, může mi říci česky, co chtěl sdělit.

15. 10. 2008 13:18 honza

re:
noo, pokud vim tak Cézanne to celý založil na divoký ontologii a totálně aposteriorním vnímání malovaného... rozhodně ne na základní geometrii, pokud tam nějaká byla, tak až jako druhotný pojev, o to opravdu nešlo :)

- pokud tedy reagujete na onu otázku základní geometrie v designu.

15. 10. 2008 08:41 Karel

honzo, vono totiž stejně nic jiného neexistuje, už od prvního pradesignera a pravýtvarnice, Cézanne na tom založil celý moderní malířství, dokonce.

14. 10. 2008 19:54 honza

re: Rob (19.10)
taková generalizace je idiocie. Jasně, podobnost a určitý pohyb v kruhu je věc do velké míry nevyhnutelná, ale je podobnost a podobnost. Podobnosti ve rovině barevných kombinací, stylů atp. je normální. Ovšem přistoupíme-li na hru s nejzákladnější geometrií, a nepřídáme nic navíc, riskujeme, že něco zcela shodného už opravdu existuje - a to nikoliv v několika exemplářích, ale spíše ve stovkách.
problém je, že shodou okolností jsem právě toto písmo už viděl za svůj krátký život tolikrát, že jsem na jeho použití v podobně velkém projektu alergizovaný. nic víc, nic míň. Je to náhoda a kdybych ho viděl poprvé (či podruhé, možná ještě potřetí), byl bych z vizuálu nadšen, protože ano, vypadá dobře.

re: m2s
zní to vtipně? mě to spíš přijde jako symptomatický problém v architektuře a graf. designu posledních let... vy to opravdu nepozorujete? vycházet stále dokola z nejzákladnější geometrie ze své podstaty nutně znamená opakovat se - produkovat nikoliv podobné věci (to se děje a dělo neustále), ale doslova stejné... Přijde mi to docela logické, protože možnosti zákl. geometrie jsou velmi omezené. čtverec, kruh, čtverec + kruhové výseče, konec. toto je dokonalý příklad.

14. 10. 2008 13:13 D

S takovou parádní zkratkou musí být radost pracovat :))

14. 10. 2008 09:31 Mo.

Taky bych souhlasila, nic naprosto originálního se už asi neobjeví, mě se tohle opravdu líbí svou čistotou a perfektním zpracováním a připadá mi, že se i stylově hodí.

14. 10. 2008 00:22 30

anoano jako font asi nic nového pod hvězdama, ale zpracování a celek super ne?

13. 10. 2008 21:26 Ajk

vyborná práce! Jistě samotný font je takova znama hra, ale celek vypada skvěle. Už se těším až tam zajdu... a koupim si placku GO MAD :)

13. 10. 2008 20:12 m2s

honza (RA30412) . "cim hlubsi minimalismu, tim mene originality" ? tak to zni vtipne... jinak ktomu nic nemam (:

13. 10. 2008 19:10 Rob

Ježiši, a to když někdo na něco použije červenou barvu, tak hned vystartujete: to už jsem někde viděl! Kde to jen bylo? Poraďte... Aha Coca-Cola!!! Díky za radu. :-)
Takhle dnes už najdete podobnost všeho se vším, jde ale o to, zda známé prvky, znaky, barvy, písma, styly řešení, ilustrace, jsou použité vhodně pro daný subjekt a když to funguje pro daný účel (styl, vize firmy)...

13. 10. 2008 17:59 honza (RA30412)

tohle je TAK provařené písmo (s lehoučkýmu rozdíly samozrějmě)... Čím hlubší minimalismus, tím méně originality dnes už - docela mě překvapuje, že s tímto má ještě někdo odvahu přijít pro podobně "vážný" projekt. Něco podobného jsěm viděl od BD, v Los/Dos/Tres logos určitě, na několika vin. deskách v průběhu let, mnohokrát na dA a upřímně řečeno téměř identickou věc jsem udělal asi v 17ti letech, v dobách pramalé znalosti dění v designu a hluboké inklinaci k nejzákladnější geometrii. Je to pěkné, opravdu, akortát už stokrát viděné - přijde s tím každý 3., kdo dělá minimal.

13. 10. 2008 17:01 Ondra

Sakryš, kde já už to jen viděl... Poradíte?
I ta kombinace a seskupení písmen je jak vystřižená z něčeho, co už tu bylo. Jen si nemůžu vzpomenout. Motá se mi v hlavě něco mezi Burdou, starým obalem na LP desku a nějakým retro plakátem. Jen si to nemůžu vybavit...




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.